Виховна година "Ми - різні, ми - рівні"

Про матеріал

Цей матеріал допоможе моїм колегам у підготовці до виховного заходу, зробить його цікавим, пізнавальним. Виконання комплексу вправ, які містить цей матеріал, допоможе учням зрозуміти, що кожна людина неповторна; сприятиме поліпшенню психологічного клімату в класі; сприятиме встановленню більш дружніх стосунків між учнями; спонукатиме до доброти та щирості.

Перегляд файлу

Тема: Ми – різні, ми – рівні.

Мета: навчати учнів поважати одне одного; довести до їхньої свідомості , що кожна людина – єдина і неповторна; сприяти встановленню більш дружніх стосунків у колективі; сприяти поліпшенню психологічного клімату в класі; виховувати самоповагу, впевненість, доброту.

Обладнання: картки з правилами спілкування, чисті аркуші паперу, іграшковий мікрофон, «чарівна» паличка, «чарівна» скринька, мішечок порад.

Очікувані результати: поліпшення дружніх стосунків у класі, усвідомлення кожним учнем своєї унікальності, учні краще пізнають один одного.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Стали, діти, всі рівненько

Усміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

Працювати почали

(учні сідають в коло)

  •                   Сьогодні ми з вами будемо спілкуватися. А, щоб воно принесло нам задоволення і користь, давайте складемо привила спілкування.

          Вправа «Склади правила»

        Перед учнями лежать картки із різними правилами спілкування (ввічливі і неввічливі). Завдання учнів: взяти по одній картці, прочитати правило, якщо воно йому подобається – повісити на дошку, якщо ні – покласти поруч на парту. Після того, як учні виберуть потрібні їм правила, всі разом читають їх та обіцяють дотримуватись.

ІІ. Повідомлення теми уроку

         Вправа «Чоловічок»

Кожному учневі пропонується з аркуша паперу обірвати фігурку чоловічка.

  • Чому чоловічки такі різні? (бо кожен виконав по-своєму.) Чи можна сказати, що хтось виконав роботу неправильно? (ні)

 

Сьогодні ми поговоримо про людські взаємини, про ваші спільні та відмінні риси.

 

  • Але як же нам, таким різним, жити, навчатися й працювати разом, та  й не сперечатись одне з одним?
  • Кожен народ давно  складав  прислів’я про  порозуміння між собою:           

 

Хочеш собі добра, не роби нікому зла.

Хто добре серце має, той усе здолає.

Доброго тримайся, поганого цурайся.

 

             А в сучасному світі все це називається одним словом «толерантність».

 Отже, «толерантний» – здатний витримувати іншого, не такого,як сам.   Вміння миритися з чиєюсь несхожістю на себе.

         До поняття «толерантності» серйозно відносяться в усьому світі, тому 16 листопада жителі багатьох країн світу відзначають Міжнародний день толерантності або День терпимості. Це свято було засновано ще в 1986 році.

Якщо в усьому світі люди намагаються бути толерантними, то давайте і ми повчимося толерантності. Зараз ми складемо квітку толерантності. Серединка в нас є (на дошці прикріплений жовтий кружечок з написом «толерантність»), а де ж взяти пелюстки? Їх ми будемо діставати з мішечка порад.

 

ІІІ. Вправа «Мішечок порад»

Кожен учень по черзі дістає із мішечка пелюсток, на якому написане правило толерантності, читає його і прикріплює на дошку. На дошці має утворитися квітка. (правила толерантності: будь готовим до того, що всі люди різні; поважай  думки іншого; сприймай людину такою, якою вона є; цінуй людські почуття; будь уважним до оточуючих; будь співчутливим; будь ввічливим; будь терпимим у спорі з іншим; не ображай співбесідника; умій вислухати іншу людину; підтримай іншого добрим словом; не смійся із зовнішності іншого; будь добрим; будь небайдужим;  будь щирим; будь чесним; будь відповідальним.)

 

  • Ось і розквітла наша квіточка. Чи подобаються нам правила толерантності?

Чи хочемо ми їх дотримуватись? Як ви вважаєте, якби кожна людина дотримувалася цих правил, яким би був світ?

 

  • Отже, чи  добре те, що всі люди різні? Щоб відповісти на це питання, давайте виконаємо вправу «Мікрофон»

 

IV. Вправа «Мікрофон»

Кожен учень по черзі бере в руки іграшковий мікрофон і однією фразою говорить про якесь своє вміння, хобі. Починає розповідь фразою «Я вмію…», а закінчує «А що вмієш ти?...»

 

  • Чи однакові у нас захоплення? (різні) Вам цікаво було про них дізнатися? (так)

Отже всі ви різні, але нам це не заважає, а навпаки, нам цікаво бути разом.

 

Сьогодні ми говоримо про ваші відмінності, але і спільного у вас чимало. Ви в цьому переконаєтесь, якщо виконаєте наступну вправу.

 

  •                   Хоч всі ви різні, але є у вас і спільні риси. Зараз ви в цьому переконаєтесь.

 

V. Вправа «Чим ми схожі».

  •                   Погляньте уважно один на одного. А тепер я вам пропоную встати зі своїх місць і обєднатися в три групи за зростом (найвищщі, трішки нижчі, низькі.)
  •                   А тепер обєднайтеся за статтю, тобто, хлопчики з хлопчиками, а дівчатка з дівчатками.
  • А тепер за віком: 1 група – кому 7 років, 2 – кому 8.
  • А тепер за смаками: 1- хто більше любить суп, 2 – хто більше любить борщ.

1 – хто більше любить чай, 2 – хто більше любить  молоко.

1 – хто любить манну кашу, 2 – хто взагалі не любить.

1 – хто навчається в 2-Б класі, 2 - хто в якомусь іншому.

 

  • Діти, скажіть, що допомагало вам об’єднуватися, як ви знали до якої групи вам приєднуватися? (спільні ознаки)

 

Отже, хоч ви не схожі один на одного, бо у кожного свій характер, свої звички, але є у вас і щось спільне.

  • Діти, як ви думаєте, яка у вас є спільна ознака? (всі діти, учні, друзі)

 

VI. Вправа «Чарівник»

 

  • Коли ми з кимось дружимо, то ми цінуємо цю людину, любимо  і бажаємо їй найкращого. Я вам зараз пропоную уявити, що ви чарівники. Ми по колу будемо передавати чарівну паличку і говорити «Якби я був чарівник, то…», а далі бажаємо щось тому, хто сидить поруч.
  • Чи однакові були побажання? Ні, всі різні, так само і ви всі різні і неповторні.
  • Діти, чи заважає це нам спілкуватися, товаришувати? (ні) Чому? (бо ми виховані, вміємо уступати один одному, вміємо грати в цікаві ігри, будемо толерантними)

 

- Діти, чи є в світі найособливіша, найунікальніша людина? (відповіді учнів)

- Виявляється є така. Ви її побачите, якщо по-черзі заглянете в цю чарівну скриньку.

VІІ. Вправа «Чарівна скринька»

По колу передається чарівна скринька, в якій лежить дзеркальце. Кожен учень по-черзі мовчки  заглядає у неї, закриває і передає наступному учневі.

 

  • Діти, кого ви бачили у скриньці? (своє відображення) Так оце і є та найособливіша людина.

 

  VІІІ. Підсумок уроку

      Тепер попрошу всіх стати в рівне коло обличчям в середину, дуже тісно один до одного. Покладіть руки один одному на плечі, підніміть праву ногу і зробіть уперед один маленький крок. Саме такий крок ми зробили сьогодні на зустріч один одному, бо намагалися зрозуміти унікальність кожного.

  Дякую всім за активну участь. Я сподіваюсь, що наша година спілкування залишить глибокий слід в душі кожного, допоможе нам усім зрозуміти, що тільки повага один до одного, взаєморозуміння, терпимість, дотримання рівноправності врятують світ, а наш класний колектив зроблять ще більш дружним.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правила спілкування

Один говорить – всі мовчать.

Поважаємо думку інших.

Їмо під час спілкування.

Уважно слухаємо співрозмовника.

Спимо під час спілкування.

Перебиваємо співрозмовника.

Активно працюємо.

Сміємося з відповідей інших.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Квітка толерантності

D:\11111\1.png

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нітішевська Вікторія Юріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 січня 2019
Переглядів
3911
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку