Виховна година «Ми тепер вже школярі»

Про матеріал

Виховна година «Ми тепер вже школярі»

Мета: закріплювати знання першокласників про школу, формувати в них інтерес до знань, прагнення їх здобувати; розвивати пам'ять, мислення, бажання працювати творчо; збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню любові до школи, як до рідної домівки.

Перегляд файлу

Виховна година

«Ми тепер вже школярі»

Леськова Наталія Володимирівна,

вчитель початкових класів

Золотівської багатопрофільної гімназії

Попаснянської районної ради Луганської області

 

 Мета: закріплювати знання першокласників про школу, формувати в них інтерес до знань, прагнення їх здобувати;  розвивати пам’ять,  мислення,  бажання  працювати творчо; збагачувати  словниковий запас; сприяти вихованню любові до школи, як до рідної домівки.

Обладнання:  ілюстративний матеріал про школу, модель Сонечка « сумного та усміхненого», моделі  промінців по кількості учнів класу, слова – відгадки до загадок без перших літер (РУЧКА, ОЛІВЕЦЬ, ЗОШИТ, ПІДРУЧНИК)  та окремо перші літери цих слів, ілюстрації до казок.

Хід уроку

I. Повідомлення теми і мети заняття

- Дорогі діти! Нещодавно ви вперше переступили поріг нашої гімназії. За цей час ви набули вже деяких знань. Сьогодні на уроці ми будемо говорити про школу, шкільне приладдя, правила поведінки. Бо ви тепер не просто діти, ви тепер вже школярі.

Звучить пісня «Вчать у школі»

II. Робота над темою уроку.

-         Послухайте уважно вірш Дмитра Павличка про школу.

Наче вулик наша школа,

Вся вона гуде, як рій.

І здається, що довкола

Розквітають квіти мрій.

Бігають, сміються діти,

Та лиш дзвоник задзвенить –

Стане тихо, ніби в квіти

Заховались бджоли вмить.

- З чим автор вірша порівнює школу? Чому? Чому дітей порівнює з бджолами?

(Діти дають відповіді на поставлені запитання.)

- А хто з вас знає, чому навчає школа? (Відповіді дітей)

- Правильно! Дякую, дітки!  Всьому цьому ви навчитесь у школі. Головне, щоб були слухняними, уважними, працьовитими і дисциплінованими учнями. Дуже хочеться, щоб  шкільне життя було для вас цікавим, щоб ви полюбили навчання, полюбили свою школу і прагнули дізнатися якомога більше.

-  Ми разом будемо вчитися читати, писати, рахувати, розкриємо багато секретів і таємниць. Разом пройдемо багатьма стежками Країни Знань. Наша подорож розпочинається.

 

1.     Перша станція «Казкова»

- Відгадайте «З якої це казки?»

- «… А півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в ігри граються…» («Колосок»)

- «… Кізонько моя мила, Кізонько  моя люба, чи пила, чи ти їла? …» («Коза-Дереза»)

- «… Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» ( «Колобок»)

- «… От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому…» («Котик та Півник»)    

- «…Я Мишка - шкряботушка, Жабка – скрекотушка, Зайчик – побігайчик. А ти хто така?..»(«Рукавичка»)

Молодці! Добре виконали завдання!

 

2.     Друга станція  «Шкільне приладдя»

 

- Я  знаю, що дехто з вас вже вміє читати! Допоможіть літерам «Р, О, З, П»   знайти свої слова. (На дошці слова:  ручка, олівець, зошит, підручник без перших літер.)

Кожне слово є відгадкою  до загадок, які я вам зараз загадаю.

1. Виводить букви і слова оця цікава штучка,

В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка.)

2. Всяк школяр  його шанує, бо він пише і малює.

 Хто ж цей  славний молодець? Це,  звичайно,… (олівець.)

3. Не сорочка, а зшитий. Не кущ, а з листочками. (Зошит.)

4. Паперовий кораблик щодня перевозить у трюмах знання.

 Після плавання цей корабель повертається в рідний портфель.(Підручник.)

(Діти після того, як відгадали загадку, підставляють відповідну букву до слова без першої літери.)

Давайте ще раз прочитаємо, назвемо ці слова. Як одним словом можна назвати всі ці слова? (Навчальне приладдя)  Правильно!  В чому треба носити до школи шкільне приладдя? (В портфелі) Молодці!

-  А ось послухайте, як хлопчик Миколка збирався до школи і що він поклав собі в портфель.

Перший раз малий Микола став збиратися до школи.

Олівець поклав у сумку, книги, зошит, ручку, гумку,

М’яч, граблі, перо, подушку, на обід м’яку ватрушку.

Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату.

Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.

Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.

Трактор, ще й машину, мило… Вже надворі звечоріло.

Сів Микола,д ума думку: - А чи все поклав у сумку?

- Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в портфель? (Діти відповідають)

- Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей! І ми це з вами зараз перевіримо.

Конкурс «Склади портфель»

- Щоб бути дисциплінованим учнем, потрібні, діти, логіка і інтуїція. Я оголошую конкурс "Склади портфель".(До дошки запрошують по одному учаснику )

Учасникам зав'язують очі. Діти повинні за хвилину зібрати в портфель речі, розкладені на столі. В портфель складають тільки шкільне приладдя, серед якого є зайві предмети. (Нагородження переможців)

 

 

3.     Станція  «Математична»

- А зараз я пропоную вам розв’язати математичні задачі.

***

В дельфінарії дельфіни

Дітей забавляли -

5 стрибали,

3 співали, а 2 малювали.

Хто з вас зможе, діти,

Дельфінів полічити?

***

2 зелені жабки

мили свої лапки

Пристрибало ще 3 жабки

Скільки жабок миє лапки?

***

Бабуся Оля у печі

Випікала калачі -

6 спекла, 4 з’їли.

Скільки залишили?

***

У дівчинки Ірини

2 смачненьких мандарина,

А в хлопчика Романа

4 банана.

В його брата Гната

2 стиглих граната.

Гарно попрацюйте,

Ви фрукти порахуйте.

***

Сорока-ворона кашку варила

Діток кормила.

П‘ять діток мала,

Одного наказала.

Він нічого не робив і обід не заслужив.

Мама кашку насипала.

То скількох нагодувала?

***

2 ляльки Барбі є у Соні

І ще 1 в її подруги Тоні.

Напевно, добре знаєш ти

2 ляльки та 1 - то буде …3.

***

5 машинок у Мишка,

2 машинки у Сашка.

Підкажіть, будь ласка, їм

Скільки всіх машинок … (7)

4.     Станція  «Спортивна»

- Може в нас вже хтось стомився? Мов вербичка похилився?

Треба  дружно всім нам встати, фізкультпаузу почати.

Ручки  вгору, ручки вниз, ти сусідові всміхнись.

Руки вгору, руки в боки, пострибай на місці трохи.

Ручки ззаду покладемо, головою поведемо.

Дружно всі присядемо і за парти сядемо.

 

5.     Станція « Моя країна – Україна»

-  Ми з вами на уроках вже познайомилися із державними символами країни.

-  Діти , яку назву має наша країна?

-  А хто знає , що таке країна?

-  Що таке Батьківщина?

-  Кожна країна має свої символи. Які державні символи нашої країни ви знаєте?

- А які народні символи є у нашої країни?

 

6. Станція «Знай і пам’ятай!»

Вчитель: А зараз  мої помічники  ознайомлять вас  із заповідями школяра.

(Двоє учнів 4 класу по черзі зачитують заповіді школяра)

Учень: Запам'ятай: парта - це не ліжко,

і спати там не можна, навіть, якщо й трішки.

Учениця: Не базікай на уроках,

Як сорока-білобока.

Учень: Сказати хочеш - не кричи,

Підніми руку і мовчи.

Учениця: А тепер всі вивчені правила ми повторимо у віршах і запам’ятаємо їх добре.


Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.

Чемним будь, завжди вітайся
І при цьому — усміхайся.
Всіх вітай: дітей, батьків,
Друзів і учителів.

Слухай вчителя уважно
І веди себе поважно.
Щоб чогось не пропустити
Та все добре зрозуміти.

На уроці не гукай,
Завжди руку піднімай.
Там, де шум і крик буває
Працездатності немає.

На перерві в ігри грайся,
А не бігай, не штовхайся.
Як ведеш себе негоже —
Завжди травма бути може.

До порядку сам привчайся.
В роздягальні не штовхайся.
Одяг власний зберігай
І чужий не розкидай.

Школа — це твій рідний дім.
Будь господарем у нім.
Парти бережи і стіни
Скрізь поводь себе відмінно.

Книжка всім знання дає.
В кожній щось цікаве є.
То ж по книжці не малюй
Та не рви її, не псуй.

В нашій школі — учень ти.
Скрізь дотримуйсь чистоти.
Слідкувати завжди треба,
Щоб порядок був у тебе.

У їдальні всі їдять,
Там не бігають — сидять.
Як їси — не поспішай,
Все прожуй, тоді ковтай.

В туалет йдуть при потребі.
Чистота там завжди треба.
Пам’ятай, що ти — людина
Й знати правила повинна.

Підвіконня , любі діти,
Не для того, щоб сидіти.
Там хай квіточки стоять.
Діти ж поруч постоять.

В школу з книжкою ідіть.
Зайві ж речі не беріть.
Ними можна травмувати.
Всім про це потрібно знати.

По перилах не з’їжджай.
В гру на східцях теж не грай.
Сходи — це вже небезпека
Й до біди тут недалеко.

Наполегливо учися.
У житті це знадобиться.
Вчитись ти прийшов до школи —
Не забудь про це ніколи!


 

-  Ось і повторили ми з вами всі правила поведінки шкільного життя. Від кожного з вас залежить, яка у вас буде поведінка. А від поведінки буде залежати і успішність, і ваше здоров’я. Всі ви розумні діти і я впевнена, що ви обов’язково дотримуватиметесь всіх правил, щоб шкільне життя ваше було цікавим і безпечним, бо кожен з вас себе поважає.

7.     Станція «Ігрова»

- А зараз ми перевіримо, як ви пам’ятаєте правила поведінки на уроках.

  Гра «Запам'ятаємо правила для учнів»

Запитає вчитель — треба встати. (Діти підводяться.)

Дозволить сісти — тихо сядь. (Тихо сідають.)

Сказати хочеш — не кричи,
А тільки руку підніми. (Підводять руки.)

А щоб урок минув не марно,
Сидіти треба рівно, гарно. (Сідають рівно.)

І не крутитись на уроках,
Як той папуга чи сорока.

Учень: В школі найважче - бути уважним. Ми перевіримо вашу увагу за допомогою гри.

Учениця: Я буду вам задавати питання, а ви, якщо згодні, повинні сказати :

" Так, це я!". А якщо не згодні, плескайте в долоні.

  1. Хто щораночку із дому кожен день крокує в школу?
  2. Хто домашні всі завдання  робить кожен день з бажанням?
  3. Хто із вас приходить в клас із запізненням на час?
  4. Хто постійно губить всі  книжки, ручки, олівці ?
  5. Хто із вас, із малюків, брудний ходить аж до брів?
  6. Хто із вас не є похмурий, любить спорт і фізкультуру?
  7. Хто із вас, скажіть всім нам, на уроках ловить ґав?  
  8. Хто із вас, я  хочу знати, співати любить і читати?

Вчитель: А тепер настає урочиста хвилина – прийняття присяги першокласника. (Зачитується присяга, учні повторюють слово "Клянемось!")

Клятва першокласника

Клянемось бути розумними, добрими, чесними, вихованими, дружніми, веселими, дотримуватись всіх правил і законів шкільного життя.

Першокласники: " Клянемось! Клянемось! Клянемось!"

 

8.     Станція «Сонячна» 

 - Залишилось  останнє випробування. Чи сподобалося вам наше заняття? Скажіть, а який у вас зараз настрій?

- А тепер подивіться на наше  Сонечко. Чомусь воно сумне. Давайте  зробимо його також веселим. Візьміть  аркушики жовтого  паперу, які нагадують промінчики, та олівці і намалюйте на них свій настрій. Хто намалював, підходить до сонечка і прикріплює йому промінчик. (Міняю  Сонечко на веселу сторону.)

А давайте подивимося, що у нас вийшло! Наше Сонечко нам всміхається! Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. І нехай Сонечко всміхається вам, дітки, завжди, а я і ваші батьки будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами.

ІІI.  Підсумок 

  • Ось і підійшло до кінця наше заняття. Про що ми сьогодні говорили? Які завдання виконували? Що ви найбільше запам’ятали?
  • Ми з вами довели, що ви вже справді не просто діти, а – школярі. Для вас відкрита стежка в Країну Знань. А я бажаю вам тільки успіхів на цьому нелегкому шляху.

Ви школярики-школярі! Вас чекають Букварі!

Вас чекають зручні парти, і підручники, і карти, і просторий клас.

Зайшли ви дружно та сміливо в чудову школу, в світлий клас.

Життя цікаве та щасливе розпочалося вже для вас.

Відкриває школа двері, кличе вас в Країну  Знань.

Де ви відповідь знайдете на багато запитань.

За велику справу ви в житті беріться.

 Не кажіть: « Не вмію!». А скажіть: «Навчуся!»

 Навчитесь читати, рахувати, писати,

 Бо в житті складному треба розум мати!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://pp.userapi.com/c836639/v836639975/e611/e1jKMMi2ew8.jpg

https://pp.userapi.com/c836639/v836639975/e61b/VFXTw773Ifo.jpg

 

 

https://pp.userapi.com/c836639/v836639975/e625/YK38WFKvK70.jpg

C:\Users\1\Desktop\cZvAYDE7Gro.jpg

C:\Users\1\Desktop\5KeredivptE.jpg

C:\Users\1\Desktop\g-uTxgKPuSQ.jpg

C:\Users\1\Desktop\eT9PM_kE83k.jpgC:\Users\1\Desktop\TDZwlJ7lMvo.jpg

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку