Виховна година "Мої права та обов'язки"

Про матеріал
Мета: дати уявлення про головні обов’язки людини та їх взаємозв’язок з правами, поглибити правові знання учнів; сприяти поширенню правової культури; розвивати вміння орієнтуватися в різних життєвих ситуаціях, керуватися отриманими знаннями у своїй життєвій практиці; навчити приймати аргументовані рішення щодо балансу прав та обов’язків; виховувати високі моральні цінності у підростаючого покоління.
Перегляд файлу

 

Тема: «Мої права та обов’язки»

Мета: дати уявлення про головні обов’язки людини та їх взаємозв’язок з правами, поглибити правові знання учнів; сприяти поширенню правової культури; розвивати вміння орієнтуватися в різних життєвих ситуаціях, керуватися отриманими знаннями у своїй життєвій практиці; навчити приймати аргументовані рішення щодо балансу прав та обов’язків; виховувати високі моральні цінності у підростаючого покоління.

Обладнання: дидактичний матеріал, виставка книг на правову тематику,

                      малюнки на правову тематику, комп’ютер, проектор.

Форма проведення: конкур – гра.

Хід заходу

 

Вступне слово вчителя:

Шановні гості, учні!

Сьогодні у нас подорож у світ права! Право – це важливе досягнення цивілізації, що виникло ще в давнину і протягом тривалого часу впливало на життя суспільства в цілому й кожної людини зокрема.

Користування житлом, купівля речей, проїзд у транспорті, заощадження у банку, відвідування школи, професійна діяльність – це різні форми участі особи у правовідносинах, що регулюються встановленими державою правилами  нормами права. Загалом більшість звичних форм нашої повсякденної поведінки передбачені й регламентовані правом, хоча ми і не сприймаємо  їх як такі. Знання та свідоме застосування правових норм робить життя людини ефективним, безпечним, а отже і більш щасливим. Наше завдання сьогодні щоб ви по-новому подивилися на право, щоб у грі краще засвоїли свої права та обов’язки. Я сподіваюся розбудити ваш інтерес до цієї необхідної науки.

Учитель. Зустрічаємо учнів 8 – А кл, які візьмуть участь у грі «Мої права та обов’язки»

Привітаємо наші команди!

Команду________________________________________________________

Команду________________________________________________________

Учитель. Допоможе нам визначити кращих знавців своїх прав та обов’язків наше журі:(учитель просить учителів допомогти і побути в якості журі).

Учитель. Тож розпочнемо.

І КОНКУРС «ЗНАЙОМСТВО»

Капітан знайомить усіх присутніх з членами своєї команди. Журі оцінюватиме конкурси за 5-бальною шкалою .

Команда представляє:

-назву

-девіз

-емблему

Надаємо слово капітану команди_____________________________

Слово має капітан команди___________________________________

Учитель. Шановне журі, оголосіть, будь ласка результати конкурсу.

ІІ КОНКУРС  «ПРЕЗЕНТАЦІЯ ІЛЮСТРАЦІЇ»

Учитель. Команди мали підготувати вдома малюнки пов’язані з Конвенцією ООН про права дитини. Одна команда презентує малюнок а інша має відгадати, що зоображено на малюнках і прокоментувати їх.

Надається слово команді ____________! (Коментар малюнків)

Учитель Слово надається журі. (Оголошення результатів)

ІІІ КОНКУРС «Вгадай право за опорними словами»

 

Школа

Урок

Учитель

Право на освіту

Лікар

Лікарня

Ліки

Право на медичну допомогу

Сніданок

Обід

Вечеря

Право на повноцінне харчування

Домівка

Сім’я

Затишок

Право на любов і піклування

Бібліотека

Телевізор

Інтернет

Право на інформацію

Гуртки

Спорт

Фарби

Право на розвиток талантів

Рухливі ігри

М’яч

Лялька

Право на відпочинок і дозвілля

 

Учитель: просимо до слова журі!

IV КОНКУРС «ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ ШТУРМ»

Запитання кожному учаснику команди: Виграє та команда,  яка набере найбільше балів. (Роздруковані питання)                       

  1. Назвати одну із форм захисту прав дітей, позбавлених батьківського піклування .(Опіка)

2. З якого віку людина може самостійно вибирати своє громадянство? (18 років).

3. Які основні міжнародні документи закріплюють права дитини?  ( Конвенція ООН про права дитини 1989р.)

4. Які обов’язки учнів Ви знаєте?

5. До якого віку людина вважається дитиною? (до 18 років).

6. Які права учнів Ви знаєте?

7. Що означає термін «гендерна політика, рівність»? (рівність чоловіків та жінок)

8. Якого кольору прапор України?

9.Назвіть державні символи України (герб, гімн, прапор)

10. У скільки років в Україні отримють паспорт? (у 14 р)

Учитель: просимо до слова журі!

 

V КОНКУРС «КАЗКОВА ВІКТОРИНА»

1. Казка Г.Х. Андерсена "Дюймовочка". Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?
а) шахрайство;
б) вбивство;
г) викрадення;
д) розбій.
2. Мультфільм "Ну постривай!" Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись у погоню за Зайцем?
а) так;
б) ні;
в) у нього не було іншого виходу.
3. Казка О. Толстого "Золотий ключик". Які персонажі займалися у казці шахрайством?
а) пудель Артемон і папа Карло;
б) Буратіно і Мальвіна;
в) кіт Базиліо і лисиця Аліса.

4.  Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно?
а) Країна Бовдурів;
б) Країна Телепнів;
в) Країна Дурнів.
5. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василиси Прекрасної?
а) канібалізм;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) розбій;
д) хуліганство;
е) вбивство.
6. Чи порушив закон Буратіно своїм небажанням учитися?
а) ні;
б) так;
в) це його особиста справа.
7. Казка Г.Х, Андерсена "Снігова Королева". Який злочин учинила Снігова Королева?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) розбій;
г) викрадення;
д) вбивство.
8. Мультфільм "Ну постривай!". Хто із звірів у цьому мультфільмі виконував роль міліціонерів?
а) ведмеді;
б) носороги;
в) слони;
г) гіпопотами;
д) мамонти;
є) черепахи.
9. Хто з тварин у казці "Колобок" учинив найнебезпечніший злочин?
а) вовк;
б) лисиця;
в) ведмідь;
г) слон.

Учитель. Слово надається журі!

 

 

VI КОНКУРС « Я МАЮ ПРАВА ТА ОБОВ₴ЯЗКИ»

 Учні одержують бланки із завданням – визначити  кожному праву відповідний обов'язок.

 

Права

1 . Усі діти мають право на любов і турботу

 2. Всі діти рівні у своїх правах 

3.Особлива турбота — дітям-інвалідам 

4. Усі діти мають право на повноцінне харчування 

5. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля 

6. Усі діти мають право на освіту 

7. Особлива турбота — дітям, які перебувають у конфлікті з законом 

8. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди 

9. Всі діти мають право на медичну допомогу 

10. Всі діти мають право на вільне спілкування 

11 . Особлива турбота — дітям без сімей 

12. Жодну дитину не можна примусово залучати до праці 

13. Всі діти мають право на інформацію 

14. Жодну дитину не можна ображати або принижувати 

15. Всі діти мають право на життя 

 

Обов’язки

1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини

3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм

4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання

7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону

8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні

9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби

10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету

11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці

13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах

1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих

15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.

 Учитель Слово надаємо жюрі.

 

VII ГРА «ТРАНСПЛАНТАЦІЯ СЕРЦЯ»

Хід гри

Ведучий  описує ситуацію коли у лікарні знаходяться хворі, що потребують пересадки  донорського серця. Всі вони знаходяться не в тяжкому стані. Але є тільки одне серце для пересадки.

Х в о р і

1.бізнесмен -29 років, може надати лікарні матеріальну допомогу.

2.дівчинка -10 років, вражена дитячим ДЦП розумово відстала.

3.жінка -65 років, має 6 дітей.

4.чоловік -33 роки, священнослужитель.

5.дівчина -19 років, наркоманка, неодноразові спроби самогубства.

6.чоловік -37 років, заступник міністра.

7.чоловік -40 років, будівельник.

8.жінка -35 років, видатний лікар-онколог.

9.підліток -16 років, хвора на СНІД.

Всі гравці-лікарі , працюють у лікарні і мають вирішити, кому з хворих першому буде зроблено пересадку, і в якому порядку будуть проводити операції - у подальшому. Потрібно обґрунтувати критерії, за якими учасники зробили свій вибір.

2 хв. на обговорення

Увага! Ні в якому разі не можна засуджувати дітей (присутніх) за їхній вибір. Необхідно підвести до думки, що всі люди мають однакове право на життя і лікарі повинні проводити операції у порядку зарахування хворих до лікарні, якщо серед них немає тих, кому операція потрібна терміново.

VIII ГРА «СИТУАЦІЯ»

Вистава 1

Батько. Сину, я йду на роботу. Будь ласка, прибери у своїй кімнаті, помий після себе посуд, сходи в магазин.

Син. Але ж, тату, у мене завтра контрольна!

Батько. Якщо поквапишся, встигнеш і хатню роботу виконати, і до контрольної підготуватися.

Син. Між іншим, Конвенція про права дитини захищає мене від будь-якої роботи, що перешкоджає здобуттю освіти.

Вчитель: Чи правий син?

(Жодну дитину не можна примусово залучати до праці, але обов’язок дитини виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоровۥ’ю та виконувати всі види самообслуговуючої праці. )

   

Вистава 2

Батько. Сину, вже восьма година ранку, час йти до школи?

Син. Але я дуже хочу спати і в мене немає сил йти до школи.

Батько. А як же уроки?

Син. Нікуди уроки не подінуться. І крім того я маю право на відпочинок.

Вчитель. Чи порушує батько права сина?

(Дитина дійсно має право на відпочинок, але обов’язок дитини сумлінно навчатися та активно працювати на уроках).

Учитель. Слово надаємо журі для оголошення остаточних результатів гри.

IX «Кодекс гідної людини-громадянина»

Учитель: Ми підготували Кодекс гідної людини-громадянина.

Учні: Я - дитя Природи і тому я ...

1 учень: Люблю небо, зірки, море і землю; радію сонцю, дощу, снігу і вітру.

2 учень: Сподіваюся посадити і виростити хоча б одне дерево.

3 учень: Я несу відповідальність за природу разом з усім людством. Я - носій розуму, тому я ...

1 учень: Не роблю бездумних дій.

2 учень: Несу відповідальність за все, що зі мною відбувається.

3 учень: Намагаюся протистояти нерозумним і низьким впливам. Я ціную життя і тому я ...

1 учень: Шкодую всіх тих, кому погано і кого ображають.

2 учень: Я допомагаю.

3 учень: Я сам несу відповідальність і дбаю про своє здоров'я. Я серед інших людей, без яких немає сенсу в моєму житті, тому я ...

1 учень: Усвідомлюю, що я людина.

2 учень: Чую, розумію, приймаю і сприймаю іншу людину.

3 учень: Поважаю право на помилку і не роблю образливих порівнянь. Я - творець і своєю працею самостверджуюся, тому я ...

1 учень: Прагну добре вчитися.

2 учень: Серйозно і ґрунтовно буду вибирати свою професію.

3 учень: Посаджу дерево, побудую будинок, вирощу дітей. Я - володію внутрішнім світом, душею, намагаюся бути цікавий людям, тому я ...

1 учень. Визнаю і поважаю несхожість кожної людини і сам маю сміливість не бути як всі.

2 учень: Не дозволяю себе ображати, принижувати, пригнічувати.

3 учень: У мене є совість, і вона болить, коли я здійснюю негідні вчинки. Я - громадянин своєї Батьківщини, своєї країни, тому я ...

1 учень: Вивчаю минуле, цікавлюся теперішнім своєї Батьківщини, мене хвилює майбутнє моєї країни.

2 учень: Якщо виникне необхідність, я буду захищати свою Вітчизну в міру своїх сил.

3 учень: Я пишаюся своєю Батьківщиною і в майбутньому буду намагатися поліпшити життя мого народу своєю справою, своїм життям.

 

X Вірші у виконанні учнів

 

Я маю право жити на землі.

Творити, дихати, учитись,

Примножувать багатства всі її.

Своєю Україною гордитись.

 

Я маю право на здоров’я охорону

Яка б не трапилась біда

 Щоби завжди в моєму домі –

 Спокійною була моя сім’я.

 

У школі всіх наук джерела

Зібрані зі всього світу.

Обіцяю добре вчитись

Я маю право на освіту.

 

 На чисту воду і на хліб духмяний

 Я маю право раз і на завжди

  Всім дітям достатнє харчування

 Потрібне, щоб здоровими росли

 

Я маю право на веселку і весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну,

І на лани із стиглим житом.

           

 На золотаве сонце в небесах,     

 Що щедро Україну зігріває,      

На соловейка спів в гаях,         

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

 

Тому я щиро всім в житті бажаю

Зростати гідно справжніми людьми.

Бо всі ми українці маєм право

На цій землі і жити, і рости.

 

XI ПІСНЯ «Світ прав та обов’язків»

 

Учитель. Сьогодні кожному з гостей ми приготували подарунки, де написані мудрі слова про життя, совість, права та обов’язки (вручення подарунків).

 

Підведення підсумків

Учитель: Ось і завершується наша гра. Всі ви, учні, маєте певні права і обов’язки, яких вам треба дотримуватись.

Пам'ятайте ж любі діти

В злагоді потрібно жити

А обов'язки й права –

Це усьому голова.

А ще бажаю, щоб жилося вам легко, безхмарно, з посмiшкою.

Тому я бажаю вам бути чемними людьми, ніколи не ставати правопорушниками, бути гідними лише похвали.

 

Перегляд узагальнюючого відео

 

 

 

 

 

Світлодарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

8-А класу

на тему:

«Мої права та обов’язки»

 

 

 

 

 

Підготував класний керівник:

Васильченко Ольга Вікторівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020-2021 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І КОНКУРС

«ЗНАЙОМСТВО»

 

ІІ КОНКУРС

 «ПРЕЗЕНТАЦІЯ ІЛЮСТРАЦІЇ»

 

ІІІ КОНКУРС

«ВГАДАЙ ПРАВО ЗА ОПРНИМИ СЛОВАМИ»

 

IV КОНКУРС «ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ ШТУРМ»

V КОНКУРС

«КАЗКОВА ВІКТОРИНА»

 

VI КОНКУРС

« Я МАЮ ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ»

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жовта Мар'яна Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 березня 2021
Переглядів
4474
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку