Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Виховна година "Моє багатство - моя родина"

Про матеріал

Розробка дасть змогу ознайомити учнів з християнськими моральними цінностями, що лежать в основі життя родини, розширити знання учнів про родину; розкрити поняття «дружня родина»; виховувати любов до ближнього, чесність, слухняність, поступливість, виховувати чуйне ставлення до оточуючих, формувати норми моральної поведінки у ставленні до ближніх.

Перегляд файлу

114619744_3943621_0d00000000

 

 

 

 

 

 

Тема. «Моє багатство – моя родина».

 

 Мета: ознайомити учнів з християнськими моральними цінностями, що лежать в основі життя родини,  розширити знання учнів про родину; розкрити поняття «дружня родина»; виховувати любов до ближнього, чесність, слухняність, поступливість, виховувати чуйне ставлення до оточуючих, формувати норми моральної поведінки у ставленні  до ближніх.

 

 Обладнання:   Біблія для дітей, квітка «Родина» і пелюстки до неї, мікрофон, картки для роботи в групах, запис пісні «Батьки мої».

Епіграф: « Шануй батька твого і матір твою, і добре тобі буде, і довго житимеш на землі».

 

Ключовий вірш: «Люби свого ближнього, як самого себе» (Мт. 19:19).

«Ухиляйся від злого та добре чини, та й навіки живи» (Пс. 37:27).

 

Музичний супровід:

“Батьки мої ”, сл. І.Федишин,  муз.І. Федишин.

 

 

 

 

 

 

Хід заходу

І. Організаційний етап.

 

1.Епіграф.

« Діти, - будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господові приємне!»

 

2. Вірш

                           Вислухай мене, Боже

         Мій Господи,                            

rebenok-interesuetsya-vsem-vokrug-460x325                    Почуй моє благання,

                    Пошли в сім'ю мою

                    Мир, спокій і єднання.

                              

                                Ти, що таємно

                                З неба поглядаєш,

                                Про мою маму й тата мого

                                Добре усе знаєш.

                   

                    Навчи батьків моїх

                    У Божім страсі жити,

                    Любити один одного

                    Й ніколи не сваритись.

 

ІІ. Вправа «Мозковий штурм»

  - Хто дає нам життя?

- Яке найбільше щастя для дітей?

- Як треба ставитись до батьків?

 

Ш. Оголошення теми і мети виховного заходу.

Сьогодні у цій класній кімнаті,

Ми дуже раді всіх вітати!

І, сподіваємось, що кожен

Для себе щось узяти зможе.

 

Хтось настрій добрий запозичить

Бо посмішка усім нам личить.

Хтось — слову доброму зрадіє,

Бо про добро усі ми мрієм.

- Отже, сьогодні мова буде йти про сім’ю, і темою нашої години спілкування буде  «Моє багатство – моя родина».

Епіграфом до нашого уроку буде народна мудрість: «Дерево не може жити без коріння, а людина – без сім’ї»

- Зараз  ми познайомимося з хлопчиком Петриком та його родиною. Почалося все з того, що його родина нещодавно переїхала. В новому будинку хлопчик нікого не знав і йому, звичайно, було сумно. І подумки Петрик попросив у Бога, щоб сталася нагода з ким не будь потоваришувати. Хлопчик вирішив піти на вулицю.

- Що там сталося ми дізнаємось, прочитавши підручник.

 

ІV.Основна частина.

1. Робота з підручником. (підручник «Дорога милосердя»)

 Читання статті підручника «Дружна родина». Обговорення прочитаного.

  • Про що мріяв Петрик?
  • Чи збулося його бажання?
  • Чи можемо ми назвати родину Петрика дружною?

 2. Гра «Впіймай гарне слово»

Умови гри: учитель називає слова, що описують родину, а діти, плескаючи в долоні, «ловлять» гарні слова.

Дружна, працьовита, сварлива, щедра, велика, миролюбна, чесна, брехлива, справедлива, недружна, добра, скупа, богобоязлива, весела.

- Діти, родина буде щедрою, працьовитою, доброю, якщо в ній пануватиме любов.

3. Читання оповідання.

Був вихідний день — субота. Сонячні промені вже давно заглядали крізь шибку до нашої кімнати. Але ми ще спали. Тільки нявчання нашого котика Кузьки змусило нас пробудитися від сну. Ми схопилися, вмилися.

На кухні нас чекав сніданок. Мама приготувала, а сама поїхала з татом в село, до бабусі. Там вони мали копати картоплю. Але й ми не сиділи, склавши руки. Оксана — найстарша, помила посуд, зварила обід. Іринка прибрала в кімнатах. Юрко почистив акваріум.

Ввечері батьки повернулися, вони були дуже втомлені, але задоволені.

- Як ви думаєте, як ця родина закінчила день? (Відповіді учнів).

- Це справжня дружня родина, тому що в ній є взаєморозуміння, усі люблять  одне одного.

 4. Вправа «Вирощування квітки родинної любові».

На партах – пелюстки різного кольору. Яскраві означають любов і повагу, інші – байдужість. Учні вибирають ті, які підходять до квітки їхньої родини і наклеюють на велике зображення квітки.

5. Робота в групах. Кейс-метод.

114619740_3943621_0d00000- Зараз ми ще раз задумаємося над тим, що ж означають Ісусові слова: «Люби свого ближнього, як самого себе». Про ці слова повинен пам’ятати кожен, хто має родину.

  Учитель об’єднує дітей у групи і кожній

групі дає аркуш паперу, на якому записана

певна життєва ситуація. Учні мають

прочитати, розібратися, дати відповідь

 на запитання та зробити висновок.

 

Ситуація 1

       Максимкова мама лежала хвора. Хлопчик часто підбігав до мами, тулився й обнімав її.

    Одного зимового дня до Максимка прийшли друзі і запропонували йому покататися на ковзанах по замерзлій річці. Максимко попросив дозволу у мами, але мама не дозволила, адже це було небезпечно.Тоді Максимко гримнув дверима і вибіг з хати.

    Ввечері, весь мокрий, він повертався додому. Біля свого будинку хлопчик побачив машину швидкої допомоги.

 

Ситуація 2

        Даринка живе з батьками і бабусею Лідою. Бабуся вже дуже старенька і погано бачить.

    Якось вона отримала листа і попросила внучку прочитати його. Даринкака саме дивилася мультик і сказала, що прочитає пізніше. Після мультика їй зателефонувала подруга і вони добру годину балакали, а потім вирішили піти погуляти.

— Даринко, прочитай, будь ласка, листа, — ще раз попросила бабуся, — він недовгий.

Але дівчинка лише рукою махнула, мовляв, поспішаю. Повернулася вона пізно і про лист так і не згадала.

 

Ситуація 3

  Мама купила Оксанці новий велосипед. Половину коштів дав Оксанчин брат Дмитро. Отже, велосипед — спільний.

— Я маю їхати до свого друга, — сказав Дмитро.

— Ти вчора їздив цілий день, сьогодні велосипед мій, — відказала Оксанка.

— Чому ти завжди чіпляєшся? Не буде так, як ти хочеш! — вигукнув Дмитро і поїхав до друга.

    Оксанка залишилася вдома і безутішно плакала.

  

Запитання:

- Чи можна сказати, що герої цих розповідей дружні? Чому?

- Як слід поводити себе дітям, щоб у родині панували мир, злагода і любов?

- Як висновок з усього сказаного на уроці, пропоную вам прочитати мудрий вислів з Біблії. Для цього вам потрібно скласти речення зі слів:

 

 

  злого                    від

                                                 добре              Ухиляйся 

                                                                                             

                                                                                                     будеш

 

 

чини                  навіки                       й           живи           та

 

 

«Ухиляйся від злого та добре чини, та й навіки живи» (Пс. 37:27).

    - V. Фізкультхвилинка

«Ми – одна сім'я».

 В цьому класі друзі всі ми, раз-два-три.

 Ви і ми, і ти, і я – раз-два-три.

                                    Руку дай тому, хто зліва,

 Руку дай тому, хто справа,

 Ми одна сім'я.

 Посміхнісь тому, хто зліва раз-два-три.

Посміхнись тому, хто справа раз-два-три.

Ми – одна сім'я.

Вірш.

Шануйте батьків, любі діти,

Щоб потім не пожаліти.

Допоки є батько і мати,

Старайтесь їм шану віддати

 

Божа Заповідь говорить « Шануй батька твого і матір твою, і добре тобі буде, і довго житимеш на землі».

- Що ж це значить — шанувати батьків?( Це, перш за все, щиро любити їх,  слухатися у всьому; не засмучувати ні вчинками, ні словами; втішати, коли їм важко; піклуватися про них, коли вони хворі; завжди молитися за них)

- «Батько і мати — два сонця гарячих.» Вони — найближчі і найрідніші люди — обдаровують нас своєю ласкою, любов’ю і турботою, завжди допомагають лагідним словом, ніжним поглядом, доброю порадою. Але батькам дуже потрібна і наша допомога. Хтось скаже: «Як ми, маленькі, можемо допомогти нашим дорослим і розумним батькам? Ну, хіба що прибрати в хаті, помити посуд, витерти пил — це, напевно, буде для них допомогою.»

- А чи достатньо цього? Давайте подумаємо.

- А зараз послухаємо невеличке оповідання про хлопчика, який хотів допомогти таткові.

 

1.  Тато Романа з роботи приходить дуже втомлений. Він — хірург. Кожного дня рятує життя важкохворих людей. Романові шкода тата, а тому він старається хоч якось йому допомогти: приносить капці, подає чай, не галасує у квартирі, коли тато відпочиває. Але хлопчикові завжди хотілося зробити щось більше.

Одного разу тато запитав Романа:

— Чи хотів би ти, сину, допомогти мені в роботі?

— А як? — здивувався Роман. — Я не вмію робити операції.

— Я хочу, щоб ти за мене помолився. Маю сьогодні дуже складну операцію. Попроси Бога, щоб дав мені сили і вміння. Це буде для мене великою допомогою. Відтоді Роман часто молиться за тата. І не тільки він. Є багато інших дітей, які моляться за своїх батьків.

 

2. Оля молиться, щоб її мама була здоровою і народила для неї маленьку сестричку.

 

3. Наталя щовечора просить Бога, щоб її батьки щасливо повернулися додому. Вони вже три роки працюють далеко за кордоном. Але дівчинка знає і вірить, що для молитви жодна відстань не є перешкодою.

 

4. А Сашко живе з бабусею. Його батьки загинули, коли хлопчикові було лише два рочки. Якось на уроці вчителька запитала учнів, як вони допомагають своїм батькам.

— Я не можу допомагати мамі й татові, — сумно сказав Сашко, — бо вони померли.

Вчителька на хвильку задумалася, а потім відповіла:

— Але ти можеш допомагати їм своєю молитвою. Вони обов’язково це відчують.

 

- Молитва за батьків є дуже важлива.  Ми маємо бути вдячними родині за допомогу і підтримку, за любов і турботу, за молитву, яка оберігає нас весь цей час. Ми маємо бути вдячними Богові за свою родину. Тож давайте разом помолимося за своїх батьків.

 

duhovno-moralne-vihovannya-doshklnyat_902

2. Молитва дітей за батьків.

 Всемилостивий Боже!

 Дякуємо Тобі за наших батьків

 та за все добре, що Ти нам подав через них.

 Вони виховують нас,

 навчають виконувати Твої святі заповіді,

 не грішити.

 Ми любимо їх і хочемо завжди

                             шанувати й бути слухняними.

 А Ти, Господи, поможи нам

                              у цьому Твоєю ласкою.

 Благослови їх, Господи,

 добром, здоров’ям та довгим

 і щасливим життям,

хорони від злого,

дай їм силу перемогти всі труднощі

і діждатися втіхи від своїх дітей. Амінь.

 

3. Інтерактивна гра « Закінчіть речення».  Вправа «Мікрофон»

- Варто слухатися батьків, тому що…

- Можу висловити подяку батькам за те, що…

- Я можу показати шану до батьків тим…

 

- Ваші тати та мами трудяться. Для чого вони так стараються? Для того, щоб кожен із вас виріс і став доброю людиною. А ваших батьків виростили ваші дідусі, бабусі, прадідусі, прабабусі. Дружна родина – велика підтримка на все життя. Хто з дитинства шанує батьків, дідуся з бабусею, інших родичів, дружить з ними, той усе життя буде відчувати родинне тепло, матиме дружну родину.

Вірш «Моя родина»

Нема краще, ніж родина —

Знає кожна хай дитина.

Татко – гроші заробляє,

Про добробут сім’ї дбає.

Мама – наша берегиня,

Дуже добра господиня.

А сестра моя школярка,

Теж вже добра господарка.

Мій дідусь теж не ледачий –

Влітку трудиться на грядці.

Все у нього до ладу

І в горді, і в саду.

І бабуня не сидить,

Кізку і гусей глядить.

Я їй теж допомагаю,

Цю роботу добре знаю.

Ну й щаслива я дитина,

 

4. Гра  «Розсипанка».

 

  Прислів’я розсипались у два стовпчики. Необхідно їх правильно з’єднати.

Шануй батька й неньку

такий і я

Мати однією рукою б’є,

буде тобі скрізь гладенько

Яка сімя

в того й голівка гладенька.

У кого є ненька,

а другого гладить.

 

5.Створення герба свого класу.

- Колись давним-давно, у добу середньовіччя у кожній родині було прийнято мати свій родинний герб . Родина створювалась, і голова сім'ї обирав символи, що будуть зображені на гербі і будуть відзнаками роду.

-Я пропоную вам створити герб свого класу, вашої шкільної родини.

 Презентація гербів.

Що ви хотіли показати цим малюнком?

Чому саме цей герб ви намалювали?

Також можна зобразити традиції своєї сім'ї. Кожна сім'я має свої звичаї. Ними вона живе, їх передає від батька до сина, від матері до доньки. Такі традиції ще більше здружують членів  родини.

 

V.Заключна частина.

- Чим є для вас родина?

-  Яку родину беремо собі за взірець?

- З чим можна порівняти людину без родини?

-  Що означає шанувати своїх батьків?

 

  Гра «Птах Вдячності».

 Уявіть, що на землю прилетів Птах Вдячності. Він залітає у вікна до тих, хто забував подякувати за щось своїм батькам, друзям, знайомим, та нагадує забудькам про це. А тепер уявіть, що Птах Вдячності, залетів у вікно до вас, тож згадайте всіх, кому ви забули подякувати й подумки скажіть їм спасибі.

 

(Звучить пісня «Батьки мої».Діти виконують пісню)

Батьки мої

Серце, що біль відчуває,

Що завжди научає мене,

Серце, яке зігріває,

Що за руку в світі веде.

Ви найбільше, що маю в цьому житті.

Я люблю Вас батьки, рідні мої!

Ви завжди біля мене, вдень і вночі,

Ви ночей не доспали, батьки мої!

Приспів:

Нехай усмішка тепла не зникає,

Вона дарує радість і тепло,

Нехай Господь завжди Вам помагає

За ваше щире батьківське добро,

Батьки мої!

Низько я Вам уклонюся,

Ви мене на світ привели.

Богу за Вас помолюся,

Бо я з Вами не знаю біди.

Ви найбільше, що маю в цьому житті.

Я люблю Вас батьки, рідні мої!

Ви завжди біля мене, вдень і вночі,

Ви ночей не доспали, батьки мої.

 

docx
Додав(-ла)
Хлуд Галина
Додано
22 січня 2021
Переглядів
961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку