Виховна година в 10 класі на тему:
«Моя професія – моє майбутнє»
Мета: Привернути увагу учнів до питання важливості вибору професії , вчити, бачити свої реальні перспективи і можливості , розвивати вміння планувати і досягати професійних цілей, розширити уявлення про різні професії , формувати позитивне ставлення до праці, спонукати дітей до пошуку інформації про професію, до усвідомленого професійного вибору.
Підготовча робота з дітьми: запропонувати підготовити цікаві повідомлення про професію своїх батьків, матеріали для колажів.
Хід заняття
Ведучий: Доброго дня! Рада вас всіх вітати на нашій виховній годині .
Усе менше часу залишається до здійснення вашої головної мрії – закінчити школу і поринути у самостійне, доросле життя . Пройде зовсім небагато часу і вам доведеться вибирати свій шлях у житті . Цей шлях розпочнеться з перехрестя , від якого розходиться не 3, як у казці , а 50 000 доріг – саме стільки зараз існує професій . Дуже важливо не помилитися на цьому шляху . Адже від цього вибору залежить дуже багато: матеріальний достаток, коло спілкування, інтереси і щастя в житті. Не дарма кажуть , що обираючи професію, людина обирає свою долю . Що ж таке професія ? На дошці ми бачимо 4 слова, які мають відношення до професійної діяльності людини: професія, спеціальність, кваліфікація і посада .
Яка різниця між цими словами ? Послухаємо визначення цих понять , а ви подивіться , на скільки ви близькі до істини ? Отже професія – це трудова діяльність людини , яка дає їй засоби для існування і розвитку .
Спеціальність – це вид занять вт рамках однієї професії .
Кваліфікація – це рівень професійної майстерності .
Посада – це місце займане людиною організації.
Разом ці слова містять професійну характеристику людини .
Як ви думаєте, що буде, якщо всі молокозаводи світу раптом потроять випуск продукції і всі магазини будуть забиті молоком, сметаною, йогуртами ? ( ці продукти почнуть псуватися, їх буде дуже дуже важко продати, вони пропадуть, а значить пропаде чиясь праця, гроші і прибуток ).
Так само і на ринку праці. Якщо якихось фахівців випускають більше ніж потрібно, вони не можуть знайти роботу, настає безробіття. Професія, спеціальність, кваліфікація – це те що людина продає на ринку праці. Час від часу одній професії та спеціальності стають дуже потрібними, затребуваними, престижними, а інші втрачають свої позиції, а деякі взагалі відходять у минуле. Зараз пропоную вам скласти списки таких професій . Для цього поділимося на групи .
Наймодніші – юрист, економіст, менеджер, топ-модель, телеведучий, веб-дизайнер, журналіст, програміст, автослюсар, нафтовик, пластичний хірург, президент, спікер, еколог …
Самі забуті – конюх , камердинер, ключник, лимар, сажотрус, бондар, ямщик …
Завжди потрібні – лікар, вчитель, двірник, пекар, будівельник, водій, перукар, міліціонер, ветеринар, кухар, бухгалтер, слюсар, водопровідник …
Найвідважніші професії – пожежник, каскадер, моряк - підводник, льотчик-випробовувач, космонавт, гідрорятувальник, авто гонщик , сапер, шахтар, військовий…
Звичайно ми перечислили не всі професії, але вибираючи спеціальність, треба орієнтуватись не на весь світ, а на те суспільство, яке нас оточує, на країну в якій ми живемо.
Додаток 1. Бліц- турнір « Назвіть професію»
Відразу дати відповідь
1.Майстер, що фарбує будівлі (маляр)
2.Наймилосердніша професія( лікар)
3.Обслуговує читачів, добре знає літературу ( бібліотекар)
4.Професія, що в перекладі з англ.мови означає «задумка, креслення, малюнок , художнє конструювання» ( дизайнер )
5.Робітник, що займається обробкою деревини (тесляр )
6.Професія пов’язана з перевіркою правильності написання тексту (коректор)
7.Робітник, що займається обробкою та виготовленням виробів з металу (слюсар)
8.Як називають спортивного суддю? (арбітр, рефері )
Продовж думку (вислови про працю )
Конкурс. Підібрати слова, співзвучні між собою , тобто ті , які римуються .
1.Дивлюся, не можу надивитися. В цехах заводів, на полях, на дужі плечі, на мужні лиця, трудящі руки …? ( в мозолях)
В.Симоненко
2.Усі блага і радощі життя створюються працею і тільки працею. Без праці не можна чесно жити. Народ учить: хто не працює, той … ( не їсть )
В.Сухомлинський
3.Ледар, дармоїд – це трутні, що пожирають мед працьовитих бджіл . Навчання – ваша… ( перша праця )
В.Сухомлинський
4.Усмішка в народу розцвітає, кожен каже: я свій труд несу! Відбудова! – труд переростає у … (красу)
П.Тичина
5.Я маю ці руки, є всюди їм діло
Скрізь на них попит в нашім житті ,
Вже золото впало, в ціні помарніло ,
Та ціняться … (руки мої золоті)
Едуард Мехелайтіе
Презентація ТОП – професій
Виступ учнів.
1.Програміст
2.Медик
3.Архітектор-інженер
4.SMM-спеціаліст
5.Менеджер по роботі з персоналом
6.Юрист
7.Бухгалтер
8.Дизайнер
9.Журналіст
10.Харчова промисловість
11.Аграрна промисловість
Заключне слово .
Класний керівник.
Вибір професії – це дуже важлива подія в житті кожної людини . Але яку б професію ви не вибрали , вам завжди стануть в нагоді знання , отримані в школі . Тому постарайтеся вже зараз визначити сферу своїх інтересів , більше читай те, набирайтеся досвіду і знань. Для цього треба пробувати себе в різних областях. Як добре сказав один мудрець: «Щоб не помилятися, треба мати досвід. Щоб мати досвід, треба помилятися»
Підбиття підсумків.
Які почуття залишилися після виховної години? Які відкриття ви для себе зробили?
Відповіді учнів .
1.Професію вибирати свідомо
2.У світі багато професій . Поки, що не знаю яку обрати .
3.Треба розібратися в професійній характеристиці людини – головне відкритися. Обов’язково дізнайся все це і про своїх батьків.