Виховна година «Мрії кольорами веселки»
Підготувала
Вихователь ГПД
Смаль Оксана Михайлівна
Мета: познайомити першокласників з кольорами веселки, розказати про значення кольорів, збагатити уяву, мовний запас, розвивати увагу, спостережливість, мовленнєві уміння.
Обладнання: чарівна скринька із секретом, малюнок «Квітка-семицвітка»
Хід заняття
В и х о в а т е л ь. Чи знаєте ви, що кожен день має своє забарвлення? Так, понеділок – зелений, вівторок – червоний, середа – рожева, четвер – фіолетовий, п’ятниця – синя, субота – коричнева, неділя – жовта. Якщо ви знаєте, якого дня народилися, то цей колір буде оберегом.
Перед вами чарівна скринька із секретом. Зараз вона зачинена. Щоб її відчинити, потрібно виконати всі завдання. Дружно виконаймо ці завдання й отримаємо чарівний ключ від скриньки.
Завдання 1. «Квітка-семицвітка»
Діти зривають одну з пелюсток «Квітки-семицвітки» називають колір та називають предмет такого кольору, який трапляється у житті.
В и х о в а т е л ь. Колір є основним фактором у будь-якій системі зцілення.
Зелений колір – це найспокійніший колір, провісник надії, миру. Цей колір позитивно діє на нервову систему, позбавляє напруження.
Фіолетовий колір – це поєднання синього і червоного кольорів. Для тих хто полюбляє фіолетовий колір, притаманні: схильність до депресій, нецілеспрямованість, оригінальність.
Червоний – це колір літа. Найбільшу силу він має ввечері. Якщо людині до вподоби червоний колір, то її життя буде без конфліктів, сварок.
Рожевий колір. Якщо вам до вподоби цей колір, то ви фантазер, часто мрієте.
Завдання 2. «Кольорові загадки»
В и х о в а т е л ь. Приєднайтесь до гри – відгадайте кольори.
Ніжна зелененька, серединка жовтенька,
пелюстки світленькі, тому що... (біленькі).
Став мій зайчик зовсім... (білим).
Неначе очі мамині... (блакитні).
І навіть кущ бузковий став... (бузковим).
Мов кульбаба, кофта... (жовта).
Він такий гарненький, бо... (жовто-золотавий).
І влітку, і взимку завжди... (зелененька).
І підкручує вусок.
Із зернятка хліб росте,
Бо зернятко... (золоте).
Що малюю, розкажу.
Льон, волошку і дзвіночок,
Небо, море і струмочок.
Колір цей в краплині, бо зоветься... (синій).
Не коричневі, а... (карі).
Ось квадратик на квадраті,
Бо штанці мої... (картаті).
Бо рум’янці в неї пишні.
Дуже з вигляду гарненька,
Має колір... (червоненький).
Походжає, наче пава.
Бо купили тій вороні Чобітки, як жар... (червоні).
Сам він дуже чемний,
Полюбляє колір темний,
мужній і хоробрий носить колір...(чорний).
Завдання 3. Гра «Будьте уважні»
В и х о в а т е л ь. Пограємо в гру «Будьте уважні» , якщо твердження правильне плескаємо в долоньки, якщо ні, кладемо руки на коліна.
Завдання 4. Фізкультхвилинка
В и х о в а т е л ь. Беремо свої цеглинки і гайда на фізкультхвилинки.
Синій колір – покрутись,
Жовтий – навколо себе озирнись.
Червоний – покажи всім літачок,
Зелений – другу дай «кулачок».
Голубий – дістань до пальців ніг,
Оранжевий – покажи щирий сміх.
Завдання 5. «Загадки-запитання»
Завдання 6. «Родина кольорів»
В и х о в а т е л ь. Якби барви райдуги були живими істотами, вони були б кращими друзями. Адже всі кольори завжди з’являються разом, вони надзвичайно слухняні – ніколи не змінюють послідовності, завжди приходять за певних умов (коли під час дощу світить сонце). Спробуйте уявити себе одним із кольорів веселки й описати свої емоції та переживання.
Завдання 7. «Сім кольорів щастя»
В и х о в а т е л ь. Прослухайте позитивну анімовану пісню Наталії Май «Веселка». Прослухавши пісню, спробуйте намалювати свою найзаповітнішу мрію улюбленими кольорами.
Підсумок заняття
-Діти, ви правильно виконали всі завдання. Ми відкриваємо чарівну скриньку і подивимося, що там. (Вихователь виймає зі скрині кольорові картки, на яких написано побажання і роздає дітям). Я вам бажаю все те про що ви мрієте, на що сподіваєтеся, щоб воно збулося. Нехай ваше життя різнокольорове, барвисте, світле.