Виховна година в 4-Б класі
«На галявині казок»
(за творами В.О. Сухомлинського)
Вчитель початкових класів Шепетівської СЗОШ №2 І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням основ економіки і правознавства
Скиба І.В.
2019
Тема: «На галявині казок»
Мета: формувати загальну та емоційну обізнаність та самовиражальну компетентність в сфері культури через казки В.О.Сухомлинського, познайомити учнів із життям та творчим шляхом великого педагога сучасності. Вчити бачити красу, що оточує нас, розвивати ключову компетентність, уміння вчитися впродовж життя,естетичну свідомість, потяг до прекрасного; спостережливість, допитливість, вміння давати оцінку вчинкам героїв казок. Збагачувати словник, пам’ять, уяву. Виховувати доброту, чуйність, любов до рідних та близьких людей, любов до природи, рідної Батьківщини.
Хід виховної години
І. Організаційний момент
Сьогодні радо вас вітаю
у світі письменника свого краю.
Для учнів своїх він твори писав,
бути добрими, чуйними він їх навчав.
ІІ. Повідомлення теми, мети
1) - Виховну годину ми присвячуємо українському письменнику, вченому, вчителю В.О. Сухомлинському. Ми познайомимося з життям, творами великого українця. Дізнаємося, чому вчать його твори.
Не так давно, в минулому столітті жив на світі педагог, учений, письменник В.О. Сухомлинський (1918-1970). Він дуже любив дітей. Навчав їх, а ще писав для них багато-багато оповідань, казок: про ласкаве сонечко і м’яку зелену травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про зайчика-хвалька та голосистого півника, про ласкаві мамині руки і добру бабусю. Він був надзвичайною людиною: закінчив інститут за 2 роки, досконало (сам) оволодів німецькою мовою; написав близько 50 книг, 500 статей,1500 казок для дітей, 818 друкованих праць.
Він писав про доброту, бо сам був доброю людиною і дуже хотів, щоби діти виросли добрими і чуйними, працьовитими, щоб любили маму й тата, рідну домівку, нашу Батьківщину.
Зверніть увагу на добрі, уважні, лагідні очі, високе чоло, що свідчить про великий розум, відкриту душу, ніжна і добра посмішка завжди осявала його обличчя (слайд 1).
До цього дня ми готувалися, прочитали багато оповідань, казок.
2) Виставка творів письменника.
- А ще ви підготували багато малюнків до прочитаних творів. Що це за твори? (Казки)
3) Бесіда.
- Діти, я впевнена, що ви давно знайомі з цією пані. Вона приходить до нас перед сном, щоб ви спали спокійно, щоб на вашому обличчі не зникала посмішка, щоб сон ваш був чарівним. Розшифруйте це слово (АККЗА) (слайд 2)
- Учні читають вірш.
Ми поїдемо до казки,
Щоб в оцю чудову мить
Зрозуміти, як прекрасно
Нам на світі білім жить!
(Виходить дівчинка – Казка з короною на голові)
Казка: Сьогодні я запрошую вас в цікаву, повну пригод, чарівну країну Казкарію.
А щоб ми не заблукали в дорозі – допоможе чарівний клубочок.
4) Перша зупинка «Казка на кінчику пензля»
(Діти розповідають про свої роботи і коротко з якої це казки, аналізують вчинки героїв.)
-Бесіда. Чому ви навчились, читаючи казки В.О.Сухомлинського?
5) Друга зупинка «Групова».
Учні розгадують кросворди за творами В.О. Сухомлинського. (Листи від героїв казок)
6) Третя зупинка «Ромашкова». (Розвиток мовлення)
Робота за малюнком.(Квіткова галявина. На небі сонце. Росте ромашка. На ромашці сонечко. Поряд дівчинка. Придумати ім’я дівчинці. Дати поради дівчинці)
7) Четверта зупинка «Ігрова».
а) Гра «Моя майбутня професія»
- Діти передають один одному м’яч. В кого м’яч, той розповідає ким він буде в майбутньому і що доброго робитиме.
б) «Гостре словечко коле сердечко» - говорять в народі, а добре слово допомагає… (закінчити вислів)
Завдання:
Слухання тексту В.О.Сухомлинського «Добре слово» (читає Казка).
Бесіда за текстом.
-Іноді вистачає лише доброго слова, щоб звеселити людину, зробити їй приємно, допомогти у біді. Недарма в народі говорять «Слово - лікує, слово- ранить».
в) Завдання:
- А тепер скажіть добрі слова один одному так, щоб від них стало приємно та радісно. У своїй душі віднайдіть чарівне тепло одне для одного.
8) П’ята зупинка «Якщо ти добра людина, то повинен…»
(Складання правил поведінки доброї дитини. Учні працюють у групах, а далі зачитують свої правила) (слайд 4)
ІІІ. Заключна частина. Підсумок «Мікрофон».
Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди приходив на допомогу у тяжкі дні.
Робіть добро і пам’ятайте, що ми – люди!