Виховна година на тему: "Бути на Землі Людиною"

Про матеріал
Виховну годину на тему: "Бути на Землі Людиною" можна використати під час проведення виховних годин для учнів 5-7 класів. Дана розробка виховної години допоможе учням ознайомитися з варіантами різних життєвих ситуацій, згадати і засвоїти поняття «людяність», «співчуття», «милосердя», «повага», «вихованість», «толерантність», «співробітництво». Також дізнатися, як учні вміють розуміти та сприймати іншу людину. Використовуючи дану розробку виховної години ви зробите свій виховний захід цікавим та незвичайним. Дана виховна година включає різноманітні вправи, ігри, ситуації, а також ознайомить учнів з повчальними оповіданнями відомих людей.
Перегляд файлу

Виховна година на тему: «Бути на Землі Людиною»

І. Організаційний етап

 

Вправа: «Привітання»

 

Вчитель:  Добрі люди, зустрічаючись, вітаються:

  • Добрий день! – мовим за звичаєм,
  • Доброго дня всім зичимо.
  • Бо ж недаремно мовить істина стара: Людина починається з добра!

 

Вчитель:  Доброго дня, дорогі діти! Я прошу Вас хвилиночку постояти.  Першими сядуть уважність і чуйність, другими – сердечність і щирість, а згодом – доброта і милосердя.

Ви завагалися? Чому? Тому що ваші серця переповнені і одним, і другим, і третім.

Я не випадково зупинила Вас. Ви на хвилинку замислилися над чистими джерелами своєї душі.

Поверніть, будь ласка, руки долонями один до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам ваш товариш? Це тепло його серця, його душі. Тож нехай так багатство ваших душ зігріває ближнього.

 Першими сідають дівчатка, вони краса, а краса врятує світ. За ними хлопчики – це сила.

 

Гра «Репортер»

Потрібно у свого сусіда по парті взяти інтервю на тему: «Що для вас у житті найцінніше, найважливіше?»

 

Вчитель: Так, справді, ціннішого на землі немає, ніж доброта, чуйність, співпереживання, уміння розділити чужий біль, розрадити в горі й біді.

 Але. ми часто чомусь про це забуваємо, серця наші черствіють, ми просто втрачаємо людяність. Адже бути справжньою людиною – не дуже просто.

 

ІІ. Мотивація діяльності

 

Сьогодні я запрошую вас помандрувати у країну Людяності.

 

Ми міркуватимемо над темою: «Бути на Землі Людиною»

Мета: ознайомимося з варіантами можливих розв’язань різних життєвих ситуацій, згадаємо поняття «людяність», «співчуття», «милосердя», «повага», «вихованість», «толерантність», «співробітництво». Також дізнаємося, як ви вмієте розуміти та сприймати іншу людину.

 

Вчитель: Проблема людини і людяності хвилювала людство в усі часи. Ще у 5 ст. до н.е. китайський філософ Конфуцій писав, про те, що потрібно виховувати в собі людяність та доброзичливість.

 

А.Камю (Звучить «вальс» Є. Доги).

Вчитель: Один східний володар захотів пізнати всю історію людства. Мудрець приніс йому 500 томів. Зайнятий державними справами, цар відіслав його, наказавши викласти все  в більш стислій формі. Через 20 років мудрець повернувся. Історія людства займала тепер всього 50 томів, але цар був уже занадто старий, щоб подолати стільки товстих книг, і знову відіслав мудреця. Пройшло ще 20 років і постарілий, посивілий мудрець приніс володарю один-єдиний том, який уміщав усю премудрість світу, яку той прагнув пізнати. Однак цар лежав на смертному одрі і у нього не залишилось часу, щоб прочитати навіть одну книгу. Тоді мудрець виклав йому історію людства в одному рядку: людина народжується, страждає і помирає.

 

Не одне покоління замислювалося над питанням «Хто така людина, для чого вона живе на Землі?», «Що значить бути справжньою людиною?»

 

Мати вигляд людини неважко, а от бути людиною дуже складно.

Чи знаєте ви, що значить бути Людиною?

Я пропоную послухати оповідання із книги В.Сухомлинського «Чиста криниця».

Бо я людина

Вечоріло. Дорогою йшли два подорожні: батько й малий син. Посеред дороги лежав камінь. Батько не помітив його, спотикнувся і забив ногу. Йому заболіло. Крекчучи, він обійшов камінь і, взявши хлопчика за руку пішов далі.

Другого дня батько з сином: ішли тою самою дорогою назад. Батько знов не помітив каменя. знов спотикнувся ї забив ногу.

Третього дня батько й син ішли тою самою дорогою. До каменя ще було далеко, Батько сказав синові: —Дивись уважно, сину. Треба обминути камінь. Ось і те місце, де батько двічі спотикнувся й забив ногу. Вони зменшили ходу, але каменя, вже не було. На обочині дороги сидів старий дід.

Дідусю, — питає хлопчик, — ви не бачили каменя?

- Я прибрав його з дороги.

- Ви теж спотикнулися й забили ногу? 

- Ні, я не спіткнувся й не забив ногу.

- Чого ж ви прибрали камінь?

- Бо я людина.

Хлопчик став та й думає.

- Тату,- питає він,- а хіба ви не людина?

 

Вчитель:

  • Якою повинна бути справжня людина?
  • Які риси ви цінуєте в своїх друзях?
  • Які риси хотіли б набути?
  • Якими людськими рисами ви можете поділитись з іншими?

 

Гра «Що в тобі хорошого?»

(Чим я зігріваю людей)

Імя – по першій букві риса характеру (Тоня –турбота)

 

 

Вправа «Людські цінності»

1. Гра «Збери слова»

н, ч, й, і, у, с, ь, т   

м, у, а , н , і , м, г, з

и, т, ь, щ, р, с, і

д, о, і, з, и, ч, с, т, ь, л, и, б, р, в, о

2. Пояснення складних слів.

Доброта – це добре ставлення до інших людей.

 

3. А яка з названих цінностей найбільше заслуговує на те, щоб бути на І місці?

 

(Немає кращих і гірших цінностей, головне, щоб людина з ними була в гармонії, а для інших вони були прийнятними).

 

Вчитель: Зараз у світі багато зла та жорстокості, сьогодні в нашому житті не вистачає добрих слів, поваги та уваги.

  • Як ви гадаєте, що таке людяність?
  • Як ви розумієте це слово?

 

ІІІ. Основний етап «Поговоримо про людяність»

1. Доброта

Вправа «Банани»

Закреслити відому поговірку про дружбу, прочитати слово.

ДРУГПОЗНАЄТЬСЯДОБРОТАВБІДІ

 

Добрим бути просто, чи не просто?

Не залежить доброта від зросту

І дитина зробить добру справу,

Як не кине друга на поталу.

 

  • Що ж таке добро? Яка вона добра людина?
  • Чи легко бути добрим?

Вправа «ТАК» чи «НІ»

На мої запитання ви повинні відповідати «ТАК» чи «НІ»

  1. Чи можна змусити людину бути доброю?
  2. Чи можна стати добрим на певний час?
  3. Чи потрібно бути добрим у ставленні до будь-якої людини?
  4. Чи легко бути добрим?
  5. Чи є у вас бажання робити добрі справи?

 

Вправа «Добрий вчинок»

  • Назвіть добрі справи, які ви можете здійснити одне для одного, щоб

усім жилося краще і цікавіше.

(кожна пара обирає ситуацію і пропонує способи допомоги людині)

  • Людина постійно запізнюється
  • Людина часто хворіє
  • Людина не хоче вчитися
  • Людина мріє мати домашню тваринку

 

2. Згадаємо добрі слова на літеру «Д» - доброзичливість

Добрий, доброчинний, дружній, доброзичливий.

 

Доброзичливість – побажання людям добра, готовність прийти на допомогу

  • Чи вміємо ми сказати один одному щось приємне, прийти на допомогу? Перевірити це нам допоможе Тест:
  1. Чи звертаєш ти увагу, який настрій у однокласників, коли ти заходиш до класу?
  2. Чи приємно тобі називати однокласників по імені?
  3. Під час сварки намагаєшся образити однокласників?
  4. Якщо однокласник попросив у чомусь допомогти йому, ти погодишся?

При відповіді ТАК – 1 бал.

4-5 балів – ти хороший товариш

3 бали – ще трішки придивись до себе і в тебе все вийде

1-2 бали – все залежить тільки від тебе, хочеш бути кращим зміни себе сам.

3. Співчуття та милосердя

- Як ви розумієте слово «милосердя»

-  Доберіть до цього слова синоніми (співчуття, чуйність)

 

Ситуація 1

Клас спускався по сходах у школі. І рап­том, одна з учениць — Світлана— підслизнулась, змахнула портфелем й впала. Коли па­дала, то ненавмисно штовхнула Іру, яка спус­калася попереду, а портфелем зачепила Колю. Як реагували на те, що трапилося, од­нокласники?

Іра закричала: «Ти що штовха­єшся? От неспритна!»

Слідом за Ірою Петро голосно сказав: «От сліпа. Треба дивитися під ноги».

Коля змахнув портфелем і нама­гався «віддячити» дівчинці, що впала. Люда голосно сміялася.

Інші діти йшли повз із та­ким видом, начебто нічого не трапилося, і

тільки Віра сказала: «Хлопці, дівчата, ну що ви на неї накинулися? Хіба вона навмисно штовхалася? Адже вона впала!» Віра піді­йшла до Світлани, допомогла їй піднятися й привести до ладу одяг.

Вправа «Потрібні слова»

— Досить часто ми потребуємо підтримки, до­помоги, співчуття, доброго слова. У хвилини смут­ку, розпачу чекаємо на підтримку. Та чи здатні ми самі простягти руку допомоги людям, які цього потребують, втішити, сказати щось приємне, ла­гідне, дати пораду?

Зараз я опишу ситуацію, у якій можу.опини­тися, а потім називатиму, ім'я того, від кого буду чекати допомоги. А ви добиратимете слова, які, на ваш погляд, зможуть мене підтримати, втішити.

  • Я отримала двійку на уроці
  • Я посварилася з товаришем
  • Я загубила мобільний телефон
  • У мене вкрали гаманець

 

Оповідання «Розрада»

 

4. Що таке повага? Як ви розумієте це слово?

 

Вчитель: Так, повага — це шанобливе став­лення, засноване на визнанні чиїхось чеснот, ви­знанні думки іншої людини. Щоб шанобливо ста-зитися одне до одного, необхідна ще одна не менш важлива якість — культура спілкування, ваша поведінка у суспільстві, ваше виховання. Культура поведінки та вихованість формуються, перш за все, в сім'ї, в дитячому садочку, у школі, посту­пово людина росте та розвивається.

Зараз я озвучу ситуації, а ви мені скажіть, як би ви в даному випадку вчинили.

  1. Проходячи через двері в метро, чи потрібно їх притримувати?
  2. Однокласник захворів та довго не ходить до школи. Ваші дії?
  3. Вас  назвали   образливим   прізвиськом.   Яка ваша реакція?
  4. Якщо ви бачите у школі, як маленькі діти б'ються, що потрібно зробити?
  5. Якщо у вас з товаришем розійшлися думки з якоїсь проблеми, що необхідно знати?

Діти відповідають на питання.

Молодці, діти! Як ви себе поводи­те, яка ваша поведінка, наскільки ви ввічливі, на­стільки й оточення буде цінувати вас як виховану людину і також будуть з повагою ставитися до вас. Пам'ятайте, що стиль поведінки багато про що го­ворить оточенню.

 

5. Толерантність.

Що означає це слово? – Здатність уміння терпіти, миритися з чужою думкою, бути поблажливим до вчинків інших людей, вміти уживатися в колективі.

Гра «Збери прислівя» (у кожної групи є прислів’я. Вони розсипалися і їх потрібно зібрати.

 

І група  

відгукнеться   Як гукнеться, так і

ІІ група

триматися – нічого  Один за одного  не боятися

ІІІ група

залишає, той сам  Хто друга в біді  у біду потрапляє

4 група

пізнаєш  друга не  Без лиха

ІV. Підсумковий етап

Вчитель:

  • Чи потрібні нам добрі вчинки?
  • Чи може доброта зцілити людину? Що це за ліки?

Ліки ці – слова. «Добре слово лікує, зле – калічить», - каже народна мудрість.

1. Притча

2. Вправа «Відро для сміття»

3. Вправа «Надійне плече» (кладуть руку на плече і по черзі говорять слова підтримки, побажання)

4. Вправа «Кроки допомоги»

У нас є незвичайний кошик. У ньому мудрі поради. Прошу озвучити їх

  • Памятай добро.
  • Можна забути того, з ким разом сміявся, але ніколи не забувайте того, з ким разом плакав.
  • Будь вищим від усіляких пліток, заздрощів, дрібних інтриг.
  • Найкращі ліки від образи – прощення. Навчись прощати всім, а собі ніколи.
  • Не втрачай самоповаги, умій володіти собою.
  • Перш ніж сказати щось погане, згадай, що найкраще слово те, яке не сказане.
  • Найкоротша відстань між людьми – усмішка. Частіше усміхайся.
  • Якщо тобі погано, то це не причина, щоб завдавати страждань іншому.
  1.   Пам’ятатйте, що все повертається бумерангом. Добро – добром, зло – злом.
  2.   Букет людяності
  3.   Не забувай ні на хвилину

Свого призначення, Людино!

Бо якщо станеш забувати,

То будеш ти нічим ставати!

А щоб цього не сталося, завжди залишайтесь людьми.

1

 

doc
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
7267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку