Виховна година на тему: Герої Небесної Сотні

Про матеріал

Сценарій проведення виховної інсценізованої години в старших класах, мета якої - стимулювати в учнів інтерес до історії України; формувати національну свідомість; розвивати почуття відповідальності за долю своєї держави; виховувати почуття патріотизму та національної гідності.

Перегляд файлу

 

ТЕМА:Пам'яті Героям Небесної Сотні.

 

У нашій пам’яті вони назавжди залишились

 

 (Звучить «Молитва за Україну»,  учні через умовний коридор із прапороносців від основної трибуни  до пам'ятника  заносять портрети Небесної сотні і вишиковуються біля пам'ятника " Героям Небесної Сотні" .Прапороносці перешиковуються біля пам'ятника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий 1 Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике «Я», з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світі Україна.

 

 Ведучий 2 Її красою захоплювались поети, художники та композитори. Багата славетними іменами та подіями й українська історія. Нашими національними символами є прадавні першокнязі київські та їхні нащадки: княгиня Ольга, князі Святослав, Володимир Великий, Ярослав Мудрий, славний співець Боян.

 

 Ведучий: Всечесні отці , жителі..... територіальної громади ,шановні викладачі,  педагоги, учні, запрошені! Сьогодні ми зібралися тут, щоб в скорботі схилити низько голови перед пам’яттю людей різного віку, яких було вбито у мирний час ХХІ століття.

 

 Героям Майдану, впавши за світле майбутнє України, присвячується хвилина мовчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (Хвилина мовчання).

 

Небесна сотня – безневинна жертва…

 Бандитам не сховатись за хрестом

 Отим хрестом, де їхня совість мертва

 Зрікається і серцем і чолом…

 У прощену неділю впала долу,

 Простіть нас браття, миленькі, простіть…

 За Україну – зранену і голу…

 За Вас не впала і за Вас стоїть!

 

Учень 1 Українцю, поглянь, там побили жінок!

 Глянь, вже люди ховаються в храмі!

 Де таке ще траплялось, коли це було

 Аж в такому нестерпному стані?..

 

Учень 2 Так чинили лиш варвари, злісні хани,

 Лиш від них люди в церкві ховались.

 А сьогодні – це власні привладні пани

 Вже над нами так само знущались!”

 

 Ведучий 2: Лінійку – реквієм, приурочену пам’яті Небесної сотні оголошую відкритою.

 

                             Звучить                   (Гімн України)

 

 Ведучий 1 Ми вшановуємо пам’ять героїв України: Голодомор 1932-33рр, Битва під Крутами, Бабин Яр. Тепер ми стали сучасниками ще однієї масової трагедії нашої країни.

 

 Я  . Запрошуємо все чесних отців для відправлення поминальної панахиди пам'яті

Героїв Небесної Сотні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПАНАХИДА  .Відправляють все чесні отці.

 

Ведучий .     Мені наснилось, що вони зустрілись:

 Убитий в Крутах й вірменин Сергій.

 В саду едемськім на травичці всілись:

 “За що тебе? ” “За Україну, друже мій .”

 Ти знаєш і мене за неї вбили,

 Та це було вже років майже сто.

 Тоді померли ми, щоб ви нам жили.

 А вас вбивають… Вас тепер за що?”

 “Ти пам’ятаєш, друже. Звісно, пам’ятаєш,

 Як біло-біло в нас цвітуть сади.

 І ти цей запах п’єш. І ти його вдихаєш …

 Я б все віддав, щоб хоч на мить туди .”

 “А я ще ввечері узяв дівча за руку

 Й тихенько так до серця притулив.

 Тоді не знав, що Бог уже розлуку

 Навіки на землі нам присудив.

 

Ведучий. Під Крутими стояли ми стіною.

 В очах не страх, а злість до ворогів.

 Більшовики готовились до бою,

 Я йшов на смерть… а жити так хотів. ”

 “Мені твій попіл стукав, брате, в груди.

 Я вірменин, а теж Вкраїни – син.

 Не мав у серці й крапельки облуди,

 За те й убив мене проклятий поганин. ”

 … Мені наснилось, що вони зустрілись.

 Убитий в Крутах й бородач Сергій.

 В саду едемськім на травичці всілись:

 ” За Україну нас вбивають, брате мій. ”

 

Пісня " Три брати " у виконанні ансамблю.

( ви прослухали пісню у виконанні  учнів)

 

Ведучий 1 : Ми хочемо в цивілізоване,європейське суспільство. Пройде декілька років, і всі позаздрять вільній, європейській Україні, і ми надіємось тоді у них хватить сили духу позбутися того, чого зараз позбуваємось ми.

 Учень 6 Вірш: Рубають все : і душі і надії…

 А насправді знаєте, чому в нас “забрали ” Крим ,а тепер і далі рвуть на шматки нашу неньку – Україну ? Ми вам скажемо, чому.

 Тому, що в цю секунду під моїм вікном (в центрі  Заводського) з якоїсь тачки на всю вулицю валить дешева російська попса.

 Тому що в Києві, коли я прошу в кафешці меню українською, на мене дивляться як на ідіота.

 Тому, що “Піккардійська терція” і “Кому вниз ”, напевне, жодного разу не виступали в Севастополі.

 Тому, що в більшості міст шукати українську на FM-хвилях — все одно, що бавитись з револьвером у російську рулетку.

 Тому, що навіть поважні, здавалося б, люди під час першої-ліпшої суперечки переходять на російські матюки.

 

Ведучий 1 І саме тут, сьогодні, скажемо «Люди, бережіть серця свої, щоб не стали каменем! Розбудуйте в душах Божий храм, щоб не повторити великий гріх!»

 

 Ведучий 2 Кожен із цієї Небесної сотні, як і ми з вами мали свою сім`ю, батьків, друзів, захоплення, свої симпатії і свої невідкладні справи. Але поклик їхньої душі саме в цей час призвав їх до боротьби за вільну, демократичну, чесну Україну. Ось вони перед вами, Герої Небесної сотні.(слайди)

 

 Учень 7

 

Вони співали “Ще не вмерла…” і вмирали…

 Земля тремтіла, під ногами ж – твердь…

 Їм янголи обличчя прикривали…

 А ті під вибухи гранат ішли на смерть…

 

Де вбивці зуби свої скалили, як псини…

 Озброєні, слиняві, до зубів…

 Ніщо, собаки, проти вільної людини.

 Ніщо, проти жертовних тих голів…

 

Хвости підібрали куці, скавуляки…

 Собача шапка, ти ж на трьох цепах!…

 Твої засланці безпородні – хамул яки.

 Розбіглись в усі боки в дикий страх.

 

Людина люта, хоч душа не знала гніву.

 На рідній тверді полягла святій.

 Герої ж не вмирають! Вірять в диво!

 Адже і ти – “ пахан  ”, належиш їй!

 

Болюча правда на Дніпровій кручі…

 Під плач сиріт, вдовиць і матерів…

 Твій трон з мозолів людських, всемогучий –

 В невинній крові, в Києві та у Одесі стлів…

 

Під схлипи люду Бог тебе розсудить…

 За рвані руки, ноги і лоби…

 Вкраїну люд від гноблення розбудить

 Геройської, відважної доби!…

 

ПІСНЯ-кліп  «Мамо,не плач,я повернусь весною…» у виконанні учня 

 

Мамо, не плач. Я повернусь весною.

 У шибку пташинкою вдарюсь твою.

 Прийду на світанні в садок із росою,

 А, може, дощем на поріг упаду.

 

Голубко, не плач.

 Так судилося, ненько,

 Вже слово, матусю, не буде моїм.

 Прийду і попрошуся в сон твій тихенько

 Розкажу, як мається в домі новім.

 

Мені колискову ангел співає

 I рана смертельна уже не болить.

 Ти знаєш, матусю, й тут сумно буває

 Душа за тобою, рідненька, щемить.

 

Мамочко, вибач за чорну хустину

 За те, що віднині будеш сама.

 Тебе я люблю. I люблю Україну

 Вона, як і ти, була в мене одна.

 

Ведучий 1: Ще довго-довго з покоління в покоління будуть передавати батьки синам і дочкам, а ті своїм дітям спогади про тих, хто залишив життя земне у 2013-2014 рр. Ця подія сколихнула весь світ, не залишила байдужою жодної душі.

 

( Вірш «Колись приїду до Києва..» ) читає учень

 

Колись я приїду до Києва з сином

 Колись…Як цвістимуть каштани…

 Під небом пройдемось високим і синім

 Пройдемось ошатним Майданом…

 *******

 Торкнуся,припавши на мить на коліно

 Гладкого новенького бруку…

 Він все ще гарячий!Це так неймовірно!

 Давай,приклади свою руку…

 ********

 – То сонце нагріло!-і в сина усмішці

 Шукатиму трохи розради…

 – Ні,сину,не сонце…На цьому ось місці

 Горіли колись барикади…

 ********

 Людей,що піднялись на ці барикади,

 Ніщо не могло подолати!

 Ніякої сили не було у влади

 Лиш страх,брудні гроші та грати…

 *******

 

І люди боролись…І найсміливіші

 Дивилися снайперу в дуло…

 І лилася кров…Але найголовніше,-

 Війни в Україні не було!

 ********

 Ось там можна їх імена прочитати…

 Я всіх називати не стану…

 -А що там? Чому стільки квітів там,тату?

 – Це стела героїв Майдану…

 ********

 – Цікаво?… Навіщо туди позносили

 Ці шини від автомобілів?

 – Це замість вінків…Це тепер,ніби символ.

 Це знаки для всіх зрозумілі…

 ********

 Мій син промовчить і спитає останнє:

 ( Мов вітром холодним подуло!)

 -Я все розумію…Одне лиш питання:

 Чому тебе з ними не було?

 

Ведучий 1 : Якщо тебе справді засмучує ненависть у світі,не плач і не втрачай надії,а зроби щось,хай навіть маленьке!

 Пісня ?

 

 Ведучий 2 Ми закликаємо вас сьогодні згадати у ваших молитвах усіх Героїв, які поклали свої голови за наше майбутнє. Хай пам’ять всіх невинно убитих згуртує нас, живих, дасть нам силу та волю, мудрість і наснагу для зміцнення власної держави на власній землі. У жалобі схилимо голови. Вони згасли як зорі.

 Ведучий 1 Нехай кожен з нас торкнеться пам’яттю цього священного вогню-частинки вічного. А світло цієї свічки хай буде даниною тим, хто навічно пішов від нас, хто заради торжества справедливості жертвував собою. Вони повинні жити в нашій пам’яті!

 

 (Під мелодію гімну Небесної сотні «Пливе кача» ведучий запалює свічку і передає її учням  які  запалюють ще багато свічок проходять по умовному  коридору прапороносців  і викладають хрест біля пам'ятника Небесної сотні.

 

 До слова запрошується: Запрошені

  .

 Ведучий 1 Лінійку-реквієм, приурочену пам’яті небесній сотні оголошую закритою.

 Ведучий 2 А ми вам бажаємо всім світлих днів і нехай вам щастить. Дякуємо за увагу!(Пісня «Господи,помилуй)

 

Звучить гімн України

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Жовтюк Галина Маркіянівна
    Гарний виховний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василюк Марія Михайлівна
    Проведу таку виховну годину.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Маркіна Ірина Геннадіївна
    Дуже актуальна і корисна розробка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 березня 2018
Переглядів
746
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку