План- конспект проведення виховного заходу дітей в 1-му класі.
Тема: «Милуйся красою рідної природи.»
Мета: Ознайомлення з красою ; розвитку творчих здібностей дітей, сформувати уміння комунікативних здібностей, розвивати увагу, мислення; виховувати любов до природи, сприяти формуванню між учнями дружніх стосунків та почуття взаємодопомоги.
Обладнання: Роздатковий матеріал, карта,ілюстрації, казкові герої.
Клас: 1-В
Тип заняття : виховний захід
План
1.Організація класу до заняття
1.1. Привітання з учнями .
1.2.Перевірка готовності учнів до заняття .
2. Розкриття теми заняття.
2.1. Створення проблемної ситуації.
2.2. Оголошення теми заняття .
2.3. «Тварини найкращі друзі»
2.3.1.Ознайомлення з завданням дідуся»
2.3.2. Розгадування кросворду.
2.4. «Значення Рослин у житті людини»
2.4.1.Ознайомлення з проханням феї.
2.4.2.Парна робота «Склади пазл»
Фізкультхвилинка
2.5. «Людина і водне середовище»
2.5.1. Ознайомлення з історією краплинки»
2.5.2. Виконання завдання «Пригадай кольори веселки»
2.6. «Чарівне царство Матінки природи»
3. Підсумок .
3.1. Підсумкова бесіда
3.2. Прощання з класом
1. Організація класу до заняття
1.1. Привітання з учнями .
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
- Сідайте! Сьогоднішнє заняття з вами проведу я, сподіваюсь, воно принесе вам лише найкращі емоції на весь день.
1.2.Перевірка готовності учнів до заняття .
Діти уважно подивіться на свої парти , чи все на них в порядку, приберіть будь ласка зайві речі, щоб вони вам не заважали і не відволікали.
2. Розкриття теми заняття.
2.1 .Створення проблемної ситуації.
Сьогодні тему нашого уроку ви визначите самі, якщо уважно послухаєте вірш.
Краса природи-справжнє диво.
Все неповторне і живе.
Де не поглянь, скрізь так красиво:
По небу сонечко пливе,
Навколо височіють гори,
Між горами дзюрчить вода.
А ліс зелений, наче море,
І всюди казка ожива!
-Діти про що ідеться у вірщі?
-Чи любите ви природу?
Так, адже природа, наш друг, яка чарує нас своєю красою, милозвучністю і величністю. А зараз я пропоную нам поринути у світ природи щоб наше заняття було наповнене ще більше природною атмосферою.
Зараз ви закриєте оченята я включу приємну музику і буду зачитувати опис природи а ви будете уявляти у своїй уяві те що почуєте. Домовились?
«Як прекрасно йти тоненькою стрічечкою стежки і забувати про все. Погода надворі ясна, над головою розкидається безкрає синє небо. Дерева стоять пишно вбрані в яскраві зелені шати. Попід ними повсюди густо росте травиця, усіяна барвистими вогниками літніх квітів – маків, дзвоників, конюшини, пижма, ромашки, календули… А над ними порхають метелики та гудять всякі мушки.
Лунає чудовий дзвінкий голос – то співають високо в небі або сховані у вітах дерев птахи – маестро-соловейко, вранішній жайворонок, веселий говіркий горобець. А ближче до вечора музика літа змінюється – то вступає хор цвіркунів, що не замовкає аж до самого ранку.
І навіть дощ теплий і лагідний. Під шатром низьких хмар повітря стає гарячим. Прохолодні краплі дощу змивають пил з доріг та листя, завдяки чому після воно заграє ще більш яскравим смарагдовим сяйвом.
Високе чисте небо, тепла прозора вода річок, стиглі фрукти, насичені кольори навкруги… Немає на світі людини, яка б не любила природи.»
Тепер діти я надіюся ви ще більше поринули у світ природи і набралися сил для нашого заняття.
2.2 Оголошення теми заняття .
Отже сьогодні ми будемо розмовляти про природу. : У кожного з нас, діти, є три матері. Перша - це ненька, яка нас народила. Друга — Батьківщина, наш рідний край. І третя мати — природа.
І сьогодні наша матінка природа поведе нас у свій дім, в своє царство, царство природи. Ми будем мандрувати лісовою стежинкою з нашою гостею. Подорожуючи стежиною ми зустрінем друзів нашої матінки, які живуть в лісі і вони будуть нам давати різні завдання, які ми повинні виконати, для того, щоб дійти до царства природи.Отже розпочинаєм.
2.3.«Тварини найкращі друзі»
2.3.1.Ознайомлення з завданням дідуся.
Діти ідем нашою стежиною, і як ми бачимо першим по доріжці нам зустрічається дідусь Лічовичок,
і зараз я зачитаю його слова «доброго дня вам любі друзі, сьогодні я хочу щоб ви поринули у тваринний світ і перевірити як добре ви знаєте наших друзів-звірів. Вам потрібно розгадати кросворд який я вам підготував»
2.3.2. Розгадування кросворду.
Ой діти, дідусь лісовичок залишив нам не легке завдання, але ми його обов’язково виконаєм. Правда? Отже розпочинаєм.
Коло бабусі сидить у кожусі, Проти печі гріється, без водички миється. (Кіт)
Герой мультфільму «Ну, постривай!». (Вовк)
Голодна — мукає, сита — жує, Всім дітям молоко дає. (Корова)
Дуже довга в неї шия, Ще й смугаста, як змія. Через це через паркан Заглядає, наче кран. (Жирафа)
Герой казки І. Франка «Фарбований...». (Лис)
Хто у Африці живе, Цілий день банан жує? Дражнить всіх мале звірятко. Хто це, діти?.. (Мавпенятко).
Зубатий приятель Чебурашки. (Крокодил)
Отже головне слово «Тварини!»
-Діти а які ващі улюблені тварини?
-Які у вас є тварини вдома?
Тепер дідусь Лісовичок переконався що ми знаєм добре тваринний світ і прощається з ним, тому що нас чекають інші жителі лісу.
2.4. «Значення рослин у житті людини»
2.4.1.Ознайомлення з проханням феї.
Так діти, ідем далі по нашій стежині і бачим чарівну, милу фею
вона така гарна нас чекає і вже з нетерпінням хоче нам дати наступне завдання, розгадавши його ми приближимся все ближче до нашого царства.
Я зачитую її звертання до нас «Доброго дня, мої хороші діточки, я дуже рада вас бачити і зараз пропоную вам одне не дуже важке завдання, вам потрібно із пазлів скласти картинку рослинок, надіюся для вас це завдання не завдасть труднощів, адже ви розумні і все знаєте»
2.4.2. Парна робота "Склади пазл"
Отже діти зараз я роздам один конвертик на парту вам потрібно із частин скласти цілу картинку, але поки я не роздам всім конверти ви не відкриваєте їх, тільки тоді, коли я дам дозвіл. Подивіться будь ласка на дошку у вас повинні вийти отакі картинки.
- Які ще рослини ви знаєте?
-А яке значення рослин у житті людини?
- Як ми повинні іх берегти?
(Не смітити, не ламати, не рубати,не топтати,не забруднювати)
Молодці тепер ми все ближче підходим до нашого царства, завдяки ващій праці наша матінка природи скоро потрапить додому.
А тепер ми з вами відпочинемо і зробим фізхвилинку.
Фізкультхвилинка.
Один, два — усі піднялись,
Повернулись, похитались.
Три, чотири — руки вгору,
В сторони і вгору знову
П'ять, шість — опустили,
І швиденько всі присіли.
Сім, вісім — всі малята
Стрибають, як жабенята.
Дев'ять, десять, — рівно стали
І за парти посідали.
2.5. «Людина і водне середовище»
2.5.1.Ознайомлення з історією краплинки»
Тепер ми повні сил продовжуєм нашу мандрівку, нам залишилося зовсім трішки, отже останній наш герой-це краплинка
яка чекає нас досить довго, але ми вже зустрілися і в неї теж є якесь послання.
Я зачитую, «діти для вас я підготувала завдання, я вирішила, що хочу вам розповісти історію, про мене а після того як прослухаєте історію почуєте завдання»
Казка про краплинку
Одного разу на світанку на небо вийшла дощова хмаринка. Пухнаста розрослася, поважчала. І ось на землю посипалися перші прозорі краплинки. Вони вмивали травичку, дерева та місточок, що обіймав вузеньку річечку.
На тій хмаринці жила велика родина краплинок. Перлинка була найменшою і найнетерплячішою серед усіх. Їй дуже кортіло на землю.
– Я теж хочу з вами! – просила Перлинка, хапаючи сестричку за спідничку.
– Зачекай трішки, – усміхнулася та. – Зараз тобі не можна, треба підрости!
– А як я знатиму, що вже доросла? – запитала Перлинка.
Старша сестричка ласкаво пригорнула молодшу та проказала:
– Коли сонячні промінчики просіються крізь нашу хмаринку, тоді й підростеш.
– І я полечу на землю? – зраділа Перлинка.
– Так, – пообіцяла старша краплинка і гайнула вниз.
Перлинка з нетерпінням виглядала сонечко, та його ніде не було. Вона сіла на пір’їнку з хмаринки і зажурилася.
– Чому плачеш, голубко? – продзижчало десь ізнизу.
Перлинка здригнулася від несподіванки. Під хмарою кружляла чорна комаха із величезними рогами. Перлинка понуро відповіла:
– Зовсім я не плачу. А ти хто?
– Ж-жук-олень. Мене так назвали, бо маю гарні роги.
– А як ти на нашій височині опинився? – поцікавилася Перлинка.
Рогач засміявся:
– Е ні, помиляєшся, то ваша хмаринка зачепилася за мою тополю. Важко їй краплинки носити, тому й опустилася так низько.
І суворо загудів:
– А ти чому не падаєш?
– Чекаю, коли сонечко визирне, – пояснила Перлинка. – Я дуже хочу побачити, що там унизу. І мрію бути корисною. Але ще не можна, бо дрібненька. От як наберуся сили, так і полечу.
– Не сумуй, мала! Будь терплячою, бо це найбільша у світі сила. Зустрінемось унизу, – прогудів рогач і подався геть.
Раптом навколо все засяяло. Перлинка підскочила, розгорнула рученята й полетіла на землю разом зі своїми сестрами. Вони кольоровою росою впали на травичку.
Перлинка зачепилася за листочок суниці. Десь у траві почулося знайоме дзижчання. Жук сів на протилежний листочок і захоплено прогудів:
– Росинко, поглянь, яке диво.
Вона підняла голову. Перлинка ще ніколи не бачила подібної краси. На весь небосхил вигнулася кольорова дуга. Рогач розправив крильця та полетів до веселки.
«От би і мені туди!» – мріяла Перлинка. Пригріло сонечко. Росинка засяяла всіма барвами, перетворилася на маленьку хмаринку і полинула до веселки.
Діти ви уважно слухали історію?
Про що ішлося в розповіді?
Як називається герой історії, жук?
2.5.2. Виконання завдання «Пригадай кольори веселки».
А тепер завдання від нашої краплинки, нам потрібно пригадати кольори веселки.
.
Молодці, прощаємося із краплинкою і подякуєм її за цікаву розповідь і завданя і побажаєм їй хорошого настрю. Давайте всі гарно посміхнемося і із усмішками продовжим нашу мандрівку.
2.6. «Чарівне царство Матінки природи»
Діти завдяки нашій спільній праці, ми дісталися до царства матінки природи,
подивіться яка гарна домівка в нашої матінки природи, це справді справжнє царство. І матінка природа, нам дуже вдячна, тому що дім це найкраще місце, де нас завжди чекають, де нам завжди добре і тепло, де нас люблять і поважають.
3. Підсумок.
3.1. Підсумкова бесіда
Діти, про кого ми говорили на сьогоднішньому занятті?
Яка наша матінка природа?
Я надіюсь, що на цьому заході ви добре відпочили і розважились, що він вам сподобався і підніс вам хороший настрій.
3.2. Прощання з класом
Тож намагайтеся бути слухняними і вихованими, турбуйтеся про природу і не задавайте їй шкоди.
Дякую всім вам за увагу!
До зустрічі!