Виховна година на тему "Мій сонячний дім - моя Україна"

Про матеріал
Дана робота містить цікаві завдання, вікторину "Чи знаєш ти Україну?". Діти знайомляться з народними символами України. Завдання виховують патріотизм в учнів та гордість за країну.
Перегляд файлу

Тема:  «Мій сонячний дім – моя Україна»

 

Мета: формування ключових компетентностей:

вміння вчитися - самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу;

громадянської-  виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, пошану до свого народу, бажання приносити користь своїй країні;

розвивати громадянську свідомість формування патріотичних почуттів;

соціальної – знати правила культури поведінки, відповідально ставитися до обов’язків;

предметних компетентностей:  поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, продовжувати ознайомлення учнів здержавними і  національними символами України;

Очікувані результати:  

  • Формування шанобливого ставлення до державних та народних символів України.
  • Розширення знань учнів про історичне походження державних символів.

 

Обладнання: презентація «Мій сонячний дім - моя Україна»,  вишиті рушники, , аудіозаписи пісень,стенд «Державні символи України», рослини-обереги, малюнки, плакати.

 

 

 

 

I.Організаційний момент

Ніжно, привітно всміхнулося сонце.

Вітер безшумно гойдає віти,

Тихо за парти сідають діти.

Вчитель: Зараз я вам загадаю загадку, а відгадкою буде тема нашого заняття

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша - солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься … (Україна).

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

«Мій сонячний дім – моя Україна»

-Ви, діти, щасливі, що народилися і живете на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – Україні.

III. Основна частина заняття

  • Наша держава – одна з найбільших країн у Європі.

І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі,

хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. А зараз я пропоную вам відповісти на запитання вікторини.

 1.Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»

- З якими державами межує наша Україна? .

- Хто ми? Як зветься народ України?

- Яка найбільша річка України? Слайд

- Які моря омивають кордони нашої держави?

- Назвіть найбільшу гору на території України? Слайд

- Найвідоміший футболіст України сучасності? (Андрій Шевченко)

Грошова одиниця України. (Гривня)

-  Яка мова в Україні є державною? (Українська)

- Обрядовий хліб, який печуть на Великдень. (Пасха)

- Коли святкують день незалежності? (24 серпня )

-Назвіть столицю нашої держави? ( Місто Київ).

                   Державні символи України

Вчитель:  Які ви знаєте державні символи ?

Кожна держава має свої символи – прапор, герб, гімн. Це візитна картка кожного народу.

Учениця: Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави,

  Це для всіх ознака сили,

   Це для всіх ознака слави.

        Синьо-жовтий прапор маєм:

       Синє – небо, жовте – жито.

 

1.Що означають кольори в українському прапорі?

 Учень: Національний прапор України синьо-жовтого кольору. Він має досить давнє походження. Поєднання цих двох кольорів зустрічаються на гербах і прапорах нашого славного народу не лише за часів козацької вольниці, а й набагато раніше – за княжої доби української держави.

 2.Інтерактивна вправа .

«Гронування «Кольори прапора»

Синій – вода, небо, волошки, незабудки …

Жовтий – сонце, лан пшениці, зерно, соняшник…

Чому саме два кольори вибрано для нашого прапора?

Учень:

 -З давніх давен українська земля була хліборобським краєм. Тому жовтий колір - це колір пшеничної ниви, колір хліба – зерна, що дарує життя всьому сущному на землі. Жовтий колір- це ще й колір жовтого – гарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не колосився б життєдайний хліб. 

Учениця:

 Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, безхмарного неба, де живе, розкошує, приносячи радість усім сонце. А невже без живлючої матері-води визрів би й заколосився хліб? От вам і ще один блакитний колір – колір цариці води.

Вчитель:

- Синє небо над золотою нивою – ось який прекрасний зміст викладає у національні кольори кожен українець.

Отже, колір жовтий – колір хліба, життя, а блакитний колір – це колір неба, миру. Тому  народ України й вибрав поєднання цих кольорів для свого національного прапора. Де прапор піднімають, там Україну величають.

3.Наш герб – тризуб,

Це воля, слава, сила.

Учениця: Герб - це символ влади.  Золотий тризуб на синьому тлі – дуже давній знак. Він зустрічається дуже давно на монетах київського князя Володимира Великого. Отже, нашому гербу – понад тисячу років

Учень: Є ще й інші погляди. Число "три" завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями.

 Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Любов, Життя і Мужність.

4. Гімн – це найголовніша пісня України.

Слухати потрібно стоячи мовчки, з гордо

піднятою головою.

Автор слів – Павло Чубинський,

композитор – Михайло Вербицький

 Учениця: Гімн - це урочиста пісня. Це ті слова й музика, які торкаються найпотаємніших струн душі. Які змушують кожного вставати при перших акордах  і з трепетом у серці відчувати велику гордість за свій народ, свою Батьківщину.

Учень: Виконується Державний Гімн під час державних та урочистих заходів, при відзначенні державних свят, військових парадів, вшануванні почесних гостей держави, переможців міжнародних змагань.

 

                      Народні символи України    

 Вчитель:

 Є ще народні символи України це - батьківська хата, святий хліб, вишитий рушник, писанка, барвінок, лелека.

1.Верба — одне з найпоширеніших дерев в Україні. Наші пращури вважали вербу священним деревом. Вона була символом і оберегом родинного вогнища. Під час буревіїв проти вітру кидали вербову гілку — вона зупинить бурю, вбереже від лиха.

2.Який кущ вважають народним символом України?

Загадка

У траві росту, у лісі,

    У вінку зеленолистім,

   У червоному намисті

  Видивляється у воду

                         На свою хорошу вроду.   (Калина)

3.Український вінок

Вчитель:

  - Чим прикрашають голову українські дівчата? Вінок в Україні завжди був своєрідним жіночим оберегом.. Кожен віночок слугував не тільки окрасою голови, а й був оберегом душі, бо в ньому є чаклунська сила, що і біль угамує і волосся збереже. Дівочий віночок – обов’язково з живих квітів, має цілющі властивості.    Виготовляють традиційний український вінок з 12 квітів.

   4. Український рушник

 - А зараз поговоримо про український рушник. Як багато промовляє до нас це слово, яке воно рідне і миле нам.. Це не тільки окраса нашого дому, але й оберіг. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу Без рушника неможливі народження, одруження, зустріч гостей.

( Запрошена бабуся учня, яка вишиває рушники. Вона розповідає діткам про свою роботу та демонструє свої роботи).

Вчитель:

  • Найбільша гордість і цінність нашої держави – це народ.  У повсякденному житті частіше за все можна почути народні прислів’я і приказки.

 5. Завдання «Продовжте  прислів’я»

1. Праця людину годує, а лінь…(марнує)

2. На сонці тепло, а біля матері…(добре)

3. У дитини заболить пальчик, а у мами - …(серце)

4. Не одежа красить людину – а добра…(справа)

5. Пташка красна своїм пір’ям, а людина -…(знанням)

6. Потрібно учиться – завжди…(знадобиться)

Вчитель:

 - Що вам читали ваші рідні, коли ви були маленькі та лягали спати? Правильно, казочки. Народ український склав і зберіг у своїй пам’яті  безліч казок. Стільки ж додали і письменники. Героями українських казок є люди, і тварини, і птахи, і фантастичні істоти.

 Відгадайте назву казки

1) Сидить півник на печі

Їсть смачні калачі

Тут лисичка прибігає

Мерщій півника хапає. («Котик і Півник»)

2) Що за латка на узліссі

Що ворушиться,дрижить

Де не взявсь, кабан біжить.(«Рукавичка»)

 

IV.Підсумок заняття

1.Робота в групах.

 Вчитель: Прочитайте уважно завдання для кожної групи.                            

1 група

Напишіть на великих пелюстках, якими потрібно бути людьми , щоб Україна процвітала.

2 група

Напишіть на зображеннях жучків дії людей ,що шкодять розвитку України.

3 група

Напишіть на краплинках те, що  допоможе розквітнути Україні.

2. Гра «Добери риму»

                                  Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна – найкраща у світі!

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні джерельця.

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки глибокі.

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже сучасні.

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня весела.

Це щира, багата, як світ, її мова,

Крилата, така мелодійна, чудова!

Її обереги – верба і калина.

Найкраща у світі – моя Україна.

Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна і мирна держава.

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, відкрила.

Вітчизно свята, дорога Україно,

Для кожного з нас ти у світі єдина.

Н. Красоткіна

Вчитель: От і добігло до кінця наше заняття. Я вірю, що на вашу долю випаде ще багато  радісних  хвилин гордості за те, що ми – український народ. Особлива подяка за те, що ви любите свої родини та нашу неньку -Україну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2023
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку