Виховна година на тему " Моя родина"

Про матеріал

Розробка даної теми - допомога класному керівнику для виховної години у 5-6 класах. Метою є прищепити дітям важливість родини у житті людини та у її становленні як особистості.Виховувати в учнів любов до своїх традицій.

Перегляд файлу

              Тема      Міцна родина – запорука щастя

 

Мета: ознайомити учнів з Пресвятою родиною, показати її міцність ;

розвивати бажання наслідувати Родину з Назарета, зберігати звичаї і обряди, а також глибше пізнавати та досліджувати свій родовід;

виховувати послух, любов та повагу до батьків, рідних і близьких.

Епіграф: «Велика родина – для дітей найкраща школа життя» - народна мудрість

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: Св. Письмо, образ Пресвятої родини, зображення дерева на ватмані, вирізані кольорові листочки.

 

Хід уроку

  1. Організація-вітання

2. Вступна бесіда.

Тема у нас сьогодні особлива. Ми будемо говорити про найдорожчих, найпотрібніших людей у світі і про людей, які завжди поруч, інколи може посварять, але ми впевнені, що вони нас люблять, підтримають, порадять.

- Чи ви здогадались, якою буде наша тема ?  (Думки учнів)

    Справді,  ми будемо говорити про маму, тата, родину, про усіх тих, які завжди поруч.

 

3. Оголошення теми

Темою нашої виховної години є «Міцна родина – запорука щастя»

 

А) Пояснення учителя

Звідки ж пішла родина? Хто її придумав? Бог створив Адама і Єву. Це була перша сім я. Додаток№1,2

А чи знаєте ще одну родину, яка є великим прикладом дя наслідування? (піказка вчителя: Часто ми її бачимо на образах, іконах. Дитя, яке зростало у цій родині: «… Був їм послушний», знаходимо у Св. Письмі)

Саме  так. Це Пресвята родина. (на дошці образ Пресвятої родини). Богородиця та Йосип є великим прикладом батьківства та материнства.

 

 Ви тут усі щасливі, бо знаю, що кожен з вас має родину. Інколи людина не  розуміє , що їй Бог дав, може це не цінувати…

 

- Як на вашу думку, що таке родина ? (думки учнів)

            Мама, тато, брат, сестра, бабуся, дідусь.

   - Що їх поєднує в родину ?

             -діти, внуки,

             -турбота про них…

 

   (Після висловлення думок учнів, чіпляємо на дошку аркуш з відповідями про те, що таке родина) Додаток №3

 

- Я з впевненістю можу сказати, що коли вам улітку кудись доводилося їхати самим на відпочинок, то найбільше хотілось  додому, до рідного порогу. Чому так? (Думки учнів)

    - бо нас там чекають рідні

    - якщо горе чи біда, то рідні завжди допомагають.

    - без рідних ми чуємось самотніми…

 

Я з вами цілковито погоджуюсь. Мене дуже зацікавила одна історія і я б хотіла з цього приводу почути ваші думки.

 

4.Історія «Все безкоштовно» (Вчитися з життя) ст. 115 додаток №4,6

 

Інколи ми забуваємо за людей з якими живемо:(за маму, тата, бабусю, дідуся)

Нам здається, що вони мають все для нас зробити, бо це їх обов’язк. Ми хотіли б щоб вони навіть виконували усе замість нас,  бо ми ще малі. Але забуваємо за свої обов’язки щодо них: А наш найперший обовязoк

  • це шанувати(Чому ?).Так нас вчить найвищий Закон, який походить від Самого Бога. 

 

(Кріпимо на дошку напис 4-ї Заповіді Божої “Шануй батька і матір своїх, щоб тобі було добре і ти довго прожив на землі”  ) додаток№5

 

5. Робота над заповіддю

- Що значить «шануй»? (думки учнів)

(Шануй – значить люби, навіть тоді, коли б вони тебе покинули)

  • Що значить любити? (думки учнів)

(Любов має проявлятись у нашому ставленні до них)

Чому так?

Вони найперші наші виховники, вони з любові до нас, виховують нас, а ми щоб вони добре виконали свій обов’язок і колись щоб нами гордилися, маємо їх слухати. Без цього не може відбутися наше виховання.

Помилково є думати, що коли виросту, тоді зможу щось зробити для своєї родини. Я тоді просто набагато більше можу зробити, а зараз маємо для них жити і допомагати, слухати та чути їх, як і вони живуть для нас.

  • не дозволяти, щоб мама чи бабуся несли важку сумку.
  • не дозволяти щоб стояли у транспорті, ( я постою бо маю більше сили)
  • Діти, а які свята наближаються ?
  • Звідки ви це знаєте ?
  • Правильно! Саме в родині ми пізнаємо Бога, звичаї та традиції свого народу. Коли ми підростемо, маємо передати наступним поколінням.

 

 6. Притча про закваску. Додаток №4,6

 

Висновок:  батьки – це найближчі особи, які провадять у світ, вчать та виховують бути правдивими людьми, у родині вчимось творити добро, поширювати його у світі, а відтак  бути прикладом для інших. Додаток №7

7. Робота над прислів’ями. (на аркуші записані слова, зяких учні повинні скласти прислів'я, складають по групах)

- У всякої мами її діти найкращі.

- Яке дерево, такі й віти, які батьки, такі й діти.

- Добрі діти – батькам вінець, а лихі – кінець.

- У дитини заболить пальчик, а в матері – серце.

- За науку цілуй батька й матір в руку

8. Закріплення вивченого.

Отже. У родині ми пізнаємо:

1)себе

2)вчимося жити в спільноті

3)вивчаємо свої традиції

4)вчимося любити і поважати старших і молодих

5)тут ми розвиваємо душу

 

Без кінця можемо перераховувати.

Без родини - ми ніщо!!!

Життя дітей без родини є важким і нещасним .

Лише 10%-дітей у притулках, що немають батька і матері, бо вони померли

А решту-покинуті діти!!! (статистичні дані)

 

Отже родина-Божий Задум.

Але ми з  вами становимо одну велику родину українців, бо тут на цій землі є корінь народу,  весь народ, - це велика сила і міць, а складається віна з окремих родин і з наших теж. Це дерево родинне є міцне, тому ми зобразили його у вигляді Дуба, бо живиться воно любов'ю та підтримкою, порадою, вислуханням один одного, що панує у родинах.

9. Робота у групах

(вчитель роздає кольорові листочки, на яких учні мають продовжити речення та прикріпити до деревця, що на дошці.)

1 ряд   - Родина-це…

2 ряд  -  Мені б хотілось, щоб у моїй родині…

3 ряд   - Я вдячна Богові за те….

 

10. Молитва. «Отче наш»

Говорячи про родину, я звичайно ж згадувала у думках про своїх рідних. Думаю, ви теж. Давайте занесемо прохання до Бога, щоб у них завжди були сили , здоров’ я і щоб у наших родинах були: мир, злагода та любов.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №4,6

Все безкоштовно

Маленький Фріц сидів за кухонним столом і щось старанно записував у свій зошит, висолопивши язика.

«Що ти так старанно пишеш?» – запитала мама, стоячи біля кухонної плити.

«Рахунок для тебе!» - відповів хлопець, не відволікаючись.

«О, це вже мене заінтригувало», - здивувалась мама.

«Побачиш, коли я закінчу»

Коли він списав цілий листок, то показав мамі. Вона вголос почала читати:

Рахунок Фріца Гольцгауера мамі:

3 рази приніс молоко – 0, 30 марок

2 рази прибрав кухню – 1, 20 марок

3 рази повитирав посуд – 0, 60 марок

5 разів почистив взуття – 1, 50 марок

4 рази накрив стіл – 0, 80 марок

Все разом – 3,80 марок

Мати засміялася, коли прочитала цей дивний рахунок. Тоді взяла олівець. «І я напишу тобі свій рахунок, - сказала вона.

«Твій рахунок?, - здивовано запитав Фріц. – Ти що теж щось для мене зробила?»

«Ну,так, трошки», -  кивнула мама.

Тоді написала:

Рахунок пані Гольцгауер синові Фріцу:

8 років для нього варила їсти – 0.0 марок

8 років для нього прала – 0. 0 марок

50 штанів і курток зашила і залатала – 0, 0 марок

100 ночей просиділа біля нього, коли він був хворий – 0, 0 марок

Все разом – 0, 0 марок

Хлопчисько уважно читав рахунок матері.

«Але, мамо, чому ти скрізь написала 0,0 марок?»

«Тому, що мати для своєї дитини все робить просто так, - відповіла жінка. – Але я можу дати тих 3, 80 марок, які ти заслужив».

Тоді хлопець сказав: «Ні, мамо, я не хочу жодного пфенінга, бо твій рахунок повинен би в сотні разів перевищувати мій». 

 

 

 

 

 

 

 

 

Притча про закваску

Ще іншу притчу повідомив їм: «Царство Небесне схоже на закваску, що її бере жінка і кладе до трьох мірок муки, аж поки все не вкисне

Мт. 13.33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку