Розробка даної теми - допомога класному керівнику для виховної години у 5-6 класах. Метою є прищепити дітям важливість родини у житті людини та у її становленні як особистості.Виховувати в учнів любов до своїх традицій.
Тема Міцна родина – запорука щастя
Мета: ознайомити учнів з Пресвятою родиною, показати її міцність ;
розвивати бажання наслідувати Родину з Назарета, зберігати звичаї і обряди, а також глибше пізнавати та досліджувати свій родовід;
виховувати послух, любов та повагу до батьків, рідних і близьких.
Епіграф: «Велика родина – для дітей найкраща школа життя» - народна мудрість
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: Св. Письмо, образ Пресвятої родини, зображення дерева на ватмані, вирізані кольорові листочки.
Хід уроку
2. Вступна бесіда.
Тема у нас сьогодні особлива. Ми будемо говорити про найдорожчих, найпотрібніших людей у світі і про людей, які завжди поруч, інколи може посварять, але ми впевнені, що вони нас люблять, підтримають, порадять.
- Чи ви здогадались, якою буде наша тема ? (Думки учнів)
Справді, ми будемо говорити про маму, тата, родину, про усіх тих, які завжди поруч.
3. Оголошення теми
Темою нашої виховної години є «Міцна родина – запорука щастя»
А) Пояснення учителя
Звідки ж пішла родина? Хто її придумав? Бог створив Адама і Єву. Це була перша сім я. Додаток№1,2
А чи знаєте ще одну родину, яка є великим прикладом дя наслідування? (піказка вчителя: Часто ми її бачимо на образах, іконах. Дитя, яке зростало у цій родині: «… Був їм послушний», знаходимо у Св. Письмі)
Саме так. Це Пресвята родина. (на дошці образ Пресвятої родини). Богородиця та Йосип є великим прикладом батьківства та материнства.
Ви тут усі щасливі, бо знаю, що кожен з вас має родину. Інколи людина не розуміє , що їй Бог дав, може це не цінувати…
- Як на вашу думку, що таке родина ? (думки учнів)
Мама, тато, брат, сестра, бабуся, дідусь.
- Що їх поєднує в родину ?
-діти, внуки,
-турбота про них…
(Після висловлення думок учнів, чіпляємо на дошку аркуш з відповідями про те, що таке родина) Додаток №3
- Я з впевненістю можу сказати, що коли вам улітку кудись доводилося їхати самим на відпочинок, то найбільше хотілось додому, до рідного порогу. Чому так? (Думки учнів)
- бо нас там чекають рідні
- якщо горе чи біда, то рідні завжди допомагають.
- без рідних ми чуємось самотніми…
Я з вами цілковито погоджуюсь. Мене дуже зацікавила одна історія і я б хотіла з цього приводу почути ваші думки.
4.Історія «Все безкоштовно» (Вчитися з життя) ст. 115 додаток №4,6
Інколи ми забуваємо за людей з якими живемо:(за маму, тата, бабусю, дідуся)
Нам здається, що вони мають все для нас зробити, бо це їх обов’язк. Ми хотіли б щоб вони навіть виконували усе замість нас, бо ми ще малі. Але забуваємо за свої обов’язки щодо них: А наш найперший обов’язoк
(Кріпимо на дошку напис 4-ї Заповіді Божої “Шануй батька і матір своїх, щоб тобі було добре і ти довго прожив на землі” ) додаток№5
5. Робота над заповіддю
- Що значить «шануй»? (думки учнів)
(Шануй – значить люби, навіть тоді, коли б вони тебе покинули)
(Любов має проявлятись у нашому ставленні до них)
Чому так?
Вони найперші наші виховники, вони з любові до нас, виховують нас, а ми щоб вони добре виконали свій обов’язок і колись щоб нами гордилися, маємо їх слухати. Без цього не може відбутися наше виховання.
Помилково є думати, що коли виросту, тоді зможу щось зробити для своєї родини. Я тоді просто набагато більше можу зробити, а зараз маємо для них жити і допомагати, слухати та чути їх, як і вони живуть для нас.
6. Притча про закваску. Додаток №4,6
Висновок: батьки – це найближчі особи, які провадять у світ, вчать та виховують бути правдивими людьми, у родині вчимось творити добро, поширювати його у світі, а відтак бути прикладом для інших. Додаток №7
7. Робота над прислів’ями. (на аркуші записані слова, зяких учні повинні скласти прислів'я, складають по групах)
- У всякої мами її діти найкращі.
- Яке дерево, такі й віти, які батьки, такі й діти.
- Добрі діти – батькам вінець, а лихі – кінець.
- У дитини заболить пальчик, а в матері – серце.
- За науку цілуй батька й матір в руку
8. Закріплення вивченого.
Отже. У родині ми пізнаємо:
1)себе
2)вчимося жити в спільноті
3)вивчаємо свої традиції
4)вчимося любити і поважати старших і молодих
5)тут ми розвиваємо душу
Без кінця можемо перераховувати.
Без родини - ми ніщо!!!
Життя дітей без родини є важким і нещасним .
Лише 10%-дітей у притулках, що немають батька і матері, бо вони померли
А решту-покинуті діти!!! (статистичні дані)
Отже родина-Божий Задум.
Але ми з вами становимо одну велику родину українців, бо тут на цій землі є корінь народу, весь народ, - це велика сила і міць, а складається віна з окремих родин і з наших теж. Це дерево родинне є міцне, тому ми зобразили його у вигляді Дуба, бо живиться воно любов'ю та підтримкою, порадою, вислуханням один одного, що панує у родинах.
9. Робота у групах
(вчитель роздає кольорові листочки, на яких учні мають продовжити речення та прикріпити до деревця, що на дошці.)
1 ряд - Родина-це…
2 ряд - Мені б хотілось, щоб у моїй родині…
3 ряд - Я вдячна Богові за те….
10. Молитва. «Отче наш»
Говорячи про родину, я звичайно ж згадувала у думках про своїх рідних. Думаю, ви теж. Давайте занесемо прохання до Бога, щоб у них завжди були сили , здоров’ я і щоб у наших родинах були: мир, злагода та любов.
Додаток №4,6
Все безкоштовно
Маленький Фріц сидів за кухонним столом і щось старанно записував у свій зошит, висолопивши язика.
«Що ти так старанно пишеш?» – запитала мама, стоячи біля кухонної плити.
«Рахунок для тебе!» - відповів хлопець, не відволікаючись.
«О, це вже мене заінтригувало», - здивувалась мама.
«Побачиш, коли я закінчу»
Коли він списав цілий листок, то показав мамі. Вона вголос почала читати:
Рахунок Фріца Гольцгауера мамі:
3 рази приніс молоко – 0, 30 марок
2 рази прибрав кухню – 1, 20 марок
3 рази повитирав посуд – 0, 60 марок
5 разів почистив взуття – 1, 50 марок
4 рази накрив стіл – 0, 80 марок
Все разом – 3,80 марок
Мати засміялася, коли прочитала цей дивний рахунок. Тоді взяла олівець. «І я напишу тобі свій рахунок, - сказала вона.
«Твій рахунок?, - здивовано запитав Фріц. – Ти що теж щось для мене зробила?»
«Ну,так, трошки», - кивнула мама.
Тоді написала:
Рахунок пані Гольцгауер синові Фріцу:
8 років для нього варила їсти – 0.0 марок
8 років для нього прала – 0. 0 марок
50 штанів і курток зашила і залатала – 0, 0 марок
100 ночей просиділа біля нього, коли він був хворий – 0, 0 марок
Все разом – 0, 0 марок
Хлопчисько уважно читав рахунок матері.
«Але, мамо, чому ти скрізь написала 0,0 марок?»
«Тому, що мати для своєї дитини все робить просто так, - відповіла жінка. – Але я можу дати тих 3, 80 марок, які ти заслужив».
Тоді хлопець сказав: «Ні, мамо, я не хочу жодного пфенінга, бо твій рахунок повинен би в сотні разів перевищувати мій».
Притча про закваску
Ще іншу притчу повідомив їм: «Царство Небесне схоже на закваску, що її бере жінка і кладе до трьох мірок муки, аж поки все не вкисне
Мт. 13.33