Осінній калейдоскоп
(сценарій ігрової програми )
Підготувала
Вихователь ГПД Голенська А.О.
Мета: розвиток кмітливості, уяви, а також створення умов для формування умінь працювати в колективі.
Розвиваюча мета: розвивати комунікабельність і прагнення до перемоги.
Виховні завдання: розширення знань дітей про пори року, формування інтересу до вивчення навколишнього світу.
Хід заходу
Звучить пісня «Танець осінніх листочків»А. Філіпенко
Педагог: Добрий день, пані та панове! Добрий день, шановні батьки! З великим задоволенням відкриваємо наш «Осінній калейдоскоп».
Дитина 1:
Бурштинова осінь початкова
Зривається лист золотий,
Картина трохи сумна,
І смуток навіває часом!
Дитина 2:
Темніють далекі їли,
Холодною стала річка...
Я пам'ятаю, як птахи галасували-
Зараз вже летять у хмарах...
Педагог: Красива наша природа в будь-який час року, але особливо вона красива і хороша восени.
Та прийшла вона не одна. З нею прийшли ще три гостя, а як їх звуть, ви дізнаєтеся, якщо отгадаете три мої загадки».
Загадки:
В школах дзвоник продзвенів,
Школярів дім знань зустрів.
В лісі виросли грибочки,
У опеньках всі пеньочки…
(Вересень)
Помаранчевим став світ.
Жовте листя з усіх віт.
Пташки в вирій відлітають.
Хмарки дощик розсипають…
(Жовтень)
Капле з неба, дахів, стріх
Дощ холодний, перший сніг.
Почорнів без листя сад.
Що за місяць?...
(Листопад)
Педагог: Красива наша природа в будь-який час року, але особливо вона красива і хороша восени.
Дитина 3: Вересень-перший місяць осені. «Батюшка вересень не любить балувати». По-старовинному його називали-хмурень - у зв'язку з раннім настанням сутінків, із згасанням сонячного світла.
Дитина 4: В вересні починається листопад. Летять за вітром листя жовті, багряні, червоні. Вересень пахне яблуками.
Вересень місяць добре ґаздує,
Овоч смачненький дітям дарує
(Учитель чіпляє біля вересня кошик з осінніми плодами.)
Дитина 5: У жовтні лист на дереві не тримається. Жовтень криє землю де листком, а де сніжком. Пахне жовтень капустою.
А місяць жовтень мряку розвіє,
В лісах, у садочках листя жовтіє.
(Учитель чіпляє біля жовтня вінок з осіннього листя.)
Дитина 6: Листопад-ворота зими. Холодний жовтень, та листопад його перехолодил. «зимі-рідний батюшка!»-так величають листопад.
А листопад — той жалю не має.
З дерев останнє листя зриває.
(Учитель чіпляє біля листопада кетяги горобини.)
Педагог: Осінь-дивовижна пора. Дуже приємно восени пройти по парку. Під ногами тихо шелестить листя.
Перегляд презентації «Уроки Тітоньки Сови» (про осінь)
Конкурси
Педагог: А тепер давайте пограємо. Поки звучить музика, ви будете швидко передавати один одному м'яч. Той, у кого в руках він виявиться після того як замовкне музика, буде відгадувати загадку.
Загадки.
1. Влітку в шубі, а взимку роздягнений. (ліс)
2. Білий фартух, зелена коса. (береза)
3. Весною зеленіла, влітку загоріла.
Восени наділа червоні корали. (горобина)
4. Листя сиплються дощем,
Під ногами шелестить
І летять, летять, летять...(осінь)
5. Всі дітки на гілках,
З народження в беретках.
З дерев впадуть -
Береток не знайдуть. (жолуді)
6. У когось одна нога
Та й та без черевика? (гриб)
7. Падають з гілки золоті монетки. (листя)
Естафета «Овочі» (перегляд мультфільма «Ходить Гарбуз по городу»
— А тепер перевіримо, які ви, діти, кмітливі та спостережливі. Відгадайте, які овочі збирають на полях.
Діти об’єднуються у дві команди. Перед ними прикріплені картки із зображенням городу. Вчитель читає загадки про овочі. Діти повинні знайти картку із зображенням овоча,добігти і прикріпити її на ігрове поле.
Не стелюсь я спати долі,
Дерусь вгору. Я — …(квасоля)
Мене смажать, мене варять,
Хоч отрутою і кроплять,
Всі мене їдять і хвалять
Звати як мене? … (Картопля).
Повз, мов танк, я на городі
Повз на грудині й загруз.
Та чомусь мене в народі.
Звуть не танк . А як? . . (Гарбуз).
Ми зеленої всі масті,
Всі довгасті, всі смугасті.
Прив’язали нас в рядках
На елених ланцюжках.
Гарбуза ми сини й дочки.
Звати як нас? … (Огірочки).
В темній я живу коморі,
А коса моя надворі.
Гарбузова я сестриця.
Мене звати…(морковиця).
Ми цукрові, ми кормові,
Є брати у нас столові.
Ми ростаєм всі рядками.
Люди звуть нас… (буряками)
«Чарівний мішок»
Діти об’єднуються в дві команди і по черзі виконують завдання.
(В мішку лежать овочі та фрукти, на дотик їх треба визначити і назвати.)
«Збери урожай»
Беруть участь 2 команди.
(На підлозі (в обручі) розкидана картопля, наввипередки треба зібрати картоплю в відерце, але не рукою, а ложкою.)
« Картопля, тримайся!»
(У конкурсі беруть участь кілька пар. Потрібно виконати танець, затиснувши між лобами картоплину. Хто найдовше протримається, той і переміг. Використовується кілька мелодій, які швидко змінюють одна одну. Для учасників важливо швидко орієнтуватися в зміні музики і при цьому не упустити картоплю.)
«Художники»
Беруть участь дві команди.
На макети дерев із зав’язаними очима потрібно прикріпити осінні листочки.
Конкурс «Букет»
Беруть участь 2 команди. Можна пограти з батьками.
(Учасники шикуються в ряд і їм роздають картки з буквами. За сигналом гравці повинні перебудуватися так, щоб вийшло слово - назва квітки)
АЙСТРА, ЖОРЖИНА, ХРИЗАНТЕМА
« Чорний ящик».
В ящику знаходяться відомі всім овочі. Той, хто відгадає, отримує цей овоч.
1. Питання: « У давнину цей овоч лицарі носили на грудях в якості амулета»? (Цибуля)
2. Питання: «А цей овоч вже зовсім страшно називали - «чортове яблуко»? (Картопля)
3. Питання: «У давнину цей овоч називали «золоте яблуко»? (Помідор)
«Галоші»
А ще восени дуже часто йдуть дощі. Після дощів на дорогах з'являються величезні калюжі. І нам доводиться надягати гумові чоботи і галоші. Наступний конкурс так і називається «Галоші» Приймають участь дві команди. Кожна команда отримує калоші. По черзі під музику треба надягати калоші і перебігти через імпровізовану калюжу(стілець) і добігти до команди, не втративши по дорозі свої галоші, і передати їх наступному гравцеві. Перемагає та команда, яка швидше впорається із завданням.
«Танцювальний»
Вчитель показує рухи, а діти повінні повторювати їх.
Педагог: Як здорово ми впоралися з усіма рухами, молодці, діти!
А наостанок ми пограємо в гру «Так чи ні!»
Дайте правильну відповідь:
1) Восени цвітуть квіти? (так)
2) Восени ростуть гриби? (так)
3) Хмаринки сонце закривають? (так)
4) Колючий вітер прилітає? (так)
5) Тумани восени пливуть? (так)
6) Ну, а птахи в'ють гнізда? (ні)
7) А комашки прилітають? (ні)
8) Звірі норки закривають? (так)
9) Урожай збирають? (так)
10) Пташині зграї летять? (так)
11) Часто-часто ллють дощі? (так)
12) Дістаємо чи чоботи? (так)
13) Сонце світить дуже жарко? (ні)
14) Дітям можна засмагати? (ні)
15) Ну а що ж треба робити?
Куртки, шапки одягати? (так)
Педагог. Кажуть, що осінь-це смуток, суцільні дощі, похмура погода. Не вірте, друзі! Осінь по-своєму прекрасна і приваблива. Вона несе щедрість душі, серця-тепло від людської спілкування, вносить в наше життя неповторну красу! Сьогодні ми дякуємо осені за те, що вона зібрала нас всіх на свято, за наш прекрасний настрій.
Педагог: А зараз я запрошую всіх на чаювання.