Один вдома. Як уникнути небезпечної ситуації.
2 клас
Мета: формувати в учнів уміння і навички які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків;
з′ясувати правила поведінки при виникненні таких ситуацій;
розвивати пам'ять, увагу, мислення;
виховувати повагу до ближнього, обережність.
Обладнання: ватман, кольорові олівці, аркуші паперу, картки з правилами безпечної поведінки, картки для команд.
Хід
І. Організаційний момент.
За парти сіли ось ми знову,
Аби продовжити розмову
Про те, як дужими зростати,
Міцне здоров′я завжди мати.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
На минулих заняттях ми з вами з′ясовували як необхідно діяти в різних складних ситуаціях, щоб залишитись здоровим та неушкодженим.
Впевнена , ви засвоїли ці знання!
Вчитель читає питання, а учні записують правильний варіант відповіді.
А) так, можуть;
Б) ні, не можуть;
В) не знаю.
2. Яка людина готова до таких подій?
А) та, що панікує;
Б) та, що спокійно прийме рішення;
В) та, що розгубилася і плаче.
3. Якщо ти відчуваєш, що сам не впораєшся з проблемою, до кого можна звернутися за допомогою ( коли ти сам вдома)?
А) до друга;
Б) до сусідів;
В) ні до кого.
4. Якою необхідно бути людиною,щоб небезпечної ситуації не трапилось?
А) розгубленою і необережною;
Б) неуважною;
В) обережною і уважною.
Перевірка. Діти зачитують відповіді. (1.а, 2.б, 3.б, 4.в)
- Молодці, ви добре все запам’ятали!
ІІІ. Основна частина.
Інколи ви залишаєтесь самі вдома. Ми вже знаємо, що необхідно бути зосередженим, спокійним, уважним, вміти прийняти правильне рішення, щоб залишитись здоровим та неушкодженим.
— Сьогодні ви дізнаєтесь, як уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків.
На аркушах паперу діти записують яка небезпечна ситуація може статись, якщо залишаєшся один вдома. Можуть також намалювати яка небезпечна речовина або предмет можуть зашкодити твоєму здоров′ю, що зберігаються вдома.
Після виконаної роботи учні по черзі виходять до дошки, а вчитель приклеює аркуші на ватман.
3. Ділова гра «Так чи ні».
Якщо задзвонив телефон, ви:
- зразу називаєте своє ім′я;
- нічого не розповідаєте про себе;
- називаєте людині свою адресу;
- розповідаєте, що ви самі вдома;
- не відповідаєте на питання незнайомця, а говорите: «Зателефонуйте, будь ласка, пізніше».
ІV. Ми – команда!
Отже, давайте сформулюємо основні правила, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій ( звертаємось до дошки де приклеєні на ватмані дитячі роботи).
Діти називають, а вчитель прикріплює навколо плаката.
Не відкривати небезпечні речовини |
Не гратися з ними |
Не пробувати на смак |
|
|
Не відчиняти двері незнайомцям |
Не розповідати про себе по телефону |
|
|
|
Не називати свою адресу |
|
Не розповідати, що батьків немає вдома |
Не відповідати на запитання |
Клас об’єднується в три команди.
- З′ясуємо, як ви будете діяти в тій чи іншій ситуації. (Кожна команда отримує картку)
І команда.
Ти один вдома. Подзвонили у двері. Ти бачиш у вічко незнайомця, який каже, що він прийшов перевірити газ. Які твої дії?
ІІ команда.
Ти один вдома. Задзвонив телефон. Незнайома жінка назвалась подругою твоїх батьків і питає, коли вони будуть вдома. Які твої дії?
ІІІ команда.
Ти один вдома. Подзвонили у двері. Ти бачиш у вічко незнайомця, який просить дозволу зателефонувати від вас. Які твої дії?
Команди обговорюють ситуації, а потім дають відповідь.
VІІ. Рефлексія.
— Розкажіть, як треба поводитися, якщо ви залишилися самі вдома.
— Чому не можна чіпати такі речовини: фарби, ацетон, кислоти, відбілювачі, бензин, гас?
— Чим вони можуть бути небезпечними?
Повторюємо номери телефонів екстрених служб:
101 –
102 –
103 –
104 –