Виховна година на тему: "Подорож у країну Вихованості."

Про матеріал
Тема. Подорож у країну Вихованості. Мета: розкрити зміст поняття «вихованість»; вчити культури спілкування в різних життєвих ситуаціях; аналізувати свої вчинки; розвивати мовлення, мислення, увагу, уяву; виховувати доброту, чесність, правдивість, ввічливість, повагу до людей.
Перегляд файлу

Тема. Подорож у країну Вихованості.

Мета: розкрити зміст поняття «вихованість»; вчити культури спілкування в різних життєвих ситуаціях;  аналізувати свої вчинки; розвивати мовлення, мислення, увагу, уяву; виховувати доброту, чесність, правдивість, ввічливість, повагу до людей.

Обладнання: ноутбук з мультфільмом і фізкультхвилинкою, зображення казкових друзів, лист від принцеси, кошичок з відзнаками, м’ка іграшка.

Хід заняття

І. Організаційна частина

1.Привітання

-Доброго дня, діти.

2. Повідомлення теми заняття

-Чи були у вашому житті випадки коли виникали сварки, невдачі, непорозуміння?

-Чи були такі випадки  що вам було соромно за свою поведінку чи сказане образливе слово?

-Навiть рiднi та друзi, буває, сваряться через дрібницi, i не тому, що вони злi, недобрi, а тому, що в кожного свiй стиль поведiнки, не завжди зрозумілий для інших. Якщо ми не будемо дотримуватися правил поведінки і будемо неуважні в спілкуванні, то нам неуникнути сварок. Основою життя людини, її успiху є дотримання  правил поведiнки. Бути вихованим — це означає бути уважним до iншого,  скромним, ввiчливим, поступливим, не дрiб’язковим. Багато столiть iснує людство. У життi людей мiльйони разiв повторювалися повсякденнi ситуації. Люди зустрiчалися i розлучалися, знайомилися, робили один одному послуги, просили щось або відмовляли, приносили подарунки, висловлювали спiвчуття, ходили в гостi і приймали їх у себе ... Поступово люди знаходили i з поколiння в покоління передавали зручнi, розумнi способи дії в подiбних ситуацiях. Так виникли правила поведiнки.  Але основне не змiнювалося: повага й чуйне ставлення до людей.

-Сьогодні у нас буде не звичайне заняття, а заняття-подорож у країну Вихованості. А керує цією країною принцеса Ввічливість. А також вам доведеться виконати завдання від місцевих мешканців.

-Як ви думаєте хто може жити в країні Вихованості? Напевне тільки добрі, правдиві, совісні, скромні, ввічливі люди.

ІІ. Основна частина

1. Опрацювання вірша «Чарівні слова»

- Діти, принцеса Ввічливість  передала нам листа. Тож уважно слухайте про що тут йдеться:

У нашiй рiднiй мовi чарiвнi є слова.

Слова цi всiм вiдомi, бо сила в них жива.

«Добридень», «До побачення», i усмiшка сiя!

Велике мають значення оцi простi слова!

Як скаже син чи донечка «Спасибi вам», «Будь ласка»,—

Яснiше сяє сонечко, в словах — любов i ласка.

Ось цi простi живi слова не забувайте, дiти.

Вiд них i радiсть ожива, в очах промiння свiтить.

Від цих чарiвних, добрих слiв теплiше людям жити,

Якщо ти їх не говорив, то треба говорити!

Це «Дякую» i «Добрий день», «Пробачте», «Йдiть здоровi»,—

Вживайте, дiти, їх щодень у нашiй рiднiй мовi!

-Принцеса Ввічливість.

-Хто уважно слухав і може сказати, чому навчає нас це повідомлення?

-Які слова ввічливості ви запамятали?

2.Гра «Завершіть думку»

(Використовую мяку іграшку щоб обрати учня)

-Для того щоб перевірити, наскільки ви ввічливі наша подруга – принцеса підготувала для вас завдання. Я читатиму речення, а вам потрібно їх завершити. Тож уважно слухайте.

• Коли вчитель заходить в клас, ви кажете...(Добрий день…)

• За зроблену вам послугу щиро промовляєте...(Дякую, спасибі…)

• Прощаючись, ви говорите...(Допобачення, дозустрічі…)

• Щоб вам iз задоволенням допомогла людина, потрiбно не забувати про чарiвне слово...(Будь ласка)

3. Перегляд мультфільму «Уроки  гарної поведінки тітоньки Сови»

-Дітки, ви молодці, і принцеса Ввічливість підготувала для вас мультфільм.

-Про кого цей мультфільм?

-Чого він нас навчає?

4. Читання й обговорення оповiдання В. Сухомлинського «Здрастуйте»

-Дітки, Фея – Доброта підготувала для вас оповідання, тож уважно слухайте.

Лiсовою стежкою йдуть батько і маленький син. Тиша. Сонце свiтить. Стукає дятел. Дзюрчить струмок у лiсовiй глушинi. Раптом син побачив, що назустрiч їм iде бабуся з паличкою.

— Тату, куди iде бабуся? — запитав син.

— Побачити, зустрiти чи провести,— вiдповiв тато.

— Коли зустрiнемось з нею, ми скажемо їй здрастуйте,— сказав батько.

— Навiщо їй казати це слово? — здивувався син.— Ми зовсiм не знайомi.

— А ось зустрiнемось, скажемо їй «здрастуйте», тодi побачиш, для чого.

Ось i бабуся.

— Здрастуйте,— сказав син.

— Здрастуйте,— сказав тато.

— Здрастуйте,— сказала бабуся й усмiхнулася.

І син iз здивуванням побачив: все кругом змiнилось. Сонце засвiтило яскравiше. По верхiв’ях дерев побiг легенький вiтерець, листочки заграли, затремтiли. В кущах заспiвали пташки — до цього їх не було чути. На душi у хлопчика стало радiсно.

— Чому це так? — запитав син.

— Тому, що ми сказали людинi «здрастуй» — i вона усмiхнулась.

— Що мав на увазi тато, говорячи: «Побачити, зустрiти, провести»?

— Коли людина вiтається — це вона робить приємно ближньому чи собi?

— Чи була у вас така ситуацiя: привiтатись чи просто пройти мимо?

5.Фізкультхвилинка під музичний супровід

6. Гра «Добрi i поганi вчинки»

-Фея підготувала для вас гру «Добрі та погані вчинки». Я називатиму вчинок, коли цей вчинок хороший ви плескаєте в долоні, а коли поганий –сидите тихенько.

• Допомагати мамi мити посуд.

• Робити комусь зле, якщо вiн цього не бачить.

• Не вмиватися.

• Берегти рiдну природу та охороняти її.

• Шанувати працю iнших людей.

• Галасувати, коли хтось вiдпочиває.

• Бути вихованою, стриманою дитиною.

• Обманювати, хвалитися.

• Насмiхатися з чужого горя.

• Добре вчитися, багато читати.

• Не слухати батькiв.

• Допомагати друзям у бiдi.

• Дiлитися тим, що є в тебе.

• Ображати iнших.

• Захищати слабкого.

• Спати на уроках.

• Красти,

• Любити своїх батькiв.

• Ображати тварин

.• Сваритися.

   Молодцi! Ви дiйсно виростете хорошими людьми, а вашi вчинки будуть завжди достойними.

7. Моделювання ситуації

-У нас є ще один новий друг - лицар  Справедливості. Він підготував для вас кілька завдань.

Отже перше завдання від лицаря. Вам потрібно послухати  і відтворити історію про дівчинку Олю і пояснити, що вона зробила неправильно.

-У квартирi пролунав дзвiнок, i на порозi з’явились двi подруги з подарунками. Одна подарувала коробку iз цукерками, iменинниця Оля вiдразу ж сховала їх, щоб потiм з’їсти самiй або дотримати до кращих часів. Друга подарувала книгу, яку дiвчинка вже читала. Зробивши незадоволену гримасу, Оля повела своїх подруг до столу.

Що необхiдно було зробити не так? Чи потрiбно розпаковувати подарунок у присутностi того, хто подарував? (Із усмiшкою на обличчi потрiбно було подякувати за подарунки, розпакувати їх.)

8. Гра «Допоможіть Марині бути ввічливою»

-Наступне завдання від лицаря. Він просить, щоб ви допомогли дівчинці Марині буть ввічливо.

Я читатиму розповідь про дівчинку Маринку, а вам потрібно доповнювати розповідь словами ввічливості.

Мама послала Марину до тьотi Лiди за книжкою. Маринка зайшла в квартиру i сказала... (Добрий день).

Тьотя Лiда саме вiдпочивала, дiвчинцi стало незручно i вона сказала... («Вибачте, будь ласка). Тьотя Лiда дала дiвчинцi книжку. Маринка сказала... («Дякую, до побачення)?) i пiшла додому.

ІІІ. Заключна частина

-Молодці діти, ви дуже добре справилися із завданнями, а це означає що ви дуже добрі, ввічливі і виховані. Я бажаю вам завжди залишатися такими хорошими і не забувайте про правила ввічливої поведінки та спілкування.

-Чи сподобалось вам заняття?

-Що вам найбільше запам’яталося?

-Які нові друзі у нас з’явилися?

-Які слова ввічливості ви знаєте?

-Як повинна поводитися вихована людина?

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Пірко Анжеліка
Додано
7 квітня 2019
Переглядів
2759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку