Мета. Узагальнити знання учнів про казку як художній твір , у якому вигадка і фантазія служать засобом вираження суджень народу про життя; створити атмосферу радості , насолоди від творчості; розвивати читацький інтерес до казок; виховувати прагнення до добра та справедливості.
Обладнання. Емблеми команд , розрізані ілюстрації до казок , торбинка з предметами, солодкі призи.
Хід уроку
1. Організація класу. - Бібліотекар: Діти, сьогодні ми проведемо урок –КВК.Для цього ви поділилися на дві команди.Члени обох команд повинні виконати поставлені перед ними завдання .Відповіді буде оцінювати журі .Журі –це мами й тата,запрошені на урок .Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом . У якої команди буде більше балів –та команда переможе у грі.
2. Привітання команд. Сьогодні ми не будемо навчатись, А будемо сьогодні лиш змагатись. Ми всі урок перетворимо на свято, І, мабуть ,слід вже починати. -Сьогодні змагатимуться 2 команди: «Читайлики» і «Всезнайки». У змаганні той перемагає , Хто щирих,вірних друзів має. Тож свято дружбу бережи. Хай сьогодні в цьому класі Лунає радість,сміх. І щоб команди наші Потішили нас всіх.
Капітан «Читайликів». Ми команда дуже сильна , Знаєм все про книги ми , Перемогу в боротьбі Завоюєм лиш собі. Наш девіз: Команда « Читайлики»(разом) Хто книгу шанує свою, Хай той переможе в бою!
Капітан «Всезнайок». Ми команда ще сильніша , Книга для нас найсвятіша. Проти вас ми будем грати , Постарайтесь обіграти. Наш девіз: Команда «Всезнайки»(разом) Чим важче завдання, Тим дорожча перемога . Вчитель .Ви прийшли сюди сьогодні, Щоб вести запеклий бій. Тільки ні, не кулаками , А в веселій ,дружній грі.
3. Конкурси.
а) Розминка. «Мешканці казок.» (Кожній команді по однаковій кількості загадок.)
Сидить півник на печі , їсть смачненькі калачі. Тут лисичка прибігає, мерщій півника хапає. Біжить котик рятувати, в лисиці півника забрати. («Котик і Півник.»)
Вигнав дід козу із хати , та й пішла вона блукати. В зайця хатку відібрала. Всі козу ту виганяли. Рак козуню ущипнув, зайцю хатку ущипнув. («Коза- дереза.»)
Знайшов півник колосок, Змолов борошна мішок. Спік негайно у печі пиріжки та калачі. Мишенят не пригощав, бо жоден з них не помогав. («Колосок.»)
Що втекло від баби з дідом, Не сиділо на вікні. А зустрілось з зайченятком Й ну співать йому пісні? («Колобок.»)
б)Чарівний кошик. « З якої казки уривок?» Білочка принесла кошик з гостинцями.У ньому яблука,груші,гриби.Та це не прості гостинці : на них записані уривки з казок. Ваше завдання- відгадати, з якої казки уривок.
(Капітани по черзі беруть гостинці.)
«…Узяв дід ріпку за чуб ,баба діда за сорочку,внучка бабу за спідницю,промучились весь день…»(Ріпка.») «…Котику-братику, несе мене лиска,по каменю мосту,на своєму хвосту… «Про Котика і Півника.»
«…Ото Івасик ,як підріс трішки, став просити батька…»(Івасик-Телесик) «…-Ой ви, діточки, козеняточка!...»(«Вовк і семеро козенят.»)
в) «Хто швидше.» Кожній команді дається розрізана на 6 частин ілюстрація. Потрібно скласти картинку і назвати ,до якої казки ця ілюстрація.
г)Хвилинка відпочинку. -Заспівайте українську народну пісню (на вибір ) командою.
д) Домашнє завдання . «Ти – мені, а я –тобі.» Показ підготовлених вдома реклам українських народних казок.
е) Ми –актори . Знову завдання із чарівного кошика. Виберіть собі уривок з казки , який ви будете інсценувати, не називаючи казки. Інша команда має вгадати назву казки.
є) Змагаються капітани. Викликаються капітани команд. Кожний одержує листок зі словами (10 слів).Команда повинна ,використавши ці слова , скласти свою казку й інсценувати її.
ж) «Впізнай з якої казки.» В торбинці є загублені речі від казок .Вчитель показує предмет ,а команди по черзі відгадують, з якої казки ці предмети. Глечик з вузькою шийкою(«Лисичка і Журавель.») Борошно («Колобок.») Колосок(«Колосок.») Качка («Кривенька качечка.») Рукавичка («Рукавичка.») Яйце («Казка про курочку Рябу.») Солома («Солом’яний Бичок.») Стріла («Царівна-жаба.») Пшениця («Котик і Півник.») Горох («Котигорошко.»)
з )- Зараз будемо співати. -Для команди «Читайлики». -Заспівати пісеньку Колобка. « Я по засіку метений , Я із борошна зліплений, Я й на яйцях спечений, Я від баби втік, я від діда втік, Той від тебе втечу.» Для команди «Всезнайки» -Заспівати пісню Кози –Дерези. Я Коза –Дереза, За три копи куплена, Під боки луплена, Тупу-тупу ногами, Сколю тебе рогами, Ніженьками затопчу, Хвостиком замету, Тут тобі й смерть!
е ) «Впізнай героя .» -На наш урок ми запросили дуже багато гостей, але, на жаль, вони не змогли приїхати до нас і лише надіслали телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів.Я зачитаю вам їх ,а ви повинні здогадатись, від кого вони.Для кожної команди-по однаковій кількості телеграм. « Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко,прийти не зможу.(«Курочка Ряба.») « Зїв семеро козенят,болить живіт.(Вовк.) «Дорогі гості допомагайте, Павука-злодія зарубайте!» «Приїхати не зможу,бо тато не зробив мені човник і весельце.»(Івасик –Телесик.) «Дуже хотілося б потрапити до вас , але соромно своєї гидкої зовнішності.»(Гидке каченя.) «Терміново викликали лікувати звірів в Африку.Не встигну повернутися.»(Лікар Айболить.)» «Ніяк не витягнемо ріпку,тому прибути не зможемо.»(Дід) «Ішов до школи і продав свій буквар .Буду його шукати.»(Буратіно)
є) «Кращий математик» Для 1 команди: скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід?(7-мишка , жабка, зайчик, лисичка, вовчик,кабан,ведмідь.) Для 2 команди: скільки героїв витягають ріпку?( 6-дід , баба, внучка, собачка, котик, мишка.)
ж )Підберіть автору казку. Кожній команді дається набір карток. Потрібно швидко та правильно розкласти картки : навпроти автора –написану ним казку. І.Я.Франко-« Фарбований Лис.» Українська народна казка «Колосок.» Брати Грім «Золотий гусак.» Г.Х.Андерсен «Дюймовочка.»
4. Підбиття підсумків. Журі визначають переможців.Нагородження всіх дітей солодкими призами .
- Бібліотекар: А я хочу ,щоб ніколи Не лишав вас світ казковий. Навіть , коли ви станете Дорослими людьми. Щоб з вами радо зустрічались І завжди щиро усміхались.
|