Виховна година на тему: "Поведінка у надзвичайній ситуації."

Про матеріал
Тема. Поведінка у надзвичайній ситуації. Мета: поглибити знання учнів про правила поведінки у надзвичайній ситуації; сформувати правила поведінки та обов’язки людини під час надзвичайних ситуацій; розвивати навички самозахисту та взаємодопомоги; виховувати бережливе ставлення до власного життя і життя інших людей.
Перегляд файлу

 Тема. Поведінка у надзвичайній ситуації

Мета: поглибити знання учнів про правила поведінки у надзвичайній ситуації; сформувати правила поведінки та обов’язки людини під час надзвичайних ситуацій; розвивати навички самозахисту та взаємодопомоги; виховувати бережливе ставлення до власного життя і життя інших людей
Обладнання : правила поведінки у надзвичайних ситуаціях, кубик питань, зображення, телефон, ІКТ.

                                            Хід заняття
I. Організаційна частина
1.Привітання

Ось і дзвоник пролунав,
Він заняття розпочав.
Ви сідайте, діти, вправно
І розмова піде славно,
Тож часу свого не гаймо,
Працювати починаймо!
2.Повідомлення теми виховного заняття

  • Доброго дня, діти!
  • Наша Земля дуже болісно реагує на погане до неї ставлення з боку людей і часто відповідає нам «взаємністю» - стихійними лихами, від яких руйнуються міста і села, зникають з лиця Землі ліси, сади, ріки і гори.

Саме про них піде мова на нашому уроці. Ми дізнаємось, які події називають надзвичайними ситуаціями, як від них застерегтися і як поводитися, коли вони виникнуть. Отже, тема нашого заняття « Поведінка у надзвичайних ситуаціях».

ІІ. Основна частина

1.Бесіда з учнями

-  У житті нерідко трапляються події, що можуть призвести до загибелі людей. Це аварії, стихійні лиха.

 - Як ви гадаєте, які події називають надзвичайними? Наведіть приклади. (Повінь, пожежа, аварія, катастрофа; забруднення води, ґрунту, повітря; ураган, смерч; радіаційне забруднення; землетрус; терористичний акт, тощо).

- Крім стихійних лих, які спричиняє сама природа, трапляються нещасні

випадки через несправність техніки, через те, що деякі люди байдуже ставляться до своїх обов’язків. Це аварії. Аварії, під час яких гинуть люди, називають катастрофами.

2. Попереджувальний сигнал «Увага всім!».

- Про надзвичайні ситуації повідомляють по радіо чи телебаченню.

Для того, щоб людина увімкнула радіо чи телевізор, використовують звуковий

сигнал – завивання сирен, переривчасті гудки на підприємствах. Пам’ятай, що це є попереджувальний сигнал , «Увага всім!».

- Зараз я пропоную вам його прослухати. Почувши його, негайно вмикай

радіоприймач чи телевізор і слухай інформацію служби надзвичайних ситуацій.

 

3. Правила поведінки під час повені. Недарма в народі кажуть, що найстрашніші для людини – це вода і вогонь. Повінь дуже часто буває після багатосніжної зими. Рівень води в річці, озері піднімається, в результаті чого затоплюється певна місцевість. Повені завдають великої матеріальної шкоди та призводять до людських жертв. Адже вода за короткий час заливає вулиці, підвальні приміщення будинків, підливає і руйнує будівлі, розмиває залізничні і автомобільні магістралі, затоплює лісові масиви, знищує посіви.

- Пропоную вам переглянути відеоролик про повінь, який відбувся у місті Самбір у 2008 році.

- Повені відрізняються від інших стихійних лих тим, що деякою мірою

прогнозуються. Як же поводитися під час повені?

              

 Отримавши попередження про затоплення, необхідно терміново:

  • вийти в безпечне місце – на височину (попередньо відключивши воду, газ, електроприлади);
  • якщо повінь розвивається повільно, необхідно перевести майно в безпечне місце, а самому зайняти верхні поверхи (горища, дахи будівель), в крайньому   разі забратись навіть на  дерево;
  • для того, щоб залишити місця затоплення, можна скористатися човнами, катерами та всім тим, що здатне утримати людину на воді (колоди, бочки, автомобільні камери тощо);
  • коли людина опинилася у воді, їй необхідно скинути важкий одяг та взуття, скористатись плаваючими поблизу  засобами й чекати допомоги.

 

- Після повені повертатись в будинки слід обережно, остерігаючись розірваних електричних проводів. Користуватися газом, електроенергією тощо можливо лише після отримання дозволу у комунальних службах. До електричних розеток краще не наближатися до їх повного висихання.

Ще одна небезпека, яка існує під час повені – епідеміологічна. З метою запобігання отруєнь не можна вживати продукти харчування, підмочені водою. Не можна також використовувати для життя воду без санітарної перевірки.

 

4. Правила поведінки під час пожежі. Вогонь здавна став надійним помічником у житті людей. Разом з тим, необережне поводження з ним може призвести до виникнення пожежі.

У житті трапляються різні ситуації. Якось ненароком ганчірка потрапила на газову плиту і спалахнула. Ти схопив її, але вона обпекла руку, і від нестримного болю ти кинув її на підлогу. А вона впала на штору і та спалахнула. Вогонь поширюється надзвичайно швидко і ти не знаєш, що робити. Але запам’ятай! Ніколи не панікуй.

 

 

 

 

Дії під час стихійного лиха:

  • Закрийте усі вікна, щоб не створювати протяг.
  • Коли виникла пожежа, телефонуй за номером 101.
  • Електроприлади, що знаходяться під напругою, гасити водою ні в якому разі не можна. Їх треба вимкнути з розетки, інакше вас вдарить струмом.
  • При перших ознаках загоряння слід відключити подачу газу.
  • Горіння легкозаймистих рідин ліквідується за допомогою вогнегасника, щільної тканини або піску.
  • Якщо вам не вдається самостійно ліквідувати вогнище загоряння, негайно залишіть квартиру і чекайте приїзду рятувальників.
  • Вхідні двері слід щільно закрити, чи не замикаючи на ключ. Якщо є можливість, прокладете в щілини між дверима і прорізом мокрі ганчірки, щоб полум'я не поширювалося за межі квартири.

5. Правила поведінки при смерчі. Хоча й не часто, та все ж таки на території України можуть проноситися смерчі. При сильному вітрі виникає вихор швидкість якого досягає 450 км/год. Смерч супроводжується грозою, дощем, градом, а досягаючи поверхні землі майже завжди завдає значних руйнувань. Пропоную переглянути відеоролик де ви зможете побачити наслідки смерчу у Самборі 23 вересня 2013 року.

Дії під час стихійного лиха:

  • Зберігайте спокій, уникайте паніки, при необхідності надайте допомогу інвалідам, дітям, людям похилого віку та сусідам.
  • Закрийте вікна та відійдіть від них подалі.
  • Загасіть вогонь, вимкніть електро- та газопостачання.
  • Зберіть документи, одяг та найбільш необхідні та цінні речі, продукти харчування на декілька днів, питну воду, медикаменти, ліхтарик, приймач на батарейках.
  • Перейдіть у безпечне місце. Сховайтеся у внутрішніх приміщеннях - коридорі, ванній кімнаті, коморі або підвалі. Ввімкніть приймач, щоб отримувати інформацію.
  • Не користуйтеся ліфтами. Електромережу можуть раптово вимкнути.
  • Якщо ви на відкритій місцевості, притисніться до землі на дні будь-якого заглиблення.

6. Правила поведінки у разі загрози чи ведення бойових дій:

  • закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками). Вимкнути живлення, закрити воду і газ.
  • взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку;
  • відразу залишити житловий будинок, сховатися у підвалі або у найближчому сховищі;
  • попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і дітям;
  • без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;
  • проявляти крайню обережність; не варто панікувати.

- Запам’ятайте, діти, ці правила. Але у всіх випадках ми маємо дотримуватися одного правила: Метушня та паніка недопустимі в надзвичайних ситуаціях!

- За спостереженнями спеціалістів, під час екстремальних ситуацій, значна частина людей гине не від прямого удару обставин, а від розгубленості, страху та паніки. Тому послухайте казку про одного Пана.

7. Фізкультхвилинка під музику.

8. Казка про Пана.

Старогрецького бога лісів і гаїв звали Пан. На жаль, він був дуже непривабливим: увесь укритий цупким звірячим волоссям – шерстю, з рогами, козлячими копитами і хвостом, з кривим носом і бородою. Його вигляд відштовхував не тільки людей, але й інших богів. Через це загнав його Зевс у ліс. Та пан був дуже добрим: він любив музику і часто грав на сопілці, яку сам винайшов, залюбки танцював з німфами, які зовсім не цуралися його товариства, доглядав і плекав природу, дбаючи про все живе. Одним словом, це був добрий і веселий бог.

То чому ж саме його іменем назвали той жахливий стан, коли людина творить сама не відаючи що, часто на горе іншим і собі? Виявляється, Пан дуже сердився, коли тривожили його відпочинок. Цілі ночі він ходив своїми копитами по скелях, чагарниках, продираючись крізь хащі, до крові обдираючи свою звірячу шкуру. Втомлений падав десь відпочити. А тут хтось будить. Кому це сподобається? От тоді Пан і виходив з себе. Схоплювався на ноги – копита, ставав ще страшнішим і ревів так, що гори здригалися, дерева виривалися з корінням. І хто чув цей несамовитий крик, тікав, не бачачи нічого перед собою, вдаряючись об дерева і скелі. Ось цей страх і назвали в честь Пана – панічним. А коротко – панікою.

9. Аналіз казки про Пана.

- А тепер скажіть, про кого розповідається у казці? ( У казці розповідається про старогрецького бога лісів і гаїв Пана)

- Чому бог Зевс вигнав Пана у ліс? ( Зевс вигнав Пана у ліс через його непривабливий вигляд)

- Що найбільше дратувало Пана? ( Пана дратувало коли хтось тривожив його відпочинок)

- То як люди назвали той жахливий страх який відчували коли Пан виходив з себе? ( Люди назвали цей страх панічним)

10. Служби допомоги під час небезпечних ситуацій.

- Для допомоги населенню, яке потрапило у небезпеку, існують особливі формування людей, оснащені технікою. Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час. До таких формувань належать рятувальні служби на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; газова служба тощо.

- Пригадайте рятувальні машини, з якими ми ще часто зустрічаємося в житті. (Швидка допомога, служба газу, міліція, пожежна машина )

 

 

                              Служби порятунку

Щоб життя уберегти                 Забиття, поріз, заноза,

від реальної біди,                      травма, будь-яка загроза

полум'я помітив, дим -              для здоров'я дітвори -

подзвони на 101                         набираємо 103

 

Громадян охороняти                 Газ палає й вибухає,

і порушників шукати -               Кожен хай запам'ятає:

це міліції права,                        газом чути із квартири

що за номером 102                    подзвони на 104

11. Дидактична вправа «Куди ми зателефонували?»

- Показую дітям картку із номером "102", "101", "103", "104", а діти відповідають, в яку службу ми зателефонували.

- Отже, за якими номерами ми можемо їх викликати по телефону?

(101 – пожежна машина, 102 – міліція, 103 – швидка допомога, 104 – газова служба )

Діти, ми з вами зателефонували до певної служби. А що ми повинні повідомити? Давайте для цього зіграємо в гру: "Викликаємо служби"

12. Рольова гра "Викликаємо служби".

Розігрування телефонних розмов, пов’язаних із викликом аварійних служб.

Наприклад:

- Алло, пожежна служба слухає! Повідомте, що трапилось

- Я, Мельник Микита. У нас сталася пожежа. За адресою: в. Херсонська, будинок 186, кв. 75, на другому поверсі, код дверей – 147.

- Виклик прийнятий. Ти удома сам?

- Так.

- Якщо можеш вийти, вийди в під’їзд. Не хвилюйся, машина вже виїжджає.

- Дякую.

 

- Хто хоче побувати у ролі потерпілого?

- Молодці, ви дуже гарно справилися з цим завданням.

- На цьому наше заняття підходить до завершення.  На закінчення пропоную вам пограти у гру « Кубик питань», щоб переконатись як ви засвоїли матеріал.

ІІІ. Заключна частина.

1.Гра «Кубик питань»

1. Що таке надзвичайна ситуація?

2. Назвіть служби порятунку.

3. На які номери ви будете телефонувати, якщо вам буде загрожувати якась небезпека.

4. Хто нам допомагає в біді?

5. Яке головне правило поведінки під час надзвичайної ситуації?

6. Що потрібно повідомити зателефонувавши до певної служби?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шастун Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Пірко Анжеліка
Додано
7 квітня 2019
Переглядів
10892
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку