Виховна година "Добро врятує світ".

Про матеріал
Виховна година проведена в 3 класі.для того, щоб розширити і узагальнити знання дітей про добро і зло, про дружбу і любов, про вихованість і чемність, про ввічливість і милосердя, щоб формувати моральні основи дитячої особистості засобами слова, розвивати вміння свідомо дотримуватися норм поведінки. Даний матеріал спонукає у дітей бажання робити добро і не чекати на винагороду, сприяє згуротованості дитячого колективу.
Перегляд файлу

                                  

 

 

D:\весылля\шаблони\шаб\s7.png                                                                                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета і завдання: розширити і узагальнити поняття про добро і зло, про дружбу і любов, про вихованість і чемність, про ввічливість і милосердя. Формувати моральні основи дитячої особистості засобами слова. Розвивати вміння свідомо дотримуватися норм поведінки. Виховувати у дітей бажання робити добро і не чекати на винагороду, сприяти вихованню міцної внутрішньої опори людини, що знаходить свій прояв у доброті, чуйності, любові.

Обладнання: карта подорожі, квітка – семицвітна, підбірка віршів, загадок , прислів’їв, крилатих висловів про дружбу, добро, любов, ввічливість; ключики, сердечка, долина «Усмішка», гора «Добра», річка «Любові», галявина «Дружби», ліс «Зла», море «Ввічливості», печера «Скарбів».    

                                                      Хід заходу

  1. Організаційний момент

Вчитель

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вчора, сьогодні, щодня…

Хай не псується годинник на вежі.

Хай буде все на землі, як належить:

Сонце – як сонце, літо – як літо,

Дощик – як дощик, діти – як діти.

Кожному дому щастя бажаю.

Маку – цвітіння, житу – врожаю,

Небові – миру, голубу – неба,

Кожній дитині – всього, що треба.

Хай усміхаються діти щодня.

Доброго ранку! Доброго дня!

Всі: Доброго ранку! Доброго дня!

  1. Вправа «Очікування»

– Діти, чого ви очікуєте від нашого заняття? (учні по черзі висловлюють свої думки).

  1. Оголошення теми заходу.
  1. Відгадування ребусу, де зашифроване слово добро.
  2. Вчитель. Сьогодні ми з вами будемо говорити про доброту. З’ясуємо її значення  в житті кожної людини.

Учень. Врятує світ краса-

Завжди так говорили.

Тепер врятують світ любов і доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало

Тож, люди на землі

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра!

Учениця. Сказав мудрець: живи,добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро й у вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Всі разом: людина починається з добра!

Вчитель. Ми працюватимемо під таким девізом:

Девіз : твори добро завжди і всюди,

Нехай тебе шанують люди.

Учитель. Є красива легенда: коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини ангела – охоронця. Уві сні ангел цілує дитя тричі: в чоло – аби воно було розумне, в личко, щоб було красиве, та в груди, аби  здоровя, любов і доброта вселиться в його тіло та душу.

Ангел – охоронець захищає нас від біди. Якщо людина робить добрі справи, ангел радіє, а якщо погані – плаче, тужить, втрачає свої сили. Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добрі справи, щоб ваш ангел – охоронець радів і завжди допомагав у скруті.

Пісня «Добрим будь».

Інсценування.

Ведучий. За синіми морями, за дрімучими лісами, високими горами, в одній казковій країні живе її величність  Доброта, Вона намагається зробити світ добрішим. А тому завжди серед людей. Приходить до них по допомогу без нагадувань і благань.

Доброта вміє розділити і радість, і горе з рідними, друзями й просто незнайомими людьми. Щодня, тільки на небі з’являється ласкаве сонечко, вона розсіває свої зерна доброти у дитячих душах. ( Дівчина Доброта роздає дітям червоні сердечка, що символізують любов і доброту людського серця). Та поруч із Добротою живуть слуги зла: Жорстокість , злість, Лінь, сварка, Байдужість. Вони шукають собі друзів серед учнів.

Жорстокість. Я – жорстокість! Закликаю давати усім здачі, прив’язувати котам до хвостів консервні банки, ламати дерева, руйнувати гнізда, глузувати зі старих. Хіба ж це не цікаво?

Злість. Я – злість. Закликаю нічого не пробачати, чорну злість у собі завжди  зберігати.

Лінь. А я – лінь. Із вас не злізу, поки до голови не долізу . Прошу , не допомагайте рідним, друзям, не вчіться краще відпочиньте, полежте, поспіть. Дружіть зі мною!

Сварка. Ніколи не піддавайтеся, щодня сперечайтеся, а як треба – бийтеся! Завжди ваше зверху буде. Як мене полюбите.

Байдужість. Зростайте, дітки. Байдужими! Найвище цінуйте себе, інших зневажайте, про себе дбайте та на чуже горе уваги не звертайте, чорне сердечко у собі плекайте! ( Слуги зла роздають чорні сердечка).

Ведучий. Чи сподобались вам подарунки? Давайте викинемо їх у мішок для сміття, а разом з ними погані почуття та вчинки.

Доброта.  Мої маленькі , друзі, не слухайте цих потвор, таких впустиш до себе – лиха не оберешся. Вони думками, словами, діями можуть  завдати болю кожному з нас. Важко добру перемагати Зло та його слуг. Тут необхідна чарівна сила. А де ж знайти чарівника?

Вчитель. Мабуть, кожен із вас мріяв хоч раз у житті стати на деякий час чарівником Я вам сьогодні надаю таку можливість. За допомогою квітки – семицвітки ми разом вирушимо в країну Добра. Дорога до країни добра далека і нелегка, тому ми з вами будемо подорожувати із зупинками. Як ви вже здогадалися – зупинок буде сім. Попередження: один від одного не відставати, дружно і плідно усім працювати – сім ключиків від брами до країни Добра зібрати. Бажаю усім разом подорожувати.

1 зупинка. Долина «Усмішка» ( пелюстка червоного кольору).

Вчитель. Ви знаходитеся в долині «усмішка». Доторкніться один до одного, посміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій.

Усміхнімось всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям

І тоді обов’язково –

День для вас привітним буде!

Інтерактивна вправа. «Вислови свою думку». Що таке усмішка? Коли вона зявляється?

Усмішка. Діти, давайте знайомитися. Я – усмішка. Я зявляюся на обличчі кожної людини, коли у неї гарний настрій, коли вона відчуває задоволення або чомусь радіє, а ви знаєте, що таке радість?

Радість – це пісня, радість – це сонечко.

Радість – коли усміхаються всі.

Радість – дарунки, радість – це свято,

Радість – це друзі, радість –це успіх,

Радість – робота, радість – навчання ,

Радість – це усмішка й тепле слово,

Що з твоїх уст злетіти готове.

Радість – добро, без якого на світі

Не можуть жити дорослі й діти.

Найголовніше для нас , любі діти, -

Бачити радість навкруг і радіти.

Вміти її по краплинах збирати

І один одному дарувати.

( Діти виконують пісню « Посмішка» і одержують ключик від брами).

2 . Гора «Добра» (фіолетова пелюстка).

Вчитель. На доброті існує світ,

І добротою пахне хліб.

І мирне небо в школу йти –

Це також вияв доброти.

І до дітей любов свята –

Це чистота і доброта.

Чи бачили ви коли – небудь доброту в обличчя? На кого ж вона схожа? Як її впізнати? Це дуже просто. В неї – мамині усміхнені очі, ніжні та ласкаві бабусині руки і помірно суворий погляд батька. Вона в кожному з нас. Слід лише вміти побачити і відчути в собі і тоді легше буде боротися зі злом, яке панує в світі.

Діти, а що означає слово «доброта»? (Довідкове бюро).

Доброта – чутливість, стан душі людини, що спонукає творити добро.

Гра «Якщо ти добра людина». Умови гри: Якщо людина повинна робити те, що я буду називати, плескайте в долоні, а якщо ні - , то тупайте ногами).

  1. Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.
  2. Берегти рідну природу та охороняти її.
  3. Шанувати працю інших людей.
  4. Насміхатися з чужого горя.
  5. Ділитися тим, що в тебе є.
  6. Обманювати, хвалитися.
  7. Допомагати друзям у біді.
  8. Ображати інших.
  9. Захищати слабкого.
  10. Красти.
  11. Любити людей.
  12. Бути ввічливим.
  13. Галасувати, коли хтось відпочиває.

Вправа «Сплети павутинку». (Діти стають у коло).

А зараз пригадайте, хто з нашого класу і яке добро зробив. Ви будете передавати клубочок з нитками тому, хто зробив вам добро, тримаючи нитку в руках, тим самим плести павутинку доброти.

Вчитель Бачу, ви знаєте, що повинна робити добра людина. А на підтвердження цього давайте заспіваємо пісню «Подаруй свою мішку».

(Діти виконують пісню і отримують наступний ключик).

  1. Галявина «Дружби» (рожева пелюстка).

Вчитель. Гра «Я почну , а ти закінчуй».

Друг – це той…

Мого кращого друга я ціную за…

Справжній друг ніколи не…

Я можу бути гарним другом, тому що…

Дружити – це значить…

Вчитель. Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити – лише з одним чи кількома. Адже друзів повязує велика довіра, повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога. Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця довірі, чесності, принциповості. Друг завжди допомагає в біді, захистить, підтримає, але він має першим прямо сказати про твої вади чи хиби, запропонувати їх виправити.

Гра «Правда навпаки»

Незвичайні вислови потрібно перетворити на приказки та прислівя, дібравши для кожного слова з протилежним значенням. Ворога ховай, а заховаєш – покинь . (Друга шукай, а знайдеш – бережи).

Вороги бувають в радості. (Друзі пізнаються в біді).

Новий ворог кращий за старих двох. (Старий друг кращий за нових двох).

Не скажу тобі, хто мій ворог, - ти не скажеш, хто я). ( Скажи мені, хто твій друг і я скажу, хто ти.).

Виступ учня. Вірш «Хіба це клас?»

Нема ні миру, ні любові,

Розтануло і щезло вмить.

Розбив Віталик носа Вові

І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Галі,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Таню за косички.

Вона ображена мовчить,

З книжками скинули поличку….

Ну, як в такому класі жить.

Де хлопці і дівчати бються

І прозиваються  весь час,

Де над бідою всі сміються….

Скажи мені , хіба це клас?

Вчитель. Діти, як ви гадаєте, чи стосується цей вірш якимось чином нашого класу? Я пропоную девізом нашого класу обрати такі слова:

Культурним будь, слухняним будь,

І правила ці не забудь.

Молодших, старших поважай,

В спокійні ігри лише грай.

Не бігай в школі,не кричи.

Культури кожного навчи.

З любовю в свій заходь ти клас.

 Добро принось ти кожен раз.

Не забувай : це клас добра,

Любові, радості, тепла.

 (Діти виконують наступну  і отримують  наступне завдання).

  1. «Зла» (чорна пелюстка)

 Зло – протилежне поняттю добра. Це свідоме заподіяння шкоди, збитку, страждань. Ми з вами потрапили у ліс зла. Подивіться, які тут дерева непривітні. Вони хворі. Нам потрібно їх вилікувати. Для цього проведемо гру «Чарівний кошик».  У  кошику на листочках знаходяться прислів’я про добро, дружбу, любов. Але слова у них розсипалися. Потрібно відновити прислів’я і тоді той листочок потрапляє на дерево . Ось подивіться , нарешті наші дерева зазеленіли. Ми змогли їх врятувати від хвороби та зла.

У різних життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті. Ніколи не втрачайте віри. У житті чергуються успіхи і невдачі, злети і падіння. У царя Соломона була така каблучка, на якій було написано « Усе минає». Пам’ятайте це. І радість не вічна, і сум не вічний, тому пам’ятайте добро. Будьте вищі від усіляких пліток, заздрощів, образ. Умійте прощати всім, а собі – ніколи.

Учень 1. Пильнуйте за своїми думками,

Вони стають словами.

Пильнуйте за своїми словами.

Вони стають вчинками.

Пильнуйте за своїми вчинками,

Вони стають звичками.

Пильнуйте за своїми звичками – вони стають характером.

Стежте за своїм характером, бо він визначає долю.

( Учні отримують ключик).

  1. Море «Ввічливості» (голуба пелюстка).

Ввічливість – це насамперед уміння спілкуватися.

Гра «Встав чарівне слово».

Розтопить серце всякого сердечне слово… («Дякую!»)

Якщо ти їсти вже не в силах, то скажеш кухарю … («Спасибі!»).

Зазеленіє старий пень, коли почує … («Добрий день!»)

Коли згасає сонце у росі  й зоря лягає лагідно на плечі, серед знайомих рідних голосів ми чуємо привітне … (« Добрий вечір!»)

Щоб знову зустрітись в годину призначену, кажу щиро завжди я всім … (« До побачення»)

Інтерактивна вправа «Чарівна крамничка»

Купити ті звички та риси , яких ви вважаєте вам не вистачає за вірш про добро.

(Учні розповідають вірші . На дошці на окремих аркушах записані  позитивні звички та риси характеру. Учні беруть ту, яку вважають потрібною для себе).

  1. Добрим бути просто чи не просто.

Не залежить доброта від зросту.

Як людей полюбиш, пошануєш,

Силу для добра й душі відчуєш!

  1. Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона як сонце світить,

То радіють і дорослі, й діти.

  1. Доброта – це проміння, що світло дарує,

Доброта – це тепло, що від серця іде.

Хоч вона аніскілечки нам не коштує.

Та прямими шляхами у світі веде.

  1. Доброта – це криниця з водою у спрагу.

Доброта, мов зоря у нічному путі.

Це ж вона в нас народжує силу й відвагу.

Не дає збайдужіти нікому в житті.

         5.Я вірю в силу доброти.

           Добро завжди сильніше злого.

          Дає наснагу, щоб цвісти

          І світлу обирать дорогу.

  1. Я вірю в силу доброти,

Що має долю роботящу.

      Що хоче, щоб і я, і ти,

І все було на світі кращим.

 

Частівки.

Добрий день казати треба,

Знаєм добре це ми всі.

Одні кажуть раз за разом,

Інші ходять, як німі.

 

       У дівчаток гарні коси,

Але надто ще малі.

А щоб більші виростали,

Ми їх тягнем до землі.

 

Джентельмени ми всі справжні,

Коли треба чергувать,

Для дівчат звільняєм місце,

Їм не будем заважать.

Вам частівки заспівали.

 Може в них не все гаразд,

Підкажіть – ми станем кращі,

Все у нас піде на лад.

Вчитель. До всіх сердець, як до дверей, є ключики малі.

Їх легко кожен підбере, якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх, запамятать не важко:

Маленькі ключики твої – «Спасибі!» і «Будь ласка!».

( учні отримують ще один ключик).

  1. Річка любові (жовта пелюстка).

Шосту пелюстку відриваємо, до річки Любові потрапляємо.

Оскільки у нас сьогодні сонячний настрій, то пропонуємо вам скласти серце добрих побажань. (Учень розповідає вірш і прикріплює на дошці частинку серця).

  1. Як би тобі в світі не було,

Не скупись ніколи людям на добро.,

             Бо і так доволі хтось посіяв зла,

   І холонуть душі наші без тепла.

2.Не забудь ні старця, ні дитину,

Поділись останнім сухарем,

           Не носи в душі своїй провину,

         Тільки раз на світі ми живем.

3.Зло нічого не дає крім зла

             Вмій прощати, як прощає мати.

          Мудрість завжди доброю була

          За добро добром спіши віддати.

4.Проганяй мерщій дрімоту –

І рукам давай роботу.

      І роби невтомно , вміло,

      Хоч мале та добре діло.

5.    І ти й твої товариші,

І ваші друзі всі по класу

Живіть із сонечком в душі,

На ненависть не гайте часу.

6.          Не тратьте часу на біду,

Це страшно, я скажу відразу,

Живіть, як пташечка в саду,

І не носіть в душі образу.

7.З любовю в серці вчіться жити,

Умійте людям гріх прощати.

І навіть ворога любити,

За себе вмійте постояти.

8.В світ прийшли ми – я і ти

Для любові й доброти.

І старайтесь так прожити,

Щоб в душі завжди нести

Теплий промінь доброти!

 

  1. Печера Скарбів (помаранчева пелюстка)

(Звучить музика. Вчитель ставить на стіл скриньку і звертається до дітей).

  • У мене є скринька із печери «Скарбів», у ній знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля. Правда ж цікаво? Хто хоче перший побачити його? Можете підійти до скриньки тільки по одному, але про те, що ви там побачите, поки що не розповідайте .( Діти по черзі заглядають у скриньку). Цікавинка! !! ( На дні скриньки лежить дзеркальце, тому діти бачать своє відображення).
  • Так, у чарівній скриньці ви побачили себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – людина, яка живе сьогодні, і саме такої дівчинки чи хлопчика більше на цій землі немає і не буде.

Є речі, що можна купити.

Є речі, що не мають ціни.

Є речі, що можна згубити,

Є такі, що слід берегти.

(Діти отримують сьомий ключик і потрапляють до країни Доброти). Королева країни Доброти проводить гру «Щедра посилка».

Приготувати декілька посилок  із шоколадками. Кожну шоколадку загорнути в шість –сім аркушів паперу. Учні стають колом і отримують посилку. Кожен учень по черзі розгортає лише один аркуш і передає посилку далі по колу зі словами «Ось посилка для друга, передай її швидше». Шоколад дістається тому, хто розгорне останній аркуш. У кінці гри діти об’єднуються у групи і ділять подарунок порівну між усіма .

 Найщедріший той, хто зможе пригостити якомога більше дітей. Королева роздає дітям памятку «Вимоги до товаришування та спільної гри і праці».

                                                          Памятка

« Вимоги до товаришування , спільної гри і праці»

  1. Товаришування – це правда і чесність кожного.
  2. Поважай тих, з ким товаришуєш.
  3. Що вимагаєш від товариша, насамперед вимагай від себе.
  4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.
  5. Ні до кого не чіпляйся, грайся чесно, не дражнись.
  6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.
  7. Ти не кращий за всіх , але і не гірший.
  8. Якщо вмієш добре гратися, то навчи іншого.
  9. Успіху можна досягти тільки разом , у колективі. Частіше кажи  «Нумо, дружити!», «Нумо, грати!».
  10.  Якщо товаришу важко дається в житті допоможи.
  1. Підсумок гри

Не про майно ішла сьогодні мова,

Не про якесь багатство, ні!

А про те, що всім давно відоме:

Як зробити один одному добро.

Зроби добро людині і забудь.

Воно тобі сторицею віддасться.

Бо це єдина й непохитна путь

І до твого, і до чийогось щастя.

Варто задуматись!

Один рік має 364 діб.

Кожен день має – 24 години.

Кожна година – 60 хвилин. Отже рік має 525 600 хвилин. Як багато часу дає нам Бог! Але яку частину цього часу ми приділяємо добрим справам? Тож  ми пропонуємо приєднатися до нас всім учням початкової школи і розпочати тиждень добрих справ, тиждень доброти. А розпочнемо ми з доброї посмішки, щирого погляду,дружньої пісні. (Звучить пісня «Доброта» у виконанні учнів).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
1862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку