Виховна година на тему " Протипожежна безпека "

Про матеріал
навчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі;розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки. Форма проведення: етична бесіда з протипожежної безпеки
Перегляд файлу

Тема: Протипожежна безпека

Мета: навчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі;розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання: презентація, роздатковий матеріал, відеоматеріал (пожежа в таборі «Вікторія», пожежа у ТРЦ Кемерово)

Форма проведення: етична бесіда з протипожежної безпеки

Хід заняття

І. Організаційна частина

 

1.Привітання

- Доброго дня, мене звати Анастасія Сергіївна і сьогодні виховну годину проведу з вами я.

 

II. Основна частина

 

2.Вступна бесіда

а) Робота над загадками

- Для того щоб дізнатися про що ми будемо сьогодні говорити, давайте відгадаємо загадку

Дерев’яні хлопці

Лежать у коробці.

Коли з ними граються,

То вогнем займаються.

(Сірники)

 

Бажаний гість замість цукерок дрова їсть.       (Вогонь)

 

Лісом він котився з ревом, Їв кущі, траву, дерева.

А коли напивсь води —

Стих і згаснув назавжди.                                        (Вогонь)

 

- Чи небезпечно гратися з сірниками?

- До чого це може призвести?

- А чи небезпечна пожежа?

 

б) «Асоціативний кущ».

- Діти з чим у вас асоціюється слово «пожежа»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 1

- То що таке пожежа?

Пожежа — неконтрольований процес горіння, що супроводжується знищенням матеріальних цінностей і створює небезпеку для життя і здоров’я людей.

 

2. Повідомлення теми, мети заняття.

-  Отже сьогодні ми з вами поговоримо про протипожежну безпеку, а саме правила поводження під час виникнення пожежі.

 

- А чи знаєте ви які є умови загоряння?

Слайд 2

Умовами загоряння є:

• наявність вогню (іскри);

• кисню (повітря);

• горючих речовин.

Відсутність тієї чи іншої умови робить горіння неможливим (пожежа не виникає або припиняється).

 

- Що може стати джерелом запалювання?

Слайд 3

Джерелами запалювання можуть виступати:

• відкрите полум’я;

• розпечені предмети;

• електричні іскри;

• теплові процеси хімічного, електричного та механічного походження;

• сонячне випромінювання, що сконцентровано у промінь.

 

- Які на вашу думку є причини пожеж? 

Слайд 4

Причини пожеж:

• хуліганство;

 • недбале поводження з вогнем;

• неправильне поводження з відкритим вогнем;

• порушення правил опалювання приміщень з використанням печей;

• порушення правил користування зварювальними апаратами;

• порушення правил експлуатації електромереж і електроприладів;

• порушення правил користування газовими приладами;

• самозапалювання легкозаймистих речовин при підвищеній температурі;

• «сонячні зайчики» від дзеркал, скла, металу;

• блискавки.

 

 

3. Повідомлення нових знань.

а)Наведення конкретних прикладів

Проблемне запитання «Хто ж сильніший вогонь чи вода?»

 

- Послухайте легенду і дайте відповідь на питання «Хто ж сильніший вогонь чи вода?»

Колись сперечався вогонь з водою, хто сильніший. Підніме вогонь полум'я - вода його й заллє; де покажеться вогонь, то вода і лине на нього. Вогонь бачить, що не подужає та й утік у камінь - там  йому нічого вода не зробить. Нема в світі мудрішого й хитрішого, як вогонь: він все чисто переробить. Вже як згорить річ, то хіба попелицю згребеш  в кубку, тай то - вітер дуне і розвіє.

 

- То хто ж сильніше? Так, правильно звичайно вода, але вогонь дуже хитрий та мудрий, він так все переробить, що нам нічого не залишиться. Пожежа страшна річ, але їй можна протистояти, якщо знати правила протипожежної безпеки.

Слайд 5

1. Ніколи й ніде не грайте із сірниками й запальничками.

2. Самостійно не запалюйте газову плиту, а в сільському будинку не намагайтеся розтоплювати піч.

3. Не залишайте без догляду ввімкнені праску або чайник.

4. Не грайте з бензином, гасом й іншими рідинами, які можуть спалахнути.

5. У лісі не розпалюйте багаття без дорослих.

 

- Які ви знаєте наслідки пожеж?

Слайд 6

- Які можуть бути наслідки пожежі?

1. Порушення здоров’я людей:

— опіки;

— отруєння продуктами горіння.

2. Загибель людей.

3. Знищення матеріальних цінностей.

 

- Страшних збитків приносить пожежа, якщо вона відбувається в місцях великого скупчення людей, то чисельність жертв дуже велика. Це пояснюється розгубленістю, панікою, люди метушаться не знають, що робити. Головне в цій ситуації не втратити голову і знати правила евакуації з місця пожежі.

 

- Однією з найбільших пожеж за останні роки вважається пожежа в Кемерово. В громадському приміщенні, а саме в торговому центрі трапилася пожежа 25 березня. Причину на даний момент ще не відомо, але припускають, що через електрику. В результаті загинуло 64 людини, з них 40 дітей,  та 60 людей постраждало.

 

- А зараз подивіться відео з місця цієї події.

(перегляд відеоматеріалу)

 

- Чи дотримувались люди правил евакуацій?

- Ні, тому що не було звуків евакуації

- Ви побачили в відео скільки годин тушили пожежу?

 

- Також зовсім нещодавно була пожежа в дитячому таборі «Вікторія» в Одесі, там загинуло 3 дітей. Давайте переглянемо відео

(перегляд відео матеріалу)

 

- До яких найстрашніших наслідків може призвести пожежа?

- Як ви почули в відео, батькам загиблих дітей виплатять 200 тисяч гривень. Чи потрібні їм вже будуть ті гроші?

- Отже, діти, ми повинні знати правила протипожежної безпеки, і дії під час виникнення пожежі, і дотримуватись їх, аби не сталося таких наслідків.

 

б)Правила поводження під час пожежі

Слайд 7

-  Які ви знаєте дії під час виникнення пожежі у власному будинку?

 

Дія 1. Якщо пожежа невелика, її можна загасити самому — залити вогонь водою чи накинути на нього ковдру.

Дія 2. Якщо вогонь відразу не загас, потрібно вибігти з квартири і покликати дорослих.

Дія 3. Якщо в квартирі багато диму, потрібно лягти на підлогу, зав'язати ніс шарфом і повзти до дверей. Головне — не панікувати!

Дія 4. Подзвонити 101 — у пожежну службу.

 

 

Під час пожежі НЕ можна:

• затоптувати палаючу речовину без взуття;

• ховатися в шафи, під дивани, ліжка;

• утворювати протяг;

• укриватися поліетиленовою плівкою та іншими синтетичними матеріалами;

• торкатися голими руками металевих дверей (для попередження опіків).

Пам’ятайте!

Вогонь розповсюджується знизу вгору.

 

в)Правила евакуації у школі

 

- Кожного року 27 квітня у школі проходить День Цивільної Оборони, чи знаєте ви як правильно проводити евакуацію?

 

1. Познайомся з планом-схемою евакуації школи.

План-схема — це креслення вашої школи, на якому позначені найбільш безпечні шляхи виходу з приміщення у разі пожежі. Суцільні зелені стрілки вказують основні рекомендовані шляхи евакуації, а пунктирні стрілки — резервні (другорядні) шляхи евакуації.

2.Пригадай, який сигнал сповіщає про евакуацію.

3. Повтори правила поведінки під час евакуації.

4. Користуючись планом-схемою школи й дотримуючись правил евакуації, вийди зі школи.

5. Прослідкуй, скільки часу ти витратив, аби вийти зі школи.

 

- Які ви знаєте правила евакуації при пожежі у школі?

 

1.При виявлення пожежі негайно викликати пожежників і рятувальників за телефоном 101 та 112 2.Необхідно вказати точну адресу і поверх, по можливості послати когось зустріти їх

3.Закрити двері у приміщення де знаходиться вогнище загоряння

Пам'ятайте! Швидкість поширення пожежі дуже висока

4.Доповісти директору школи про пожежу і по його команді почати евакуацію

5. Почувши тривогу про пожежу, за вказівкою вчителя учні повинні по двоє покинути клас і будівлю школи зібравшись в одному місці збору воно повинно бути заздалегідь всім відомо зазвичай ця майданчик біля школи.

Нікуди не йти!

6.При сильному задимленні обов'язково використовувати засоби захисту органів дихання від чадного газу: ватномарлеві пов'язки, змочені водою хустки.

7.учитель з класними журналом слід за учнями, і по шляху прикривається собою двері

8.Учитель здійснює перекличку дітей по журналу.

 

г)Правила евакуації в громадських місцях

-У школах, бібліотеках, музеях, магазинах та інших будівлях на видних місцях висить план евакуації людей на випадок пожежі. Щоб безпечно вийти з приміщення, треба завчасно знати, як діяти.

 

1.Перебуваючи в громадському приміщенні, зверни увагу на розміщення евакуаційних виходів.

2.Запам‘ятай шлях до виходу. Щоб допомогти людям якнайшвидше вийти, у приміщеннях установлюють спеціальні знаки пожежної безпеки й позначки. Ними позначено шлях до евакуаційних виходів. 

3. У разі виникнення пожежі, ви почуєте пожежну сигналізацію
4. Не панікувати і не кричить; 
5.Не біжіть, допомагайте іншим
6. Якщо ви останні вибігаєте з приміщення зачиняйте за собою всі двері; 
7.По сходах спускатися обережно, ні в якому разі не користуватися ліфтом.
8. Не повертатися за забутими речами; 
9. У разі травмування повідомити спеціалісту.

 

III. Заключна частина

1.Підсумкова бесіда

- Що таке пожежа?

- Якої шкоди нам завдає пожежа?

- Які ви запам’ятали причини виникнення пожежі?

- Чому важливо покинути місце пожежі?

- Які головні правила евакуації у власному будинку?

- Які головні правила евакуації в школі?

- Які головні правила евакуації в громадських приміщень?

 

Запам'ятайте, пожежі кожен рік завдають нашій державі величезних збитків. У вогні гинуть люди, тварини, рослини, майно. Значні кошти витрачає держава на гасіння пожеж. Щоб уникнути таких трагічних наслідків, усі повинні постійно дотримуватися вимог пожежної безпеки. Тільки за таких умов наше життя і матеріальні надбання будуть збережені.

  - Для того щоб запобігти таких наслідків я вам роздам пам’ятки, які ви вклейте в щоденник, ознайомтесь самі, та ознайомте свої батьків. А найголовніше – дотримуйтесь їх.

 

Під час пожежі НЕ можна:

• затоптувати палаючу речовину без взуття;

• ховатися в шафи, під дивани, ліжка;

• укриватися поліетиленовою плівкою та іншими синтетичними матеріалами;

• торкатися голими руками металевих дверей (для попередження опіків).

• не відчиняти вікна та двері

Пам’ятайте!

Вогонь розповсюджується знизу вгору.

 

Правила евакуації у  власному будинку

Дія 1. Якщо пожежа невелика, її можна загасити самому — залити вогонь водою чи накинути на нього ковдру.

Дія 2. Якщо вогонь відразу не загас, потрібно вибігти з квартири і покликати дорослих.

Дія 3. Якщо в квартирі багато диму, потрібно лягти на підлогу, зав'язати ніс шарфом і повзти до дверей. Головне — не панікувати!

Дія 4. Подзвонити 101 — у пожежну службу.

 

Правила евакуації при пожежі у школі

1.При виявлення пожежі негайно викликати пожежників і рятувальників за телефоном 101 та 112

2.Необхідно вказати точну адресу і поверх, по можливості послати когось зустріти їх

3.Закрити двері у приміщення де знаходиться вогнище загоряння

Пам'ятайте! Швидкість поширення пожежі дуже висока

4.Доповісти директору школи про пожежу і по його команді почати евакуацію

5. Почувши тривогу про пожежу, за вказівкою вчителя учні повинні по двоє покинути клас і будівлю школи зібравшись в одному місці збору воно повинно бути заздалегідь всім відомо зазвичай ця майданчик біля школи.

Нікуди не йти!

6.При сильному задимленні обов'язково використовувати засоби захисту органів дихання від чадного газу: ватномарлеві пов'язки, змочені водою хустки.

7.учитель з класними журналом слід за учнями, і по шляху прикривається собою двері

8.Учитель здійснює перекличку дітей по журналу.

 

Правила евакуації в громадських місцях

1.Перебуваючи в громадському приміщенні, зверни увагу на розміщення евакуаційних виходів.

2.Запам‘ятай шлях до виходу. Щоб допомогти людям якнайшвидше вийти, у приміщеннях установлюють спеціальні знаки пожежної безпеки й позначки. Ними позначено шлях до евакуаційних виходів. 

3. У разі виникнення пожежі, ви почуєте пожежну сигналізацію
4. Не панікувати і не кричить; 
5.Не біжіть, допомагайте іншим
6. Якщо ви останні вибігаєте з приміщення зачиняйте за собою всі двері; 
7.По сходах спускатися обережно, ні в якому разі не користуватися ліфтом.
8. Не повертатися за забутими речами; 
9. У разі травмування повідомити спеціалісту.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Каратаєва Інна Станіславівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
5354
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку