Виховна година на тему: "Птахи - наші друзі"

Про матеріал
Розробка виховної години на тему:"Птахи - наші друзі" для учнів 1 класу із затримкою психічного розвитку.
Перегляд файлу

Виховна година на тему: «Птахи – наші друзі»

Мета: вчити дітей називати та розрізняти птахів; формувати узагальнене поняття про перелітних і осілих птахів; показати зв'язок змін у житті птахів зі змінами в природі; розвивати пізнавальну активність, пам'ять, зв’язне мовлення, уміння спостерігати,зорову та слухову пам'ять; виховувати турботливе ставлення до пташок, бажання брати активну участь у їх охороні.

Обладнання: ілюстрації із зображенням птахів, презентація, індивідуальний роздатковий матеріал.

                                            Хід заняття

I.  Організація  класу.

До гостей поверніться,

Привітайтесь, посміхніться,

Хай сьогодні в кожне серце

Прийде часточка тепла

І всім – всім ми побажаємо

Здоров’я, щастя і добра!

II. Мотиваційний  етап.

  • Щоб дізнатися, про кого ми будемо з вами говорити, відгадайте загадку.

Прилетіли гості, сіли на помості.

Без сокири, без лопати збудували собі хати. (Птахи)

  • За якими словами ви дізналися відгадку? ( Птахи мають крила, літають; перелітні повертаються з теплих країв; не мають інструментів, гнізда будують самі).

III. Дихальна гімнастика.

-Яка головна ознака птахів, що відрізняє їх від інших тварин? (Тіло вкрите пір’ям). Пташки подарували вам свої пір’їнки і хочуть з вами пограти.

Пташка пір’ячко дала –

Щоб пограла дітвора.

Будемо  дути я і ви:

Легке пір’ячко, лети!

  • Зробимо спочатку легкий вітерець, а тепер сильний, знову легкий.

IV. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

  • Птахи – невід’ємна частина природи. Вони прикрашають діброви, луки, степи, ліси. Є окрасою для парків і садів. Це наші помічники, захисники наших лісів, полів, городів від шкідників.
  • На які дві групи можна розділити птахів? (На перелітних і осілих ).
  • Пташки, які на зиму покидають свій рідний край, називають перелітними.
  • Чому ж птахи відлітають від нас?

Причиною відльоту є  не холод, а голод. Зникають комахи, трав’янисті рослини в’януть, водойми замерзають. Основна проблема для  перелітних в тому, що з похолоданням зникає доступ до їжі і води.

  • А чи всі птахи відлітають у теплі краї?

А ті птахи, які живляться і комахами і плодами та насінням рослин залишаються зимувати у нас, бо можуть знаходити собі корм і переносять холодну пору не так важко. Називаються осілими. Взимку вони переселяються ближче до людей і потребують нашої допомоги.

V.  Гімнастика розуму. Загадки.

1. Маленький хлопчик у сірій свитинці.

По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець).

2.  Стрекотуха білобока. Звуть усі її ..(Сорока).

3.  Перший я приніс весну, розбудив усе від сну.

Заспіваю під вікном, люди звуть мене.. ( Шпаком).

 

4. Уночі гуляє , а вдень спочиває

Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова).

5.  Жовтогруді щебетушки,

Мають чорні капелюшки

Сірі лапки, білі щічки,

Називаються ..(Синички).

6.  Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає.

За вікном гніздо будує

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка).

7.  В мене є великий хист,

Я співаю як артист.

Спів мій радісний усюди

Дуже люблять слухать люди. ( Соловей).

VI. Дидактична гра « Групування птахів».

  • Розділимо цих птахів на дві групи.
  • Які з них осілі, а які перелітні?

VII. Гра « Пазли».

Діти складають малюнок птаха з частин і пояснюють до якої групи він відноситься: осілих чи перелітних. (Дятел, лелека).

VIII.  Пташина їдальня.

1. Бесіда.

- Що взимку страшніше для птахів голод чи холод?

Так, птахи взимку дуже страждають від голоду. Крижаний  вітер гуляє, носиться між будинками й деревами, забирається і під густе пір’ячко. Щоб зігрітися їм треба стрибати, літати.

Але добре відомо, хто ситий, тому голод не страшний.

Тепер нам пора про пташину подбати

Від голоду уберегти.

Для неї годівнички малі змайструвати

І крихти туди принести.

Бо ж ми у теплі і достатку живемо,

І нам не страшні холоди.

А крихтами хліба ми пташку спасемо

Від голоду і від біди.

2. Вправа « Асоціативний кущ».

- Який корм для пташок ми покладемо в годівничку?

- Що не можна класти в годівничку?

IX.  Фізкультхвилинка.

  • А зараз ми побудемо птахами:

Крильця пташки розправляють,

Їх до сонця підіймають.

Потім можна політати

І комашок поганяти.

На галявину злетілись,

Там зернят вони наїлись.

Потім знову полетіли,

У гніздечко хутко сіли.

 

 

X . Гра «Гості годівнички». Робота в парах.

I. група: сорока, ворона, дятел, ластівка

II. група: синичка, горобець, сойка, лелека.

  • Ось ми і заселимо нашу годівничку птахами. Будьте уважні, виберіть тільки осілих птахів. Яких ми з вами можемо нагодувати взимку.

XI. Вправа “Сюрприз від пташок».

Сьогодні загадку я вам загадала,

Без рук, без сокир хатки збудували

Відгадка була зовсім недалечко,

Виходить,що це…(Пташине гніздечко).

  • Діти, як ви гадаєте,що найголовніше відбувається в житті птахів навесні? (Птахи висиджують пташенят).
  • Давайте перевіримо, який птах заховався у вашому іграшковому яєчку.

XII . Підбиття підсумків.

  • Про кого ми сьогодні говорили?
  • Ми повинні дбати про них, бо вони приносять людині користь.
  • Яку ж користь приносять птахи? (Прикрашають наше життя, знищують шкідливих комах, гризунів, гарно співають).

Ми друзі і вірні і щирі,

Бо ми бережем повсякчас

Пташок, що літають у вирій,

І тих, що зимують у нас.

Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташці у ріднім краю

Нехай звеселяють природу –

Співають для нас у гаю.

  • Птахи – наші друзі, а ми з вами повинні бути друзями птахів, оберігати їх, допомагати взимку.

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
15 березня 2019
Переглядів
922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку