Щедра осінь
Мета: ознайомити учнів з властивостями пластиліну; навчати простих прийомів ліплення. Розвивати спостережливість, охайність у роботі. Виховувати посидючість, терпіння, любов до природи; прищеплювати навички здорового способу життя.
Обладнання: пластилін, дощечка для роботи, стеки, серветки для рук, ілюстрації із зображенням овочів та фруктів.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватиме старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі Діти — просто молодці!
Щоб урок пройшов немарно,
Треба сісти рівно, гарно І виконувати те,
Про що мова зараз йде.
II. Робота над темою уроку.
˗ Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомами роботи з пластиліном, з правилами, яких слід дотримуватися при роботі з пластиліном, та дізнаємося, що слід уживати в їжу, щоб мати міцне здоров’я.
˗ Хто знає, що таке пластилін?
˗ З чого він зроблений?
˗ Як із ним працювати?
˗ Пластилін створений людиною з білої глини, гліцерину, вазеліну (щоб глина не висихала) і воску (щоб глина була завжди пластичною). Щоб надати пластиліну колір, використовують спеціальні барвники.
˗ Зараз осінь. На вулиці холодно, дощить, а вам потрібно ходити до школи, навчатися. Де ж набратися сил? Що необхідно робити, щоб бути здоровими та міцними цілий рік? (Відповіді дітей.)
˗ Щоб дізнатися, чи маєте ви рацію, розгадайте кросворд.
1. Помаранчева і гарна,
У землі сиджу немарно: Соковита, солоденька,
Вже я стала чималенька.
Собою пригощу дитину.
Хай корисну з’їсть... (морквину).
2. В діжці ми їх засолили,
А тоді всю зиму їли.
Солоненькі та хрумкі
У пухирцях. (огірки).
3. Некрасива, шишкувата,
Як прийде на стіл вона,
Скажуть весело хлоп’ята:
˗ Ну й розсипчаста, смачна! (Картопля)
4. Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум’яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке? (Яблука)
5. Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік.
Ґаздині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі. (Помідор)
6. Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груші)
7. Що то за голова,
Що лиш зуби й борода? (Часник)
8. Кажуть, щоб хвороб не знати,
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте. (Цибуля)
˗ Яке слово прочитали у кросворді?
˗ Так, це вітаміни. Вони потрібні і дітям, і дорослим. Тому їжте їх побільше!
˗ А ви знаєте, чим фрукти відрізняються від овочів? (Відповіді дітей.)
˗ Фрукти — це їстівні та соковиті плоди культурних і дикорослих рослин. Фрукти бувають зерняткові (яблуня, груша), кісточкові (абрикос, слива, вишня, персик), цитрусові (апельсин, лимон, мандарин, грейпфрут), тропічні (інжир, гранат, манго, ананас, банан, авокадо). Овочі — це їстівні частини трав’янистих рослин.
˗ А тепер давайте спробуємо виготовити деякі фрукти та овочі з пластиліну. Розгляньте ілюстрації. Як виглядають фрукти й овочі на деревах або грядках?
III. Фізкультхвилинка.
Раз! Два! Всі присіли,
Потім вгору підлетіли.
П’ять, шість — всі веселі.
Крутимось на каруселі.
Сім, вісім — в поїзд сіли,
Три, чотири — нахилились.
Із струмочка дружно вмились.
Ніжками затупотіли.
Дев’ять, десять — відпочили.
І за працю дружно сіли.
IV. Практична діяльність учнів.
Правила роботи з пластиліном
1.Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці; розрізати пластилін стекою.
2. Невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки; після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою.
3. Не бери пластилін до рота, не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу. Не чіпай зошити, книги, гумки ˗ скрізь будуть жирні плями, по яких жодна ручка не пише.
˗ Якщо ви обрали, які фрукти та овочі будете виробляти, покладіть перед собою дощечку та приступайте до роботи.
V. Підсумок уроку
˗ З яким матеріалом ми працювали сьогодні на уроці?
˗ Як потрібно працювати з пластиліном?