Виховна година на тему: " Українці - дружній народ"

Про матеріал
Виховна година для учнів початкових класів "Українці - дружній народ".Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, показати необхідність дружити, виховувати бажання бути другом; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися і товаришувати; виховувати почуття справжньої дружби, колективізму, чесності,щирості у відносинах, відповідальності перед другом, уміння допомогти у важку хвилину.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

 

           Розробила вчитель початкових класів

 

Темлянська Світлаеа Сергіївна

 

 

 

 

 

 

Тема виховної години: Українці – дружній народ

Мета. Дати поняття, що таке  дружба. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, виробляти в  собі  якості, що  сприяють  дружбі. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного. Розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв’язно, послідовно, повним реченням. Виховувати  прагнення бути товариськими, турботливими та  чуйними людьми.

Очікувані результати.  Після уроку учні зможуть:

  • розуміти, з чого починається дружба;
  • знати, кого називати другом;
  • навчитися наводити приклад про дружбу та вміння дружити.

Обладнання. Телевізор; комп’ютер; клей-олівець; малюнки героїв мультфільмів; малюнки  рукавичок, чашок, шкарпеток; конверти зі словами-якостями: малюнки з дітьми; картки з прислів’ями;

 

                                                                  Хід уроку:

І. Вступна бесіда

– Ось і промайнуло тепле  літо. Я  рада  вітати вас в  нашому  світлому  класі. Ви від-почили, набрались сил  і готові вчитися.  Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров’я та здійснення всіх бажань.

За  літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за  своїми  друзями з класу.  А тепер посміхніться і привітайтеся з тим, хто сидить біля вас.

-Учні співають пісню. ( Руханка ) 

 

В цьому класі друзі  всі.

( Тричі  плескають у долоні )

Я і ти, і ми, і ви.

( Тричі  плескають у долоні )

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день, тому, хто справа.

Ми – шкільна сім’я.

В цьому класі друзі  всі.

( Тричі  плескають у долоні )

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись, тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

  • Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями.

 

ІІ. Оголошення теми і мети заходу.

 

– Подолайте «Лабіринт» і прочитайте тему  сьогоднішнього уроку. 

 

  Д              ж              в

о       т      и              м               ж

б       о      т        о     і       у       и

р       м     и,       т     є       р       т

е     у            х           ↑ д       и.

 

Добре тому жити, хто вміє  дружити. Так  говорить  народна українська мудрість.

  1.  Мотивація навчальної діяльності.

 

У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.

Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім’ях.

У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім’ї, нашій   країні.

Сьогодні ми будемо  говорити   не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким  повинен   бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити закони дружби.

Скільки б іграшок, книжок, розваг  у  тебе  не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом  можна  поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе  цікавить, весело погратися.

  1. Словникова робота. «Знайомий, приятель, товариш, друг». 

 Дружба, товариство, друг і товариш … Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах. А від того, на скільки кожному вдається  зберегти і відстояти в собі і оточуючих, людське, залежить багато чого, залежить, яким буде наше життя.

– У всіх  у вас є друзі, товариші

. Групове заняття. Вправа « Сіамські близнюки»

 На столах лежать: газета, згорнута в кілька разів пакетом; пляшка з кришкою, що загвинчується, яка лежить окремо; коробка, поруч з якою знаходяться різні дрібні предмети.

   Діти об’єднуються в пари. Пара «близнюків» обіймає одне одного міцно за талію так, щоб у кожного була вільною лише одна рука: в одного – ліва, у другого – права. Пари підходять до столу з предметами й за командою вчителя своїми вільними руками виконують команди:

розгорнути газету повністю;

      щільно закрутити кришку на пляшці;

скласти предмети до коробки;

усі предмети покласти на газету, акуратно її згорнути подарунковим пакетом.

Обмін інформацією. 

- Чи легко було виконувати вправу?

- Що вам допомогло?

- Як ви розумієте вислів «друзі – нерозлийвода»?

Інтерактивна вправа « Мікрофон».

 Подивіться на наш будинок, який зветься школа. Чи можна назвати її нашим спільним домом? Як ви хочете, щоб в ньому жилося?

У школі багато просторих та світлих кабінетів. В кожному з них навчаються діти. Це однокласники. Що у них спільне?
-Чи можна їх назвати товаришами, друзями? Як діти стають друзями? Що для цього треба?
( Спільні інтереси та заняття, однакові погляди на життя…).
-Діти, а як ви розумієте слово «дружба»?
– У кого з вас є друзі?
– Чи є вони серед однокласників?
– Що для цього потрібно? 

5.Мімічна гімнастика.

– Посміхніться один одному.

– Прийміть такий вираз обличчя, який повинен бути у дружелюбно налаштованої людини.

– А який вираз обличчя буває у вороже налаштованої людини?

(Закінчується гімнастика обов’язково посмішкою!)

-Що  ви  відчули, посміхаючись іншій людині? А що відчули, коли посміхалися вам?

( Діти діляться своїми враженнями.) Запам’ятайте ці відчуття. Вам було, безсумнівно, приємно, адже посмішка – це краща протиотрута, створена природою від неприємностей.

Динамічна пауза Фізкультхвилинка

Дружать в нас у клас  хлопчики й дівчатка,

Дружать в нас на ручках пальчики-малятка.

Всі ми звикли до порядку, дружно робимо зарядку.

На носочки піднялись, і до сонця потяглись.

Руки в гору, руки вниз і тихесенько прогнись.

Раз присядьте, два  присядьте  і за парти тихо сядьте.

 

  1.                Вікторина «Хто з ким дружить?»

– Діти, головна дружба  починається в родині. Саме в родині мами читають вам перші казки, розповіді про дружбу.

– Які казки та оповідання про дружбу ви вже прочитали? (Відповіді учнів.)

-Зараз ми проведемо вікторину. Вікторина «Хто з ким дружить?»

– Книг  про  дружбу багато. Читаючи ці книги, ви придбаєте собі  ще  й літературних друзів.

Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Кумедний бурундук Чіп і … (Дейл)

Добра Білосніжка і … (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і … (Порося)

Добрий Малюк і … (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і … (Чебурашка)

  • Які ви знаєте українські народні казки, в яких йдеться про дружбу, взаємодопомогу?

(  « Рукавичка», «Ріпка», «Котик і Півник», «Коза-дереза» )

  

– Чи були герої казки « Лисичка та Журавель» друзями? Чим закінчилась їхня дружба? Чому?

– Придумайте продовження казки  «Лисичка та Журавель – друзі»

 

  1. Моральні задачі.

– У кожного з нас в житті виникають різні ситуаціі. І кожен з нас по-своєму переживає їх. Давайте згадаєм ,чи завжди у нас все добре. Чи вмієте ви дружити? Як би ви вчинили в  такій ситуації?

 

  1. Продзвенів дзвоник. Діти взяли свої сніданки і пішли на перерву. Ось біля вікна стоять Олег і Іванко. У Олега –два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок.

-Що мав би зробити  Олег?

– Як би ви діяли в такому випадку?

 

  1.                Сергійко був дуже веселим і дотепним хлопчиком. Одного разу він побачив ,як його однокласник  Мишко під час перерви  спотикнувся і впав у шкільному коридорі. Побачивши це ,Сергійко голосно розсміявся і сказав: «Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь пильно подивився на Сергійка і, не сказавши ні слова, пішов геть .
  • Чи правильно вчинив Сергійко? Чому?
  • Як би вчинили ви в цій ситуації?

10 .Знайомство з мирилками.

Вчитель.
– Отже, мир і злагода, перш за все,  починається в колективі.

– А якщо друзі посварилися, що треба робити7
– А як миряться діти?

( вибрати декілька  мирилок за вибором учителя)
Учень.
 


Мирилка летіла,
На плече сіла,
Сказала тихенько:
– Миріться швиденько!

 

Учениця.
Ти – не  ворог, я – не ворог.
Нам сваритись просто сором.
Помирились, помирились,
Щоб ніколи не сварились.

 

Учениця.
Ти не плач, не плач, не плач
І скоріш мені пробач,
І на мене ти не сердься,
Бо у тебе добре серце.
Будемо завжди дружити
І ніколи не сваритись!

 

Учень.
Дай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець –
Помирив нас, молодець!

 

Учениця.
Подивися просто в очі;
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.

 

Учень.
Битися – не билися,
Трохи посварилися,
Потім посміялися,
Друзями зосталися.

Учень.
Грались, грались, розважались,
Веселились і сміялись.
Потім раптом посварились,
Сіли, стихли, зажурились.
Годі, годі сумувати!
Соромно ворогувати!
Не злостуй і схаменись,
Та  до мене посміхнись.
Дам тобі назустріч руку.
Проженемо сварку-муку.
Настрій радісний, веселий
Хай панує у оселі.

 

Учень.
Озирнися навкруги:
Дружать в річки береги,
Вітерець голубить квіти,
Бавляться довкола діти.
Годі сердитись!
Покладемо сварці край.
Бачиш – іграшки сумують,
Навіть фарби не малюють…
Помиримося швиденько,
Буде знову веселенько.-

 


11.Гра « Знайти пару» (об’єдналка і руханка) 

Дружба завжди виникає із взаємної симпатії. Наприклад, у малят така симпатія часто виявляється у бажанні поділитися солодощами. Ви також вмієте ділитись один з одним, а чи вмієте ви ділитися увагою і почуттями?

 

Для гри потрібні вирізані з паперу рукавички (І ряд),шкарпетки (ІІ ряд), чашки (ІІІ ряд). Кількість пар дорівнює кількості пар учасників гри.

Роздані малюнки   з однаковим орнаментом, але не розфарбованим. Діти роз-ходяться по класу ( ряду ), відшукують свою “пару” і за допомогою трьох олівців різного кольору намагаються, як можна швидше, розфарбувати абсолютно однаково.

 

– Було легко чи важко виконувати цю роботу? Поясніть, чому?

  Як треба було вчинити, щоб результат був більш успішним?

(Треба було спочатку обговорити, що будемо малювати, як малювати, тобто треба було дружно виконати завдання.)

  Коли люди дружать, вони  хочуть бути разом, вони цікавляться один одним, довіряють один одному, вміють домовлятися. Справжні друзі розуміють тебе і поважають твої інтереси і роблять все спільно.

 

12.Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас,

Промовляєте хором  враз:

«Це мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо

і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто, граючи в футбол, у  вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає ?

Відповіли ви чудово,

Вирушаємо в дорогу.

 

13.Інтерактивна вправа «Протилежності».

  Давайте дітям допоможемо зберегти їхню дружбу, визначимо  «ворогів» і «помічників» дружби.

На дошці вивішуються малюнки для 1- го ряду, 2 – го ряду, 3- го ряду. Діти з конвертів обирають  потрібні слова-якості та наклеюють  їх  на свої малюнки.

 

«Помічники» дружби.

(щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність,

любов, вірність, щедрість, повага, чесність, чуйність )

– Які слова-якості залишились в конвертах? Чому?

«Вороги» дружби.

(жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість )

 

 Подивіться на свої малюнки, зробіть, будь ласка, висновок: Чи легко бути другом?     (Ні, важко, так як треба самому бути хорошою людиною)

  Отже, хочеш мати друга – будь ним. Це мудре старе правило. Потрудися душею для людини,що знаходиться поруч , сприйми її радощі й негаразди як свої власні, подумай про те, як зробити її життя щасливішим, не пожалій для цього ні сил, ні часу.

 

Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу   можна легко зруйнувати грубими, недоречними жартами.  Вам ще доведеться крокувати з класу в клас  пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

 

У всі часи в усіх народів дружба вважалась великою цінністю. Український народ завжди цінував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу та друзів є багато прислів’їв та приказок. Продовжимо роботу в групах і будемо складати прислів’я з двох частин в одне ціле.

  1.            Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Додай слово.


Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися…(дружити)

А не кидатись словами,

Щоб не стати …(ворогами).

І запам’ятай собі –

З другом легше у ….(журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він …(допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх –

Радість ділиться на …(всіх).

Друг нас може захистити,

Може з класом …(помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас…( повчати).

А як сварять всі навкруг –

Йде на захист справжній…( друг).

І ніколи не забудь!

І ти для друга  вірним …(будь)!

І ще одне запам’ятай:

Друзів ти..( не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба – це велика…(сила).


 

ІІІ. Підсумок уроку.

– Ось і добігає кінця наш урок. Сподіваюся, що він збагатив вас, допоміг доторкнутися душею до людських витоків добра й милосердя. Запам’ятайте закони  дружби (на дошці).

– Не залишай друга в біді, поділи з ним радість і горе.

– Стався до свого друга так, як би ти хотів, щоб він ставився до тебе.

– Не бійся в друга попросити вибачення, і сам старайся якомога швидше забути свою образу.

Постарайтесь їх пам’ятати і виконувати. Будьте дружніми, люблячими, добрими, турботливими і надійними. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом! Бережіть її, щоб  проблеми чи негаразди не змогли її зломити, як співається в пісні « Справжній друг»! ( Звучить пісня  сл. Б. Савельєвої, муз. М. Пляцковського, переклад О.Пархоменко «Справжній друг»)

 

docx
Додано
29 серпня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку