19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Виховна година на тему: "Усі професії важливі та потрібні" 4 клас

Про матеріал
Розробка виховної години для 4 класу на тему: "Усі професії важливі та потрібні" та презентація до неї.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сонячного дня4-А класу!!!

Номер слайду 2

1.2.3.4.5.6. 7. 8.

Номер слайду 3

1. ПЯТДЕСЯТ2.3.4.5.6. 7.8.

Номер слайду 4

1. ПЯТДЕСЯТ2.3.4. ПРИТЧА5.6. 7.8.

Номер слайду 5

1. ПЯТДЕСЯТ2. ПРИТЧА3. ХОРИВ4.5.6. 7.8.

Номер слайду 6

1. ПЯТДЕСЯТ2. ПРИТЧА3. ХОРИВ4. АФРИКА5.6.7. 8.

Номер слайду 7

1. ПЯТДЕСЯТ2. ПРИТЧА3. ХОРИВ4. АФРИКА5. ПРИКМЕТНИК6. 7.8.

Номер слайду 8

1. ПЯТДЕСЯТ2. ПРИТЧА3. ХОРИВ4. АФРИКА5. ПРИКМЕТНИК6. ЧАС 7.8.

Номер слайду 9

1. ПЯТДЕСЯТ2. ПРИТЧА3. ХОРИВ4. АФРИКА5. ПРИКМЕТНИК6.7. ЧАС ЮПІТЕР8.

Номер слайду 10

1. ПЯТДЕСЯТ2. ПРИТЧА3. ХОРИВ4. АФРИКА5. ПРИКМЕТНИК6. ЧАС 7. ЮПІТЕР 8.ЇЖАК

Номер слайду 11

1. ПЯТДЕСЯТ2. ПРИТЧА3. ХОРИВ4. АФРИКА5. ПРИКМЕТНИК6. ЧАС 7. ЮПІТЕР 8.ЇЖАК

Номер слайду 12

Усі професії важливі та потрібні

Номер слайду 13

Сьогодні ми: Пригадаємо про різні види професій та їхню важливість та потрібність у нашому житті; Будемо формувати повагу до праці; Розвивати логічне мислення, мовлення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість; Виховувати бажання вчитися, бути корисним для інших; Формувати дбайливе та шанобливе ставлення до людей різних професій.

Номер слайду 14

це трудова діяльність, що вимагає певних знань і навичок та є джерелом існування. Професія –

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Тур 1. Уважний слухач

Номер слайду 21

Тур 2. Відгадування ребусів

Номер слайду 22

Історик7=Р

Номер слайду 23

Клоун

Номер слайду 24

Редактор

Номер слайду 25

Астроном1=О

Номер слайду 26

Диригент4=Т

Номер слайду 27

Кухар1=К

Номер слайду 28

Вчитель

Номер слайду 29

Фізхвилинка

Номер слайду 30

Тур 3. Складання прислів'їв

Номер слайду 31

Тур 4. Відгадай професію

Номер слайду 32

Номер слайду 33

СТОП!!!

Номер слайду 34

Номер слайду 35

СТОП!!!

Номер слайду 36

Номер слайду 37

СТОП!!!

Номер слайду 38

Номер слайду 39

СТОП!!!

Номер слайду 40

Номер слайду 41

СТОП!!!

Номер слайду 42

Номер слайду 43

СТОП!!!

Номер слайду 44

Визначення переможців

Номер слайду 45

Дякую за увагу!

Перегляд файлу

План-конспект виховного заходу

Тема: Усі професії важливі та потрібні.

Мета: надати учням уявлення про різноманітність існуючих професій, показати важливість кожної із них, сформувати повагу до праці, збагатити словниковий запас учнів; розвивати логічне мислення, мовлення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість; виховувати у дітей бажання вчитися, бути корисним для інших, формувати дбайливе та шанобливе ставлення до людей різних професій.

Обладнання: таблички з назвами команд; картки з назвами професій; роздатковий матеріал (зірочки, частинки прислів’їв, сигнальні картки, медалі); ТЗН (презентація, мультфільм, аудіофайл).

Форма проведення: гра з елементами бесіди.

Клас: 4-А

План заняття

  1. Організація класу до уроку. (1хв)
    1. Привітання з класом. (0,2хв)
    2. Створення сприятливого психологічного комфорту.(0,3хв)
    3. Перевірка готовності до заняття. (0,5хв)
  2. Розкриття теми заняття. (28,5хв)
    1. Створення проблемної ситуації. (5хв)

Розгадування кросворду.

  1. Оголошення теми і мети заняття. (1хв)
  2. Вступна бесіда. (3хв)
  3. Оголошення та пояснення правил гри «Зоряна година». (2хв)
  4. Проведення гри «Зоряна година».
    1. Представлення команд. (2хв)
    2. Тур 1. Проведення гри «Уважний слухач». (3,5хв)
    3. Тур 2. Відгадування ребусів. (3хв)

Фізхвилинка(3хв)

  1. Тур 3. Складання прислів’їв. (3хв)

Робота в парах.

  1. Інформаційно-пізнавальна бесіда. (2хв)
  2. Тур 4. Проведення гри «Відгадай професію». (4хв)
  1. Підсумок заняття. (4,5хв)
    1. Підведення підсумків гри «Зоряна година». (3хв)

Визначення та нагородження переможців.

  1. Підсумкова бесіда. (1,2хв)
  2. Прощання з класом. (0,3хв)


Хід заняття

  1. Організація класу до уроку.
    1. Привітання з класом.(0,2хв)

Слайд № 1

  • Уже дзвінок сигнал нам дав:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Роботу швидше починаймо!

  • Доброго дня, діти! Займайте свої місця!
    1. Створення сприятливого психологічного комфорту.(0,3хв)
  • Загадку нумо відгадаймо

І до роботи приступаймо!

На обличчі цвіте,

Від радості росте. (Посмішка)

  • Молодці! Тому бажаю вам, щоб ви завжди посміхалися та були щасливими.
    1. Перевірка готовності до заняття.(0,5хв)
  • А зараз, перегляньте чи у вас на партах немає нічого зайвого. На парті можете залишити лише ручку та чернетку або звичайний папірець.
  1. Оголошення і розкриття теми заняття.
    1. Створення проблемної ситуації.

Розгадування кросворду.(5хв)

  • Для того, щоб дізнатися про що ми будемо сьогодні говорити, вам потрібно буде пригадати відомості із різних шкільних предметів, які ви вивчали.

Слайд № 2

 

 

П

Я

Т

Д

Е

С

Я

Т

П

Р

И

Т

Ч

А

 

Х

О

Р

И

В

 

А

Ф

Р

И

К

А

П

Р

И

К

М

Е

Т

Н

И

К

 

Ч

А

С

Ю

П

І

Т

Е

Р

 

 

Ї

Ж

А

К

  1.            Скільки буде, якщо від 75 відняти 25?

Відповідь: Слайд № 3

  1. Як називається короткий фольклорний або літературний твір повчального характеру?

Відповідь: Слайд № 4

  1. Як звали найменшого брата із твору Богдана Чалого «Дума про Кия та його славний рід»?

Відповідь: Слайд № 5

  1. Назвіть другий за величиною материк після Євразії.

Або

На якому материку розташована пустеля Сахара?

Або

Вздовж якого материка простягається річка Ніл?

Відповідь: Слайд № 6

  1. Як називається частина мови, що називає ознаку предмета й відповідає на питання Який? Яка? Яке? Які?

Відповідь: Слайд № 7

  1. Відгадайте загадку:

Плине він, біжить, минає,

Нам його не вистачає.

Щойно осінь – вже зима,

Ось він був, а вже – нема.

Відповідь: Слайд № 8

  1. Як називається найбільша планета Сонячної системи?

Відповідь: Слайд № 9

  1. Відгадайте загадку:

Не кравець, а все життя з голками ходить.

Відповідь: Слайд № 10

  1. Оголошення теми і мети заняття.(1хв)
  •    Слайд № 11
  •    Отже, як ви вже здогадалися, то сьогодні ми з вами поговоримо про професії.
  •    Слайд № 12
  •    Тема нашого заняття звучить так: «Усі професії важливі та потрібні».
  •    Слайд № 13
  •    Сьогодні ми з вами пригадаємо про різні види професій та дізнаємося про їхню важливість та потрібність у нашому житті, будемо формувати повагу до праці, розвивати логічне мислення, мовлення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість; виховувати бажання вчитися, бути корисним для інших, формувати дбайливе та шанобливе ставлення до людей різних професій.
    1. Вступна бесіда.(3хв)
  • Але для початку хочу вас дещо запитати.
  • Як ви думаєте, що таке професія? (запитати 2-3-х учнів)
  • Слайд № 14
  • Професія – це трудова діяльність, що вимагає певних знань і навичок та є джерелом існування.
  • Чи замислювались ви коли-небудь над тим, скільки людей працює, щоб ми були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у нас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у ваших портфелях були книжки і зошити, щоб вечорами ми могли слухати музику і дивитися телевізор?
  • Давайте порахуємо скільки людей було зайнято тим, щоб пошити сорочку:
  • Слайд № 15
  • швачка, ткаля, селяни(колгоспники) на бавовняному полі, трактористи, які зорали поля, землекопи, які вирили канали.
  • Чи всіх ми порахували?
  • Ні, не всіх.
  • Ці люди шили, кроїли, ткали, пряли, орали, сіяли, пололи, поливали за допомогою знарядь і машин, які треба було зробити на заводі зі сталі. Сталь варили сталевари із чавуну. Чавун виплавили доменщики із руди.
  • Що ж, треба знову всіх перераховувати:
  • Слайд № 16
  • швачки, ткалі, колгоспники, трактористи, землекопи, будівельники машин, сталевари, доменщики, рудокопи.
  • Чи всіх згадали?
  • Ні, не всіх.
  • Щоб люди знали свою справу, треба, щоб вони цієї справи навчилися. А хто цього вчить?
  • Слайд № 17
  • Професори, які викладають в училищах, технікумах, інститутах. Але ні в одне училище, ні в один інститут не візьмуть неграмотних. Тобто спочатку потрібно вивчитися у школі, де навчають вчителі.
  • Слайд № 18
  • А вчити не можна без книжок, без зошитів.
  • Слайд № 19
  • Отже, потрібні ще люди, які друкують(друкарі), майстри паперових фабрик. Так ми з вами ніколи не дійдемо до кінця списку. Від кожної речі, яку ми бачимо навколо, від стола, від стільця, від чашки можна пуститися в таку ж безкінечну подорож по заводах, шахтах, електростанціях.
    1. Оголошення та пояснення правил гри «Зоряна година».(2хв)
  • І саме сьогодні у вас буде можливість проявити себе у грі, яку ми будемо грати протягом всього нашого заняття. Вона називається «Зоряна година». Ви матимете змогу показати свої:
  1. знання,
  2. уміння,
  3. навички,
  4. ерудицію,
  5. кмітливість.
  • Отже, уважно послухайте умови та правила гри. В нас буде 3 команди: 1 ряд, 2 ряд та 3 ряд. Гра поділена на тури. У кожному із турів вам будуть запропоновані певні завдання, які вам потрібно буде виконати командою. Коли завдання буде виконане, ви маєте підняти сигнальні картки, які будуть роздані кожній команді. Якщо час вийде, то відповіді запитуються у кожної команди зокрема, незалежно від того чи завершили ви виконувати завдання чи ні. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 зірочку.
  • Отож, для початку оберіть капітанів команд.
  • Капітани, підійдіть до мене! Обирайте колір (3 картки: зеленого, жовтого та оранжевого кольорів). За цим кольором будуть розподілені назви ваших команд.
    1. Проведення гри «Зоряна година».
  • На веселій грі

Раді ми вітати вас!

Запитань цікавих низку

Ви почуєте від нас.

Запитаю для порядку:

Чи до гри готові ви?

Тож, назвіть себе спочатку.

В нас команд сьогодні три!

  1. Представлення команд(2хв)

Перша команда – "Кмітливчики"

Кмітливців сьогодні

У класі багато!

"Зоряну годину"

Можна почати!

Девіз:

"Хто веселий і кмітливий, той всі труднощі подолає".

 

Друга команда  "Розумники"

Ми розумників команда,

Ми попереду завжди!

На цю гру берем з собою

Розум, старання назавжди!

Девіз:

"Один за всіх, і всі - за одного".

 

Третя команда «Пізнавайлики»

Пізнавайлики старанні,

Дуже милі й дуже вправні.

Завжди хочуть усе знати,

Щоб нікому не програти.

Девіз:

«Хто закінчує вчитися, той перестає жити»

 

  • Той, хто професій не знає,

Часто в житті "блукає".

Марно ви часу не гайте,

Професій більше пізнавайте.

  1. Тур 1. Проведення гри «Уважний слухач».(3,5хв)

Проведення інструктажу щодо виконання завдання.

Слайд № 20

  • Отож, перший тур допоможе нам перевірити настільки ви мене уважно слухали. Зараз кожна команда має пригадати професії, про які я вже згадувала на початку заняття. Однак ви не просто маєте пригадати їх назви, але й пояснити в чому полягає та чи інша професія. Яка команда назве найбільше професій отримує 3 зірочки, яка трохи менше – 2, а яка найменше – 1. Команди будуть запитуватися по черзі. Одна людина з команди йде до дошки і записує у колонці своєї команди назву професії, а інша – називає суть цієї професії. Але знову ж таки нагадую З ТИХ ПРОФЕСІЙ, ЯКІ Я НАЗИВАЛА НА ПОЧАТКУ ЗАНЯТТЯ.
  • Ну що ж, приступаймо до роботи!

Безпосереднє виконання завдання

Професії, які були мною вжиті:

Швачка – шиє одяг.

Ткаля – тче тканину.

Селяни(колгоспники) – вирощують бавовну.

Трактористи – орють землю.

Землекопи – викопують канали.

Будівельники машин – будують машини.

Сталевари – варять сталь із чавуну.

Доменщики – виплавляють чавун із руди.

Рудокопи – видобувають руду.

Професори – навчають у ВНЗ.

Вчителі – навчають у школі.

Друкарі – друкують підручники.

Майстри на паперових фабриках – виготовляють папір, зошити.

Підведення підсумків + вручення зірочок.

  • Молодці! Пам'ять маєте хорошу.
    1. Тур 2. Відгадування ребусів.(3хв)

Проведення інструктажу щодо виконання завдання.

Слайд № 21

  • Другий тур допоможе доповнити вже названі вами професії. Однак вам потрібно бути дуже уважними та швидкими, щоб перемогти у ньому.
  • Зараз я буду показувати по одному ребусу. Якщо хоча б хтось один із команди знає правильну відповідь, то він підіймає сигнальну картку кольору своєї команди. Відповідати першою буде та команда, член якої перший підняв сигнальну картку. Наголошую!!! СИГНАЛЬНУ КАРТКУ, А НЕ РУКУ. Команда має можливість відповісти лише 1 раз під час розгадування кожного ребусу. Якщо відповідь правильна, то команда нагороджується зірочкою, якщо неправильна, то слово надається іншій команді. Якщо жодна команда не дала правильної відповіді з першого разу, то я кажу правильну відповідь і зірочок ніхто не отримує.
  • Отож:
  • Нудьгувати – не для нас!

Ребуси відгадувати час!

Безпосереднє виконання завдання

Слайд № 22а, відповідь: 22б

Слайд № 23а, відповідь: 23б

Слайд № 24а, відповідь: 24б

Слайд № 25а, відповідь: 25б

Слайд № 26а, відповідь: 26б

Слайд № 27а, відповідь: 27б

Слайд № 28а. відповідь: 28б


історик

клоун

редактор

астроном

диригент

кухар

ребуси ребусиребуси ребуси ребусиребуси ребуси

вчитель


Питання, які я буду задавати тому учневі, який першим розгадає ребус:

  • Яку роботу виконує людина даної професії?
  • Що сталося б, якби цієї професії не існувало б?

Підведення підсумків + вручення зірочок

 

Фізхвилинка(3хв)

Слайд № 29

Один учень з кожної команди по черзі виходить перед класом та імітує рухи людини тієї професії, яка буде написана на картці, яку вони витягатимуть перед самим показом рухів. Все це відбуватиметься під жваву музику.

 

  1. Тур 3. Складання прислів’їв. Робота в парах.(3хв)

Проведення інструктажу щодо виконання завдання.

Слайд № 30

  • Зараз кожній команді роздадуть по 6 прислів’їв. Завдання капітана - розподілити ці прислів’я між командою так, щоб на кожній парті було хоча б по одному прислів’ю.
  • Однак, як ви вже помітили, вам роздаються прислів’я не цілі, а окремо кожне слово. Ваше завдання – в парах скласти слова в правильній послідовності, щоб вийшло повноцінне прислів’я. На виконання завдання вам дається 1 хв.
  • Час пішов!

Безпосереднє виконання завдання.

(на парті картки зі словами)

  1. Мала, працює, а,й, бджола, та

Бджола мала, а й та працює.

  1. Праця, безділля, маленька, краща, за, велике

Маленька праця, краща за велике безділля.

  1. Не, хвались, трудись, силою, краще

Силою не хвались, краще трудись.

  1. Праця, важка, їжа, то, як, твоя, твоя, буде, солодка

Як праця твоя важка, то їжа твоя солодка буде.

  1. Нахилитися, щоб, води, з, криниці, треба, напитися

Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися.

  1. Краса, праці, у, людини.

У праці – краса людини.

Підведення підсумків + вручення зірочок.

  • Час вийшов!
  • Зараз перша парта з першої команди читає прислів’я, яке у вас вийшло. (Діти зачитують. Якщо прислів’я складено неправильно, то інші команди говорять, як вони склали те ж прислів’я).
  • Як ви його розумієте (звертання до команди, яка його склала правильно)?

Так само питається перша парта 2-ї, потім 3-ї команди, якщо в них попадаються прислів’я, які вже зачитували, то читає 2 парта тієї ж команди і так далі, поки не прочитаються всі 12 прислів’їв.

Кожне правильно складене прислів’я (тієї команди, яка відповідає) оцінюється зірочкою.

  1. Інформаційно-пізнавальна бесіда.(2хв)
  • Як ви вже помітили, всі прислів’я були про працю. І завдяки їм ми можемо говорити, що праця є важливою складовою нашого життя. Народна мудрість говорить також і про те, що «без охоти нема роботи». І це справді так. Якщо в людини немає бажання виконувати якусь роботу, то вона її якісно ніколи не зробить.
  • Наприклад, коли у вас є бажання та здібності до музики, або до малювання, а вас батьки записують в спортивну школу, то ви не зможете займатися спортом, якщо у вас немає до цього хисту та бажання.
  • В кожної людини натхнення виникає при виконанні властивої для неї роботи. Саме тому і виникло таке різноманіття професій. Адже одні люди побачили, що їм легко дається дізнаватися щось нове, навчатися і вони стали вченими, другим – ладити з дітьми і вони стали вихователями та вчителями, третім – робити прекрасні вироби з дерева і вони започаткували професію столяра, іншим – займатися різноманітними фізичними вправами і вони стали спортсменами. Так і виникла така велика кількість професій. Але не дарма в кожної людини свої нахили, оскільки кожна професія є важливою.
    1. Тур 4. Проведення гри «Відгадай професію».(4хв)

Проведення інструктажу щодо виконання завдання.

Слайд № 31

  • А зараз ми приступимо до 4 та останнього туру нашої гри. Від кожної команди прошу виділити по двоє гравців.
  • Завдання полягає в тому, щоб ці гравці, витягши картку з певним словом (назвою професії), назвали ще одне поняття – слово, яке, на його думку, тісно пов’язане з даним і допоможе команді відгадати, що написано на картці.
  • Завдання ж команди відгадати про що говорить член їхньої команди.
  • На виконання завдання виділяється 30 секунд.

Безпосереднє виконання завдання.

  • Час пішов!

Коли перший учень говорить слова, пов’язані із запропонованим, то почати відлік часу - Слайд № 32. І лише дочекавшись до 30 секунд переключити на наступний слайд - Слайд № 33.

Так з кожним учнем, який буде перед класом

(Слайд № 34, через 30секунд – 35;

Слайд № 36, через 30 секунд – 37;

Слайд № 38, через 30 секунд – 39;

Слайд № 40, через 30 секунд – 41;

Слайд № 42, через 30 секунд – 43. )

Слова на картках:

Лікар – одужання, пацієнт, таблетки.

Детектив – розслідування, злочин, книга.

Бібліотекар – книга, читання, сторінки.

Регулюварник – дорога, світлофор, транспорт.

Художник – олівець, малювання, фарби.

Рибалка – риба, гачок, вудочка.

Кравець - одяг, ножиці, голка.

Листоноша – газети, телеграми, сумка.

Шофер – автомобіль, вантаж, колеса.

Хлібороб – поле, пшениця, комбайн.

Підведення підсумків + вручення зірочок.

  1. Підсумок заняття.
    1. Підведення підсумків гри «Зоряна година».(3хв)

Визначення та нагородження команди переможців.

  •       Відгадайте загадку:

Розсипався горох на чотириста доріг, ніхто його не позбирає – ні цар, ні цариця, ні красная дівиця. (Зірки на небі)

Слайд № 44

  •       Отже, наступив вирішальний момент, коли ми зможемо визначити нашу команду переможців, яка здобула найбільше зірочок за сьогоднішнє заняття. Тому прошу капітанів підрахувати кількість зірочок у вашій команді та повідомити її мені.
  •       Отже, третє місце зайняла команда «…». (вручення медалей за 3 місце). Привітаємо їх оплесками. Друге місце – команда «…». (Вручення медалей за 2 місце) Прошу оплески.
  •       А нашим сьогоднішнім переможцем стала команда «…». (Вручення медалей за 1 місце (можливо ще + приз))
    1. Підсумкова бесіда.(1,2хв)
  • Хто мені підкаже, яка сьогодні була тема?
  • Що ви для себе зрозуміли з неї?
  • Хто зможе мені назвати хоча б одне прислів’я, яке ви запам’ятали з сьогоднішнього заняття?
  • Що ви дізналися нового?
  • Для чого потрібна така різноманітність професій?
  • Молодці! Я бачу, що ви сьогодні були дуже уважними, кмітливими та старанними.
    1. Прощання з класом.(0,3хв)

Ось уже б'є Годинник Часу,

Час настав прощатися.

Дуже прошу, дорогенькі,

У своїх серденьках

Залишити назавжди

Хоч краплину дивини.

І та зірочка – зірничка

Буде вам світити вічно.

Слайд № 45


Додаток 1

yRtF-GCNnk4.jpgНазви та девізи команд


C:\Users\Admin\Documents\Scanned Documents\Рисунок (28).jpg

Додаток 2

Сигнальні картки

aOn3MxlwA0c.jpg
4CEHakGDQg0.jpgДодаток 3

Медалі

fjEVzmvtoFc.jpg

1

 

zip
Додав(-ла)
Гуда Світлана
Додано
16 квітня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку