Виховна година на тему: «Вчимося запобігати та розв»язувати проблеми»

Про матеріал
Мета виховної години. Навчити дітей ставитися один до одного з повагою, засвоїти деякі правила безконфліктного спілкування та виходу з конфлікту.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година на тему:

«Вчимося запобігати та розв»язувати проблеми»

 

 

C:\Users\Super\Desktop\картинки\анимашки\люди\mel_blinking_hc.gif

 

 

 

Класний керівник: Шатрай М.К.

 

 

 

Мета. Навчити дітей ставитися один до одного з повагою, за­своїти деякі правила безконфліктного спіл­кування та виходу з конфлікту.

Обладнання. Лист ватмана, фломастери, листки у формі хмаринок для кожного учня; на­писи на дошці «Жити - значить мати проблеми. Вирішувати їх - значить рости інтелектуально».

 (Дж. П. Гільфорд, психолог), фонограма спокій­ної музики.

Вчитель. Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спіл­кування найбільшою розкішшю на світі. Спіл кування людей - досить складний і тонкий процес. Тим більше, враховуючи те, що світ, у якому ми живемо надто суперечливий. Про­тиріччя дуже часто призводять до конфліктів, від яких страждають люди. Всі конфлікти не тільки в класі, школі, але й у всьому світі ви­никають від того, що люди не знають способів виходу з них. Можна навчитися попереджува­ти конфлікти і правильно себе поводити в кон­фліктній ситуації. Саме цьому й буде присвя­чено нашу класну годину.

Спочатку спробуємо дати відповіді на запитання: - Що ж таке конфлікт? З чого він складаєть­ся? (Учні дають відповіді).

Таким чином, ми з'ясували, що конфлікт - це процес різкого загострення протиріч і бо­ротьби двох чи більше сторін. Складається він із проблеми, учасників, конфліктної ситуації та інциденту.

 

Ситуативний практикум

Вправа № 1

Учням пропонується назвати хоча б одне кон­фліктне слово на кожну букву алфавіту (А - агресія, Б - безвідповідальність, Г - гнів, 3 - злість, Р - розрив тощо). Слова записуються на дошці. Після чого учні пояснюють значення записаних слів.

Вчитель. Під час підготовки до нашої класної години, я зустріла такий термін: «конфліктна особистість». Як би ви визначили риси характе­ру такої особистості, її ознаки? (Обговорення). У такої особистості:

1. Бажання домінувати за будь-яких обставин.

2. Бути занадто принциповим (псевдопринципо вість ).

3. Надмірна прямолінійність у висловлюваннях і судженнях.

4. Часто поганий настрій, роздратованість.

5. Несправедлива оцінка вчинків і дій інших. Чи подобається вам спілкуватися з конфлік­тними особистостями? Чому? А чи не буваєте ви інколи такими особистостями?

Вправа № 2 «Хмари»

1. Діти закривають очі, щоб оточуючі не зава­жали, і піднімають руку ті, хто ніколи ніко­го не обізвав образливим словом. Результати опитування відомі тільки вчителю.

2. Вчитель роздає всім дітям листки у формі хмари, на яких діти пишуть образливе слово, яке було сказане в їхню адресу.

3. «Хмаринки» збирають і прикріплюють на великий жовтогарячий круг, що символізує сонце.

4. Запитання дітям: «Що зараз може статися?» (Хмари закрили сонце, наближається гроза...)

5. Вчитель пропонує дітям розповісти, що вони відчували, коли їх обізвали. І Що вони зроби­ли у відповідь. Найбільш типові реакції за­писуються на дошці в дві колонки.

 

 

Дії

Почуття

Я просто відійшов у сторону

Мені хотілося плакати

Я сказав, що не можна обзиватися

Я хотів вдарити кривдника

6. Як знайти вихід із ситуації, що склалася, щоб розійшлися хмари і сонце прояснилося. («Я не хотів тебе образити, пробач», «Я не

мав рації», «Давай помиримося»...)

Вчитель. Д. Карнегі писав: «У суперечці не можна перемогти. Якщо ви програли - значить програли, якщо перемогли - теж програли». Чому? (Відповіді). То ж пам'ятай, якщо ти прагнеш чогось досягти у житті, ніколи не ви­трачай часу на сварки, які псують настрій. Єди­ний спосіб виграти в суперечці - це уникнути її.

7. Вивчення та обговорення правил виходу з конфліктних ситуацій.

 

Правила виходу з конфліктних ситуацій

1. Говори тільки про свої відчуття. А не про про­махи інших (наприклад: «Знову, безсовісний, ти спізнився». А якщо так: «Я так хвилю­вався, на вулиці темно, а тебе ще немає»).

2. Говори чітко і ясно, щоб співбесідник міг зро­зуміти, який смисл ти вкладаєш у свої слова.

3. «Відхід від проблеми*. Якщо ти розумі­єш: що б ти не сказав, це образить або ранить співбесідника, відмовся від про­довження розмови. Це тільки здається, що ти біжиш від складностей, насправді ж іноді такий варіант є найуміснішим у конфліктній ситуації.

4. Навчись слухати співбесідника! Уважно слу­хатикогось - це означає чути слова, які він говорить, і старатися зрозуміти його почуття.

5. Вибачайся! Попросити пробачення не про­сто, але це можливий спосіб припини­ти конфлікт. Спробуй промовити такі фрази: «Мені дуже шкода, що так вийшло, пробач!», «Я зовсім не

хотів, щоб так вийшло!».

6. Переговори. «Давай обговори­мо ситуацію».

7. Відклади обговорення. Іноді розв'язати конфліктну ситуа­цію допомагає час. Краще тро­хи заспокоїтися, зачекати, від­класти з'ясування питання, але маєш бути впевненим, що ви знову зустрінетеся й обговорите ситуацію. Можна використати фрази: «Я зараз дуже втомився, давай поговоримо завтра», «Я поспішаю, давай зустрінемося після обіду і все обговоримо».

8. Компроміс. Зазвичай він випли­ває з переговорів. Але-для цього необхідно бажання обох сторін. Можна запропонувати своєму

опоненту: «Я зроблю це, а ти зроби то», «Я поступаюся тобі в цьому, а ти поступись мені в тому».

9. Залучи посередника. Це означає попросити когось, хто не бере участі в конфлікті, допо­могти вам.

Вправа № З

Клас ділиться на 4 команди. Кожна команда отримує картку - завдання з назвою одного зі способів виходу з конфлікту. Протягом 5 хви­лин необхідно інсценувати свій спосіб т&к, щоб інші здогадалися, про що йдеться.

Вчитель. Висловіть своє відношення до слів Р. Гальєгоса: «Хто вдарив першим - вдарив двічі».

(Учням пропонується оформити пам'ятку  «Вчимося жити без конфліктів» ).

Пам'ятка «Вчимося жити без конфліктів»

1. Не розмовляйте відразу з напруженою, збу­дженою людиною.

2. Якщо вам необхідно сказати щось неприєм­не, постарайтеся створити доброзичливу ат­мосферу, відзначте заслуги людини, її добрі справи.

3. Постарайтеся подивитися на проблему очи­ма опонента, «стати на його місце».

4. Не приховуйте доброго ставлення до людей, частіше висловлюйте схвалення, не скупіть­ся на похвалу.

5. Вмійте заставити себе мовчати, коли вас за­чіпають у невеличкій суперечці, будьте вище дріб'язкових розбірок.

Вчитель. І на завершення порада: не обра­жайтесь і не обурюйтеся на критику у вашу адресу, шукайте в ній відправні точки для са­мовдосконалення

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бородчук Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 березня 2019
Переглядів
957
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку