Виховна година на тему:"Весняна краса"

Про матеріал
Ознайомлення учнів із весняними явищами природи рідного краю, різноманітністю весняних квітів в різних регіонах України.
Перегляд файлу

Тема: Весняна краса

Клас: 3

Мета:

  • ознайомити учнів із весняними явищами; навчити описувати та малювати весняні квіти;
  • розвивати уяву, творчі здібності, спостережливість;
  • виховувати любов до природи рідного краю, бережне ставлення до рослин та тварин.

Матеріально-технічне забезпечення:

  • дидактичне забезпечення: картки з зображенням весняних квітів, пензлики, фарби, прості олівці, білий папір, стаканчики для води, паперові серветки
  • технічні засоби навчання: ноутбук, мультимедійна дошка, проектор

Використані джерела інформації:

 «Квітень - Вірші». [Електронний ресурс]// Освітній портал «Добросвіт» .– 2023. – Режим доступу: https://dobrovirshi.com.ua/zelena-vesna/vesna/kviten/

 «Розповідь про весну». [Електронний ресурс] //Освітній портал «Знай все».–2020.-Режим доступу: https://znai.com.ua/rozpovd-pro-vesnu/

 «Веселі фізкультхвилинки – Дошкільний підрозділ». [Електронний ресурс]. –2017.– Режим доступу: http://do2.school19.zp.ua/2017/11/14/veseli-fizkulthvylynky

«Проліски – Вірші. Кольори року».[Електронний ресурс]//Освітній портал «Добросвіт».–2023.- Режим доступу: https://dobrovirshi.com.ua/zelena-vesna/vesnyani-kvity/prolisky/

Складова  моделі успішного випускника: громадянин

Орієнтир складової моделі успішного випускника: творча особистість

Педагогічний інструментарій:

  • підхід: особистісно-орієнтований
  • технологія: колективно-групового навчання
  • форма роботи: виховне заняття

Ознаки успішного зростання випускника: усвідомлення загальноприйнятих норм суспільства

Хід заняття

І. Вступ

Вихователь:

 

 

 

Учень 1:

 

 

 

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень 2:

 Прийшла весна! Яскраво світить сонечко. Тане сніг, дзвенить крапель. На річці ламається лід. На деревах лопаються бруньки й з’являються молоді листочки. У лісі розквітають перші весняні квіти – проліски.

Пролісок

Он пролісок, як клаптик неба,

Росте на вітрові такому.

Йому тепла і сонця треба,

І ґрунт, щоб втриматись на ньому.

Слайд 1

Послухайте легенду про цю прекрасну квітку.

Весь березень гріло яскраве сонечко, розтоплюючи сніг, збільшуючи день, пропонуючи зимі посунутися, а потім зовсім піти, поступитися місцем весни. Тому що всьому свій час. Зима пручалася щосили, ночами пануючи, вдень відступаючи.

Підходив час і їй доводилося повільно перебиратися все далі на північ.

Йшла зима, ховалася пухкими заметами в канавах і вибоїнах, в гущавині лісу темною і прохолодною.

Розгубила вона всю свою суворість, знесиліла від боротьби з сонцем, та весною і не витримавши розплакалася від безсилля, розуміючи, що доведеться їй зовсім піти, відступити інакше загине…

Сльози зими скочувалися з її щік на лісову землю і на залишки заметів і перетворювалися в дивні квіти.

Щороку, коли Зима і Весна ділять владу, розквітають сині зимові слізки — перші лісові Весняні квіти — Проліски.

Весна прекрасна пора року! В цей період все навколо просинається від зимової сплячки і навколо стає дуже красиво, навіть настрій покращується.

Березень – перший весняний місяць, його називають “ранком весни”. Сонце піднімається вище і світить яскравіше, дні стають довшими. Небо здається синім. Кучугури осідають, сніг стає пухким, чується крапель.

 

Що приходить березенько

Річечку розкути.

Розкувати річку з льоду,

Сніги розтопити,

Сонячнії бережечки

Квітами встелити.

Насипати зілля-рясту

В садочку, в леваді —

Приходь, приходь, березеньку,

Діти тобі раді!

Вихователь:

 

 

 

 

 

Учень 3:

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

 

 

 

Учень 4:

 

 

 

 

 

Вихователь:

Квітень – середина весни. Всюди тане сніг, біжать струмки. Лід на річках і ставках тріскається, стає пухким і тане. В кінці квітня починається льодохід. Тала вода заливає луки і низини. Оживає ліс. На вербі розпускаються бруньки. Зеленіє ніжна травичка на сонячних галявинах, розпускаються квіти мати-й-мачухи.

 

Квітень

Квітень в гості завітав,

Килимок з трави прослав,

Із птахами привітався,

Сонцем зранку посміхався,

Вітерець легкий приніс,

Розбудив і сад, і ліс.

Прокидаються поля,

Розквітає вся земля.

 У квітні в рідні краї повертаються шпаки, трясогубки і жайворонки. Люди пророщують насіння, готують грунт до посівів.

 

Вірш про травень

Дивилася весна на землю поглядом мінливим,

То радувала нас дощем, то сонячним промінчиком грайливим.

Як справжня жінка-таємницю в собі мала,

І завжди після квітня людям травень дарувала

 

Ось вже червоно-жовтий океан тюльпанів хвилю підіймає,

І море неповторного бузку собою тишу наповняє,

А там конвалії ріка, тендітна і сором’язлива.

І їм усім цілющу силу до життя дає травнева злива…

Травень – це серце весни. Сніг уже зійшов. Сонце піднімається високо і гріє землю. Дмуть теплі вітри, проходять грози. У цей час природа оживає: яскравіше зеленіє трава, цвітуть кульбаби. Розквітають дерева і чагарники. Травень місяць звуть піснярем. З далеких країв прилітають перелітні птахи і співають в лісах, полях, на луках. Найкращий співак – соловей. У травні у людей багато турбот: у полях, садах і городах.

ІІ. Основна частина

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

Весною жива та нежива природа пробуджується від зимового сну. Лід на річці посинів. На дахах сніг розтанув. На пагорбах і біля дерев і стін оголилася земля. Весело скачуть на дворі горобці, проводили зиму, радесенькі-раді. Розквітають весняні квіти та чарують своєю неземною красою.

 

Гра «Відгадай квітку»

Мета гри: закріпити назви весняних квітів, вчити розрізняти їх за описом та ознаками; розвивати пам’ять, спостережливість.

Опис гри: на інтерактивній дошці з’являються квіти, діти повинні відгадати назву квітки та розповісти де можна зустріти її в природі.

Слайд 2 - підсніжник, шафран

Слайд 3 - сон-трава

Слайд 4 - конвалія, мускарі

Слайд 5 - мати й мачуха, нарцис

 

 

Пропоную прочитати твір-опис.

Твір-опис «Весняні квіти»

Закінчувалися суворі морози, на всьому відчувався подих весни. У лісі вже розтанули останні острівці снігу. Під весняними променями сонця запарувала земля. Сонячні зайчики заграли на галявині, вони наче хочуть розповісти всьому живому в лісі, що час прокидатися.

Цінна окраса наших лісів і дібров – конвалія. її ніжні пахучі дзвіночки втілюють у собі радощі весни. Вона є однією з улюблених ранніх квітів. А скільки казок, легенд, повір’їв та міфів складено про цю чарівну квітку!

А онде між деревами під першим сонячним промінчиками з’явилися проліски. Вони були зовсім маленькі і тендітні. Вперто і наполегливо пробивали вони товстий килим торішнього листя. Ніжні блакиті пелюстки, наче усміхаючись, тягнулись до сонечка. Від їхньої блакиті в лісі затишно і тепло. Квіти були такі ніжні, що навіть шкода було їх зривати.

 

А зараз дайте відповіді на питання:

1.Улюблена квітка автора? ( конвалія)

2.Якими словами описані проліски в творі?(проліски)

3.Чому неможна зривати ці квіти?(вони знаходяться під охороною і занесені до Червоної книги України)

4.Назвіть ще квіти,що занесені до Червоної книги України.

 

Фізкультхвилинка

Руки в сторони та вгору –

На носочки піднялись.

Підніми голівку вгору –

Й на долоньки подивись.

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз – присіли, руки прямо.

Встали – знову все так само.

Повертаємося вправно,

Все виконуємо гарно.

Вліво-вправо повернулись

І сусіду усміхнулись.

ІІІ. Заключна частина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

Гра « Намалюй весняну квітку за описом»

Правила гри :

1.Дітей об’єднують у групи.

2.Кожній групі видають олівці та білий папір.

3.На виконання малюнку дається 10 хвилин.

4.Гравці команди описують квітку,а команда суперників повинна

намалювати її та відгадати назву квітки.

5.Виграє та команда, яка правильно намалює квітку й відгадає назву.

«Конвалія»

Де ліс, немов наміточка,

Ясніє диво-квіточка.

На неї я, здивований,

Дивлюсь, мов зачарований

Конвалія білесенька,

Як дівчинка гарнесенька.

Ні, не зірву, йду далі я —

Нехай цвіте конвалія!

Слайд 7

Творче завдання « Конвалія»

Завдання для учнів: потрібно намалювати конвалію.

 

 

Шануй природу, дбай про неї. Пам'ятай: природа живе і відчуває, поводься обережно і відповідально у природі. Перш, ніж,зірвати квіточку чи гілку дерева, подумай про наслідки!

 

docx
Додано
28 січня
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку