Виховна година на тему "Жадібність та щедрість"

Про матеріал
Виховна година створена з метою сформувати знання про людські чесноти, їх значення у житті людини та оточуючих, дати визначення поняття – щедрість, жадібність; розвивати бажання виховувати в собі позитивні якості; виховувати щедрість до інших.
Перегляд файлу

Тема: Жадібність та щедрість

Клас: 3

Мета:

  • сформувати знання про людські чесноти, їх значення у житті людини та оточуючих, дати визначення поняття – щедрість, жадібність;
  • розвивати бажання виховувати в собі позитивні якості;
  • виховувати щедрість до інших.

Матеріально-технічне забезпечення:

  • дидактичне забезпечення:, картки , паперові кульки, LEGO.
  • технічні засоби навчання: ноутбук, мультимедійна дошка, проектор.
  • використані джерела інформації.

     Ляса А.В. «Щедрість та жадібніть». [Електронний ресурс] /А.В. Ляса// Освітній портал «Всеосвіта».– 2020 – Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/vihovna-godina-sedrist-ta-zadibnist-284199.html

     Клебча О.А. «Урок добра». [Електронний ресурс]// Освітній портал «На урок».».– 2019. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/urok-dobroti-vihovna-godina-dushevna-schedrist-104863.html

     «Прислів’я про щедрість та жадібність. Збірка «Народ скаже, як зав’яже». [Електронний ресурс]  //Дитячий  портал «Мала сторінка» – Режим доступу: https://mala.storinka.org/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B2%27%D1%8F-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D0%B7%D0%B0%D0%B7%D0%B4%D1%80%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C-%D0%B6%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%B1%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C.html

     Галенко Н.О. «Добро і зло. Щедрість і жадібність».[Електронний ресурс]Н.О.Галенко//Освітній портал «Всеосвіта». –2021. – Режим доступу:https://vseosvita.ua/library/dobro-i-zlo-sedrist-i-zadibnist-konspekt-dla-pocatkovoi-skoli-398546.html

Складова  моделі успішного випускника: громадянин

Орієнтир складової моделі успішного випускника: співіснування у суспільстві.

Педагогічний інструментарій:

-підхід: особистісно-орієнтований;

-технологія:колективно-групового навчання.

-форма роботи: виховне заняття.

Ознаки успішного зростання випускника: усвідомлення та засвоєння загальнолюдських цінностей.

Хід заняття

І. Вступ

Вихователь:

Слайд 1

Щоб дізнатися, про що ми будемо говорити на сьогоднішньому занятті, пропоную вам виконати веселі приклади, але замість цифр в них будуть букви.

Завдання 1

Ж

А

Б

А

-

А

Б

А

=

Ж

 

К

Р

А

-

К

Р

=

А

Д

В

О

-

В

О

=

Д

З

Р

І

-

З

Р

=

І

Б

О

С

-

О

С

=

Б

 

Н

І

С

-

І

С

=

Н

Л

І

Н

Ь

-

І

Н

Ь

=

І

 

С

Е

К

-

К

Е

=

С

Т

О

К

-

О

К

=

Т

П

Е

Н

Ь

-

П

Е

Н

=

Ь

(Жадібність)

Завдання 2

Обведіть кожну третю букву. Запишіть із вибраних букв слово.

 

а,в,щ,р,т,е,л,у,д,я,и,р,б,к,і,н,о,с,б,й,т,а,з,ь ( Щедрість)

Сьогодні на занятті ми торкнемося двох людських якостей: Щедрості й жадібності.

-         Як ви розумієте зміст цих слів?

-         Чи доводилося вам у житті зустрічати щедрих людей? А жадібних?

-         З якими хотілося спілкуватися, а з якими — ні? Чому?

(відповіді дітей)

Діти, уявімо двох ваших однолітків, один з яких щедрий, а інший — жадібний. Як ви вважаєте, кому з них живеться краще? У кого більше друзів? (Учні відповідають.) Правильно. Адже щедра людина завжди готова поділитися тим, що в неї є, з іншими.

Скажіть, ви також вважаєте себе щедрими? Чим ви ділитеся зі своїми товаришами й подружками(відповіді дітей)

 

ІІ. Основна частина

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

Слайд 2-4

Одним зі способів проявити добро та надавати допомогу є щедрість. Це така чеснота, яка є серединою між марнотратством і скупістю. Щедрість— уміння безкорисливо робити добрі вчинки, допомагати іншим, ділитися, надавати допомогу.

Щедрість можна проявляти по-різному. Можна робити пожертву, надавати допомогу як фінансову, так і моральну чи фізичну. Неважливо, скільки грошей ти віддав, чи як допоміг у школі, в родині, на вулиці, важливо робити це щиро і з любов’ю. Проявом щедрості може бути те, що ти комусь позичиш свою річ або щось подаруєш чи віддаси. Подарунки можна робити не лише на свята, а й просто так, коли ти бачиш у цьому необхідність. Подарунок має бути доречним. Не етично, наприклад, дарувати квиток на концерт людині з порушенням слуху або пропонувати похід у картинну галерею незрячій людині. Також можна віддавати свої речі, але не ті, які вже зношені. Цим ти ображаєш людину, якій віддаєш непотріб. Щедрістю також буде подарований час, приділена увага, виражена любов.

Жадібність — це один із найогидніших пороків людини. Протягом всієї історії людства жадібність заважала і шкодила людям, породжувала безліч негідних вчинків. Через людську жадібність відбувалися злочини, зрадництва, спалахували війни.

— Чому жадібність може породити такі страшні діяння?

Так, людина хоче мати блага: красиві речі, будинки, машини... Усі ці блага можна заробити, але часом це важкий і довгий шлях. А злочин, зрадництво, війна можуть збагатити негайні. От до яких страшних наслідків може призвести жадібність!

Давайте вчитися з дитинства викорінювати в собі негативні якості, а виховувати тільки позитивні. Та для цього треба добре розбиратися в людях, уміти оцінювати їхні вчинки.

Робота в групах

Перед вами на дошці два ряди карток. У першому ряду назва якості, поняття, в другому — визначення. Складіть правильну пару з поняття та його визначення.

Щедрість    Людина нічим не ділиться з оточуючими

Жадібність   Людина ділиться з оточуючими тим, що має

(відповіді дітей)

Перегляд мультфільму «Корисні підказки 2. Про жадібність та щедрість» . Обговорення мультфільму.

https://www.youtube.com/watch?v=qT7YwoRRtgE

 

Інтерактивна гра «Асоціативна павутинка»

Які слова у вас асоціюються зі словом жадібність?

(обговорення)

Читання тексту «Щедрість і жадібність»

ЩЕДРІСТЬ І ЖАДІБНІСТЬ

 Щедрість, уміння ділитися з іншими тим, що маєш - дуже гарна риса характеру. І дитина, яка має цю рису, ніколи не залишиться без друзів.

А от жадібні діти, навпаки, дуже швидко можуть переконатись, що з ними ніхто не хоче гратися, і ділитись чимось теж ніхто не збирається.

 Нелегко віддати іншому те, що тобі самому могло б згодитись, особливо якщо ти це робиш уперше. Але варто спробувати, і буде легше. І в один прекрасний момент тобі стане приємно бути щедрим. Ти побачиш, що можеш зробити іншу людину щасливою, а це - ні з чим незрівнянне почуття.
Так відчувають себе твої тато і мама, коли дарують тобі те, про що ти давно мріяв.

Спробуй бути щедрим, і тобі це сподобається.

 Якщо ти хочеш порадувати себе, візьми якусь із своїх іграшок, книжок або настільних ігор і подаруй одному із своїх друзів. Тільки вибери таку річ, яка обов'язково сподобається твоєму другові. Коли ти побачиш радість на його обличчі, безсумнівно, - ця радість передасться тобі, і на душі в тебе буде гарно, як ніколи. І ще запам'ятай: одержувати подарунки і дарувати їх особливо приємно не в свято, не на день народження, а в звичайнісінький день, коли їх ніхто не чекає. Такий подарунок приносить особливу радість.


За Робертом Ротенбергом

 

Бесіда за запитаннями:

1.Знайдіть у тексті визначення щедрості.

2.А визначення жадібності? Ось бачите, автор навіть не захотів давати визначення цій якості — так погано він до неї ставиться.

3.Які риси має щедра людина?

4.Які риси притаманні жадібній людині?

5.Як стати щедрим? (відповіді дітей)

Гра «Так чи ні» (сигнальні цеглинки LEGO)

(зелена цеглинка – так, червона – ні)

-Ділюся з товаришем усім, що в мене є.

-Сам з'їдаю смачний шматочок, який мені пропонують близькі.

-Якщо мене просять дати яку-небудь річ, не відмовляю.

-Випрошую в батьків те, що вони не можуть мені купити.

-Ходжу до магазину і віддаю батькам здачу, всю до останньої копійки.

-Повідомляю батьків про те, що комусь із моїх знайомих купили чудову річ.

Отже, я переконалася, що ви добре засвоїли правила щедрості і виявилися подільчивими учнями!

Робота з висловами відомих письменників

Прочитайте вислови, поясніть їх значення.

Слайд  5-11

Фізкультхвилинка

Скринька народної мудості. Робота з прислів’ями

Слайд12,13

Робота в групах

Пригадайте, будь-ласка, які герої мультфільмів чи казок виявляли жадібність?

(відповіді дітей)

А я хочу нагадати вам відому казку про рибака і рибку. Хто з героїв цієї казки виявився жадібним? І до чого довела бабусю її жадібність?

Я пропоную вам використати набір  LEGO і разом скласти той предмет, який залишився у жадібної бабусі в кінці казки.

 

ІІІ. Заключна частина

 

 

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумок виховної години

Інтерактивна вправа «Кульки-порадниці»

- Ми всі знаємо, до чого призводить жадібність, а тому ніхто не хоче стати жаднюгою.

Виберіть по одній кульці з порадами для тих, хто не хоче бути жадібним. Подумай над таким запитанням: чи не буваю я жадібним/ жадібною?

  •                               Поділися зі мною, будь ласка!
  •                               Можна я візьму твою річ?
  •                               Я не хочу з тобою ділитися!
  •                               Хочеш помінятися?
  •                               Це МОЄ!
  •                               Пригостиш мене?
  •                               Я із задоволенням з тобою поділюся.
  •                               А хочеш пограти моєю іграшкою?

Запам’ятайте три основні умови щедрості!

Слайд 14

У світі існує багато гарних якостей, важливих чеснот: це доброта й чемність, відвага й правдивість, працьовитість і скромність. Та всі вони стануть непомітними, якщо їх перекреслять жадібність, корисливість, скупість. Пам’ятайте про це, діти! Завершуючи наше заняття, я кожному з вас щиро бажаю бути в житті щедрими й великодушними і мати багато таких же вірних, щирих та безкорисливих друзів.

На нашому занятті я побачила, що ви не жадібні, вмієте ділитися і працювати в команді. Я пишаюся вами!

 

doc
Додано
10 січня
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку