Виховна година на тему: "Зроби добру справу, щоб серце співало",формувати уявлення дітей про внутрішній світ людини, виховувати толерантне ставлення , повагу. чуйність.
Виховна година на тему:
«Зроби добру справу, щоб серце співало» (5 клас).
Мета: визначити поняття про душевну красу й духовне здоров‘я людини; виховувати толерантність та милосердя, повагу, чуйність; розвивати практичні уміння та навички (моральної культури); вчити та намагатися чинити добро, стверджуючи їх своїми вчинками.
Обладнання: казки «Дванадцять місяців» С.Маршака, «Попелюшка», «Пані Метелиця» Ш. Перро та ілюстрації до них, чарівна квітка, фарби, збірка віршів Л. Сліпенко, музичний центр, фонограми з записами музичних творів,
«Дванадцять місяців» - настільна книга – календар.
Хід заходу.
Епіграф: «Раз добром налите серце вік не прохолоне».
(народна мудрість)
I. Гра «Казкова подорож»
Вчитель: Згадаймо казки «Пані Метелиця», «Попелюшка», «Дванадцять місяців» (на дошці ілюстрації до казок).
- Що на вашу думку означає ДОБРО?
( Учні згадують хороші й погані справи своїх товаришів; намагаються довести, як їх уникнути; бажають один одному добра та доводять як саме треба їх робити).
Вчитель: Милосердя, доброта, чутливість, співпереживання і щиросердність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити в горі і в біді – це найкращі риси українських людей. Дуже хочеться, щоб ці риси були притаманні і вам, діти.
Творіть добро, щоб кращим став цей світ,
Не знали б горя щоб старі й малі,
Страждання нищить нанівець,
Свій слід залиште на землі.
II. Робота з прислів‘ями.
(Діти зачитують підібрані прислів‘я).
Вчитель: Чому ми прислухаємось до них? Бо це народна мудрість, усна творчість нашого народу.
«Добро – джерело спокою», - так сказав С. Рамішвілі.
III. Гра «Закінчи речення».
- Етику потрібно вивчати, щоб знати, як бути доброю ….. (людиною).
- Хто з людьми дружить, той не …………………………….(тужить).
- Лиха іскра і поле спалить, а сама …………………………..(пропаде).
- Пильнуй свого носа, а не чужого……………………………...(проса).
- Ніколи не чини іншим того, чого не бажаєш…………………..(собі).
IV. Гра «Чарівна квітка».
( На пелюстках квітки написані прислів‘я – учні зачитують їх, аналізують і роблять висновки).
(Учні повинні сказати один одному гарні слова і отримати від них насолоду)
V. «Зроби добру справу, щоб серце співало»
(Учні драматизують фрагмент казки «Попелюшка» Ш.Перро, сцена «На балу»).
Вчитель: Робіть, діти, добрі справи та прислухайтеся до них, бо у доброї людини всі друзі добрі.
Виконання пісні «Місто дитячих надій»
(слова та музика Л. Гончарової)
VI. Висновок.
Вчитель: Дорогі діти! Підійдіть до чарівної квітки, доторкніться до неї долонями, що ви відчули? Мабуть тепло, радість, красу, а можливо її чарівну пісню?
Луна «Вальс квітів» П.І. Чайковського
Прислухайтесь, що вона промовляє…. Знайдіть їй місце у своїх сердечках і хай вона завжди буде поруч з вами.
Творіть добро, щоб кращим став цей світ,
Не знали б горя щоб старі й малі,
Страждання нищить нанівець,
Свій слід залиште на землі.
Теплом своїм ви серце обігрійте,
Тому, хто вже наругу притерпів,
Тому, кому терпіть не сила,
Хто горе побороти не зумів.
Байдужими не станьте тільки
І пам‘ятайте, що ми – люди.
Творіть добро, піклуйтеся про інших –
І посвітлішає усюди.
Л. Сліпенко