Виховна година на тему: "Зроби добру справу, щоб серце співало"

Про матеріал

Виховна година на тему: "Зроби добру справу, щоб серце співало",формувати уявлення дітей про внутрішній світ людини, виховувати толерантне ставлення , повагу. чуйність.

Перегляд файлу

Виховна година на тему:

«Зроби добру справу, щоб серце співало» (5 клас).

 

 

Мета: визначити поняття про душевну красу й духовне здоров‘я людини; виховувати   толерантність  та  милосердя,  повагу,  чуйність;    розвивати практичні уміння та навички (моральної культури);  вчити  та намагатися чинити добро, стверджуючи їх своїми вчинками.

Обладнання:  казки      «Дванадцять місяців» С.Маршака,  «Попелюшка»,    «Пані Метелиця»  Ш. Перро  та  ілюстрації до  них, чарівна  квітка, фарби, збірка   віршів  Л.  Сліпенко,   музичний   центр, фонограми   з     записами     музичних творів,

«Дванадцять місяців» -  настільна книга – календар.

                                             Хід заходу.

 

          Епіграф:    «Раз добром налите серце вік не прохолоне».

                                         (народна мудрість)

 

I.   Гра «Казкова подорож»

Вчитель: Згадаймо казки  «Пані Метелиця», «Попелюшка», «Дванадцять місяців»  (на дошці ілюстрації до казок).

     -    Що на вашу думку означає ДОБРО?

  • Кому допомагали чарівники?
  • Чому?
  • Чому винагороду не отримала бабина дочка?
  • Чому дванадцять місяців примусили королеву мерзнути в лісі?
  • Що ж означає, на вашу думку, бути добрим?

( Учні згадують хороші й погані справи своїх товаришів;  намагаються довести, як їх уникнути;  бажають один  одному добра  та доводять   як  саме треба їх робити).

Вчитель: Милосердя, доброта, чутливість, співпереживання і  щиросердність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у  важку хвилину, розрадити в горі і в біді – це найкращі риси українських   людей. Дуже хочеться, щоб ці риси були притаманні і вам, діти.

                    Творіть добро, щоб кращим став цей світ,

                          Не знали б горя щоб старі й малі,

                             Страждання нищить нанівець,

                                Свій слід залиште на землі.

 

 

II.   Робота з прислів‘ями.

 (Діти зачитують підібрані прислів‘я).

  • Раз добром налите серце вік не прохолоне.
  • Коли до тебе людина добра,  будь до неї ще кращий.
  • Хочеш собі добра, не роби нікому зла.
  • Добро, зроблене нами ввечері, дарує нам щастя вранці.
  • Добре все, що несе добро.
  • Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся.
  • З добрим жити добре.
  • Поспішай робити добро.
  • Не встояти злу проти добра.
  • Світ не без добрих людей.
  • Доброму добра пам‘ять.

 

Вчитель: Чому ми прислухаємось до них?  Бо це народна мудрість, усна творчість нашого народу.

 «Добро – джерело спокою», - так сказав С. Рамішвілі.

 

 

III.  Гра  «Закінчи речення».

  -  Етику потрібно вивчати, щоб знати, як бути доброю ….. (людиною).

  -  Хто з людьми дружить, той не …………………………….(тужить).

  -  Лиха іскра і поле спалить, а сама …………………………..(пропаде).

  -  Пильнуй свого носа, а не чужого……………………………...(проса).

  -  Ніколи не чини іншим того, чого не бажаєш…………………..(собі).

 

 

IV.  Гра  «Чарівна квітка».

( На пелюстках квітки написані прислів‘я – учні зачитують їх, аналізують і роблять висновки).

  1. У здоровому тілі – здоровий дух.
  • Що буває з вами, коли ви хворієте?
  • Що буває з людиною, коли їй погано на душі?
  • Як можна вилікувати душу?
  1.  Гарне слово – половина щастя.

(Учні повинні сказати один одному гарні слова і отримати від них насолоду)

  1. Осла впізнаєш по вухах, а дурня по словах.
  • Як ми реагуємо на погані слова?
  • Чи хотілося б вам спілкуватися з людиною, яка лихословить?
  1. Чим сердитися, краще помиритися.
  • Як ви миритися із друзями, розкажіть або покажіть будь – ласка.

 

 

 

 V.   «Зроби добру справу, щоб серце співало»

(Учні драматизують фрагмент казки «Попелюшка» Ш.Перро, сцена «На балу»).

 

Вчитель: Робіть, діти, добрі справи та прислухайтеся до них, бо у доброї людини всі друзі добрі.

                  Виконання пісні «Місто дитячих надій»

                         (слова та музика Л. Гончарової)

VI.   Висновок.

Вчитель:  Дорогі діти! Підійдіть до чарівної квітки, доторкніться до неї долонями, що ви відчули? Мабуть тепло, радість, красу, а можливо її чарівну пісню?

                        Луна «Вальс квітів» П.І. Чайковського

 

Прислухайтесь, що вона промовляє…. Знайдіть їй місце у своїх сердечках і хай вона завжди буде поруч з вами.

 

                    Творіть добро, щоб кращим став цей світ,

                    Не знали б горя щоб старі й малі,

                    Страждання нищить нанівець,

                    Свій слід залиште на землі.

 

                     Теплом своїм ви серце обігрійте,

                     Тому, хто вже наругу притерпів,

                     Тому, кому терпіть не сила,

                     Хто горе побороти не зумів.

 

                     Байдужими не станьте тільки

                     І пам‘ятайте, що ми – люди.

                     Творіть добро, піклуйтеся про інших –

                     І посвітлішає усюди.

                                                                  Л. Сліпенко

 

docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
1026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку