Урок на тему:"Як наші вчинки впливають на життя"

Про матеріал

Урок на тему:"Як наші вчинки впливають на життя", формувати уявлення про внутрішній світ людини.ю розвивати вміння осмислювати внутрішній світ людини, виховувати толерантне ставлення до друзів, дотримуватись моральних норм співжиття.

Перегляд файлу

Урок на тему : Як наші вчинки впливають на життя.5 клас

Мета уроку:    пояснити учням ,  що таке вчинок і подвиг; вчити оцінювати вчинки, порівнюючи  з моральними чеснотами;  розвивати вміння керувати собою   для  того,  щоб  уникати  помилок  і  утримуватися  від   негативних учинків, виховувати  повагу та чуйність до інших, толерантність,милосердя.

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.


 

ХІД УРОКУ

                    Епіграф: «Зробив добро і воно до тебе повернеться»

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.                                                                                

Перевірка готовності учнів до роботи на уроці.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

Ущільнене опитування.

  1. Що таке вчинок?
  2. Наведіть приклади, що є «добрим» вчинком, а що «поганим».
  3. Як ви можете пояснити різницю між ними?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.                                                                             

Створення проблемної ситуації.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ.

Тема уроку: «Як наші вчинки впливають на життя».

Мета уроку:    вивчити , що  таке вчинок  і  подвиг;  навчитися   оцінювати вчинки,   порівнюючи з моральними чеснотами; розвивати вміння керувати собою   для   того,  щоб  уникати  помилок  і  утримуватися  від  негативних учинків, виховувати  повагу та чуйність до інших, толерантність,милосердя.

 

 

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

1.Що таке вчинок.

Розповідь вчителя: Сьогодні на уроці піде розмова про роль вчинків у житті людини. Кожного дня ми зустрічаємось із цим словом, кожного дня ми робимо ті чи інші вчинки, але не замислюємося : гарні чи не гарні вони; за своєю етичною спрямованістю вчинок може бути добрим або злим.

Учинок може змінити реальність, людські вчинки змінюють світ у кращий бік. Учинок вносить у реальність щось нове і разом з тим щось руйнує у ній. Учинок – явище рідкісне, і таким він повинен бути. Таким чином, вчинок – це ціннісний акт цілеспрямованого утвердження визначених моральних цінностей у ситуації, коли ці цінності піддаються сумніву або заперечуються. Тобто вчинки – це реальні дії.  Є такі ситуації, коли слід поступитися власним зручностям заради інших людей, такі дії є виявом моральної активності.

2. Який вчинок називають моральним.
Розповідь вчителя: Учинки, які мають найважливіше значення для інших людей, називають подвигами. Відомий російський письменник Максим Горький писав, що у житті кожної людини завжди є місце для подвигу. Саме завдяки подвигам люди залишають пам'ять про себе на Землі.

а)  Опрацювання української легенди  «Як жінка дванадцять татар убила».

Розповідають, що десь у наших сторонах як напали раз татари, то в одній хаті лишилася жінка. Певно, що ненавмисне лишилася. Доста того, що як прийшли татари та й питають її за гроші, а чули, що тут багач живе, то вона й каже, що гроші чоловік у коморі закопав. «Добре, веди нас до комори!» А та комора була будована по-старосвітськи: без дверей, вікон, тільки в стіні отвір був такий, що міг чоловік улізти. Завела їх тота жінка перед отвору та и каже: «Лізьте'.» Татари кажуть: «Ні, лізь ти наперед!»
      Влізла вона до комори - комора темна, в куті намацала різак, що січку ним ріжуть. Взяла вона той різак, стала собі при стіні та й каже до татар: «Ну, лізьте за мною, я вам покажу, де гроші закопані». Що тільки татарин устромив голову в ту діру, а вона як махне різаком - так тому відразу голову відрубала. Тоді вхопила тулуб і втягла до середини. За першим лізе другий - вона й його так само справила. Далі третій, четвертий... Так їх дванадцять погибло. Але тринадцятий устромив уперед руку, а вона, бідна, поквапилася та й мах!.. То ту руку відтяла. То вже татари побачили, що то за штука.

 

Вже й грошей не дошукувалися, а зараз вибігли і ту хату підпалили, і та жінка згоріла там разом із забитими татарами. Після цього татари у великому жаху повскакували на своїх коней і залишили, не пограбувавши, село, де живуть такі несамовиті й хоробрі люди.

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ НА ПРАКТИЦІ.

1. Відповіді на запитання.
а)   Чому в народному переказі збереглася пам'ять про цю жінку?
б)   Якими є підстави, щоб вважати вчинок цієї жінки подвигом?
в)   Чим подвиг відрізняється від морального вчинку?

2. Опрацювання уривка з оповідання М. Слабошпицького «Урок життя  Григорія Сковороди.

а)  Обміркуйте, про який моральний вчинок українського філософа йдеться в оповіданні?

б) Яку цінність відстоював  Григорій Сковорода?

в)   Як ви ставитесь до цього вчинку? 

3. Учні об‘єднуються в пари для виконання завдання «Визнач вчинок» .                                    ( У наведеному переліку учні визначають звичайні вчинки, моральні вчинки і подвиги, вказавши цифру у відповідному стовпчику )
 

Учинок

Моральний учинок

Подвиг

 

 

 

 

 

 1. Прибрати кімнату. 2. Піти до аптеки, замість того, що дивитися телевізор, і купити ліки для хворої бабусі. 3. Замість того, щоб грати на комп 'ютері, піти з друзями грати у футбол. 4. Винести під час пожежі з охопленого полум'ям будинку немовля. 5. Ваша мама захворіла. Ви вирішили не йти на день народження до друга і залишитися з нею. 6. Виконати складну домашню роботу з математики самому, а не списати її перед уроком у товариша. 7. Хлопчик, який не вмів плавати, упав з мосту в річку. Ви витягнули його  з  води.   8.   Замість   того,   щоб  дати  списати   вправу  з математики однокласнику, ви відмовилися від перегляду чергової серії улюбленого телефільму і навчили його розв'язувати  її самостійно. 9 Міліціонер, переслідуючи небезпечного злочинця, був важко поранений, але зміг його затримати.

 

 

4. Чому важливо вміти обдумувати свої вчинки та  керувати собою.
   ( Технологія «Коло ідей»)

Запитання і завдання
а)    Що означає висловлювання «людина вміє керувати собою» ?
б)    Вкажіть, як буде діяти у наведених ситуаціях той, хто вміє керувати собою, і той, хто не вміє.
*    Директор школи звинуватив одного з учнів, які грали перед школою у футбол, що він розбив м'ячем вікно. Проте він цього не робив.
*    Ви дуже довго чекали вихідних, щоб поїхати з батьками до райцентру відвідати цирк. Проте коли у п'ятницю ввечері
батько  побачив  у  щоденнику  незадовільну  оцінку  за контрольну  з  математики,  то сказав,   що  про  циркову виставу не може бути й мови.
*    Однокласник, якого ви вважали своїм другом, сказав, що ви йому набридли і він не бажає витрачати час на спілкування з вами.
в) Складіть перелік порад для тих, хто прагне навчитися керувати собою.


VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Слово вчителя. На закінчення уроку наведу слова давньокитайського мислителя Конфуція: «Три шляхи у людини, щоб розумно чинити: перший, найблагородніший - роздуми, другий, найлегший - наслідування, третій, найгіркіший - досвід». Кожна людина має право обрати свій шлях. Проте, перш ніж щось зробити, як закликав мислитель, найкращим буде подумати. Народна мудрість про це говорить: «Сім раз відміряй, а один - відріж». Пам'ятайте ці слова, здійснюючи найрізноманітніші вчинки у своєму житті.
 

1. Виконання завдання.

  а) Що таке вчинок?

  б) Який вчинок є моральним?

   в) Що таке подвиг?

2.Домашнє завдання.

 - опрацювати за підручником сторінки 21 – 27.

-  написати твір – мініатюру «Вчинок, яким я пишаюсь».

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Виховна робота
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
7413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку