Виховна година на тему: "Зустрічаємо весну."

Про матеріал
Тема. Зустрічаємо весну. Мета: розширити та поглибити знання учнів про зміни в природі з приходом весни; систематизувати знання учнів про весну, весняні квіти та птахи; розвивати уяву, мислення, увагу, мовлення; виховувати любов до природи, естетичні почуття.
Перегляд файлу

 

Тема. Зустрічаємо весну.

Мета: розширити та поглибити знання учнів про зміни в природі з приходом весни; систематизувати знання учнів про весну, весняні квіти та птахи; розвивати уяву, мислення, увагу, мовлення; виховувати любов до природи, естетичні почуття.

Обладнання: ІКТ, ілюстрації до загадок, зображення весняних квітів, зображення дівчини-весни, прислівя в конвертах, грамоти та призи.

 

Хід заняття

I.Організаційна частина.

1. Емоційне налаштування учнів.

-Доброго дня!

Погляньмо ласкаво!

Хай сьогодні в кожне серце

 Радості додасть весна.

Ми усім усміхнемося,

Побажаємо добра!

II.Основна частина

1.Розповідь з елементами бесіди.

-Сьогодні ви дізнаєтесь для себе багато цікавого та нового про пору року, що наступила.

-Яка зараз у нас пора року?(весна)

-Весна прийшла і все навкруги ожило. Сонячні промені пробиваються крізь хмари, проганяючи холод. Сніг сходить з пагорбів веселими струмочками. Звідусіль чується їх дзюрчання. Весна прийшла і принесла нове життя. Іноді важко ввійти весні у свої володіння. Зима не хоче віддавати свої володіння, снігова королева ще хоче сидіти на своєму троні. Однак у весни достатньо сил, щоб  по праву зайняти своє місце. Дуже доводиться «воювати» весні із зимою. Так в теплі дні можуть надійти хмари і початись метелиця. І таке протистояння може тривати до середини квітня. Однак, як би не намагалася зима, сили її покидають, і вона змушена прийняти свою поразку. І вже після цього весна розгуляється. Весняні дощі, теплі дні говорять про те, що прийшла весна.

2. Асоціативний кущ.

  що ще свідчить про те, що прийшла весна? Зараз ми створимо асоціативний кущ до слова «весна». З чим у вас асоціюється це слово?

 

 

( прокидається природа, прилітають із теплих країв птахи, на деревах починають розпускатися листочки, прокидаються перші весняні квіти, дні стають довшими.)

-Так і хочеться цілими днями гуляти по вулицях, стає веселіше, від її приходу стає тепліше не тільки на вулиці, але і на душі.

3.Повідомлення теми і мети заняття.

-Сьогоднішнє наше заняття буде не звичайне, це буде заняття-змагання на кращого знавця весни. Сьогодні ми перевіримо наскільки ви добре знаєте весну, а також зміни в природі, які відбуваються у цей період.

4.Обирання назви команд та капітанів.

-Змагання будуть проводитись між двома командами.

Перша команда буде називатись «Кмітливі».

Друга команда буде називатися «Жваві».

5.Ознайомлення з правилами змагань.

-У змаганнях беруть участь 2 команди: команда «Кмітливі» та команда «Жваві».

-Головне завдання гравців - дати правильну відповідь.

-За правильну відповідь нараховуватимуться очки.

-Яка із команд набере більшу кількість очків та і переможе.

-Отже, ми розпочинаємо. Прошу  команді «Кмітливі» привітатись своїм девізом з командою «Жваві»: «Ми зумієм без вагання виконати будь-яке завдання».

А тепер команда «Жваві» привітайтесь із командою «Кмітливі»: «Ми всі браві, у змаганнях дуже жваві».

 

6. Конкурс «Фантазія».

-Перший конкурс називається «Фантазія».

-Завдання конкурсу оцінюється в 3 очки. Завдання для капітанів команд. Зараз під музичний супровід ви поміркуєте,

«Як би ви розповіли про весну людині, яка ніколи її не бачила? Якою ви її собі уявляєте?» (звучить музика).

7.Конкурс «Літературознавець»

-Другий конкурс називається «Літературознавець»

Завдання для 2 команд.  За це завдання кожен із тих, хто буде представляти команду, принесе команді стільки очків, скільки назве віршів чи пісень.

-Багато пісень та віршів написано про весну. Ваше завдання назвати, які ви знаєте вірші чи пісні про весну.(наприклад, «А вже весна, а вже красна», «Весна іде, красу несе», «Дівчина-весна»,вірш «Встала весна» (Т.Шевченко), вірш «Весна» (Д.Павличко).

-Слово надається учаснику команди «Кмітливі».

-Слово надається учаснику команди «Жваві».

8. Конкурс «Склади прислівя».

-Завдання конкурсу: у конвертах, які я роздам 2 командам, знаходяться частинки із прислів’я. Ваше завдання із цих частинок скласти прислів’я про весну.

-Завдання на швидкість, яка із команд виконає найшвидше і правильно це завдання, та команда отримує 3 очки.

   Квітень – з водою, а травень – з травою.

   Весна не зима – не на піч, а в поле збирайся.

       Де ластівка не літає, а на весну додому прилітає

        Де лелека водиться, там щастя родиться.

               Березень березовим віником зиму вимітає, а весну в гості  запрошує.

       Соловей співає, доки ячмінь колоса не має, а з'явився колос — пропав голос.

       У квітні погода один день блисне, а сім днів кисне.

-А тепер капітани команд прошу розказати прислівя, яке ви найбільше запамятали.

9. Конкурс «Відгадай за описом».

Завдання цього конкурсу відгадати за описом весняну рослину. Кожна привильна відповідь зараховується команді у 2 очки.

-Я буду зачитувати кожній із команд опис рослини, але коли я зачитую для однієї команди опис рослини, то друга команда нічого не відповідає, а коли до другої, то перша-мовчить. Може відповідати  інша команда у тому разі, коли перша не знає відповідь.

Опис рослин для команди «Кмітливі»

Спершу з-під снігу видніються невеликі зелені листочки. Згодом появляються білі голівки на  тендітному стебельці. Ростуть ці чудові квіти густими білими острівцями. Навколо поширюється чарівний аромат.(Підсніжники).

Ці квіти жовтого кольору, листочки з одного боку гладенькі, а з іншого з пушком. Назва цієї квітки повязана із словом «мати».(Мати-й-мачуха).

 

Опис рослин для команди «Жваві».

   Ці квіти дрібні, подібні на зірочки. Вони є блакитні, сині, зрідка  білі. Завжди розташовані на верхівці стебла. Рослина наповнює повітря тонким ароматом. 

     Ростуть вони купками під листяними деревами в лісі. Ця квітка у своїй назві містить слово «лісок».(Пролісок).

 

 Рослина є не тільки надзвичайно красивою, але,  головне, корисною, тому що має корисні і лікувальні властивості.  Вона є невеликою, може бути різних кольорів - білого, фіолетового, жовтого і синього. Українська назва її походить від смаку і запаху квіток – солодкого, медового.(Медунка).

 

10. Конкурс «Відгадай загадкову квітку».

-Умови конкурсу: капітани команд повинні витягнути навгад зображення квітки та описати її своїй команді, не називаючи назви квітки, а команда повинна за описом свого капітана відгадати цю квітку. За кожну правильну відповідь команді нараховується 2 очки.

 

    Перелік зображень: підсніжник, конвалія, тюльпан, первоцвіт.

 

Тюльпан(квітка має шість пелюстків, які стулені докупи, вони бувають жовті, червоні навіть фіолетові, білі).

Конвалія(Тендітні квіти конвалії схожі на дзвіночки або на чепурні капелюшки. Вони неначе висять на тоненьких мотузочках, прив'язаних до головної стеблини. Квітки мають білосніжний колір. Вони дуже ніжні, свіжі та по-весняному радісні.)

Первоцвіт (суцвіття  схоже на в’язку ключів, квіточки жовтого кольору, застосовують цю квітку в медицині народній).

Підсніжник( це гарна лісова квітка, її можна зустріти в лісі на початку весни. Вона прокидається, коли ще сніг лежить на землі.  У неї тонке ніжне стебельце і довгенькі тонкі листочки. Сама квітка схожа на снігову кульку.

 

 

 

 

11. Конкурс «Інтелектуальний».

-Завдання цього конкурсу:швидко та правильно відповідати на запитання, але піднімаючи руку.

-1 правильна відповідь нараховує команді 2 очки.

ЗАПИТАННЯ:

 1.Яке  березневе свято за народним повірям символізує приліт лелек?( 19 березня іменини Юзефа).
2. Який птах є санітар лісу?(дятел)
4.Як називаються будинки шпаків.(шпаківні) 
5. Птах, який за народними переказами на своїх крилах   весну приносить. (лелека)
 

     7.Як у народі ще називають лелеку?(бузько, чорногуз).

   8.З чим пов’язана назва місяця «березень?»(зі словом береза, бо в цей період із берези добували сік)
   9. Який місяць ліс прибирає і літо в гості закликає?(травень)

  10.Яка пташка співає половину пісні півня?(зозуля)

 

 

12. Конкурс «Відгадай загадку»

-Завдання цього конкурсу: окремо для команд я буду зачитувати загадки, правильна відповідь якої принесе команді 2 очки. Якщо одна команда не знає відповіді, то право слова надається другій команді.

ЗАГАДКИ для 1 команди:

Маленький хлопчик у сірій свитинці
По дворах стрибає, крихти збирає.
(Горобець)

Сам вечірньої години
Заховався в кущ малини.
Та на дуду голосну
Грає пісню чарівну.
(Соловей)

Привітала нас піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною.
(Ластівка)

 

ЗАГАДКИ для 2 команди:

Біла латка,
Чорна латка
По дереву скаче.
(Сорока)

Довгі ноги  - довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.
(Лелека)

Ось хатина, в ній – Співак
Як цю пташку звати…
(Шпак)

 

III.Заключна частина

1.Підведення підсумків змагань та нагородження переможців.

-Діти, на цьому наше змагання закінчено.

-Отже, тим часом, як наше журі підраховує очки і визначає переможців нашого змагання ми з вами переглянемо відеоролик.

2. Перегляд відеоролика.

3.Нагородження переможців.

-У змаганнях на кращого знавця весни перемогла команда «…».

-Прошу капітана команди підійти для вручення грамоти.

-За участь у змаганнях команда «…» теж отримує призи.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лясківська Тетяна Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. ліда ліда
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Пірко Анжеліка
Додано
7 квітня 2019
Переглядів
9807
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку