Виховна година "Небезпека довжиною в один день"

Про матеріал

У виховній годині "Небезпека довжиною в один день " у вигляді інтерактивних вправ представлені різні види небезпек, які можуть очікуваті дитину протягом дня: у школі, на вулиці, у побуті. За допомогою вправ вони можуть відпрацювати правила поведінки у різних видах небезпек.

Перегляд файлу

Тема:   Небезпека довжиною в один день.

                                                            « Запобігати , уникати, діяти»

Мета: -формувати навички правильної і свідомої поведінки в небезпечних ситуаціях;

           - узагальнити знання учнів про правила поведінки в небезпечних ситуаціях:

а) під час пожежі;

б) на дорозі;

в) під час терористичного акта;

г) надання домедичної допомоги потерпілому. (пояснити)

Обладнання: Мультимедійний проектор, роздатковий матеріал, смарт дошка, речі для програвання ситуацій.

І .Організаційний момент.

ІІ. Мотивація

Щоб відгадати ключеве слово теми нашого уроку пропоную вам відгадати анаграму:

Б е з н е а к е п     (вправа на інтерактивній дошці)

Це слово- НЕБЕЗПЕКА. Спробуємо сьогодні прослідкувати, які види небезпек, оточують кожну людину, втому числі і вас кожного дня. Чи готові ви свідомо впоратись з цими ситуаціями.

ІІІ. Повідомлення теми, мети , завдань уроку

ІV Основна частина

З чим асоціюється у вас слово небезпека? Які небепечні ситуації вам знайомі, або доводилось пережити  ?

(Пишуть на дошці під кожною літерою слова НЕБЕЗПЕКА)

 

Розглянемо окремі небезпечні ситуації , які вас можуть оточувати протягом дня., і відшукаємо шляхи їх уникнення. Розглянемо , як діяти в кожній з них , якщо дана ситуація все ж таки сталася.

Почнемо наш маршрут стежками небезпек.

Розкажіть про свій ранок

Отже , що ранку ви готуєте собі сніданок. Користуєтесь електроприладами. Яка небезпека може статися?

 

ПОЖЕЖА- один із видів НС- техногенного походження.

Звернемося до статистики. http://mk.dsns.gov.ua

Згідно даних статистики ГУ ДСНС України у Миколаївській області протягом минулої доби сталося     пожеж. Отже це питання актуальне.

Ми розглянемо пожежу у побуті.A description...

Користуючись пам’яткою «Рятування людей під час пожежі»(Додаток 1), обговоріть в групах, як треба діяти в таких ситуаціях:

  1.   у будинку пожежа. Хтось благає про допомогу, але нікого не видно, бо в коридорі багато диму. Ваші дії
  2.   Жінка просить врятувати її п’ятирічного сина . Але дитини не видно. Де її треба шукати?
  3.   Ти знайшов хлопчика і хочеш винести його надвір. Для цього треба знову пройти через задимлений коридор. Як діяти?
  4.   Коли ти вибирався, на тобі і на хлопчику загорівся одяг. Що робитимеш?

Якщо ти отримав під час пожежі опіки, то треба діяти так : (виступ шкільної медичної сестри)

Підведемо підсумок. Про що ще треба пам’ятати при пожежі? (продовжи речення)

При знаходженні в епіцентрі вогню      треба накритися мокрою ковдрою   

При знаходженні у задимленому приміщенні треба     дихати скрізь вологу тканину, рухатись      повзком( знизу менше отруйних газів)

Не чіпати ручку,    вона може бути гарячою( за дверима вогонь)

Не відчиняти різко двері   (приплив свіжого повітря посилить вогонь)

Потерпілого треба виносити       накривши вологою ковдрою

Якщо загорівся одяг, треба       зупинитись, упасти на землю, перекочуватись.

Якщо загорівся одяг на людині, то треба      обмежити доступ повітря

     Брати гарячий чайник не можна, тому що...

Вмикати електроприлади без нагляду дорослих не можна, тому що...

 

Далі на вас чекає дорога до школи . Які небезпеки можуть очікувати вас на дорозі?

Статистика вказує, що ДТП сьогодні входить в 10 причин смертності населенняна відміну від 2000 року. http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs310/ru/

Рубрика «Школа молодого водія»

(Виступ представників агітбригади ЮІР «Вартові доріг»)

(Додаток 2)

Мотоцикл і безпека (ситуації)

ПДР для мотоциклістів

Ви прийшли у школу. Так само 1 вересня 2004 року сотні школярів і їх батьки у місті Беслан прийшли на свято першого дзвоника. Але не всім судилося відсвяткувати. Група терористів захопила в заручники близько 1128 осіб. Теракт тривав понад 3 доби. Наслідки: загинуло 334 людини, серед них 186 дітей.

Наступна небезпека тероризм.

Тероризм- застосування насильства, яке проявляється в наступних формах:

А)викрадання людей; захоплення заручників

Б) вбивсто;

В) підпал; взрив;

Г) збройний напад;

Д) комп’ютерний тероризм;

Е) поштовий  тероризм.

Багатьох терористичних актів вдалося уникнути завдяки пильності громадян, які вчасно виявили і допомогли знешкодити терористів

Розвинути спостережливість допоможе ГРА «Служба безпеки»

Двоє виходять з класу- вони «Служба безпеки» аеропорту. Решта- пасажири літака. Серед пасажирів оберіть «терориста», який має пронести на борт літак зброю. Служба безпеки має лише три спроби, щоб виявити терориста. За поглядами, мімікою, жестами.

ГРА «Небезпечний предмет»: Серед предметів , представлених на столі, виберіть ті, які можуть містити вибуховий пристрій( сумка, мобільний телефон, цукерки, іграшки, конверт, урна, машина , будинок) і поділіть їх на групи за ознакою адресата(ДІТИ, ДОРОСЛІ_ місця скупчення людей)

https://learningapps.org/display?v=pr1br9t2317

 

 Інтерактивна вправа «Виявивши вибуховий пристрій» .Складіть алгоритм дій

https://learningapps.org/display?v=phjo9vnxn17

Після школи ви вирішили піти в кінотеатр,

(Учні грають сценку евакуації з кінотеатру. Помилки, які показують учні :паніка, людина падає, розставлені лікті, людина заснула, шарф на шиї, жінка з маленькою дитиною)

Завдання присутніх у класі помітити і проаналізувати помилки.

Виходити треба склавши лікті,  зняти коштовності, зняти шарф,  маленьку дитину притиснути до грудей, хто впав, перекотитися, закрити голову руками, перевірити чи всі вийшли.

Або вас запросили до піцерії

(учні грають сценку приходу у піцерію. Розбір правил поведінки , коли людина вдавилася)

https://www.youtube.com/watch?v=uuElUeNBxj0(відео (відео–інструкція)

Повертаючись додому може трапитись стихійне лихо, яке також може приховувати небезпеку.

Внаслідок всіх вищеперерахованих небезпек, людина може отримати травми, або загинути. Відомо, що лише 20 тих, хто загинув від травм, опіків, занурень у воду, мали ушкодження не сумісні з життям. Решту потерпілих можна було б

врятувати, вчасно надавши їм допомогу.

Рубрика «Абетка невідкладної допомоги»

Визначення стану потерпілого( Додаток 3)

Зомління (Додаток 4)

Скористайтесь своїми мобільними телефонами, щоб визначити девіз своєї безпечної поведінки за допомогою QR-кода

G:\static_qr_code_without_logo.jpg

Дотримання формули «Запобігати, уникати, діяти» забезпечує безпечну життєдіяльність, зменшує ризики щоденного життя, дає можливість рятувати людське життя. Сьогодні, в час , коли наша країна перебуває в стані АТО , ці знання корисні кожній людині.

Література: Т.В.Воронцов, В.С.Пономаренко Основи здоров’я «Підручник для 8 класу»

:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

      

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

Додаток 4

Зомління (знепритомнення, непритомність, ослаблення, рос. обморок) це короткочасна втрата свідомості в зв’язку з недостатнім припливом крові до мозку.

Зомління наступає внаслідок психічної травми та негативних емоцій, при сильному больовому подразнені, при довгому перебуванні в душному приміщенні, при вигляді крові, при перевтомі, при різкій зміні положення тіла, при перебуванні у положенні стоячи протягом тривалого часу, голодуванні. Зомління частіше буває у жінок, мо­лодих людей з підвищеною нервовою збудливістю, у людей з нестійким артеріальним тиском чи тенденцією до його зни­ження. Якщо зомління настає в положенні лежачи, це майже завжди свідчить про захворювання серця — порушення ритму, інфаркт міокарда, тощо. Втраті свідомості при зомлінні передує раптова слабкість, млість, запаморочення, потемніння або мерехтіння в очах, затерпання ніг та рук. При непритомності відзначають блідість обличчя та губ, похолодання кінцівок, краплі поту на обличчі, частий слабкий пульс, знижений тиск, поверхневе дихання, розширені зіниці (можуть бути звужені) реагують на світло.

Допомога.

Вкласти постраждалого у горизонтальне положення з опущеною головою та припіднятими ногами, щоб забезпечити приплив крові до мозку, забезпечити доступ свіжого повітря, розстебнути комірець, побризкати обличчя холодною водою, дати понюхати розчин аміаку (нашатир), легко поплескати по щоках, розтерти тіло сухою тканиною. Дати 30 капель корвалолу. Після зомління бажано дати міцного чаю або кави.

Якщо хворий за кіль­ка хвилин не опритомнів, зверніться по допомогу до лікаря

 

 

 

docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
2151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку