Ведуча 1 Діти, ви любите подорожувати?
Країна знаків чарівна.
В гості на вас чекає вона.
Отож, часу не гайте,
У гру – подорож рушайте!
Ведуча 2. Стоять вони всі при дорозі,
Допомогти людині в змозі.
Усюди – близько і далеко,
Надійні сторожі безпеки.
Одні із них нам сповіщають,
А інші – щось забороняють,
Попереджають нас завжди,
Аби не трапилось біди.
Ведуча 1. Вартують на узбіччях тихо,
Оберігають нас від лиха.
Ти тільки будь уважним дуже,
Їх слухайся, шановний друже.
Це знає кожен, знає всякий –
Слід поважати ……. ДОРОЖНІ ЗНАКИ
ВЕДУЧА 2 Отже, любі хлопчики і дівчатка! Сьогодні ми вирушимо в подорож по Країні Дорожніх Знаків.
( Несподівано з`являється Баба – Яга )
БАБА – ЯГА Фу! Ну і кошмар! Як можна жити в цьому місті?! Скрізь машини їздять, димлять,гарчать. Мало не задавили.
ВЕДУЧА 1 Хто ви бабуся? Може, вам допомогти7
БАБА –ЯГА Хто я така? Невже не впізнали? Я – БАБА – ЯГА! У місто приїхала онучку відвідати! Та ступа зламалася… А тут машини…
ВЕДУЧА 2 Все зрозуміло. Ми з учнями вам допоможемо. Ми якраз збиралися в подорож по Країні Дорожніх Знаків. Тільки нам потрібен провідник. Він з`явиться , якщо ви вгадаєте, ХТО він.
Як переходиш вулицю,
На розі зупинись.
І, перш за все, уважно на нього подивись.
Він шлях вкаже надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорове око він має недарма.
ВЕДУЧА 1.Перейти через дорогу
Вам на вулицях завжди
І підкажуть, і допоможуть
Ті, що говорять кольори.
Він очиськами моргає
Невпинно день і ніч.
І машинам допомагає
І вам мріє допомогти.
Ви здогадались, хто це, діти? (Так, СВІТЛОФОР)
(З`являється СВІТЛОФОР)
СВІТЛОФОР. Доброго дня, діти! Я дуже радий, що ви мене впізнали.
БАБА – ЯГА. Ой, батюшки, дивний – то який! ТРИОКИЙ! А три очі – то навіщо?
СВІТЛОФОР. Любі хлопчики та дівчата, поясніть, будь ласка, Бабусі – Ягусі, навіщо у мене три очі.
(Діти поясняють значення кольорів Світлофора)
Дивлюсь червоним оком – велю спинитесь я.
Одне мене потрібно – це витримка твоя.
А блимне жовте око – іти не поспішай.
Бо жовтий – не зелений: потрапиш під трамвай.
Увага! І зелений привітно замигтів.
Він колір найдобріший – щасливої путі!
БАБА – ЯГА. Що – то я не дуже зрозуміла. Ви мені краще покажіть, як це робиться.
ДИДАКТИЧНА ГРА. «ЧЕРВОНЕ, ЖОВТЕ, ЗЕЛЕНЕ»
Умови гри: я буду показувати кружечки зеленого, жовтого або червоного кольорів. Червоний кружечок – ви робите крок назад. Жовтий кружечок –
Ви залишаєтесь на місці, зелений кружечок – ви робите крок вперед.
ДИДАКТИЧНА ГРА « ЖЕСТИ РЕГУЛЮВАЛЬНИКА»
( для проведення гри кожному учаснику потрібні кружечки трьох кольорів: зеленого, жовтого, червоного)
Ведуча демонструє жести регулювальника: піднімає праву руку угору – червоний колір, повертається боком – жовтий колір, руки в сторони – зелений колір. Школярі визначають, якому сигналу світлофора відповідає кожен жест, і підносять над головою кружечок відповідного кольору.
ВЕДУЧА 2 ( звертається до БАБИ – ЯГИ) Тепер зрозуміло?
БАБА – ЯГА. Зрозуміло.
ВЕДУЧА 2. Щоб відправитись в Країну Дорожніх Знаків, нам потрібно вибрати транспорт. Відгадайте, що я вам хочу запропонувати.
Що за дивний цей будинок?
Дітлахів багато в ньому.
Носить взуття з гуми
І харчується бензином. ( АВТОБУС)
Полотно, а не доріжка,
Кінь біжить сороко ніжка. (ПОТЯГ)
БАБА – ЯГА Мерщій поїхали на автобусі!!! Чого ж чекати??
ВЕДУЧА 1.Діти! Сьогодні у нас буде незвичайна подорож – гра . Ми з вами завітаємо до Країни Дорожніх Знаків. Це чарівна Країна, незвичайна, тому, щоб двері цієї країни відчинилися, треба відгадати загадки. Якщо загадки відгадаєте, то двері країни для вас відкриті. Ви згодні?
Отже, спробуємо відгадати загадки.
Не гуде і не летить,
Жук по вулиці біжить.
Оченята у жука –
Два блискучих вогника. (АВТОМОБІЛЬ)
Що за диво, чудо дивне,
На колесах цей будинок,
Гумове взуття на нім,
А харчі його – бензин.
У середині – малята,
І дорослих там багато. ( АВТОБУС)
Він на рейках роз’їжджає,
Пасажирів не чекає,
Поспішай – не зволікай,
Щоб устигнуть на ….. (ТРАМВАЙ)
На двох колесах я кочу,
Двома педалями кручу,
За кермо міцне тримаюсь,
Уважним бути намагаюсь.
І хутко мчить мене вперед
Мій вірний друг….. (ВЕЛОСИПЕД)
ВЕДУЧА 1. Молодці! Ви правильно відгадали всі загадки!
А хто мені скаже, як ці відгадки можна назвати одним словом? (ТРАНСПОРТ). Так, вірно, це транспорт, якого є дуже багато на дорогах Країни Дорожніх Знаків,тому слід добре знати ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ, щоб не потрапити в дорожньо – транспортну пригоду. А БАБУСЯ – ЯГУСЯ теж хоче подивитись, як ви їх знаєте.
ВЕДУЧА 2.Діти! Покажемо БАБЦІ – ЙОЖЦІ , що ми вивчили про Правила дорожнього руху на минулих заняттях? Вирушаймо в подорож!
А щоб цікавіша була наша подорож, перетворимо її в інтелектуальний двобій двох команд: команди БАБУСІ – ЯГУСІ та команди СВІТЛОФОРА. Згодні? А наших шановних гостей попросимо бути справедливими суддями цього змагання.
ПЕРША ЗУПИНКА. СТАНЦІЯ « АВТОМУЛЬТИК»
Завдання: Згадати та назвати назву транспортного засобу, яким користувалися герої мультфільмів та казок
На чому їхав Ємеля до царя у палац? ( НА ПЕЧІ)
Чим змащував свій моторчик Карлсон? ( Варенням)
Улюблений двоколісний вид транспорту Кота Леопольда? (ВЕЛОСИПЕД)
На що перетворила добра фея гарбуз для Попелюшки? ( НА КАРЕТУ)
Який подарунок зробили батьки Дядька Федора листоноші Пєчкіну?
На чому літав Хоттабич? ( НА килимі – літаку)
Особистий транспорт БАБА – ЯГИ? ( СТУПА)
На чому катався Кай? ( НА САНЧАТАХ)
У чому пливли по морю цариця зі своїм немовлям у казці про царя Салтана?
( У БОЧЦІ)
Яким транспортом користувалися Бременські музиканти? (ВОЗОМ)
На чому літав барон Мюнхаузен? ( На ЯДРІ)
ЗУПИНКА ДРУГА. ПОКАЗ ДОРОЖНІХ МОД.
ВЕДУЧА 1. Уявіть собі,будь ласка, що сьогодні я ведуча показу моди, але не високої, а дорожньої. Повірте,друзі,вона не менш захоплива,а головне – життєво важлива.
Ваше завдання: дізнатися, який дорожній знак приймає активну участь в нашому показі мод та назвати його.
Ці дорожні знаки
Всім потрібно знати.
Водіям і пішоходам,
І хто їздить,і хто ходить,
І дорослим, і малим –
Знаки треба знати всім!
Отже, РОЗПОЧИНАЄМО НАШ ПОКАЗ
Подивись: ось перед нами –
Знак трикутний з дітлахами.
Знак цей,друже, застережний,
Треба бути обережним. (знак «ДІТИ»)
Ось тролейбус на зупинку
На одну прибув хвилинку.
Є закон, а не порада –
Він стоїть,і ти постій.
Ані спереду, ні ззаду
Обійти його не смій! ( Знак «Місце зупинки тролейбуса»)
Переходити нам слід
Тільки там, де перехід.
А доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно (Знак «Пішохідний перехід»)
Дружу з велосипедом я,
На нім сміливо їду я.
Та за знаком край дороги
Сміло в хід пускаю ноги. ( Знак «ВЕЛОСИПЕДНА ДОРІЖКА»)
Переїзд ось! Обережно.
Тут уважним будь належно!
Безтурботність не в нагоді –
Знають пішохід і водії.
(Знак «ЗАЛІЗНИЧНИЙ ПЕРЕЇЗД БЕЗ ШЛАНГБАУМА»)
У нього два колеса и сідло на рамі,
Дві педалі є внизу, крутять їх ногами.
У червоному колі він стоїть.
Про заборону говорить.
( Знак « ВЕЛОСИПЕДНИЙ РУХ ЗАБОРОНЕНО»)
Тут дорожні роботи –
Ні проїхати, ні пройти.
Це місце пішоходу
Краще просто обійти ( Знак « ДОРОЖНІ РОБОТИ»)
Ніколи не підведе
Нас підземний перехід:
Пішохідна дорога
У ньому завжди вільна ( Знак «ПІДЗЕМНИЙ ПЕРЕХІД»)
ВЕДУЧА 2 Дорогі дорожні знаки!
Ми висловлюємо вам подяку!
Про дорожній рух знання
Необхідні нам щодня!
Щоб не трапилось біди,
Пам`ятаймо вас завжди!!
ТРЕТЯ ЗУПИНКА.ПЕРЕХРЕСТЯ ЗАГАДОК
Ми побачили с тобою,
Як одною лиш рукою,
Тільки жезла він підняв –
Вантажівку вмить спиняв.
Що ж це за силач такий?
Це, малята, ПОСТОВИЙ
Різні скельця є у мене:
Червоне,жовте и зелене.
Можу ними я сказати:
«Йти», «Стояти», «Зачекати» ( СВІТЛОФОР)
Тротуаром йдуть малята:
Жваві хлопчики та дівчата.
Не кричать і не пустують –
Дуже ввічливо крокують.
Симпатичні всі на вроду
Наші дітки – ПІШОХОДИ
Що за коник полосатий
На дорозі коло хати?
«Зебра», кажуть, уляглась –
Звідкіля вона взялась?
«Зебра» в нас на переході –
Та чи є така в природі?
(Пішохідна розмітка «Зебра»)
На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід –
Це безпечний ПЕРЕХІД
Сам не бачить, не чує,
Всім дорогу вказує. (ВКАЗІВНИЙ ЗНАК)
Смугаста указка,
Наче паличка із казки ( ЖЕЗЛ)
Я правдиво вам скажу,
Всім це місто я вкажу.
Друзі, слово честі,--
Де схрестилися дороги,
Рух порядок має строгий –
Там і ПЕРЕХРЕСТЯ
ГРА « ПЕРЕХРЕСТЯ»
У центрі класу – «ПЕРЕХРЕСТЯ». Діти грають групами з кожної команди. За командою «РУХ» гра починається. Водії заводять свої машини, пішоходи йдуть до перехрестя. Світлофор показує свої кольори. Наприклад, зелене світло – водії стоять,пішоходи переходять перехрестя. Потім жовте світло – всі стоять. Червоне світло – водії поїхали, пішоходи стоять. Хто помиляється—вибуває з гри.
СТАНЦІЯ « ІГРОВА»
ВЕДУЧА. А ось і наступна зупинка. Тепер я пропоную вам стати інспекторами дорожнього руху. Ось я підготувала картки із зображенням певної ситуації, що може статися на дорозі ( зображення якогось порушення), а ви повинні прокоментувати зображення.
ГРА « ДОБРЕ – ПОГАНО»
(Якщо учні схвалюють почуте – плескають у долоні ( показують картку зеленого кольору), якщо ні – розводять руки у сторони ( показують картку червоного кольору)
Заєць любив залазити з ногами на сидіння в автобусі й голосно читати вірші або співати пісні.( ЧЕРВОНА КАРТКА)
Мама ведмедиця з малим ведмежатком зайшла у переповнений трамвай. Їжачок миттєво встав і запропонував своє місце. (ЗЕЛЕНА КАРТКА)
Мишенята КРУТЬ і ВЕРТЬ грали у футбол біля самісінької дороги.
(ЧЕРВОНА КАРТКА)
Цибулино вигулював песика без повідка. Песик побіг через вулицю. Господар за ним, не дивлячись на сигнали світлофора.
( ЧЕРВОНА КАРТКА)
Веселі чоловічки переходили дорогу по пішохідному переходу на зелений сигнал світлофора. (ЗЕЛЕНА КАРТКА)
Вовк висунувся у відкрите вікно автобуса і кричав: « Ну, постривай»
(ЧЕРВОНА КАРТКА)
Сова старанно вивчає правила дорожнього руху і запрошує всіх до школи світлофорних наук. ( ЗЕЛЕНА КАРТКА)
СТАНЦІЯ «РАЛІ»
Члени команд повинні провести дитячу машинку на мотузці, долаючи перешкоди ( розставлені на підлозі кеглі).УМОВА: Хто швидше і без аварій добереться до фінішу.
СТАНЦІЯ «ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ ДВОБІЙ»
ДИДАКТИЧНА ГРА « СКЛАДИ СЛОВО»
Склади слово із літер та до кожного слова добери відповідний малюнок.
ДИДАКТИЧНА ГРА «ЗНАЙДИ ЗАЙВИЙ»
Який знак зайвий у кожному рядку. Чому?
ДИДАКТИЧНА ГРА « ДОРОЖНІ ЗНАКИ ЗАГУБИЛИСЬ»
Дорожні знаки загубились. Спробуй їх знайти.
(ЗНАКИ: Зупинка трамваю, Пішохідний перехід, Діти, Ремонтні роботи.)
ДИДАКТИЧНА ГРА « ЗНАЙДИ СХОВАНІ НАЗВИ ТРАНСПОРТУ»
РОЗГАДАЙ КРОСВОРД
СТАНЦІЯ « ВЕСЕЛА ПАУЗА»
ЧАСТІВКИ
Повторюйте всі на світі
Правила дорожні,
Бо без них дорослим й дітям
Прожити неможна.
На дорозі грався Вася,
Де не пристосовано.
А тепер він у лікарні
Увесь загіпсований.
По дорозі йшла Наталка,
Роззявивши рота.
Та наїхала на неї
Новенька «Тойота»
Швидко їхав дядько Яків,
Милувався простором,
Не дивився він на знаки,
А тепер на костурах.
Руху правила дорожні
Треба добре знати,
Щоб нікому і ніколи
Клопоту не мати.
СТАНЦІЯ «ДОРОЖНЯ МАТЕМАТИКА»
Задача 1.Семеро хлопців грали м’ячем на проїжджій частині. Двоє пішли додому. Інші хлопці залишилися грати на дорозі. Скільки хлопців вчинили правильно?
Відповідь: ЖОДЕН. Грати на проїжджій частині неможна.
Задача 2. Два хлопчика і три дівчинки вийшли із школи. Коли вони підійшли до пішохідного переходу, зелений сигнал уже почав блимати. Хлопчики швидко побігли через дорогу,а дівчатка залишилися чекати наступного зеленого сигналу. Скільки дітей перейшли дорогу правильно?
Відповідь:Три дівчинки. Зелений миготливий сигнал попереджає , що скоро включиться жовтий, а потім – червоний, тому найбезпечніше дочекатися наступного зеленого сигналу. Бігти через дорогу теж небезпечно.
Задача 3.Чотири хлопчика поїхали кататися на велосипедах вулицями міста. Одному з них було 13 років, іншим – 15. Скільки хлопців не порушили Правила дорожнього руху?
Відповідь: Троє. Їздити на велосипедах можна із 14 років.
Задача 4. З автобуса вийшло семеро осіб. Троє з них підійшли до пішохідного переходу , двоє пішли обходити автобус спереду і двоє залишилися на зупинці. Скільки людей вчинили правильно?
Відповідь: ДВОЄ. Правильніше за все почекати, поки автобус від`їде від зупинки і тільки потім переходити дорогу.
ВЕДУЧА.А зараз я перевірю , чи знаєте ви ПРАВИЛА безпечної поведінки на дорозі і чи засвоїли, як слід діяти в окремих ситуаціях
Пограємо в гру «ТАК» чи «НІ»
Умови: Уважно слухайте запитання і думайте, яку відповідь дати,використовуючи картки: ЗЕЛЕНУ – ТАК, червону – НІ!
Кататися на велосипеді, грати м’ячем, кататися на роликах слід на проїжджій частині дороги? ( НІ)
Вулицю слід переходити по «зебрі» або на зелене світло світлофору? (ТАК)
Коли переходиш дорогу, спочатку слід подивитися ліворуч,а потім праворуч? (ТАК)
Дорогу треба перебігти перед машиною, яка рухається7 (НІ)
Знаки на білому тлі в червоній рамці називаються «забороненими»? (ТАК)
Пішоходи зобов’язані створювати аварійні ситуації? (НІ)
Знаки на білому тлі в синій рамці називають «Попереджувальні»? (ТАК)
Ви будете вчити та дотримуватись Правил дорожнього руху? (ТАК)
ВЕДУЧА. Ось і перебіг наш захід до кінця.
Любить себе і інших поважайте,
Своє життя й здоров`я бережіть!
І правильну дорогу обирайте,
Якщо бажаєте до старості дожити.
Щоб не спізнились , ви не поспішайте,
Раніше вийдіть,щоб повільно йти.
А на дорозі рот не роззувайте,
Своє життя й здоров’ячко бережіть!
Бо їде транспорт, всюди перехожі,
Хто на роботу, хто з роботи йде.
Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
А рух не припиняється ніде.
Летять машини,
Швидкість в них висока.
Миттєво транспорт цей не зупинить.
І , хоч, дорога, може, не широка,
Та через неї, діти, не біжіть!
Спіткнутись можна чи перечепитись,
Летять машини, вам несила встати
Автомобіль не може зупинитись,
Страшне нещастя може вас спіткати
Дорогу оберіть до рідної школи
Щоб світлою,безпечною була.
І навпростець теж не ходить ніколи,
Собі ті іншим не бажайте зла.
І в темряві ніколи не блукайте,
А з друзями старайтеся йти
І людну вулицю, чи стежку обирайте,
Своє життя та здоров’ячко бережіть
ВЕДУЧА… До побачення! До нової зустрічі! Дякуємо всім за . за плодотворну роботу та увагу! Нехай вам всім щастить!
.