Виховна година."Ніхто не забутий..."

Про матеріал
Розробка виховної години.Для шостого класу.На допомогу вчителям початківців.
Перегляд файлу

Криворізька гімназія №127

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок пам’яті

Ніхто не забутий і ніщо не забуте!

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

класний керівник

6- класу

Москальова І.Ю.

 

 

 

Тема: Ніхто не забутий і ніщо не забуте!

Мета: Ознайомити учнів із трагічними сторінками ВВв. Показати, як важливо сьогодні пам’ятати уроки історії і подвиги наших дідів і прадідів, виховувати в учнів почуття патріотизму, гордості за людей своєї землі, що відстояли її незалежність і волю, спонукати учнів сприймати уроки минулого серцем, щоб пам’ятати вічно, якою ціною здобуто перемогу у ВВв.

Хід заходу.

Вчитель вступне слово на фоні мелодії:

Минають роки, відлітають у вічність…

Більше півстоліття минуло з тієї тривожної ночі, коли змовкли останні постріли, прийшов мир, за який заплачено ціною життя мільйонів людей.

Вчитель: Не спиться ще вдоволь, бо туга лишилась

  Для них і сьогодні війна не скінчилась,

  Серця в них назавжди тривогою скуті:

  Ніхто не забутий і ніщо не забуте!

Вчитель:  Ніхто не забутий і ніщо не забуте!

Саме така тема нашого виховного заходу присвяченого 70-річчю визволення Кривого Рогу від фашистських загарбників. Перегортаючи сторінки живої газети ми повернемось  в минуле, бо тільки той, хто пам’ятає минуле вартий  майбутнього. Сьогодні у нас присутні почесні гості:  ветерани Великої Вітчизняної війни, діти війни (прізвища).

Учень:  На нас напали рано вранці

  І почали палить, вбивать

  Топтати наші ниви

Вогнем і кров’ю поливать

Наш рідний край щасливий

Учениця: 22 червня 1941р. гітлер. Німеччина напала на СРСР

(Мелодія «Священна війна»)

Учень: Війна, за цим страшним словом  руїни і згарища, зриті бомбами сади і лани, сльози дітей і матерів.

Вчитель:  Це 27 мільйонів жителів відданих у кровопролитній битві з ворогом.

Учень: жителі нашого рідного міста, як і всі радянські люди, з болем сприйняли цю звістку. Тисячі гірників  та металургів подавали заяви про відправку на фронт добровольцями.

Учениця: В місті почалося формування народного ополчення, винищувальних батальйонів. На заводах виготовлялася й ремонтувалася бойова техніка.

Вчитель:  Майже 20 тисяч мешканців Кривого Рогу вступили до лав народного ополчення. Навкруги міста зводилися лінії оборони. Німецько-фашистська авіація дуже часто здійснювала нальоти на Криворіжжя.

  Учень:  У часи Великої Вітчизняної війни у Кривому Розі було декілька таборів військовополонених. Один  з них розташовувався на території так званого військового містечка. У 1942 році до цього  до цього табору фашисти привезли велику групу полонених севастопольських моряків. Навіть полонених севастопольців німці боялися. Їх повели на розстріл, прикувавши один одного довжелезним залізним ланцюгом.

  Учень:  Другий концентраційний табір за номером 338 був розташований у Центрально-міському районі.

  Учень:  Терор фашистів проти мирного населення під час окупації не мав меж. Так, влітку 1942 року загарбники заарештували 150 жителів Кривого Рога, котрі не бажали працювати на відбудові шахт. Це були гірники та члени їх сімей. Всіх заарештованих розстріляли, щоб примусити криворіжців працювати.

  Учень:  Та  хто ж віддасть свій рідний край

  Убивцям на поталу?

  На бій проти фашистських зграй

  Сини вітчизни встали.

  Учень:  В цю годину грізну

  Всю по краплі кров

  За своє квітуче місто

  Я віддать готов.

У Кривому Розі діяло 14 підпільних груп, 2 патизанських загони. Одна з груп була створена на руднику ім. Дзержинського . Своєю хоробрістю відзначилися «Криворіжськсі молодогвардійці».  Підпільники розповсюджували інформацію про становище  на фронті, рятували криворіжців  від німецької неволі, знешкоджували німецьку техніку.

  Учень:  У районі рудника «Інгулець» діяв партизанський загін під керівництвом  Г.М. Седнєва .

На протязі  вересня-жовтня 1941року Седнєв Г.М. зумів створити кілька партизанських груп у складі 43 чоловік, на озброєні яких було чотири гвинтівки, один автомат, два пістолети. Загін забезпечив себе типографією, двома друкарськими машинами, папером, трьома радіоприймачами та рацією, поширювали інформацію про стан справ на фронті. Керівництво загону на чолі із Седнєвим було виявлено групою поліції, оточено і взято в полон Седнєва. Після жорстоких катувань його було страчено. На його честь в нашому районі названо проспект Седнєва.

Учениця: Багато жителів с. Інгулець врятував партизанський лікар  С.С. Жовтоног. Він допомагав людям уникнути фашистської каторги, видаючи довідки про тяжкі хвороби.

Вчитель:  Фронтові дороги… Йшли солдати від села до села, від міста до міста через хуртовини крок за кроком до перемоги.

  Учень: Перші бої за визволення Кривого Рогу розпочалися 23 жовтня 1943 р. 37-ю армією під командуванням генерал-лейтенанта М.Н. Шарохіна і 5-ю танковою армією генерал-лейтенанта П.О. Ротмістрова.  На жаль, у жовтні блискавичною атакою не вдалося  визволити міст, але результати цих боїв вражали.

Вчитель: Було знищено 6 фашистських дивізій, 750 танків та самохідних гармат, більше 800 гармат і мінометів, вбито та поранено 112,5 тисяч солдат і офіцерів противника.

Вчитель:  У січні 1944 року з Криворізько-Нікопольської операції почався другий етап визволення Криворіжжя. Головний удар наносив 3-й український фронт, під командуванням генерала  Р.П. Малиновського.

    Учень: 17 лютого війська стали наближатися до міста. 46-а армія вбивала фашистів з південного сходу, 37-а наступала з північного сходу. Наступати доводилося в дуже важких умовах.

  Учень: Усе, що можна було пристосувати до вогневих точок, було перетворено на фортеці. Заважали бездоріжжя й густі снігопади. Техніка не могла рухатися по таких шляхах, а люди йшли.

  Учень: У визволенні  Кривого Рогу брала участь   8-а гвардійськ армія генерала В.І. Чуйкова, героя Сталінграда.

  Учень: Під час боїв за селище Інгулець гітлерівці нанесли контрудар у фланг радянським військам . проти ворога виступив  артилерійський дивізіон капітана В.В. Іванова. Декілька разів фашисти намагалися знищити дивізіон, але воїни не залишили свої позиції і всі загинули, це сталося  за три дні до визволення Кривого Рога.

Вчитель:  22 лютого 1944 року наше місто було визволено.  В Москві на честь визволення міста відбувся салют 22 артилерійськими залпами (звуки салюта)

 Вчитель:  Не щезне з пам’яті людської великий подвиг і велика трагедія нашого народу – його битва, його перемога над фашистами. Не можна забути тих, хто поліг у боях, хто віддав життя для щастя інших.

  Учень: Уклонімося тим, хто поліг у бою

  Хто прикрив рідну землю собою.

  Свято мужності й радість велику свою

  Розмішаєм живою сльозою.

Учениця: Хвилина мовчання, хвилина мовчання

  Пекуча й терпка, як сльоза

  Хвилина мовчання – в ній наша

  Любов і гроза

  Як подвиг полеглих,

  Священна хвилина мовчання.

(хвилина мовчання) метроном.

Вчитель:  Все менше і менше залишається ветеранів серед нас. Ми останнє покоління, яке ще може  почути про ВВв від її учасників. І один із найголовніших  наших обов’язків перед тими, хто залишився – пам’ятати про подвиг наших ветеранів, шанувати їх. Скільки б років не відходило у вічність, але людська пам’ять буде берегти в своїх глибинах те, що змушує серце не лише озватися радістю, а й здригнутися від невимовного болю до тих, чиє життя було коротке, обірване. Народна біда ніко­ли не забудеться, застерігає, навчає бути пильним та чесним перед героями минулих днів.

 

docx
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку