ПЛАН КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ГПД
І. ЗБІР УЧНІВ У ГРУПІ
1. Організація дітей (відмітка в журналі про відсутніх учнів).
2. Робота вихователя з учнями
ІІ. ВИХОВНА ГОДИНА НА ТЕМУ «ВИДИ ТЕХНІКИ.
ДЕ МИ ВИКОРИСТОВУЄМО ТЕХНІКУ?»
Тема. Види техніки. Де ми використовуємо техніку?
Мета: розширити й уточнити знання учнів про побутову техніку; збагатити словниковий запас учнів; розвивати мовленнєві вміння і навички, мислення, пам’ять; вчити організовувати робоче місце, дотримувати безпечних прийомів праці; прищеплювати навички безпечного користування предметами побутової техніки; виховувати дбайливе ставлення до побутових приладів.
Обладнання: тема заняття, ілюстрації, музичний супровід, жетони.
Форма проведення: бесіда з елементами гри
Хід роботи
І. Вступна частина
1. Привітання
2. Емоційне налаштування
3. Гра «Що це?» (відгадування загадок, формулювання теми заняття)
От загадка, то загадка:
Де поїду — стане гладко.
Тільки пальцем не торкай,
Обпечешся, так і знай!
Щоб зручніше було тобі —
Маю ручку на собі. (Праска.)
В нас на кухні — білий кіт.
Він прив’язаний за дріт.
День і нічку муркотить,
В животі мороз сидить. (Холодильник.)
Товстопуза біла пані
Крутить одяг в барабані. (Пральна машинка.)
Запам’ятав науку —
Збирать-ковтать пилюку. (Пилосмок.)
Сушить він волосся всім
Теплим вітерцем своїм. (Фен.)
- Як можна назвати одним словом слова-відгадки? (Техніка.)
- Сьогодні ми поговоримо про техніку, зокрема про її різновиди. Дізнаємося, якою вона була раніше.
- А чи знаєте ви, що таке техніка?
Техніка – це сукупність засобів, створених людством для обслуговування своїх потреб виробничого і невиробничого характеру.
ІІ. Основна частина
1. Гра «Чому мене так називають?»
- Діти, як ви гадаєте, чому так називають техніку:
Пилосмок – пилосос (пристрій для прибирання пилу, використовується для очищення підлог та килимових покриттів)
Холодильник – пристрій для зберігання поживності продуктів.
Пральна машинка – пристрій для прання речей.
Газова піч –пристрій, який призначений для приготування їжі.
2. Робота у групі. Гра «Що це?»
- Діти, ви отримали малюнки, об’єднайтеся в групи так, щоб отримати малюнок. Кожна група презентує свій вид техніки та розповідає, як люди використовують його.
3. Гра «Що зручніше?»
- На дошці – фото приладів минулого та їхні сучасні еквіваленти у хаотичному порядку.
Віник/пилосмок
Піч/газова плита
Телефон/смартфон
Друкарська машинка/принтер
Дошка для прання/пральна машина
- Вам потрібно згрупувати предмети та довести, який з-поміж предметів зручніший і чому.
- Так, раніше люди користувалися простішими речами, потім винайшли техніку, що допомагає нам та економить наш час.
4. Динамічна пауза
Виконання рухів під музику з м/ф «Фіксики»
5. Ознайомлення дітей з видами техніки
- Ми звикли користуватися технікою вдома. Це – побутова техніка.
Назвіть побутову техніку.(електрочайник, газова піч, комп’ютер, холодильник, мікрохвильова піч, праска, ігрова приставка, принтер, планшет, фен)
- Існує промислово-виробнича техніка. До неї належать: станки, машини, двигуни, механізми, інструменти.
- А це – космічна і військова техніка. (показ малюнків)
6. Робота в групах «Що де допомагає?»
Діти отримують малюнки: будинок, кафе, готель, ферма.
Завдання: порадившись у групі, назвати прилади, що можна використовувати в цьому місці.
III. Заключна частина
1. Підсумкова бесіда
- Яку техніку ви запам’ятали?
- Навіщо люди винайшли техніку?
- Які побутові прилади є у вас в дома?
ІІІ. ПРОГУЛЯНКА НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ АБО ЕКСКУРСІЯ (СПОРТИВНІ ЗАНЯТТЯ НА МАЙДАНЧИКУ, РУХЛИВІ ІГРИ)
Гра «Спритна акула»
Вихователь розділяє учасників гри на групи, даючи їм назви риб. «Акула» розташовується в центрі кола ігрового поля, «риби» - у своїх колах на кромці ігрового поля. Вихователь голосно вимовляє одну або кілька назв риб, які починають бігати навколо «акули». За сигналом вихователя «акула» намагається зловити «риб», плаваючих навколо. «Риби», до яких торкнулася «акула», перетворюються в «акул» і допомагають ловити інших гравців. Гра продовжується до тих пір, поки всі «риби» не стануть «акулами». Перемагають гравці, які найбільше спіймали «риб».
Гра «В домівці»
Для цієї гри потрібні Жителі та Домівки. Домівки складаються з двох учасників піднімаючи руки до верху. А жителі в цей час бродять гуляють, коли ведучий говорить ніч, вибігає ЛОВЕЦь та ловить тих людей хто без хатки. Хто не встиг знайти хатку, то стає на місце ловця.
Гра «Кошки та мишки»
Гра «Крокодил»
Гра «Їстівне-неїстівне»
Гра «Гарячий м’яч»
Гра «Козаки та розбійники»
ВИВЧЕННЯ ПІСНІ «БИБИКА – КОЛЕСИКИ». ВПРАВИ НА ЛОГІКУ.
З якого посуду не можна їсти? (з порожнього)
Петрик і Михась гралися на темному та брудному горищі. Потім вони зійшли вниз. У Петрика все обличчя було брудним, а обличчя Мишка, на диво, залишилося чистим. Не дивлячись на це Мишко пішов умиватись, а Петрик – ні. Чому? (Мишко побачив брудне обличчя Петрика і вирішив, що його обличчя теж брудне.)
Що можна побачити з заплющеними очима? (Сон)
Задача 1. До лісу пішли Миколка, Ганнуся і Настуся, знайшли 4 грибочки. Скільки б грибочків знайшли діти, якщо б пішли тільки Миколка та Ганнуся?
а) 0;
б) 1;
в) 2;
г) 3;
д) 4. (Правильна відповідь.)
Розв’язання. Кількість грибів дорогою не залежить від кількості дітей, які їх знайшли.
Задача 2. В Аліси було 3 стрічки. Одна з них розірвалася навпіл. Скільки тепер стрічок у дівчинки?
а) 1;
б) 3;
в) 4; (Правильна відповідь.)
г) 5.
Розв’язання. Аліса має дві цілі стрічки, а з однієї розірваної утворилося дві. Тобто у дівчинки стало: 2 + 2 = 4 стрічки.
Задача 3. Костик написав на аркуші паперу ОЛЯ МАЛА і підійшов до дзеркала. Яку фразу можна побачити в дзеркалі?
а) ОЛЯ МАЛА;
б) МАЛА ОЛЯ;
в) АЛАМ ЯЛО; (Правильна відповідь.)
г ЯЛО АЛАМ.
Розв’язання. Оскільки всі букви написаних слів симетричні, то в дзеркалі вони залишаться тими самими буквами. Але розташовані в зворотному напрямку. Тобто утворяться два слова, написані з кінця. Поексперементуйте з папером біля дзеркала.
Задача 4. У дворі гралося 11 дітей. Коли мама покликала на обід, то з двору прибігли до столу Марійка, Дмитрик, Сергійко, Тимофій, дядько Микола та дід Микола. Скільки дітей залишилося грати у дворі?
а) 2;
б) 3;
в) 5;
г) 7. (Правильна відповідь.)
Розв’язання. З-поміж усіх тих, хто прибіг на поклик мами, дітьми є Марійка, Дмитрик, Сергійко і Тимофій, тобто прибігло четверо дітей. У дворі залишилось грати: 11 – 4 = 7 дітей.