Виховна година ''Пізнання світу комп'ютерної техніки''

Про матеріал
Пізнання світу компютерної техніки. Перевірка загального рівня ерудиції. Формування стійкого інтересу до предмету.
Перегляд файлу

 

 

 

«Пізнання світу комп’ютерної техніки »

/виховна година/

 

 

 

 

 

 

 

 

Викладач: Горшкова Н.М

                                           


Тема: Пізнай себе і світ.

Мета:

  • надати студентам можливість продемонструвати знання, уміння і навички з предмету;
  • вчити швидко орієнтуватися в нестандартних ситуаціях;
  • перевірка загального рівня ерудиції;
  • активізація пізнавальної діяльності учнів;
  • розвивати логічне мислення, творчість;
  • формування стійкого інтересу до предмету інформатика;
  • виховувати колективізм;
  • виховувати почуття відповідальності за себе та інших членів групи.

 Вид заняття: позаурочний захід.

Технологія: технологія колективної   діяльності.

Обладнання: портрети вчених,  папір, комп’ютерні презентації, ПК,  мультимедійний  проектор.

 

Оформлення читальної  зали:

  • Стінгазети , створенні студентами з використанням комп’ютерних технологій.
  • Афоризми:
  • «Недостойно одарённому человеку тратить, подобно рабу, часы на вычисления, которые, безусловно, можно было бы доверить любому лицу, если при этом применить машину» (Лейбниц»)
  • «Небезпека не в тому, що комп'ютер одного дня почне мислити, як людина, а в тому, що людина одного дня почне мислити, як комп'ютер»(  Харріс Сідні)
  • «Наше століття пишається машинами, які вміють думати, і побоюється людей, що виявляють ту ж здатність»(  Мамфорд Джонс)
  •  «Информатику учить, что по бурну морю плыть, коль не знаешь как грести, то тебе не вылезти».

 

 

 

 

 

Сценарій виховного заходу .

Слайд1. «Пізнай себе і світ»

Вступне слово викладача1.

«Немає жодної галузі людської діяльності, що розвивалася б так бурхливо, як розвивається обчислювальна техніка. Щорокунові моделі комп'ютерів, нові технології, нове програмне забезпечення. Куди приведе нас таке стрімке вдосконалення техніки? Чи стане комп'ютер мислячою істотою, чи буде він бачити, чути, говорити? Більшість з нас не може уявити життя без комп’ютера, мобільного телефону. А знаєте  Ви, що здатність людини засвоювати інформацію становить в середньому 25 біт/с, або близько одного слова за секунду. Швидкість же роботи сучасних ЕОМ метнула рубіж сотень  мільйонів  за секунду.

Отже,сьогодні наша зустріч невипадкова.

Слайд2

14 лютого відзначається неофіційний День комп'ютерника . У 1946 році в цей день громадськості вперше був представлений електронний комп'ютер ENIAC . (6 м в висоту и 26 м в довжину)

ENIAC був розроблений для вирішення однієї із серйозних і потрібних завдань того часу: для обрахунку балістичних таблиць армії. В армії були відділи, які займаються обрахуванням балістичних таблиць для потреб артилерії та авіації. Працювали в цих відділах люди на посади Армійського Калькулятора.

Неможливо точно відповісти на питання, хто саме винайшов комп'ютер. Річ у тому, що комп'ютер не є винаходом однієї людини. Він увібрав у собі ідеї та технічні рішення багатьох вчених та інженерів. 

Як можна знати добре інформатику, не знаючи корифеїв,  видатних інформатиків в обличчя.

 

Презентація студента 1 курсу  « Інформатика в особистостях».

Слайди 3-13

Вступне слово викладача2.

Сучасне святкування Дня комп'ютерника проводиться буквально повсюдно, оскільки комп'ютери настільки тісно вплелися в наше життя, що люди, які займаються їх обслуговуванням, зараз працюють практично у всіх великих організаціях та компаніях. Сьогодні комп'ютер вже не є виключно машиною для військового використання. Майже в кожному будинку зараз можна побачити персональні комп'ютери,  які покликані полегшити багато видів робіт людям.

Але існує дуже багато свят пов’язаних з комп’ютером .

Слайд14.  12 вересня. День програміста.

Ада Лавлейс написала першу програму (для аналітичної машини Беббіджа_)

 

Слайд15  19 вересня. День народження  "смайла"

19 вересня 1982 г. професор Університета Карнеги-Меллона Скотт Фалман (Scott E. Fahlman) вперше запропанував використовувати  три символи, - двокрапку, дефіс та  скобку яка закривається - для об означення  "улыбающегося лица".

Слайд16  2 листопада. День Хакера. 2 листопада 1988 года Роберт Моррис (молодший) запустив в Сеть червяка, який  "уложил" 6000 компьютерів (по офіційним даним).

Слайд 17  9 грудня. День компютерної миши
9 грудня 1968 года американский вчений Дуглас Энгелбарт продемонстрував першу модель комп’ютерної миші.
Уявляла вона собою деревяний куб на колесиках і кнопкою зі шнуром, що нагадувало  хвіст гризуна, за що вона і отримала своє імя  маніпулятором типа мишь.

 

Слайд18  27 січня. Міжнародний день без Internet

 В цей день відпочіваєм від Інтернета. Просто закриваем браузер і виходимо  на вулицю подихати свіжим повітрям.

І ще багато  інших.

Виходять двоє ведучих

 

 

 

 

 

 

Презентація 2.

Слайд № 1  Інтелектуально – розважальний конкурс Ми - знаємо, ми -вміємо

Ведучий 1:

Минають дні, минають роки,

Прогрес крокує повсякчас,

І вже новиночки науки

Прийшли у інститут до нас.

 

Просторий клас, а в нім машини

І кожному як би пізнать

Світ, що несе в собі таїни,

Твій розум прагне розгадать.

 

Тож не борімося, до діла

І зараз конкурс проведем,

Та інформатиків умілих

Сьогодні тут ми віднайдем.

 

Ведучий 2

Доброго дня, шановні гості нашого заходу!

Запрошуємо вас до мандрівки в країну, де царює його величність Комп’ютер. Сподіваємось, що після подорожі інформатика стане цікавим і корисним захопленням. Бажаємо вам приємно провести час.

 

Ведучий 1

Сьогодні ми проведемо інтелектуально розважальну гру “ Своя гра”, в якій можна стати переможцем завдяки своїм знанням і щасливому випадку. Запрошуємо представників кожної групи в кількості 3 чоловік.

Команда групи організація виробництва………11ОВ

Команда групи ОКМ……….11ОКМ

Команда групи механіків…….12М

Команда групи будівельників…….11Б

 

 

Ведучий 2

Щоб це змагання було чесним,

Ми виберемо журі.

Оцінювати гру команд будуть:__________________________________

А зараз з командами проведемо жеребкування, визначимо хто першим одержить право відповіді. За кожну розгадану анаграму команда одержує 1 бал, максимальна кількість балів, яку можна набрати в цьому завданні 4 бали. На конкурс відводиться 1 хвилина. Завдання виконується на аркуші паперу.

Слайд №2Розшифруйте анаграму

  1. ПОКМЕТРЮ …………………………… Комп’ютер
  2. СЙЖКОТДИ………………………………. Джойстик
  3. ТИРНРЕП………………………………. Принтер
  4. КОВДІДСИ ……………………………… Дисковід

 

Поки журі буде оцінювати, ми побачимо правильні результати анаграми.

Слайд №3 Правильні результати анаграми

Ведучий 2

Слухай, і ти почуєш щось нове.

Слухай, і що почув то твоє.

Слухай, щоб розуміть чужі слова.

Слухай, хай все навколо ожива.

Слухай, хіба ти будеш один?

Слухай і ти не будеш один!

Ведучий 1

Сподіваємося, що наша зустріч буде пізнавальною, повчальною, цікавою. Командам хочеться побажати виявити максимум кмітливості, сміливості, веселості, коректності та організованості. Тож командам та їхнім уболівальникам: Ні пуху, ні пера!!!

Ведучий 2

Зараз ми Вас ознайомимо з правилами проведення гри: Гра складатиметься, з 5 раундів, кожен конкурс оцінюватиметься відповідною кількістю балів, про які ми Вас повідомлятимемо перед кожним конкурсом.

Просимо журі оголосити яка перша група одержить право відповіді.                                                               

 

Слайд № 4  Перший раунд Розминка

Викладач 2

Отже, ми розпочинаємо нашу гру.

Перший наш конкурс, полягає в тому, що кожному гравцю з команди дається по одному запитанню, оцінка за кожну правильну відповідь 1 бал. Команда допомагати не може.

 

Команда організація виробництва:

1.З яких знаків складається алфавіт двійкової системи? ( 0 і 1 )

2.Які види пам’яті має комп’ютер? ( Зовнішня і внутрішня )

3.Пристрій, для введення з паперових носіїв  у комп’ютер графічних зображень і тексту( Сканер )

 

Команда ОКМ:

1. Скільки бітів має 10 байт?(80)

2.Пристрій для перегляду на екрані комп’ютера телевізійних передач ( ТВ-тюнер)

3.Сукупність даних, яке має своє ім’я та зберігається на зовнішніх пристроях комп’ютера? ( Файл )

 

Команда механіків:

1.Що є основним з пристроїв комп’ютера, який можна назвати його “мозком”? ( Процесор )

2.Для введення звукового сигналу використовують…. ( Мікрофон )

3. Як називається мінімальна одиниця вимірювання інформації? (біт)

 

Команда будівельників:

  1. Як називалась перша рахівниця? ( Абак )
  2. Пристрій для обміну інформацією між комп’ютерами за допомогою каналів зв’язку?(модем)
  3. Інформатика – це наука про …?(інформацію)

Просимо журі оголосити бали за перший конкурс.

 

 

 

Слайд № 5. Другий раунд Всього одна буква

Викладач 1

До перерахованих слів необхідно додати, відняти та замінити одну літеру і отримати слово, пов’язане з інформатикою і комп’ютерами. Оцінка за кожну правильну літеру 1 бал, дається 1 хвилина.

Завдання виконується на аркуші паперу.

Слайд № 6  Питання командам

 

Поки команди виконують завдання ми  будемо задавати вболівальникам я питання, за яке відповідній команді присуджується додатковий 1бал

  • Процесор ПК, якому першому в світі, порушивши традицію, привласнили не порядковий номер, а власне ім'я.                         (Пентіум)
  • Кого називають: юзер?(користувач комп’ютера)

Слайд № 7 Відповіді   Тепер дізнаємося які слова пов’язані з інформатикою і комп’ютерами ви мали отримати.

Просимо журі оголосити результати.

Викладач 2

 Ми переходимо до наступного конкурсу.

Слайд № 8 Третій раунд  “Кодувальник”

Цей раунд складається з 2 завдань.

  • Необхідно розшифрувати слово з цифр, використовуючи таблицю, після чого знайти слово, пов’язане з інформатикою. Оцінка за правильне слово 2 бали, дається 1 хвилина.

Слайд № 9(завдання1)

Розшифруйте  слово 140142141136146142144, використовуючи  таблицю

Символ

Код

Символ

Код

Символ

Код

А

128

Л

139

Ц

150

Б

129

М

140

Ч

151

В

130

Н

141

Ш

152

Г

131

О

142

Щ

153

Д

132

П

143

Ъ

154

Е

133

Р

144

Ы

155

Ж

134

С

145

Ь

156

З

135

Т

146

Э

157

И

136

У

147

Ю

158

Й

137

Ф

148

Я

159

К

138

Х

149

 

 

(монитор)

  • Що означає :
  • Емеля? (електронна пошта)
  • Софт ?(програмне забезпечення)
  • Сетевуха? (мережева карта)
  • Корінь?(папка, яка не вкладена в іншу папку)

Слайд № 10(завдання2)

  • Розшифруйте  рядок символів  , використовуючи таблицю, а після цього знайдіть в рядку два слова, пов’язані з інформатикою. Оцінка за правильне слово 2 бали, дається 1 хвилина.

 

Символ

Код

Символ

Код

Символ

Код

А

Л

Ц

Б

М

Ч

В

Н

Ш

Г

О

Щ

Д

П

Ъ

Е

Р

Ы

Ж

С

Ь

З

Т

Э

И

У

Ю

Й

Ф

Я

К

Х

 

 

(память, модем)

  • Що означає :
  • Залізо?(сукупність апаратних засобів)
  • Апгрейдить?(модернізувати комп’ютер)
  • Засэйвить?(зберегти файл на диску)
  • Рама?( оперативна пам’ять)

Просимо журі оголосити бали за цей конкурс, а ми переходимо до наступного.

 

 

 

 

 

 

Слайд № 11 Четвертий раунд Фольклорна інформатика

Викладач 1. Цей раунд  також складається з 2 завдань.

Протягом 2 хвилин командам необхідно розставити правильно пробіл в представлених фразах і отримати відомі російські прислівя. За кожне правильне прислівя команда отримує 2 бали.

Завдання виконуються на аркуші паперу.

 

Слайд № 12 Завдання1

Ус трах агл аза в ели ки ( У страха глаза велики )

С мел огоп уляб оит ся ( Смелого пуля боится )

Нас ерди тыхво дув озят ( На сердитых воду возят )

В сякс в оегос час тьяку знец ( Всяк своего счастья кузнец )

Питання вболівальникам :

  • У венгрів-«черв’як», у корейців – «равлик» , у фінів – «спляча кішка», у шведів -  «булочка с корицею». Як цей знак називаємо ми? (Собачка)
  • Деякі символи на клавіатурі комп’ютера часто по-різному називають.

Який символ іноді називають словом, що в перекладі означає золото?($)

Слайд № 13 Завдання 2

Перед вами програмні версії відомих російських прислівїв і приказок. Спробуйте пригадати, як звучать вони в оригіналі.

Компьютер памятью не испортишь ( Кашу маслом не испортишь )

Не все то Windows, что висит ( Не все то золото, что блестит )

Из музыкального файла 16 бит не выкинешь ( Из песни слов не выкинешь )

Не стыдно не взломать, стыдно не пытаться ( Не стыдно не знать, стыдно не учиться )

За одного хакера семь кандидатов наук дают ( За одного битого двух небитых дают )

Питання вболівальникам :

  • По даним визначенням відгадайте комп’ютерний термін або поняття інформатики, яке є багатозначним словом?
  •  Честное, доброе, громкое, знакомое, красивое, редкое, собственное…(Имя)
  • Свежая, вчерашняя, утренняя, вечерняя, редакционная, читательская, воздушная, голубиная…(Почта)
  • Читательский, служебный, систематический, алфавитный, предметный…(Каталог)
  • Деловая, спортивная, настольная, подвижная, карточная, логическая…(Игра)
  • Инфракрасная, мембранная, эргономическая, классическая, раздвижная, музыкальная…(Клавиатура)

Аркуші з відповідями здаються журі.

Тепер давайте дізнаємося як звучать в оригіналі російські прислівя.

Слайди 14-15Правильні відповіді. 

 

Викладач 2

Просимо журі оголосити бали за цей конкурс.

А ми переходимо до заключного конкурсу.

Слайд № 16 Пятий раунд І один у полі воїн

Тож оголошуємо конкурс капітанів. Наші капітани якість дуже напружені. Щоб виправити цю ситуацію перейдімо до жартівливих питань. Відповідають капітани по черзі. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

Слайд № 17 Запитання капітану ОВ:

Про нього знаємо ми нині:

з ним мають справу в медицині.

Біолог теж з ним справу має,

а компютер від нього страждає. ( Вірус )

Слайд № 18 Запитання капітану ОКМ:

У їдальні, ресторані зразу це

побачиш ти.

І в компютері також це легко

можемо знайти.

Про що йде мова? ( Меню )

Слайд № 19Запитання капітану механіків:

В компютера, як і в людини,

в роботі органи єдині.

Скажіть, як те, що замість серця в

компютерних відсіках зветься? ( Процесор )

 

Слайд № 20Запитання капітану будівельників:

З ним справу має архіватор .

З ним справу має будівельник.

Хто за компютером працює,

до нього теж давно вже звик.

Скажіть, про що іде тут мова

назвіть одне англійське слово. ( Windows )

Дякуємо нашим капітанам.та просимо журі оголосити бали за цей конкурс.

 

Викладач 1

Слайд № 21 Шостий раунд Конкурс вболівальників

Запрошуються по 1 вболівальнику від кожної команди.

«Уявіть себе комп'ютером: вас увімкнули, струм наповнив вас енергією, загорілися ліхтарики індикації на вашому корпусі. Користувач почав керувати вами й примушувати працювати в заданому режимі. Ви перебуваєте в певному стані. Нас цікавить ваше відчуття як живого організму.

На картці вказано стан, у якому ви перебуваєте. Ваше завдання — за допомогою пантоміми зобразити цей стан так, щоб команда змогли його відгадати.».

Текст карток:

а) зависання, б) копіювання без вінчестера.

а) зациклення, б) оптимізація диска.

 

Слайд № 22Ми дійшли до фінішу нашої гри. Щоб дізнатися переможця конкурсу, треба порахувати бали. Це робило наше  журі. Слово журі!!!

Нагородження учасників і переможців гри.

Ми вітаємо всіх гравців наших команд. І бажаємо їм у майбутньому бути такими ж ненаситними до знань, допитливими та зацікавленими інформатикою.

Часто кажуть у народі:

Що посієш те й пожнеш.

Лиш озброївшись знаннями,

Впевнено вперед підеш.