«Пізнання світу комп’ютерної техніки »
/виховна година/
Викладач: Горшкова Н.М
Тема: Пізнай себе і світ.
Мета:
Вид заняття: позаурочний захід.
Технологія: технологія колективної діяльності.
Обладнання: портрети вчених, папір, комп’ютерні презентації, ПК, мультимедійний проектор.
Оформлення читальної зали:
Сценарій виховного заходу .
Слайд1. «Пізнай себе і світ»
Вступне слово викладача1.
«Немає жодної галузі людської діяльності, що розвивалася б так бурхливо, як розвивається обчислювальна техніка. Щороку — нові моделі комп'ютерів, нові технології, нове програмне забезпечення. Куди приведе нас таке стрімке вдосконалення техніки? Чи стане комп'ютер мислячою істотою, чи буде він бачити, чути, говорити? Більшість з нас не може уявити життя без комп’ютера, мобільного телефону. А знаєте Ви, що здатність людини засвоювати інформацію становить в середньому 25 біт/с, або близько одного слова за секунду. Швидкість же роботи сучасних ЕОМ метнула рубіж сотень мільйонів за секунду.
Отже,сьогодні наша зустріч невипадкова.
Слайд2
14 лютого відзначається неофіційний День комп'ютерника . У 1946 році в цей день громадськості вперше був представлений електронний комп'ютер ENIAC . (6 м в висоту и 26 м в довжину)
ENIAC був розроблений для вирішення однієї із серйозних і потрібних завдань того часу: для обрахунку балістичних таблиць армії. В армії були відділи, які займаються обрахуванням балістичних таблиць для потреб артилерії та авіації. Працювали в цих відділах люди на посади Армійського Калькулятора.
Неможливо точно відповісти на питання, хто саме винайшов комп'ютер. Річ у тому, що комп'ютер не є винаходом однієї людини. Він увібрав у собі ідеї та технічні рішення багатьох вчених та інженерів.
Як можна знати добре інформатику, не знаючи корифеїв, видатних інформатиків в обличчя.
Презентація студента 1 курсу « Інформатика в особистостях».
Слайди 3-13
Вступне слово викладача2.
Сучасне святкування Дня комп'ютерника проводиться буквально повсюдно, оскільки комп'ютери настільки тісно вплелися в наше життя, що люди, які займаються їх обслуговуванням, зараз працюють практично у всіх великих організаціях та компаніях. Сьогодні комп'ютер вже не є виключно машиною для військового використання. Майже в кожному будинку зараз можна побачити персональні комп'ютери, які покликані полегшити багато видів робіт людям.
Але існує дуже багато свят пов’язаних з комп’ютером .
Слайд14. 12 вересня. День програміста.
Ада Лавлейс написала першу програму (для аналітичної машини Беббіджа_)
Слайд15 19 вересня. День народження "смайла"
19 вересня 1982 г. професор Університета Карнеги-Меллона Скотт Фалман (Scott E. Fahlman) вперше запропанував використовувати три символи, - двокрапку, дефіс та скобку яка закривається - для об означення "улыбающегося лица".
Слайд16 2 листопада. День Хакера. 2 листопада 1988 года Роберт Моррис (молодший) запустив в Сеть червяка, який "уложил" 6000 компьютерів (по офіційним даним).
Слайд 17 9 грудня. День комп’ютерної миши
9 грудня 1968 года американский вчений Дуглас Энгелбарт продемонстрував першу модель комп’ютерної миші.
Уявляла вона собою деревяний куб на колесиках і кнопкою зі шнуром, що нагадувало хвіст гризуна, за що вона і отримала своє імя маніпулятором типа мишь.
Слайд18 27 січня. Міжнародний день без Internet
В цей день відпочіваєм від Інтернета. Просто закриваем браузер і виходимо на вулицю подихати свіжим повітрям.
І ще багато інших.
Виходять двоє ведучих
Презентація 2.
Слайд № 1 Інтелектуально – розважальний конкурс ”Ми - знаємо, ми -вміємо”
Ведучий 1:
Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли у інститут до нас.
Просторий клас, а в нім машини
І кожному як би пізнать
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
Тож не борімося, до діла
І зараз конкурс проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.
Ведучий 2
Доброго дня, шановні гості нашого заходу!
Запрошуємо вас до мандрівки в країну, де царює його величність Комп’ютер. Сподіваємось, що після подорожі інформатика стане цікавим і корисним захопленням. Бажаємо вам приємно провести час.
Ведучий 1
Сьогодні ми проведемо інтелектуально розважальну гру “ Своя гра”, в якій можна стати переможцем завдяки своїм знанням і щасливому випадку. Запрошуємо представників кожної групи в кількості 3 чоловік.
Команда групи організація виробництва………11ОВ
Команда групи ОКМ……….11ОКМ
Команда групи механіків…….12М
Команда групи будівельників…….11Б
Ведучий 2
Щоб це змагання було чесним,
Ми виберемо журі.
Оцінювати гру команд будуть:__________________________________
А зараз з командами проведемо жеребкування, визначимо хто першим одержить право відповіді. За кожну розгадану анаграму команда одержує 1 бал, максимальна кількість балів, яку можна набрати в цьому завданні 4 бали. На конкурс відводиться 1 хвилина. Завдання виконується на аркуші паперу.
Слайд №2Розшифруйте анаграму
Поки журі буде оцінювати, ми побачимо правильні результати анаграми.
Слайд №3 Правильні результати анаграми
Ведучий 2
Слухай, і ти почуєш щось нове.
Слухай, і що почув то твоє.
Слухай, щоб розуміть чужі слова.
Слухай, хай все навколо ожива.
Слухай, хіба ти будеш один?
Слухай і ти не будеш один!
Ведучий 1
Сподіваємося, що наша зустріч буде пізнавальною, повчальною, цікавою. Командам хочеться побажати виявити максимум кмітливості, сміливості, веселості, коректності та організованості. Тож командам та їхнім уболівальникам: Ні пуху, ні пера!!!
Ведучий 2
Зараз ми Вас ознайомимо з правилами проведення гри: Гра складатиметься, з 5 раундів, кожен конкурс оцінюватиметься відповідною кількістю балів, про які ми Вас повідомлятимемо перед кожним конкурсом.
Просимо журі оголосити яка перша група одержить право відповіді.
Слайд № 4 Перший раунд “ Розминка”
Викладач 2
Отже, ми розпочинаємо нашу гру.
Перший наш конкурс, полягає в тому, що кожному гравцю з команди дається по одному запитанню, оцінка за кожну правильну відповідь 1 бал. Команда допомагати не може.
Команда організація виробництва:
1.З яких знаків складається алфавіт двійкової системи? ( 0 і 1 )
2.Які види пам’яті має комп’ютер? ( Зовнішня і внутрішня )
3.Пристрій, для введення з паперових носіїв у комп’ютер графічних зображень і тексту( Сканер )
Команда ОКМ:
1. Скільки бітів має 10 байт?(80)
2.Пристрій для перегляду на екрані комп’ютера телевізійних передач ( ТВ-тюнер)
3.Сукупність даних, яке має своє ім’я та зберігається на зовнішніх пристроях комп’ютера? ( Файл )
Команда механіків:
1.Що є основним з пристроїв комп’ютера, який можна назвати його “мозком”? ( Процесор )
2.Для введення звукового сигналу використовують…. ( Мікрофон )
3. Як називається мінімальна одиниця вимірювання інформації? (біт)
Команда будівельників:
Просимо журі оголосити бали за перший конкурс.
Слайд № 5. Другий раунд “Всього одна буква”
Викладач 1
До перерахованих слів необхідно додати, відняти та замінити одну літеру і отримати слово, пов’язане з інформатикою і комп’ютерами. Оцінка за кожну правильну літеру 1 бал, дається 1 хвилина.
Завдання виконується на аркуші паперу.
Слайд № 6 Питання командам
Поки команди виконують завдання ми будемо задавати вболівальникам я питання, за яке відповідній команді присуджується додатковий 1бал
Слайд № 7 Відповіді Тепер дізнаємося які слова пов’язані з інформатикою і комп’ютерами ви мали отримати.
Просимо журі оголосити результати.
Викладач 2
Ми переходимо до наступного конкурсу.
Слайд № 8 Третій раунд “Кодувальник”
Цей раунд складається з 2 завдань.
Слайд № 9(завдання1)
Розшифруйте слово 140142141136146142144, використовуючи таблицю
Символ |
Код |
Символ |
Код |
Символ |
Код |
А |
128 |
Л |
139 |
Ц |
150 |
Б |
129 |
М |
140 |
Ч |
151 |
В |
130 |
Н |
141 |
Ш |
152 |
Г |
131 |
О |
142 |
Щ |
153 |
Д |
132 |
П |
143 |
Ъ |
154 |
Е |
133 |
Р |
144 |
Ы |
155 |
Ж |
134 |
С |
145 |
Ь |
156 |
З |
135 |
Т |
146 |
Э |
157 |
И |
136 |
У |
147 |
Ю |
158 |
Й |
137 |
Ф |
148 |
Я |
159 |
К |
138 |
Х |
149 |
|
|
(монитор)
Слайд № 10(завдання2)
Символ |
Код |
Символ |
Код |
Символ |
Код |
А |
|
Л |
|
Ц |
|
Б |
|
М |
|
Ч |
|
В |
|
Н |
|
Ш |
|
Г |
|
О |
|
Щ |
|
Д |
|
П |
|
Ъ |
|
Е |
|
Р |
|
Ы |
|
Ж |
|
С |
|
Ь |
|
З |
|
Т |
|
Э |
|
И |
|
У |
|
Ю |
|
Й |
|
Ф |
|
Я |
|
К |
|
Х |
|
|
|
(память, модем)
Просимо журі оголосити бали за цей конкурс, а ми переходимо до наступного.
Слайд № 11 Четвертий раунд “Фольклорна інформатика”
Викладач 1. Цей раунд також складається з 2 завдань.
Протягом 2 хвилин командам необхідно розставити правильно пробіл в представлених фразах і отримати відомі російські прислів’я. За кожне правильне прислів’я команда отримує 2 бали.
Завдання виконуються на аркуші паперу.
Слайд № 12 Завдання1
Ус трах агл аза в ели ки ( У страха глаза велики )
С мел огоп уляб оит ся ( Смелого пуля боится )
Нас ерди тыхво дув озят ( На сердитых воду возят )
В сякс в оегос час тьяку знец ( Всяк своего счастья кузнец )
Питання вболівальникам :
Який символ іноді називають словом, що в перекладі означає золото?($)
Слайд № 13 Завдання 2
Перед вами програмні версії відомих російських прислів’їв і приказок. Спробуйте пригадати, як звучать вони в оригіналі.
Компьютер памятью не испортишь ( Кашу маслом не испортишь )
Не все то Windows, что висит ( Не все то золото, что блестит )
Из музыкального файла 16 бит не выкинешь ( Из песни слов не выкинешь )
Не стыдно не взломать, стыдно не пытаться ( Не стыдно не знать, стыдно не учиться )
За одного хакера семь кандидатов наук дают ( За одного битого двух небитых дают )
Питання вболівальникам :
Аркуші з відповідями здаються журі.
Тепер давайте дізнаємося як звучать в оригіналі російські прислів’я.
Слайди 14-15Правильні відповіді.
Викладач 2
Просимо журі оголосити бали за цей конкурс.
А ми переходимо до заключного конкурсу.
Слайд № 16 П’ятий раунд “І один у полі воїн”
Тож оголошуємо конкурс капітанів. Наші капітани якість дуже напружені. Щоб виправити цю ситуацію перейдімо до жартівливих питань. Відповідають капітани по черзі. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Слайд № 17 Запитання капітану ОВ:
Про нього знаємо ми нині:
з ним мають справу в медицині.
Біолог теж з ним справу має,
а комп’ютер від нього страждає. ( Вірус )
Слайд № 18 Запитання капітану ОКМ:
У їдальні, ресторані зразу це
побачиш ти.
І в комп’ютері також це легко
можемо знайти.
Про що йде мова? ( Меню )
Слайд № 19Запитання капітану механіків:
В комп’ютера, як і в людини,
в роботі органи єдині.
Скажіть, як те, що замість серця в
комп’ютерних відсіках зветься? ( Процесор )
Слайд № 20Запитання капітану будівельників:
З ним справу має архіватор .
З ним справу має будівельник.
Хто за комп’ютером працює,
до нього теж давно вже звик.
Скажіть, про що іде тут мова
назвіть одне англійське слово. ( Windows )
Дякуємо нашим капітанам.та просимо журі оголосити бали за цей конкурс.
Викладач 1
Слайд № 21 Шостий раунд “Конкурс вболівальників”
Запрошуються по 1 вболівальнику від кожної команди.
«Уявіть себе комп'ютером: вас увімкнули, струм наповнив вас енергією, загорілися ліхтарики індикації на вашому корпусі. Користувач почав керувати вами й примушувати працювати в заданому режимі. Ви перебуваєте в певному стані. Нас цікавить ваше відчуття як живого організму.
На картці вказано стан, у якому ви перебуваєте. Ваше завдання — за допомогою пантоміми зобразити цей стан так, щоб команда змогли його відгадати.».
Текст карток:
а) зависання, б) копіювання без вінчестера.
а) зациклення, б) оптимізація диска.
Слайд № 22Ми дійшли до фінішу нашої гри. Щоб дізнатися переможця конкурсу, треба порахувати бали. Це робило наше журі. Слово журі!!!
Нагородження учасників і переможців гри.
Ми вітаємо всіх гравців наших команд. І бажаємо їм у майбутньому бути такими ж ненаситними до знань, допитливими та зацікавленими інформатикою.
Часто кажуть у народі:
Що посієш те й пожнеш.
Лиш озброївшись знаннями,
Впевнено вперед підеш.