Виховна година "Подорож в країну Ввічливості та Доброти"

Про матеріал

- познайомити дітей з поняттям «ввічливість», «доброти», показати необхідність вживання в мові “ввічливих” слів;

- розвивати пізнавальний інтерес, пам'ять, увагу, уяву, мову учнів, розширити кругозір учнів, сприяти розвитку уміння порівнювати, аналізувати, робити виводи;

- виховувати культуру спілкування, формувати пошану і доброзичливе відношення до людей.

Перегляд файлу

Краснолиманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

 

 

 

 

 

KIDS01

 

 

 

                                                                  Підготувала:

                                                                кл.керівник

                                                             5-А класу

                                                                      Потапенко І.М.

 

 

 

 

 

 

2010 рік

Мета: сприяти етичному розвитку особстості учнів.

Завдання:

- познайомити дітей з поняттям «ввічливість», «доброти», показати необхідність вживання в мові “ввічливих” слів;

- розвивати пізнавальний інтерес, пам'ять, увагу, уяву, мову учнів, розширити кругозір учнів, сприяти розвитку уміння порівнювати, аналізувати, робити виводи;

- виховувати культуру спілкування, формувати пошану і доброзичливе відношення до людей.

Обладнення: мультимедійна установка, презентація: «Подорож в країну Ввічливості і Доброти», плакати з ввічливими словами, чарівна паличка, картки із завданнями, сонечко, хмаринки.

Ігри: «Добре сонечко», «Чарівні слова», «Будь уважний», «не-ввічливо».

Форма проведення: бесіда з елементами гри.

Оформлення класу: на дошці плакати «Ввічливі слова».

Хід позакласного заняття:

I. Організаційний момент.

- Здрастуйте, діти. Я дуже рада бачити вас і ваші добрі обличчя, променисті очи! Давайте подаруємо частинку свого гарного настрою один одному! Подивіться, діти, один на одного і посміхніться!

II. Вступне слово.

- Сьогодні на занятті, ми з вами відправимося у захоплюючу подорож в одну незвичайну чарівну країну. А як називається ця країна, спробуйте, відгадати самі.

- У цій Країні люди вітають один одного з успіхом, утішають і заспокоюють в біді, поступаються місцем старшим, допомагають один одному, люблять робити один одному подарунки, говорять добрі і ввічливі слова.

- Діти, напевно, ви вже здогадалися, про яку країну йде мова. Як вона називається?

Діти: Країна Ввічливості і Доброти.

Слайд 1

- Я запрошую вас в подорож по чарівній країні Ввічливості і Доброти.

По дорозі в цю дивовижну Країну ми відвідаємо:

Слайд 2

1. Алею Вітань.

2. Море Доброти.

3. Океан Ввічливості.

4. Палац Вибачень.

5. Острів «Дружби».

III. Подорож в країну Ввічливості і Доброти.

Слайд 3

1. Перший пункт, який, ми повинні відвідати - це «Алея вітань».

- Скажіть, діти, коли люди зустрічаються, то з яких слів зазвичай починають своє спілкування?

Діти: Із слова «Здоровенькі були».

- Правильно, люди починають знайомитися із слова “здоровенькі були” або «вітаю». Це найзвичайніше і разом з тим найважливіше слово, з якого починається спілкування людей, яке характеризує людину як ввічливого і привітного.

- А що ж означає просте, звичайне слово ?

- У кожного слова є своя таємниця, історія його походження. І ми зараз з вами прочинимо цю таємницю, і дізнаємося, коли вперше з'явилося це слово.

Слайд 4

- У дуже далекі часи, коли жили печерні люди: у них не було слів ні “вітаю”, ні “до побачення”. Але одного разу вони захворіли і ніяк не могли видужати, і той, хто був у них замість лікаря (тому що справжніх лікарів тоді не було), сказав їм:

- Ви хворієте тому, що не бажаєте один одному здоров'я. Хіба може бути здоровим людина, якщо йому ніхто не бажає здоров'я? Печерні люди замислювалися і вирішили говорити при зустрічі один одному слово “Здоровенькі були” - це означає будьте здорові.

“Здоровенькі були”- сказали вони один одному і відразу відчули себе краще. З тих пір люди вітаються один з одним. Ось тому говорять, що слово “здоровенькі були” - це чарівне слово, яке може допомогти людині в зціленні.

- А які ще слова вітання ви знаєте? (добрий ранок, добридень, добрий вечір, привіт, салют)

Слайд 5

2. - Перше море, яке ми повинні перепливти, - «Море Доброти».

- Діти, а що таке - ДОБРОТА?

- Діти, а які вірші ви знаєте про доброту?

Виходять учні і розповідають вірш «Доброта».

Учень 1:

Добрим бути зовсім, зовсім не просто,

Не залежить доброта від зросту, не залежить доброта від кольору.

Доброта - не пряник, не цукерка.

Доброта з роками не старіє, доброта від холоду зігріє,

 Якщо доброта, як сонце, світить, радіють дорослі і діти.

Учень 2:

Слово це серйозне,

Головне, важливе.

Те, що означає воно,

Дуже потрібне для кожного.

У нім турбота і ласка,

 Тепло і любов.

 У ньому прагнення

На допомогу прийти знов і знов.

Слайд 6

- Зараз ми з вами пограємо в гру “Добре сонечко”.

- У кожному з нас є маленьке сонце. Це сонце - доброта. Як сонце, доброта осяює своїми променями і дує людям теплои, дбайливості і увагу.

- Я промінцем сонечка доторкатимуся до вас, а ви мені повинні будете розповісти, яку добру справу ви зробили за останній час.

- Бачите, діти, як багато добрих справ ви зробили.

Слайд 7

3. - А нам пора рухатися далі. Попереду - Океан Ввічливості.

- А як ви думаєте, що таке ввічливість? Давайте, прочитаємо на слайді.

Слайд 8

Ввічливість - це уміння поводитися так, щоб іншим було приємно з тобою спілкуватися.

- Діти, а чи завжди ви в спілкуванні з людьми користуєтеся «чарівними словами»?

Слова коротенькі ці

Всюди чуються з ранку.

Вони живуть на білому світі

Запам'ятати їх давно пора.

Слайд 9

4. Фізкультмінутка. Гра “Будь уважний”

- А зараз, діти, давайте пограємо. Я проситиму вас виконати завдання, але виконувати їх треба тільки тоді, коли я назву “чарівне слово”.

Встаньте, будь ласка! Підніміть руки! Будьте добрі, поплещіть в долонях! Потопайте. Пострибайте, будь ласка. Будьте люб'язні, руки вперед. Опустітьруки, будь ласка.

Будьте добрі, нахилите голову вперед.

Нахилите, назад, будь ласка.

Вліво. Вправо.

Будьте люб'язні, сідаєте на свої місця.

Слайд 10

4. - На нашому шляху зустрівся невеликий острів - це Острів «Дружби».

- Що таке дружба?

Слайд 11

- Дружба - близькі відносини, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільності інтересів.

- Напевно, діти, ви зі мною погодитеся, що найкраще в житті - це дружба. Дружбу треба цінувати. Давайте зараз складемо наші квіти дружби.

Слайд 12

У нас буде робота в групах. Кожній групі роздаються пелюстки з визначенням дружби. Діти складають по групах квітки дружби і пояснюють, чому вибрали саме ці пелюстки для квітки.

(Допомога, відданість, доброта, увага, чуйність, довіра, чесність, радість, злість, хвастощі, грубість, байдужість, заздрість, егоїзм, щирість.)

- А які слова ви не вибрали для квітки? Чому? Ось і вийшла квітка дружби, тепер ви знаєте про дружбу все.

Слайд 13

- А зараз до нас прийшли в гості казкові герої Мальвіна і Буратіно.

Мальвіна: Добрий день, діти!

Буратіно: (бурчить собі під ніс, стоїть впівоберта до плаката) Привіт.

Мальвіна: Що ти такий невеселий, Буратіно?

Буратіно: Невеселий і все. А тобі що від мене треба?

Мальвіна: (образливо) Чому ти мені так відповідаєш? Адже я хочу дізнатися, що з тобою трапилося. Можливо, тобі треба допомогти?

Буратіно: А що я тобі такого сказав?

Мальвіна: Нічого особливого ти мені не сказав, але так ти зі мною говориш, що неприємно навіть слухати і відповідати.

Буратіно: Ще чого, хто не хоче, хай зі мною не розмовляє!

Мальвіна: Буратіно, що у тебе за тон?

Буратіно: Звичайний. Адже я нікого не лаю.

Мальвіна: Я помітила, що ти часто говориш таким тоном не тільки з хлоп'ятами, але навіть і з Татом Карло.

Буратіно: Подумаєш - тон! Можливо, я іноді говорю трохи голосно і капризно, зате я хороший товариш, веселий, допомагаю всім, люблю всіх веселити. Тільки деякі не розуміють жартів. Ось, наприклад, вчора йду і бачу: П'єро посковзнувся і як плюхнеться на землю. Я, звичайно, засміявся і запитав його: “Ну, як посадка пройшла?” А він образився і пішов. І що поганого я сказав? Так, хіба я один так розмовляю і жартую? Я вчуся у хлоп'ят. Он вони як самі говорять. Є такі, які навіть називають один одного грубими словами, дратуються.

Мальвіна: (звертаючись до учнів) Діти, поясните Буратіно, чому образився П'єро. Чому йому неприємний “жарт” Буратіно?

Відповіді дітей

Буратіно: Ну, гаразд давайте не думатимемо, хто гірше за себе веде, ми просто станемо всі кращі. Добре я придумав?

Мальвіна: Дуже добре, Буратіно. Треба завжди пам'ятати, що від доброго слова у людей стає тепло на серці, а від злого - дружба може руйнуватися.

- Ну, ось і добре, діти, що Буратіно все зрозумів, навчився правильно поводитися по відношенню до інших людей, став добрим і ввічливим.

Слайд 14

5. Ми продовжуємо нашу подорож і наступне місце, куди ми відправимося це «Палац вибачень».

- Які слова вибачень ви знаєте?

Слайд 15.

Вибачте, будь ласка

Вибачте мені

Я не хотів Вас образити

Слайд 16

- Молодці, діти, ви справилися зі всіма випробуваннями, які зустрічалися на вашому нелегкому шляху, і тому двері чарівної країни Доброти і Ввічливості для вас відкриті. Ласкаво просимо!

Всіх чудес в казковій країні не перечитати. Жити - поживати тут завжди задоволення. Всі жителі тут казково ввічливі і добрі.

- А, так, як це країна чарівна, давайте станемо, діти, теж добрими чарівниками для навколишніх людей, подаруємо їм трохи радості, щастя і тепла і ми самі станемо від цього щасливіше!

IV. Підсумок заняття:

- У підсумку нашого заняття, давайте ще раз пригадаємо правила ввічливості.

Слайд 17

- Вітайся при зустрічі.

 - Не груби, навіть якщо сердитий.

 - Проявляй доброзичливість.

 - Будь ввічливий і вихований.

- Прагни бути хорошим вірним іншому.

- Здійснюй добрі справи просто так, з хороших спонук.

Слайд 18

- Давайте закінчимо нашу подорож веселою дружною піснею. (Виконання пісні «Дорогою добра»)

V. Рефлексія.

Слайд 19

- Ну ось, прийшов час прощатися. Мені б хотілося дізнатися з яким настроєм ви йдете з сьогоднішнього заняття.

- Я хочу, щоб ви сама дали оцінку нашому заняттю. Перед вами лежать сонечко і хмаринки.

- Кому було цікаво на занятті, хто дізнався багато нового і цікавого, у кого гарний настрій підніміть сонечко, а хто нудьгував на занятті, кому було нецікаво - підніміть хмаринку.

- На цьому наше заняття закінчене. Дякую за увагу! До нових зустрічей!

1

 

docx
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
2506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку