Виховна година "Подорож в країну Ввічливості та Доброти"

Про матеріал

- познайомити дітей з поняттям «ввічливість», «доброти», показати необхідність вживання в мові “ввічливих” слів;

- розвивати пізнавальний інтерес, пам'ять, увагу, уяву, мову учнів, розширити кругозір учнів, сприяти розвитку уміння порівнювати, аналізувати, робити виводи;

- виховувати культуру спілкування, формувати пошану і доброзичливе відношення до людей.

Перегляд файлу

Краснолиманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

 

 

 

 

 

KIDS01

 

 

 

                                                                  Підготувала:

                                                                кл.керівник

                                                             5-А класу

                                                                      Потапенко І.М.

 

 

 

 

 

 

2010 рік

Мета: сприяти етичному розвитку особстості учнів.

Завдання:

- познайомити дітей з поняттям «ввічливість», «доброти», показати необхідність вживання в мові “ввічливих” слів;

- розвивати пізнавальний інтерес, пам'ять, увагу, уяву, мову учнів, розширити кругозір учнів, сприяти розвитку уміння порівнювати, аналізувати, робити виводи;

- виховувати культуру спілкування, формувати пошану і доброзичливе відношення до людей.

Обладнення: мультимедійна установка, презентація: «Подорож в країну Ввічливості і Доброти», плакати з ввічливими словами, чарівна паличка, картки із завданнями, сонечко, хмаринки.

Ігри: «Добре сонечко», «Чарівні слова», «Будь уважний», «не-ввічливо».

Форма проведення: бесіда з елементами гри.

Оформлення класу: на дошці плакати «Ввічливі слова».

Хід позакласного заняття:

I. Організаційний момент.

- Здрастуйте, діти. Я дуже рада бачити вас і ваші добрі обличчя, променисті очи! Давайте подаруємо частинку свого гарного настрою один одному! Подивіться, діти, один на одного і посміхніться!

II. Вступне слово.

- Сьогодні на занятті, ми з вами відправимося у захоплюючу подорож в одну незвичайну чарівну країну. А як називається ця країна, спробуйте, відгадати самі.

- У цій Країні люди вітають один одного з успіхом, утішають і заспокоюють в біді, поступаються місцем старшим, допомагають один одному, люблять робити один одному подарунки, говорять добрі і ввічливі слова.

- Діти, напевно, ви вже здогадалися, про яку країну йде мова. Як вона називається?

Діти: Країна Ввічливості і Доброти.

Слайд 1

- Я запрошую вас в подорож по чарівній країні Ввічливості і Доброти.

По дорозі в цю дивовижну Країну ми відвідаємо:

Слайд 2

1. Алею Вітань.

2. Море Доброти.

3. Океан Ввічливості.

4. Палац Вибачень.

5. Острів «Дружби».

III. Подорож в країну Ввічливості і Доброти.

Слайд 3

1. Перший пункт, який, ми повинні відвідати - це «Алея вітань».

- Скажіть, діти, коли люди зустрічаються, то з яких слів зазвичай починають своє спілкування?

Діти: Із слова «Здоровенькі були».

- Правильно, люди починають знайомитися із слова “здоровенькі були” або «вітаю». Це найзвичайніше і разом з тим найважливіше слово, з якого починається спілкування людей, яке характеризує людину як ввічливого і привітного.

- А що ж означає просте, звичайне слово ?

- У кожного слова є своя таємниця, історія його походження. І ми зараз з вами прочинимо цю таємницю, і дізнаємося, коли вперше з'явилося це слово.

Слайд 4

- У дуже далекі часи, коли жили печерні люди: у них не було слів ні “вітаю”, ні “до побачення”. Але одного разу вони захворіли і ніяк не могли видужати, і той, хто був у них замість лікаря (тому що справжніх лікарів тоді не було), сказав їм:

- Ви хворієте тому, що не бажаєте один одному здоров'я. Хіба може бути здоровим людина, якщо йому ніхто не бажає здоров'я? Печерні люди замислювалися і вирішили говорити при зустрічі один одному слово “Здоровенькі були” - це означає будьте здорові.

“Здоровенькі були”- сказали вони один одному і відразу відчули себе краще. З тих пір люди вітаються один з одним. Ось тому говорять, що слово “здоровенькі були” - це чарівне слово, яке може допомогти людині в зціленні.

- А які ще слова вітання ви знаєте? (добрий ранок, добридень, добрий вечір, привіт, салют)

Слайд 5

2. - Перше море, яке ми повинні перепливти, - «Море Доброти».

- Діти, а що таке - ДОБРОТА?

- Діти, а які вірші ви знаєте про доброту?

Виходять учні і розповідають вірш «Доброта».

Учень 1:

Добрим бути зовсім, зовсім не просто,

Не залежить доброта від зросту, не залежить доброта від кольору.

Доброта - не пряник, не цукерка.

Доброта з роками не старіє, доброта від холоду зігріє,

 Якщо доброта, як сонце, світить, радіють дорослі і діти.

Учень 2:

Слово це серйозне,

Головне, важливе.

Те, що означає воно,

Дуже потрібне для кожного.

У нім турбота і ласка,

 Тепло і любов.

 У ньому прагнення

На допомогу прийти знов і знов.

Слайд 6

- Зараз ми з вами пограємо в гру “Добре сонечко”.

- У кожному з нас є маленьке сонце. Це сонце - доброта. Як сонце, доброта осяює своїми променями і дує людям теплои, дбайливості і увагу.

- Я промінцем сонечка доторкатимуся до вас, а ви мені повинні будете розповісти, яку добру справу ви зробили за останній час.

- Бачите, діти, як багато добрих справ ви зробили.

Слайд 7

3. - А нам пора рухатися далі. Попереду - Океан Ввічливості.

- А як ви думаєте, що таке ввічливість? Давайте, прочитаємо на слайді.

Слайд 8

Ввічливість - це уміння поводитися так, щоб іншим було приємно з тобою спілкуватися.

- Діти, а чи завжди ви в спілкуванні з людьми користуєтеся «чарівними словами»?

Слова коротенькі ці

Всюди чуються з ранку.

Вони живуть на білому світі

Запам'ятати їх давно пора.

Слайд 9

4. Фізкультмінутка. Гра “Будь уважний”

- А зараз, діти, давайте пограємо. Я проситиму вас виконати завдання, але виконувати їх треба тільки тоді, коли я назву “чарівне слово”.

Встаньте, будь ласка! Підніміть руки! Будьте добрі, поплещіть в долонях! Потопайте. Пострибайте, будь ласка. Будьте люб'язні, руки вперед. Опустітьруки, будь ласка.

Будьте добрі, нахилите голову вперед.

Нахилите, назад, будь ласка.

Вліво. Вправо.

Будьте люб'язні, сідаєте на свої місця.

Слайд 10

4. - На нашому шляху зустрівся невеликий острів - це Острів «Дружби».

- Що таке дружба?

Слайд 11

- Дружба - близькі відносини, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільності інтересів.

- Напевно, діти, ви зі мною погодитеся, що найкраще в житті - це дружба. Дружбу треба цінувати. Давайте зараз складемо наші квіти дружби.

Слайд 12

У нас буде робота в групах. Кожній групі роздаються пелюстки з визначенням дружби. Діти складають по групах квітки дружби і пояснюють, чому вибрали саме ці пелюстки для квітки.

(Допомога, відданість, доброта, увага, чуйність, довіра, чесність, радість, злість, хвастощі, грубість, байдужість, заздрість, егоїзм, щирість.)

- А які слова ви не вибрали для квітки? Чому? Ось і вийшла квітка дружби, тепер ви знаєте про дружбу все.

Слайд 13

- А зараз до нас прийшли в гості казкові герої Мальвіна і Буратіно.

Мальвіна: Добрий день, діти!

Буратіно: (бурчить собі під ніс, стоїть впівоберта до плаката) Привіт.

Мальвіна: Що ти такий невеселий, Буратіно?

Буратіно: Невеселий і все. А тобі що від мене треба?

Мальвіна: (образливо) Чому ти мені так відповідаєш? Адже я хочу дізнатися, що з тобою трапилося. Можливо, тобі треба допомогти?

Буратіно: А що я тобі такого сказав?

Мальвіна: Нічого особливого ти мені не сказав, але так ти зі мною говориш, що неприємно навіть слухати і відповідати.

Буратіно: Ще чого, хто не хоче, хай зі мною не розмовляє!

Мальвіна: Буратіно, що у тебе за тон?

Буратіно: Звичайний. Адже я нікого не лаю.

Мальвіна: Я помітила, що ти часто говориш таким тоном не тільки з хлоп'ятами, але навіть і з Татом Карло.

Буратіно: Подумаєш - тон! Можливо, я іноді говорю трохи голосно і капризно, зате я хороший товариш, веселий, допомагаю всім, люблю всіх веселити. Тільки деякі не розуміють жартів. Ось, наприклад, вчора йду і бачу: П'єро посковзнувся і як плюхнеться на землю. Я, звичайно, засміявся і запитав його: “Ну, як посадка пройшла?” А він образився і пішов. І що поганого я сказав? Так, хіба я один так розмовляю і жартую? Я вчуся у хлоп'ят. Он вони як самі говорять. Є такі, які навіть називають один одного грубими словами, дратуються.

Мальвіна: (звертаючись до учнів) Діти, поясните Буратіно, чому образився П'єро. Чому йому неприємний “жарт” Буратіно?

Відповіді дітей

Буратіно: Ну, гаразд давайте не думатимемо, хто гірше за себе веде, ми просто станемо всі кращі. Добре я придумав?

Мальвіна: Дуже добре, Буратіно. Треба завжди пам'ятати, що від доброго слова у людей стає тепло на серці, а від злого - дружба може руйнуватися.

- Ну, ось і добре, діти, що Буратіно все зрозумів, навчився правильно поводитися по відношенню до інших людей, став добрим і ввічливим.

Слайд 14

5. Ми продовжуємо нашу подорож і наступне місце, куди ми відправимося це «Палац вибачень».

- Які слова вибачень ви знаєте?

Слайд 15.

Вибачте, будь ласка

Вибачте мені

Я не хотів Вас образити

Слайд 16

- Молодці, діти, ви справилися зі всіма випробуваннями, які зустрічалися на вашому нелегкому шляху, і тому двері чарівної країни Доброти і Ввічливості для вас відкриті. Ласкаво просимо!

Всіх чудес в казковій країні не перечитати. Жити - поживати тут завжди задоволення. Всі жителі тут казково ввічливі і добрі.

- А, так, як це країна чарівна, давайте станемо, діти, теж добрими чарівниками для навколишніх людей, подаруємо їм трохи радості, щастя і тепла і ми самі станемо від цього щасливіше!

IV. Підсумок заняття:

- У підсумку нашого заняття, давайте ще раз пригадаємо правила ввічливості.

Слайд 17

- Вітайся при зустрічі.

 - Не груби, навіть якщо сердитий.

 - Проявляй доброзичливість.

 - Будь ввічливий і вихований.

- Прагни бути хорошим вірним іншому.

- Здійснюй добрі справи просто так, з хороших спонук.

Слайд 18

- Давайте закінчимо нашу подорож веселою дружною піснею. (Виконання пісні «Дорогою добра»)

V. Рефлексія.

Слайд 19

- Ну ось, прийшов час прощатися. Мені б хотілося дізнатися з яким настроєм ви йдете з сьогоднішнього заняття.

- Я хочу, щоб ви сама дали оцінку нашому заняттю. Перед вами лежать сонечко і хмаринки.

- Кому було цікаво на занятті, хто дізнався багато нового і цікавого, у кого гарний настрій підніміть сонечко, а хто нудьгував на занятті, кому було нецікаво - підніміть хмаринку.

- На цьому наше заняття закінчене. Дякую за увагу! До нових зустрічей!

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губська Надія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
6800
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку