Виховна година "Прагнемо миру"

Про матеріал
Виховна година до презентації "Прагнемо миру". Можна використати як перший урок так і як виховну годину до Дня миру
Перегляд файлу

 

Тема: Прагнемо миру!

Мета: довести учням необхідність збереження миру в усьому світі, показати масштаб небезпеки війни й можливості в її запобіганні; підвести учнів до усвідомлення зовнішньої політики української держави в зміцненні миру на планеті; розкрити взаємозв’язок участі у відстоюванні миру й готовності до захисту рідної землі; розвивати вміння аналізувати події, факти, історичні явища; формувати в учнів відчуття приналежності до України – мирної нації, усвідомлення вартості людського життя; виховувати почуття патріотизму, ціннісного ставлення до всіх держав, особистої відповідальності за мир у всьому світі.

Обладнання:  паперові фігурки голубів, ручки, книга «Хрестоматія миру», ватман, олівці, вирізані з паперу зірочки, відео та аудіофайли, «Галявина миру», квітки з паперу, кольоровий папір, ножиці, клей

                                       Хід уроку

                               Епіграф: У кожного, ким би він не був, чим би він не займався,

                   є один борг, який потребує самовідданого й вірного

                   служіння: захищати мир.

                                                                     Микола Тихонов

І. Організаційний момент

       Добрий день, усім присутнім!

Перший дзвінок знову зібрав нас у колі дружної шкільної родини. Святково й урочисто розпочався сьогодні для вас новий навчальний рік. Нехай він буде плідним, радісним, цікавим і мирним для всіх нас.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

Наша зустріч присвячена тому, щоб учитися приймати один одного такими, які

ми є, вчитися розуміти один одного й жити мирно. Мир на планеті –  надзвичайно актуальна тема в усі часи. І це не дивно. Адже будь-яка людина, що загляне всередину себе, у свою душу, у свій розум, підтвердить, що зберегти мир іноді нелегко навіть у собі, що вже казати про стосунки між людьми (навіть близькими), а тим більше між країнами. Однак повинна ж бути в цього поняття якась основа, опорна точка, зміцнивши яку, цілком реально досягти стану миру всередині себе, а отже, привнести його у своє оточення. Спробуємо це з'ясувати.

Але перед цим я пропоную вам налаштуватися на наше спілкування

ІІІ. Емоційне налаштування. Енергізатор «Я – зірка».

 (Звучить тихо легка музика).

  Сядьте зручніше й заплющіть очі. Зробіть два глибоких вдихи й видихи. Уявіть, що над вами висить золота зірка. Це – ваша зірка. Вона піклується, щоб ви були щасливими. Відчуйте її тепло. Уявіть, що ви теж випускаєте промінці ясного світла й це світло йде до всіх дітей у класі. Тепер надішліть своє світло людям, яких немає в цій кімнаті: батькам, знайомим, друзям. Попрощайтеся з зіркою та розплющіть очі.

 

ІV. Основний зміст роботи.

Епіграфом нашого уроку будуть слова Миколи Тихонова: «У кожного, ким би він не був, чим би він не займався, є один борг, який потребує самовідданого й вірного служіння: захищати мир».

  • Як ви розумієте вислів М.Тихонова?
  • Чому захист миру є боргом? І перед ким? (Відповіді учнів)

А зараз пропоную вам переглянути відео «Війни світу»

Вправа «Учимося креативно мислити»

Що б не сталося, які проблеми б не виникли, усе можна вирішити мирним шляхом. Слід пам’ятати, що завжди є вихід. Іноді він може бути зовсім несподіваним. Слід виробля­ти вміння шукати нестандартні рішення. По­тренуємо свою креативність, спробувавши ді­брати закінчення до висловів відомих людей. Як ви вже здогада­лися, вони мають бути зовсім не банальними. Наприкінці нашої зустрічі ми заслухаємо ваші відповіді й порівняємо з авторськими. Можливо, хтось змінить думку, а хтось щось додасть до написаного.

(На партах перед учнями лежать картки з початком речення, вони його  продовжують. По закінченні роботи відкладають картки на край столу до кінця заходу.)

Звучить легенька музика

  • Якщо бажаєш, щоб світ змінився, стань... (Махатма Ганді)
  • Не йдіть війною проти закону, прийміть закони проти…(Єврейське прислів’я).
  • Визнання проблеми – половина успіху в її... (Зигмунд Фрейд)
  • Війна в однаковій мірі обкладає даниною чоловіків і жінок, але з одних вона стягає кров, а з інших …(В.Теккерей)
  • Війна буде повторюватися до тих пір, поки питання про неї буде вирішуватися не тими, хто…(Анрі Барбюс)

Нас, покоління ХХI століття, хвилює майбутнє планети. Ми прагнемо миру та мріємо, щоб не було вбивств, щоб не гриміли постріли, не лилася кров.

Аби розібратися в проблемах миру та війни, визначим, з чим асоціюється у вас слово «мир»

                                        Звучить музика

Створення асоціативного куща «Галявина миру»

Діти записують слова, які асоціюються з словом мир на вирізаних квітках і прикріплюють їх на ватман, на якому зображена галявина миру

А зараз я попрошу учня, який звертався до глосарія, зачитати нам, що там написано про значення слова «мир»

Виступ учня з презентацією

 Слайд 1 . Глоса́рій   словник до тексту, що пояснює маловідомі або застарілі слова, неологізми чи, як мінімум, незвичайні.

За глосарієм мир – це:

  1.               сл. 2 Відсутність незгоди, ворожнечі, сварок; згода;
  2.               сл.3 Відсутність збройної боротьби між двома або кількома народами, державами;
  1.               сл. 4. Угода сторін, що воюють між собою, про припинення воєнних дій; мирний договір.
  2.               сл.5 Спокій, тиша. 
  • Зі значенням слова мир розібрались, а що ж означає слово війна?

Виступ учня (продовження презентації)

Пояснення слова «війна».

  1. сл. 6 Організована збройна боротьба між державами, суспільними класами тощо.
  2. сл. 7Стан ворожнечі між ким-небудь; суперечка, сварка з кимось.

Вікіпедія пояснює це слово більш поширено:

  1. сл. 8 Війна – комплекс заходів, спрямований на захоплення чужих природних, енергетичних і людських ресурсів.
  2. сл.9 Війна – складне суспільно-політичне явище, пов'язане з розв'язанням суперечностей між державаминародами, національними й соціальними групами з переходом до вжитку засобів збройної боротьби, що відбувається у формі бойових дій між їхніми збройними силами

 

Війна – це страшне зло на Землі. Одного слова достатньо, щоб вона почалася й забрала мільйони життів із собою. Багато залежить від влади, від її витримки, терпіння й мудрості. Багато залежить і від нас. Наприклад, ви провчилися 7 років в одному класі, ви навчилися спілкуватися й дружити один з одним, навчилися приймати однокласників такими, які вони є. Давайте й цього року ми будемо жити мирно, за законами добра й справедливості. Це буде наш невеличкий  внесок у справу підтримання миру.

Гра «Мій внесок у справу миру» (Музика)

У вас на партах є кольорові листочки. Вам потрібно обвести і вирізати свою долоньку.

А тепер напишіть на них що б ви хотіли зробити заради миру на землі.

(Долоньки прикріплюються у вигляді променів до усміхненого сонечка на «Галявину миру»

Для чого людина народжується на світ? Для життя і щастя. А значить, для миру. Адже саме мирне існування дає можливість нам і жити, і бути щасливими.

Нам не треба війни.

 Нам не треба війни, не треба –

Ми за спокій і мир на Землі,

Щоб не коршаки в чистому небі,

А космічні пливли кораблі,

Щоб щасливо зростали діти

І не бачили жаху війни,

Щоб зловісний воєнний вітер

Був розвіяний вітром весни.

Вітром правди і сили людської –

Силу ту не здолати в віках –

Нас даремно лякають війною,

Міць народу – в народних руках!

Нам не треба війни, не треба –

Ми за спокій і мир на Землі,

Щоб не коршаки в чистому небі,

А космічні пливли кораблі.

Відеокліп Віталій Білоножко «Я ненавиджу війну»

 

Мир на всій землі – вічна мрія людства. Вона виникає в кожного нового покоління. Однак війни на планеті не вщухають майже ніколи. То в одному кінці землі, то в іншому спалахує страшне полум'я, і тоді знову гинуть люди, ллється кров, плачуть матері й діти. На жаль, людське бажання вирішувати соціальні, політичні, національні суперечки лише з позиції сили лежить в основі багатьох проблем світу. Війна – смертельно небезпечна хвороба, якою заражені всі покоління.

Велике щастя, що ви не бачите страхіть війни, не чуєте пострілів гармат, спокійно можете пересуватися вулицями, ходити до щколи, зустрічатися з друзями, чого не можна сказати про дітей Донбасу. На жаль, на сході нашої країни гинуть невинні люди. (сл.10,11,12), тому саме на вас лежить велика відповідальність: зберегти мир! І тому найважливіше – виховати в собі терпимість та повагу до іншого. З маленького миру – в собі самому, у класі, родині, державі – починається й великий і благодатний мир на нашій планеті.

Вправа «Символ життя». (музика)

Учні запалюють свічку, яку передають з рук у руки з коментарем

– Уявіть, що ця запалена свічка – наше життя. Потримайте її в своїх руках, передайте її один одному. Проаналізуйте свої відчуття.

 Запитання для обговорення.

– Що ви відчували, коли тримали свічку в своїх руках?

 – Чи хотілося вам її віддати?

 – Чи виникав страх, що свічка згасне?

 Висновок. Коли свічка знаходилася у ваших руках, лише ви вирішували, вона горітиме чи згасне. Тому, саме нам, молодому поколінню, вирішувати, якою буде Україна в майбутньому

Відеокліп «Четыре свечи”

Мир!  Це  слово  звучить по-різному на всіх континентах Землі. Але скрізь воно означає прості й одвічні істини. Які?

Мир на землі

Мир на землі — це затишок і тиша,

Це сміх дитячий і душі політ,

Коли поет чарівні вірші пише

Про незвичайний, дивовижний світ.

Мир на землі — це росяні світанки,

Краса і творчість, пісня у гаях.

Мир на землі — це вечори і ранки

Із радістю і щастям у серцях.

Мир на землі — це дім, і мама, й тато,

Й любові стільки — просто через край!

Це та земля, де щастя є багато

І в кожній хаті — хліба коровай.

Це та земля, де сміх і пісня лине,

А діти йдуть до школи знов і знов.

Й ніколи у боях ніхто не гине,

Бо там господар — щастя і любов.

відеокліп «Хай буде мир на Україні»

- Чи знаєте ви, коли святкують День Миру? (21 вересня)

                                     відео «Международный день мира”

- Яка, на вашу думку, мета проведення такого дня?

- А хто з вас знає офіційну назву цього Дня? («День глобального припинення вогню й А що є символом миру?

  • А може хто знає, чому саме голуб?

Учень розповідає легенду

Після всесвітнього потопу Ной випустив голуба, аби довідатися, чи спала вода на землі. Голуб повернувшись, приніс оливкову гілочку як свідчення благодатних умов для проживання . З того часу почали вважати зображення голуба з оливковою гілочкою символом миру, добра та благополуччя.

 

Хрестоматія Миру.

Сьогодні ми з вами спробуємо скласти своєрідну хрестоматію Миру. Перед вами лежать фігурки голубів. Напишіть на них, за яких умов, на вашу думку, у світі назавжди запанує мир. І цих голубів ми помістимо в нашу хрестоматію.

(Учні пишуть свої варіанти та вклеюють фігурки голубів у книгу).

Погляньте на нашу книгу. Вона заповнена цінними думками. І тільки за умови, що ми час від часу будемо переглядати її сторінки, ми зможемо досягти панування миру.                                                                                                                                          

 

Мирне небо над головою… Раніше, у часи мого дитинства, ця фраза була обов’язковою в привітаннях, разом із побажаннями щастя та здоров’я. Я тоді не до кінця розуміла цей вислів. Мирне небо здавалося настільки звичним, що його побажання були наче побажання повітря. І ось…

2014 рік. Саме з цього часу події в тривожать і не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану й заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня». Ми пам’ятаємо наших героїв, які боролися проти несправедливості, стояли насмерть за мир у нашій державі. Низький їм уклін. Ми серцем і душею з тими, хто й у ці дні боронить нашу свободу на сході України, пам’ятаємо тих, хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього.

            Пам'яті загиблих у всіх війнах і міжнаціональних конфліктах, тих, хто страждає від несправедливості й авторитарності, дітям і дорослим присвячено Молитву Миру.

 На фоні музики хлопці та дівчата із запаленими свічками читають Молитву.

Усі слухають стоячи.

Всемилостивий Боже!

 Веди лише від Смерті до Життя,

Від Брехні до Правди.

Веди лише від Розпачу до Надії,

Від Страху до Безпеки,

Веди лише від Ненависті до Любові,

Від Війни до Миру.

Нехай Мир заповнить наші серця,

Наш світ, наш Всесвіт!

І пам'ятаючи про загиблих і нещасних, ми маємо вчитися жити в мирі. А це не так легко. Нелегко визнати, що правий хтось інший, а не ти, складно знайти в незрозумілій тобі людині хороші риси. Складно, але необхідно. Заради майбутнього нашого світу.

V. Підсумки уроку.

Повернімося до висловів, які ви дописували на початку уроку. Пропоную переглянути їх і за необхідності дописати. Зачитаємо ваші варіанти й послухаємо авторські.

  •                 Якщо бажаєш, щоб світ змінився, стань... цією зміною. (Махатма Ганді)
  •                 Не йдіть війною проти закону, прийміть закони проти…війни.

(Єврейське прислів’я).

  •                 Визнання проблеми – половина успіху в її... розв’язанні. (Зигмунд Фрейд)
  •                 Війна в однаковій мірі обкладає даниною чоловіків і жінок, але з одних вона стягає кров, а з інших … сльози. (В.Теккерей)
  •                 Війна буде повторюватися до тих пір, поки питання про неї буде вирішуватися не тими, хто… помирає. (Анрі Барбюс)

Погодьтеся, деякі авторські продовження були зовсім несподіваними для вас, але не менш слушними. Трапляється,  що з зовсім, здавалося б, безвиході є нестандартний вихід, необхідно лише його розгледіти. І коли ми цього навчимося, буде легше досягати миру.

Рефлексія. «Незакінчені речення».

 - Сьогодні я дізнався (дізналася)…

- Я б хотів (хотіла)…

- Мені варто подумати…

Ви молоді жителі нашої планети. І від вас залежить майбутнє. Нехай усі ми навчимося розуміти й поважати одне одного, нехай почнеться на Землі нова історія історія Людства, яке не знає війни. Ми прагнемо миру!

Очікування «Святковий салют».

Перед кожним із вас є стікер у вигляді зірочок. Якщо вам сподобалася година спілкування, ваші очікування здійснилися, якщо вас схвилювала обговорена проблема , то прикріпіть їх до дошки, і ми побачимо святковий салют на честь дружби, взаєморозуміння й миру.

Закінчити сьогоднішній урок хочеться такими словами: (учні говорять по черзі по одному рядку)                                    

Я голосую за мир, за щастя у кожному домі,

Я голосую за мир, за мир на землі колисковій.

 Я голосую за мир, хай буде завжди він і всюди,

Я голосую за мир, хай будуть щасливими люди.

Хай діти здорові ростуть у мирній щасливій країні,

Хай буде в них світле життя, бо мир треба кожній дитині.

 Я голосую за мир, за мир на моїй Батьківщині.

 Я голосую за мир на рідній моїй Україні.

Хай в світі не буде незгод, ні бід, ні печалі, ні смутку,

Хай мир людям буде завжди, до миру єднаймося, люди!

Єднаймось до миру усі, учімось любити й прощати,

 Хай кожен наш прожитий день буде схожий на маленьке свято.

Я голосую за мир, хай буде завжди він і всюди,

Бо як буде мир на землі, то будуть щасливими люди.

 

Флешмоб з кульками  пісня Марти Шпак «Ми за Волю, ми за Мир»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я голосую за мир, за щастя у кожному домі,

Я голосую за мир, за мир на землі колисковій.

 Я голосую за мир, хай буде завжди він і всюди,

Я голосую за мир, хай будуть щасливими люди.

Хай діти здорові ростуть у мирній щасливій країні,

Хай буде в них світле життя, бо мир треба кожній дитині.

 Я голосую за мир, за мир на моїй Батьківщині.

 Я голосую за мир на рідній моїй Україні.

Хай в світі не буде незгод, ні бід, ні печалі, ні смутку,

Хай мир людям буде завжди, до миру єднаймося, люди!

Єднаймось до миру усі, учімось любити й прощати,

 Хай кожен наш прожитий день буде схожий на маленьке свято.

Я голосую за мир, хай буде завжди він і всюди,

Бо як буде мир на землі, то будуть щасливими люди.

 

 Всемилостивий Боже!

Веди лише від Смерті до Життя,

Від Брехні до Правди.

Веди лише від Розпачу до Надії,

Від Страху до Безпеки,

Веди лише від Ненависті до Любові,

Від Війни до Миру.

Нехай Мир заповнить наші серця,

Наш світ, наш Всесвіт!

 

Після всесвітнього потопу Ной випустив голуба, аби довідатися, чи спала вода на землі. Голуб повернувшись, приніс оливкову гілочку як свідчення благодатних умов для проживання . З того часу почали вважати зображення голуба з оливковою гілочкою символом миру, добра та благополуччя.

 

 

Мир на землі — це затишок і тиша,

Це сміх дитячий і душі політ,

Коли поет чарівні вірші пише

Про незвичайний, дивовижний світ.

Мир на землі — це росяні світанки,

Краса і творчість, пісня у гаях.

Мир на землі — це вечори і ранки

Із радістю і щастям у серцях.

Мир на землі — це дім, і мама, й тато,

Й любові стільки — просто через край!

Це та земля, де щастя є багато

І в кожній хаті — хліба коровай.

Це та земля, де сміх і пісня лине,

А діти йдуть до школи знов і знов.

Й ніколи у боях ніхто не гине,

Бо там господар — щастя і любов.

 

 

Нам не треба війни, не треба –

Ми за спокій і мир на Землі,

Щоб не коршаки в чистому небі,

А космічні пливли кораблі,

Щоб щасливо зростали діти

І не бачили жаху війни,

Щоб зловісний воєнний вітер

Був розвіяний вітром весни.

Вітром правди і сили людської –

Силу ту не здолати в віках –

Нас даремно лякають війною,

Міць народу – в народних руках!

Нам не треба війни, не треба –

Ми за спокій і мир на Землі,

Щоб не коршаки в чистому небі,

А космічні пливли кораблі.


Кожен день і кожен ранок

Люди вірять в добрий час.

Рідна мати й рідний батько

Моляться за нас!

За щасливу нашу долю,

Щоб у небо рука,

І за рідну Україну       |

Співаю я!                | (2)

 

Приспів:

Ми за волю, ми за мир,

За щасливе свято!

Ми за ніжний, ніжний спів

У рідненькій хаті!

Будемо її щодня

Вірно захищати,

Бо у нас одна-єдина      |

Україна-мати!            | (2)

 

Наші хлопці все готові

Захищати рідний край,

А дівчата синьоокі -

Вв них гарячі серця.

І ніколи вже, повірте,

Не зламатись нам,

Доки вільна, доки сильна |

Рідна земля!             | (2)

 

Приспів.

 

Хай же сонце нам сіяє

У блакитних небесах,

І майбутнє, і надія

Нашого життя!

Хай ростуть щасливі діти

На усій землі!

Хай же лине слава

Нашій Україні!

Хай же лине слава Україні!

 

Приспів.

 

 

 

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Михайлівна Альбіна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Поцілуйко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Доброва Наталя
Додано
16 вересня 2019
Переглядів
6835
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку