Тема: Здоров’я і збереження життя – головна цінність людини
/ правила поводження біля ялинки/
Мета
Ознайомити учнів з правилами поведінки під час проведення новорічних свят.
Познайомити учнів з небезпечними ситуаціями у побуті та правила безпеки під час зимових канікул.
Навчити відтворювати порядок дій повідомлення відповідним службам про небезпечні ситуації.. Розвивати вміння і навички безпечної поведінки.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні вміти :
Обладнання і матеріали
Хід виховної години
І.Організація класу
Вступна частина
/ учні розказують вірші/
нема загроз, добро і лад.
Але чого ж приходить лихо
І розрушає все підряд?
Було так весело й чудово,
Так безтурботно линув сміх.
І все змінилося раптово,
Бідою вилилось на всіх.
2.А почалося все з дрібниці,
Хтось сірничком черкнув на мить.
Здавалось би, які дурниці!
Та ось ялинка вже горить…
І плаття в дівчинки палає,
Скрізь дим і крик, і страх.
Ось так воно завжди буває,
Як щось не те в твоїх руках.
3.це хлопавка, сірник чи свічка,
Петарда. Щоб стрільнути раз.
Забава ніби й невеличка,
А от біду несе якраз.
Тож як зібрався на ялинку, щоб гарно свято провести
Веди себе як слід , дитино,
Життя потрібно берегти.
ІІ. Повідомлення теми і мети
Знай: дорога – небезпека,
А тому про себе дбай,
Добре правила вивчай!
А як Правил ти не мав,
То вважай, що вже пропав.
Злая доля не мине,
А життя у всіх одне.
Тому думай, як робити,
Щоб свій вік не вкоротити.
ІІІ.Основна частина
Не брати до святкової зали іграшки, якими бавляться на вулиці .Під наглядом дорослих у новорічний вечір на вулицю можна брати хлопавки, бенгальські вогні. До зали на Новорічне свято не можна брати петарди, хлопавки, бенгальські вогні .
1./Учні зачитують на казкових сніговиках правила безпеки/
Не грайся сірниками
Не грайся запальничкою
Не запалюй свічку
Не користуйся без дозволу електрочайником
Коли почуєш запах газу, телефонуй 104
Коли пожежа, телефонуй 101
Невідкладна медична допомога 103
Потрібна допомога поліції 102
Перевір,чи справні гірлянди
Не смикай гірлянди на ялинці
Не грайся на канікулах на дорозі
Не катайся на санчатах біля дороги
2.Гра «Рятувальники»
Моделювання ситуацій повідомлення про небезпеку за телефонами 101,102, 103, 104.»
/ на дошці машини із рятувальними номерами/
Об’єднання учнів у 4 -и групи ( 101,102,103,104)
Завдання групам: інсценування ситуацій, відтворення порядку дій та повідомлення відповідним службам про небезпечні ситуації.
І\/.Практична частина:
/ читання казки з зупинками /казка про білченят с.108, 109, 110 «Виховні бесіди 1-4 клас» Надія Красоткіна /
Раз побігли мама й тато
По високій по сосні.
Залишились білченята
У дуплі своїм одні.
Тут прибігла до них Синичка
Може чаю всім зварить,
Новий рік гарно зустріти.
Мишка бігла по стежках.
Задивились білченята,
Захопились грою враз.
І забулися малята
І про чайник, і про газ. / учні рятувальної служби «104» пояснюють правила поводження з газом/
Вовчик, повз сосну ідучи,
Білочкам про це сказав.
Білочки не розгубились,
Щоб вогонь той погасить
Зателефонували «101»
/інсценізація рятувальної допомоги Білченятам/
Якось Мишка ненароком , саме перед Новим роком,
Шнур погризла і втекла.
/ Група учнів «102» пояснюють про правила покарання навмисного пошкодження майна/
Та її не вбило током,
Піч не включена була.
А малі зайці не знали,
Вставили в розетку дріт.
Тут як іскри поскакали,
Все тріщить, усе горить…
Та згадали зайченята,
Що вода їх може вбить.
Струм не можна заливати,
Слід рубальник відключить
Добре, що вони згадали-
Струм не можна заливати!
А були б усі пропали.
Правила ці треба знати!!!
/учні медичної допомоги «103» пояснюють правила допомоги при опіках./
Ну, а Мишка налякалась
І сховалась в темний кут.
Зайчики про все дізнались,
Відшукали її тут.
Вже суворо наказали,
Щоб не гризла проводи.
Бо ці забавки-щоб знали!
Всіх призводять до біди.
І вона уже ніколи
Більш не гризла проводи.
Ходять звірі всі до школи
І нема у них біди.
3.Гра « Прикрась ялинку»
/обрати правильне правильну відповідь , що можна принести на ялинку , а в корзину для сміття викидаємо те, чого не можна приносити на свято/
Не треба хлопавок на святі,
Там буде весело й без них.
Зустріньмо рік Новий щасливо
І радість в кожен дім несіть!
\/. Заключна частина
Тест «Правила поведінки взимку»
1.За яких умов можна ходити і гратися на льоду?
А. якщо видно воду
Б. товщина льоду 15 см
В. товщина льоду 5см
2. Як перевірити товщину льоду?
А. ударити палицею
Б. тупнути ногою
В. оцінити силу морозу
3.Що треба робити після того, як ви промокли у воді?
А. гратися далі
Б. бігти додому
В. заплакати
Рефлексія:
/ учні прикрашають ялинку із побажаннями до Нового року, записують побажання на чарівних Сніговиках/
«Мої бажання»- / берегли учні своє життя і здоров’я/
Життя завжди лиш раз дається,
І сонечко тоді сміється,
Лине пісня. Щирий сміх
Для усіх-усіх живих.
Тож. Запам’ятайте , діти.
Треба все, як слід робити:
Добре правила вивчати,
Дисципліну завжди мати.
Слухати своїх батьків
І поради вчителів.
Щоб життя й здоров’я мати,
Жити, тішитись, співати.
А дорога, безперечно,
Дуже, дуже небезпечно!
Тому ви так не робіть,
Гратися туди не йдіть.
І уважні дуже будьте,
Добрих правил не забудьте.