Виховна година "Природа-наш спільний дім"

Про матеріал
Тема: Природа – наш спільний дім. Мета: Навчити милуватися природою, оберігати її, ознайомити їх з природоохоронною діяльністю в Україні; розвивати мислення, пізнавальні інтереси, пам`ять; виховувати бережливе ставлення до природи і до навколишнього середовища. Обладнання: Тема на дошку,жетони, картки, малюнки на дошку, листочки, роздатковий матеріал, приказки, девізи. Вид заняття: вікторина.
Перегляд файлу

Тема: Природа – наш спільний дім.

Мета:  Навчити милуватися природою, оберігати її, ознайомити їх з природоохоронною діяльністю в Україні; розвивати мислення, пізнавальні  інтереси, пам`ять; виховувати бережливе ставлення до природи і до навколишнього середовища.

Обладнання: Тема на дошку,жетони, картки, малюнки на дошку, листочки, роздатковий матеріал, приказки, девізи.

Вид заняття: вікторина.

Хід роботи

І. Вступна частина.

  1. Привітання.
  • Доброго ранку,діти! Ми раді вас всіх знову бачити.
  1. Перевірка готовності до роботи.
  • Подивіться чи все у вас готове до заняття,а якщо так то сядьте всі рівненько.
  1. Повідомлення теми і мети.

Йдемо в гості до природи.

Є в ній різна дивина:

В небі – зорі, в ріках – води,

В полі квіточка ясна.

А зимою є сніжинка,

Літо дощик принесе,

Є метелик і пташинка

І таке цікаве все!

  • Тож тема нашої виховної години «Природа – наш спільний дім».

ІІ. Основна частина.

  1. Бесіда

— Все, що нас оточує i не зроблене руками людей,— це природа. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторiв. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв — усе це природа рiдного краю. Недарма природу називають ненькою. Всi ми — дiти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства.

  1. Добре і погано.
  • Діти а зараз ми вам пропонуємо одну гру яка називається «Добре і погане». Ми вам зачитуємо ситуацію а ви повинні пояснити що в цьому доброго а що поганого.

Ситуація  1 

  • Діти  збирають  у  лісі  ягоди  і  кладуть  у  кошики. По  одній  ягідці  збирати  дуже  довго , і  діти  швидко  втомлюються. Сергійко  пропонує  наламати  гілок  із  ягодами. Всі  залюбки  погоджуються. Швидко  наповнивши  кошики, задоволені  діти  йдуть  додому.
    - Що ж діти робили не так?

Ситуація  2

  • Діти  підходять  до  озера. Яка  краса ! на  березі  ростуть  квіти, зеленіє  травичка. Але  що  це?   На  траві  - сміття. Діти  вирішують, що  необхідно  прибрати. Двоє  хлопчиків  вирішують  прибрати  сміття  і кидають  його  в  воду. Тепер  берег  чистий.
  •  Що ж діти зробили не так?

 

 

  1. Правила.
  • Діти послухайте уважно правила поводження з природою.
  • Не руйнуй пташині гнізда!
  • Не рви й не топчи квіти!
  • Не руйнуй мурашники!
  • Не розпалюй вогнища в лісі!
  • Не галасуй на природі!
  • Не руйнуй грибниці!
  • Не засмічуй водойми!
  • Не забирай диких тварин додому!
  • Не ламай і не рубай дерева!
  • Пам'ятай, дитино! Ти — друг природи!
  1. .Загадки.
  • Діти,давайте повідгадуємо загадки.
  • В них багато є роботи

Хоч стоять вони весь час.

Від дощу чи від спекоти

Захистять, врятують нас.

Не лягають спать ніколи,

На ногах вони одвік.

Не бояться плину рік,

Ні завій, ні вітру реву.

Хто ж вони такі?.. (Дерева.)

 

  • В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився.

Може, б з лісу пострибав,

Якби другу ногу мав. (Гриб.)

 

  • Росте вона в лісочку,

Має червону сорочку,

Хто йде, той поклониться. (Суниця.)

 

  • Хто має носик-долото?

Ним комах з нори виймає,

Про здоров’я лісу дбає. (Дятел.)

 

  • Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкидає,

Та у лісі, в холодку,

Все кує: „Ку-ку! Ку-ку!” (Зозуля.)

 

  • Ой, яка ж вона гарненька,

Пишнохвоста і руденька,

Не звірятко – просто диво,

Невгамовне, пустотливе!

Вгору – вниз, на гілку з гілки...

Хто ж це буде, діти?.. (Білка.)

 

  • Що за гостя в нас така:
    І зелена, і струнка?
    Сяє зірка угорі,
    На гіллі скрізь ліхтарі
    І ростуть на ній не шишки,
    А цукерки та горішки? (Ялинка)
  • Молодці, гарно попрацювали.
  1. Фізкультхвилинка.
  • Тож зараз давайте відпочинемо трошки.
  • Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день осінній

І до сонця потягніться,

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте

 

  1. Влив людини на природу.
  • Користуючись схемою, розкажи про вплив людини на природу. Познач у квадратиках знаком «-» те, що погано, знаком «+» — те, що добре.

 

 

  1. «Як ти розумієш приказку»

(на дошці)

  • Природа одному мати, другому — мачуха.
  • Природа наш дім.
  • Бережи природу, як рідну неньку.
  1. «Листочок побажань»
  • Зараз ми кожному роздамо по листочку, а ви повинні на ньому написати ваше побажання природі.

ІІІ. Заключна частина.

  1. Підсумкова бесіда.
  • Яка тема нашої виховної години?
  • Що вам найбільше сподобалось?
  • Які правила поводження з природою ви запам’ятали?
  • Що ви корисного зробили для природи?
  1. Нагородження.
  • А зараз учні які гарно і активно відповідали на занятті і отримали жетони складуть їх у свої конвертики.
  1. Прощання.
  • Що ж,діти, ми прощаємось з вами. До побачення!
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Усатенко Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
6711
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку