Тема: Природа – наш спільний дім.
Мета: Навчити милуватися природою, оберігати її, ознайомити їх з природоохоронною діяльністю в Україні; розвивати мислення, пізнавальні інтереси, пам`ять; виховувати бережливе ставлення до природи і до навколишнього середовища.
Обладнання: Тема на дошку,жетони, картки, малюнки на дошку, листочки, роздатковий матеріал, приказки, девізи.
Вид заняття: вікторина.
Хід роботи
І. Вступна частина.
Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина:
В небі – зорі, в ріках – води,
В полі квіточка ясна.
А зимою є сніжинка,
Літо дощик принесе,
Є метелик і пташинка
І таке цікаве все!
ІІ. Основна частина.
— Все, що нас оточує i не зроблене руками людей,— це природа. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторiв. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв — усе це природа рiдного краю. Недарма природу називають ненькою. Всi ми — дiти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства.
Ситуація 1
Ситуація 2
Хоч стоять вони весь час.
Від дощу чи від спекоти
Захистять, врятують нас.
Не лягають спать ніколи,
На ногах вони одвік.
Не бояться плину рік,
Ні завій, ні вітру реву.
Хто ж вони такі?.. (Дерева.)
Парасолькою накрився.
Може, б з лісу пострибав,
Якби другу ногу мав. (Гриб.)
Має червону сорочку,
Хто йде, той поклониться. (Суниця.)
Ним комах з нори виймає,
Про здоров’я лісу дбає. (Дятел.)
Яйця іншим підкидає,
Та у лісі, в холодку,
Все кує: „Ку-ку! Ку-ку!” (Зозуля.)
Пишнохвоста і руденька,
Не звірятко – просто диво,
Невгамовне, пустотливе!
Вгору – вниз, на гілку з гілки...
Хто ж це буде, діти?.. (Білка.)
Землі нашій поклоніться
За щасливий день осінній
І до сонця потягніться,
В різні боки похиліться,
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте
(на дошці)
ІІІ. Заключна частина.