Виховна година "Шевченкове слово"

Про матеріал
Тема: «Шевченкове слово» Мета: ознайомити учнів з дитинством і творчістю Т. Г. Шевченка; з його збіркою поезій «Кобзар»; розвивати спостережливість, образне мислення, уміння аналізувати і робити висновки, зацікавити учнів постаттю Кобзаря; виховати пошану до славного сина України. Обладнання: тема на дошку, портрети Шевченка, відео фрагменти, жетони, аудіо записи, ноутбук, Кобзар, збірка «Твори» Тараса Шевченка. Вид заняття: Усний журнал.
Перегляд файлу

Тема: «Шевченкове слово»

Мета: ознайомити учнів з дитинством і творчістю Т. Г. Шевченка; з його збіркою поезій «Кобзар»; розвивати спостережливість, образне мислення, уміння аналізувати і робити висновки, зацікавити учнів постаттю Кобзаря; виховати пошану до славного сина України.

Обладнання: тема на дошку,  портрети Шевченка, відео фрагменти, жетони, аудіо записи, ноутбук, Кобзар, збірка «Твори» Тараса Шевченка.

Вид заняття: Усний журнал.

Хід роботи

І. Вступна частина.

  1. Привітання.

Доброго  ранку , діти!

  Всі за парти ми сідаєм.

  До роботи приступаєм

  Щоб помилок  уникати

  Треба пильність розвивати.

 

  1. Перевірка готовності до роботи.
  • Діти, подивіться чи все у вас готово до заняття.
  1. Повідомлення теми і мети.

Шевченко - наша слава, 
Наш пророк і наш співець 
І за волю, за державу 
Богом даний нам борець.

  • Сьогодні ми будемо говорити про життєвий та творчий шлях геніального сина українського народу Т.Г.Шевченка. Це він мав справді «од Бога і голос, і ті слова», які пішли «меж люди». І б'ються схвильовано серця українців при читанні його творів. Навіть в найтяжчі часи в родинах українців зберігались книги з його творами.

ІІ. Основна частина.

1 сторінка.

Біографія.

  • Діти а зараз прослухайте розповідь про Т.Г.Шевченка.

9 березня 1814 р. в с. Моринцях Звенигородського повіту на Київщині (тепер Черкащина) в сім'ї кріпака народився хлопчик, якого назвали Тарасом. Гірке випало на його долю дитинство. Син кріпака – власність пана. 
У 8 років батько віддав Тараса до школи до кирилівського дячка-вчителя Павла Рубана. 
- Коли Тарасові було 9 років, померла його мати, а в 11 років від злиднів і важкої праці помер батько. Залишився хлопчик сиротою. 
Тарас дуже хотів читати, писати, дуже любив малювати. 
- Як випадала вільна хвилина, хлопчик брав аркуш паперу, шматочок  олівця і, сховавшись в бур'янах, малював усе, що бачив довкола, малював лише чорним олівцем, бо інших у нього не було. 
(Демонструю картини Т.Шевченка). 
Він дуже хотів учитися. У сільській школі навчився читати. Потім служив у пана і той віддав його вчитися на маляра, щоб мати свого художника. 
- На життєвій дорозі Тарас зустрів добрих і розумних людей, які побачили в ньому талановиту людину і викупили з неволі, допомогли з навчанням в Академій художеств. 
Ставши вільною людиною в 24 роки, Тарас написав багато поетичних творів, які увійшли до збірки "Кобзар". 
- Пани і царі лякались його віршів, заслали поета в далеку пустелю - віддали у солдати із суворою забороною малювати і писати. Але не скорився Тарас і потайки писав і малював. Через 10 довгих років повернувся він із заслання змучений, але не зломлений. Помер Т.Г.Шевченко 10 березня 1861року в м Сан-Петербурзі.

 

Фронтальне опитування.

 

1. Як звали Шевченка? (Тарас)
2.Тарас Шевченко народився у селі ... (Моринці)

3. Якого кольору олівець, яким  малював Т.Г.Шевченко? (Чорний)
4. Яку збірку написав Т.Г.Шевченко? («Кобзар»)

5. Коли заслали поета в далеку пустелю і віддали у солдати що йому заборонили робити? (Малювати і писати)

6. Коли помер Т.Г.Шевченко? (10 березня)

 

2 Сторінка

Т.Г.Шевченко – поет

-  Ще дитиною почав Тарас малювати і писати вірші. Він писав про долю свого народу,про його славне минуле. Вірші поета були видані окремою книжкою,яка називається «Кобзар».

 

Відеофрагмент.

 

- Діти,а зараз ми з вами переглянемо відео фрагмент з віршем Т.Г.Шевченка.

Фізкультхфилинка.

 

  • Ви мабуть вже стомилися,давайте перепочинемо і зробимо фізкультхвилинку.

 

Хмарка сонечко закрила,

Слізки дрібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травиці пошукаєм,

Пострибаєм, як звірята,

Політаєм, як пташки

Всі веселі, от чудово

За роботу сіли знову!

 

3 Сторінка.

 

Т.Г.Шевченко – художник.

- Т.Г. Шевченко був не тільки великим поетом,  а й  талановитим художником. Його  пензлю належить багато пейзажів, портретів,  побутових картин.

- На полотнах  Т. Шевченко часто зображував дітей.

- А зараз подивимось відео Т. Г. Шевченко –  художник.

-  Які картини вам найбільше сподобались?

-  А що на них зображено?

 

4 Сторінка

 

«Пам’ятники Шевченка».

  • Пам'ятники Тарасу Григоровичу Шевченку встановлені в усіх обласних центрах України, багатьох містах і селах держави, а також у численних столицях і містах за кордоном. Загалом, в Україні і світі понад 1100 пам'ятників поету. 
  • А чи знаєте ви де знаходиться пам’ятник Шевченка в Нікополі?

 

ІІІ. Заключна частина.

  1. Підсумкова бесіда.

 

  • Що нового ви дізналися про Т.Г. Шевченка ?
  • Що вас здивувало?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Яку збірку написав Т.Г. Шевченко?
  • Які ж ви знаєте вірші Шевченка?

 

  1. Нагородження.

 

  • А зараз ми самим активним учням роздамо жетони які ви складайте у ваші конверти.
  1. Прощання.
  • До побачення,діти!
  • До нових зустрічей!
docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку