Виховна година
Родина, родина від батька до сина
Мета: виховувати любов, тепло, повагу до батьків, родини; формувати навички вільного спілкування, сприяти розвитку творчої особистості, формувати здатність сприймати добро, розвивати мовлення.
Обладнання: фотографії батьків, дідусів, бабусь дітей, роботи мам, бабусь, відеозаписи пісень з кадрами щасливих сімей.
Вислови
«Родина – це те середовище, де людина повинна вчитися чинити добро»
«Яка сім’я, такий і я»
«Яке дерево, такі в нього і квіточки, які батьки, такі і діточки»
«Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину»
«Діти гарні – батькові-матері – вінець, діти погані – батькові-матері - кінець»
Хід заняття
І. Вступна частина.
Вихователь. На уроках літератури, історії, годинах спілкування,в бесідах ви часто говорили про свою родину. Як усе велике починається з малого, так і нашою малою батьківщиною є наша родина, наша сім’я. Сьогодні ми поговоримо про наших найрідніших людей.
ІІ. Основна частина.
Повідомлення учнів про своїх батьків( 4 учні)
Вихователь.
Батько і мати – два сонця гарячих,
Що нам дарують надію й тепло.
Батько і мати. У долі дитячій
Треба, щоб кривди між них не було.
Звучить пісня «Батько і мати» у виконанні дітей.
Вихователь.
Батько і мати – найрідніші і найближчі кожному з нас люди. Вони дарують нам життя, вони вчать нас, укладають у наші вуста добрі слова, люблять, навчають добру. Шанувати батьків – це один із найсвятіших обов’язків людини.
Учениця:
Чи є у світі слово більш прекрасне і ніжне, ніж це? Мама. Чи є у світі серце більш чутливе і вірне, ніж материнське? У ньому ніколи не згасне любов, воно ніколи не буває байдужим. І скільки б тобі не було років, тобі завжди потрібна мама. Її погляд то ніжний, то суворий, її очі то сумні, то радісні. Моя мама добра, лагідна, вона уміє смачно готувати, пекти торти.
Учень:
Перше слово сказав із колисочки «мамо»,
Виріс, в солдати пішов із словом «мамо»,
Йдучи в атаку, впав, і так само - «мамо»,
Звівся, припав до життя вустами - «мамо».
Вихователь:
Опишіть, що вміють робити руки матері.
Розповіді дітей про батька, демонстрація фотографій, слайдів.
Вихователь:
Продовжіть речення:
Коли я буду батьком, я буду в своїх дітей виховувати……
Не скупіться на добрі слова,
Бо у світі багато тепла
Лиш від рідної хати
Та від лагідних рук мами й тата.
Пісня «Смерекова хата»
Вихователь:
Сім’я, родина, Батьківщина – це єдині поняття. Людина до глибокої старості пов’язана з тією сім’єю, з якої вона вийшла. І все її життя пов’язане із землею, де вона народилася, зросла. У кожної сім’ї своя історія.
Презентація учениці і розповідь про свою сім’ю
Вихователь:
Що людині дається від природи?
А що в людині виховує родина?
Робота в групах
(презентація групової роботи)
Вихователь: (читає легенду)
Легенда «Дві матері»
У маленькій лікарні на околиці великого міста лежали дві матері – Чорнокоса і Білокоса. Вони народили синів в один день. Обидві матері були щасливими.
- Я хочу, щоб мій син став видатною людиною, - говорила Білокоса мати.
- А я хочу, щоб мій син став доброю людиною, - сказала Чорнокоса мати.
Минуло 30 років. У ту саму маленьку лікарню на околиці великого міста прийшли дві жінки – Чорнокоса і Білокоса. Вони впізнали одна одну. В обох було багато радощів і ще більше горя. Чоловіки їх загинули на фронті, захищаючи Батьківщину. Нарешті Чорнокоса мати спитала:
Чорнокоса мати добре знала це ім’я. нещодавно вона читала про великий успіх цього музиканта за кордоном.
І дня не проминуло, як до Чорнокосої матері приїхав із села син з виноградом, медом, олією. В очах Чорнокосої матері світилася радість. А до Білокосої матері ніхто не прийшов. Вона сказала:
- У сина нині концерт. Коли б не концерт, він звичайно прийшов би…
Місяць лежали у лікарні дві матері. Щодня приїздив із села до Чорнокосої матері син. А до Білокосої так ніхто і не приходив. Через місяць Чорнокоса мати одужала. За нею приїхав син. Прощаючись із Чорнокосою, Білокоса матір запитала:
Бесіда
ІІІ Підсумок заняття.
Вихователь:
Про материнську любов народ складав легенди. Вона безмежна і красива. Роль батьків у вихованні дітей особлива. Кожній дитині хочеться, щоб і батько був людиною сильною, справедливою, мав почуття відповідальності. Старість неминуча. І добре роблять у тих сім’ях, де вчать поважати найстарших – бабусю і дідуся.
Для того, щоб стати хорошими батьками, виховувати добрі риси характеру у дітей, треба мати такі риси у собі.
1