Дібраний матеріал виховної години у формі інтерактивних вправ та традиційного родинниго свята разом може прислужитися у роботі класним керівникам початкової ланки
Виховна година у 4 класі
« Сім`я – любові квіточка моя!»
Мета:
Обладнання: виставка малюнків “Моя родина”, медіа-фотовиставка “Моя родина”, “Родовідне дерево класної родини 4 класу”, відеоматеріали “То моя сімя”, прислівя про родину. Батьківщину, стосунки між членами родини; українські вишиті рушники, український одяг,ляльки, дидактичний матеріал для групової роботи, святковий пиріг, музика до пісень, танець- картинка “Лелеки принесли дитя”, живі квіти, класна кімната святково прикрашена, мультимедійний проектор з екраном, коробка з сюрпризом, квітка-семицвітка.
Запрошено гостей – членів родини учнів классу, адміністрацію навчального закладу.
На початку грає пісня про Україну, відео про краєвиди рідної землі.
Учитель :Добрий день, шановні гості, діти! Запрошуємо вас всіх на слово щире, на бесіду мудру – на наше родинне свято.
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На свято, у 4 клас!
Щасливі ми, що народилися на такій чудовій мальовничій землі – в нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки – тут коріння сивої давнини. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, Батьківщини.
Танець-картинка «Лелеки принесли дитя» _____ хв.
Вчитель:так ми всі і приходим у світ. І потрапляємо у ласкаві обійми родини. Як могутня ріка бере силу з маленьких джерел, так і нашаУкраїна складається з маленьких сімей. Потрібно вивчати, шанувати свій народ, його мову, землю свою, рідний край, бо ми – частинка всього цього нам рідного і близького.
Девіз нашого свята:
“Будь – яка дорога починається з перших кроків, будинок з фундаменту, а людина стає людиною тільки в родині”
Зробимо ж перший крок.
Стук у двері заходить дівчинка з квіткою.
Дівчинка: Це вам бабуся якась передала, сказала, що вам пригодиться ця чарівна квітка.
Вчитель: Ну, тоді, зробимо так, як у тій казці, спробуємо торкнутися пелюсток, побачимо, що буде. Перша пелюсточка – Члени родини. Ану, хто з вас знає, хто є членами родини?
( монтаж віршів)
1
Знають це всі і дорослі, і діти
Морок не ляже на рідний поріг,
Мама не пустить, вона – оберіг!
2
Мама – краплинка роси на траві,
Мама, мов іскорка світить мені
3
Мамина пісня –колискова надії,
Найпотаємніші радісні мрії.
4
Татку, татусеньку, таточку, татку,
Кращого в світі немає навкруг.
Таточку, хочу тебе я обійняти,
Ти мій порадник, заступник і друг.
5
І до дідуся іду по науку:
Діду, дідусю, навчи в світі жить.
Він на голівку кладе свою руку,
Голос сріблястий струмочком біжить.
6
Це моя бабуся, до якої притулюся.
Все бабуся зрозуміє.
Поцілує. Пожаліє .
Бо бабуся – охорона,
Від хвороб всіх оборона.
7
Дружна, весела, велика сім`я!
Таточку, мамочко, бабусю, дідусю –
Мій оберіг і родина моя!
8
Люблю Бога, тата й маму,
Люблю всю родину,
Люблю щиро нашу тиху
Рідную хатину.
9
Нема на світі друга,
Як отець і мати,
Треба вчитись, любі,
Їх нам шанувати.
Вчитель: Когось забули із родини? Підкажіть. Говорити будемо у мікрофон, щоб краще нас чули.
Метод «Мікрофон»
Вчитель: Ну, молодці, а чи впізнаєте ви своїх рідних на цьому відео?
Презентація відео про родини класу
2 пелюсточка
Вчитель: Друга пелюсточка нам говорить, що буде радість і сміх, завдання від ваших сестричок і братиків. Ми об`єдналися у дві групи, щоб побачити, хто вправніший, починаймо!
Гра «Зроби веселинку» _________ хв. ( ігри у супроводі музики)
Підберіть парою слово-риму, щоб вийшов веселий віршик
( віршики –добавлянки для груп на столах)
3 пелюсточка
Вчитель: А третя пелюсточка приносить нам завдання від тата. Дві групи отримали набір інструментів. У кожного своє завдання. Починаємо, яка група краще підбере необхідні матеріали та інструменти?
Гра « Майстер» ________ хв.
( на столах – маленькі скрині-носилки з інструментами на картках, вибрати ті, що потрібні для роботи, наприклад, посадити дерево, зробити шпаківню та ін..)
4 пелюсточка
Вчитель: А четверта пелюсточка – про любов. А хто нас любить найбільш у світі? Тільки мама!
Пісня у виконанні дітей « Тільки мама»
5 пелюсточка
Вчитель: П`ята пелюсточка – про казку. А хто нам найкраще розповідає казки? Тож звернемося до скриньок, що нам подарували наші дідусі. У них живуть казкові герої але їм так хочеться до нових домівок, допоможемо їх розмістити у нові квартири, щоб вони не заважали одне одному і не поїли.
Гра «Поверхи» _______ хв
Наприклад: на якому поверсі і чому поселили Чебурашку, Попелюшку, Зайця і Вовка, Козу і семеро козенят?
6 пелюсточка
Вчитель: Ця пелюсточка вчить нас добру. Тому сьогодні ми з вами закінчимо працювати над проектом «Дай руку, незнайомий друже!». Ми писали листи, малювали малюнки, листівки, збирали речі, щоб відправити все це до дитячого будинку, де живуть дітки, у яких родини тимчасово недоступні. Одного з таких листів прочитає ваша однокласниця.
))))))) читає свого листа.
Вчитель: А тепер покладемо цей лист до всього, що назбирали. Скоро їх побачать оченята, які хочуть мати власну родину. Дякую, діти, ви всі були небайдужими.
7 пелюсточка
Вчитель: Ось і остання пелюсточка. Що вона нас навчить? Скільки пелюсточок ми відкрили? 7 І яке слово утворили? Так, це про наш рідний край, а всі ми зі своїми родинами складаємо його.
10
Ми, діти – дивні квіти –
Зросли у світлу днину.
Як же серцем не радіти:
Зۥєднались ми всі в одну родину!
11
У класі створили ми шкільну сім`ю
Вчимося разом “біди” лікувати
І добре слово вчасно проказати.
12
Вірш про Україну
13
Добре бути у родині,
Нашій славній Україні!
Вчитель: А дбайливі бабусі не залишили вас без гостинця. Ось який чудесний пиріг вони нам припасли за те, що всі так добре попрацювали. Молодці. Дякуємо вам, бабусеньки, ви підтримали свій рід, майбутнє нашої України
Немає України без калини,
Як і нема без пісні солов'я.
А ми народ – зернина до зернини,
В біді і в щасті ми – одна сім'я.
Пісня «То моя сім`я»
Вчитель: Дякуємо за увагу, до нових зустрічей!
1