Виховна година Скромність - окраса людини

Про матеріал
Виховна година сприяє формуванню моральних чеснот молодших школярів.Матеріал стане у нагоді вчителям початкових класів.
Перегляд файлу

Тема. Скромність – окраса людини.

Мета: дати поняття про таку моральну категорію, як скромність; створити для учнів умови для формування скромності; розвивати увагу; виховувати бажання бути скромним, почуття делікатності, тактовності.

Обладнання: прислів’я, збірка творів В. О. Сухомлинського, тлумачний словник, мікрофон, торбинка запитань.

                                                Хід бесіди

І. Організаційний момент.

- Щоб життя тривало без проблем,  турбот,   з бадьорим настроєм  завітаємо до  Академії Чеснот.

Гра «Привітаймося!»

Діти стають у коло парами. Вітаються за прикладом вчителя, називаючи ім’я дитини, яка стоїть у парі. За сигналом вчителя , діти міняються парами.

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття. Очікування.

- Викладачі Академії пропонують здогадатись , яка чеснота завітала в гості. На допомогу поспішає професор Чемник  з ключовими тематичними  прислів’ями з народного золотослова.

-  Куратори  академічних груп зачитають їх слухачам.

У хвалька язик діє, а рука не вміє.

Хвалилася та й з гори звалилася.

Скромність – окраса людини.

- Як ви думаєте, яке поняття у прислів’ях є чеснотою?

(Скромність.)

- Вірно, скромність. Саме цю чесноту запросили у гості та обираємо наразі об’єктом обговорення.

- Яку народну мудрість , на вашу думку, можна обрати темою нашої бесіди? (Скромність – окраса людини.)

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього співробітництва?

 

Вправа «Очікування»

Я очікую, що співпраця  буде пізнавальною.

Я хочу дізнатися багато корисного та важливого для життя.

Вправа «Незакінчене речення»

Зустріч мене навчить:

- Аналізувати, робити висновки.

- Зрозуміти важливе місце скромності у вихованні.

      Самомотивація

(робота в групах)

Хочу дізнатися: що таке скромність.

      Хочу навчитися :бути тактовним.

      Ціную: думку товаришів.

ІІІ. Робота над темою бесіди.

1.Підготовка до сприйняття теми.

Словникова робота.

- Куратори груп обирають  дослідників , яких запрошують до читальної зали Академії попрацювати з тлумачним словником та  визначити значення  терміна «скромність».

Вправа «Словничок»

- Тим часом учасники засідання влучним словом висловлять свою думку.

Скромність – це …(чеснота, стриманість, вихованість, простота і т. ін..)

Виступ читачів.

Скромність – властивість за значенням скромний.

Скромний – який не любить підкреслювати свої заслуги, достоїнства, хизуватися ними; морально стійкий; цнотливий; неяскравий, непоказний.

(Великий тлумачний словник сучасної української мови . Уклад  і голов. Ред.. В. Т. Бусел. – Ірпінь: ВТФ «Перун», 2002. – с.1144)

- Як ви гадаєте, наші думки співпали зі словниковим визначенням?

 

 

2. Опрацювання теми.

- Наша гостя пропонує науковим  групам познайомитись з Півником , який вважає себе скромним.

                                           Пихатий півень

                                         В.О. Сухомлинський

  Ходив Півень на подвір’ї. Побачив барвисту веселку на небі та й сміється:

- І в мене хвіст барвистий, кращий за веселку.

   Та ось пішов дощ. Намочив пихатому хвоста. Обвис той хвіст аж до землі. Соромно стало Півневі. Втік на сідало й більше ніколи не хвалився.

 

- Назвіть одним словом того, хто любить хвалитися. (Хвалько.)

- Як ви вважаєте, товаришує Півник зі скромністю?

 3. Хвилинка відпочинку у вигляді  гри-пантоміми за змістом казки В.О.   Сухомлинського «Пихатий Півень».

- Зіграйте роль Півня до дощу і після дощу.

    Бесіда.

- Як ви думаєте, гарно виглядає  поведінка Півника?

- Чи спостерігали ви у житті за людьми, схожими на героя казки?

- Як ви вважаєте, чому трапляються такі люди?

- Чи помічаєте ви в собі ознаки хвалька?

- Що позитивного ви помітили у Півника?

( Він зрозумів , що вчинив нескромно.)

4. Виставка книжок.

- Про моральну категорію – скромність мовиться в творах В. О. Сухомлинського та іншій літературі, яка є на нашій виставці. Впродовж тижня ви знайомились з ними.

- Який твір вам найбільше сподобався? Чому?

  ІV. Підбиття підсумків бесіди . Рефлексія.

Вправа «Торбинка запитань»

- Наповніть , будь ласка , торбинку власними  запитаннями .

- Як ви думаєте, чи вмієте ви підпорядковувати свої бажання іншим?

- Чи можуть про тебе сказати, що ти делікатний, тактовний, скромний?

- Якщо людина проявляє надмірну цікавість, задає недоречні запитання, розповідає багато про родинні справи, вона є , на вашу думку, скромною?

Вправа «Мікрофон»

- Сьогоднішня зустріч мене навчила….(відрізняти скромність від хвальковитості, бути стриманим, зважати на інтереси інших і т. ін..)

- Чи досягли ви поставленої мети ?

- Оцініть свої моральні досягнення жестом.

 

 

 

 

docx
Додано
7 січня 2020
Переглядів
2533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку