Виховна година "Твоє здоров’я у твоїх руках"

Про матеріал
Мета: визначити чинники, які згубно впливають на здоров’я. ознайомити учнів з даними наукових спостережень щодо впливу на здоров’я людини, сформувати відповідне ставлення до власних вчинків та власного здоров’я, вміння оцінювати ситуацію ризику, протистояти соціальному тиску, з’ясувати чинники здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя, сприяти розвитку критичного мислення.
Перегляд файлу

Тема. Твоє здоров’я у твоїх руках

Мета: визначити чинники, які згубно впливають на здоров’я. ознайомити учнів з даними наукових спостережень щодо впливу на здоров’я людини, сформувати відповідне ставлення до власних вчинків та власного здоров’я, вміння оцінювати ситуацію ризику, протистояти соціальному тиску, з’ясувати чинники здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя, сприяти розвитку критичного мислення.

Епіграф:

Твоє здоров’я у твоїх руках,

Тож бережи його щоднини!

 

Перебіг виховної години

Вчитель.

Третє тисячоліття – це вік наукового й технічного прогресу, коли без знань, науки не обійтися жодному з нас. Та й кожен повинен досягти своїх вершин у житті. А це не завжди легко і просто, тому що вершин досягають, доклавши великих зусиль. Отже, треба мати силу й міцну волю, а це доступно лише тим, котрі здорові фізично та духовно. Адже не дарма кажуть, що в здоровому тілі – здоровий дух.

Учень 1.

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

 Хто здоровий, той не плаче,

 Жде його в житті удача.

 Він уміє працювати,

 Вчитись і відпочивати.

Учень 2.

Хто здоровий – не сумує,

Над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде.

 Бо здоров’я – це прекрасно.

Здорово, чудово, ясно! 

І доступні для людини

Всі дороги і стежини!

Вчитель.

Здоров’я залежить тільки від нас самих, від нашої поведінки. Узагальнені дані наукових спостережень щодо впливу на здоров’я різних чинників доводять, що воно залежить від:

  • Спадковості – на 20%
  • Стану системи охорони здоров’я – на 10 %
  • Екології – на 20 %
  • Способу життя – на 50 %

Бурхливий науково-технічний прогрес, поява нових видів трудової діяльності змінюють звичайний ритм і рівень життя.

Зменшення фізичного навантаження та зростання нервово-емоційного напруження, погіршення екологічних умов – усе це призводить до суттєвого порушення регуляції основних фізіологічних функцій організму. Водночас дедалі ширше коло людей усвідомлює, що здоров’я є найбільшою індивідуальною і соціальною цінністю.

На сьогоднішній день в Україні склалася дуже невтішна картина щодо стану здоров’я нації: смертність перевищує народжуваність майже вдвічі, набирають сили туберкульоз, гепатит, венеричні хвороби та СНІД, зростає кількість онкологічних захворювань і захворювань органів травлення, ендокринної системи.

Не можна нічого зробити без бажання людини зробити себе здоровою.

Іноді і дорослі, і діти наче навмисно все роблять для того, щоб утратити своє здоров’я. вони ведуть неправильний спосіб життя, набувають шкідливих звичок, яких потім не можуть позбутися. Мається на увазі куріння, пияцтво, наркоманія тощо.

Виходять учениці

1 учениця: Ми докажемо, що куріння – це дуже добре!

2 учениця: Ми докажемо, що куріння – це зло!

Сценка.

1  учениця. Подружка, підемо, покуримо!

2 учениця. Тільки сховаємося від вчителів!

1 учениця. У тебе що? – Фу! «Прима»!

2 учениця. А що ще? Інші дорого коштують.

1 учениця. А може на ці гроші пиріжки купимо?

2 учениця. Ні! Палити охота! Сил немає терпіти!

1 учениця. Давай жуйку, а то запах учують в класі!

2 учениця. Причепилися! Куріння шкідливе! Кому, яка справа? Хочу і палю!

3 учениця. Невже вам не набридло: батьки сердяться, вчителі вичитують, хлопчиська вас «попільничками» називають?

4 учениця. Дівчатка, а палять! Може, кинете все це, збережете здоров’я, перестаньте гроші даремно витрачати, на вас не кидатимуть «косі» погляди і житимете спокійно?

Куріння не стиль, не мода, не клас.

Куріння – це лиш заборона для нас.

І що ж ти такого в курінні знайдеш?

Нічого, лише сам себе уб’єш.

Учениця – лікар. Пам’ятайте: якщо людина викурює в день лише 1 чи 2 цигарки, вона вже скорочує своє життя на 5 років. Нікотин – отрута, що повільно вбиває ваші таланти, красу, працездатність.

Учень 1.

Ми хочемо жити найкращим життям,

Тому кожен учень у школі затям:

Пияка згубна до добра не веде,

Тягне в болото, підніжку дає,

Розум забирає, на «подвиги»  пхає,

А п’яниця опісля тяжко зітхає.

Сценка.

З’являється людина. Перед ним – символічний камінь з написами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П’яниця: Який же шлях вибрати? Піду прямо, я цим ментам покажу!

Міліціонер: Ви притягувалися до відповідальності?

П’яниця: За що?

Міліціонер: Ви в п’яному вигляді влаштували скандал з бійкою, потім сіли в машину, збили перехожого, а потім чинили міліції опір, нанісши фізичні пошкодження.

П’яниця: Я тверезий мухи не ображу, це горілка за мене витворяє!

Міліціонер: Кидайте пити!

П’яниця: Не можу я без неї жити, розумієте? Гаразд, піду направо!

Лікар: У вас хворі всі внутрішні органи, печінка напіврозклалася, нервова система зруйнована, утворився склероз головного мозку, порушена робота шлунково-кишкового тракту.

П’яниця: Досить перераховувати, я відчуваю, що нездоровий, а сили було на два життя. Гаразд, піду назад!

(вибігає компанія)

П’яниця: Дайте випити, хлоп’ята!

Учень: Відстань, ми тобі що, зобов’язані?

П’яниця: ну, дайте, хоч 100 грамів!

Учень: Грошей немає! Пий за свої!

П’яниця: Ну, дайте, хоч 50 грам!

Учень: Відстань! По-хорошому просимо!

П’яниця: Ну, я вам зараз покажу!

Зав’язується бійка. Гасне світло, в темноті лунають крики.

П’яниця з підбитою фізіономією: залишився один шлях – наліво!

З’являються біси і співають:

Вогненний круг, пекло навкруг

Знову зустрічає п’яничок.

Біс-сатана, тварюк орда

Скажуть про них лиш слова:

Приспів:

До нас йдуть всі п’янички,

Їх паскудні подружки,

Коли гуляє по світлу алкоголю чума!

Скільки бід і нещасть

Принесло людям пияцтво,

Принесла людям горілка,

Як очманіла війна!

П’яниця: Ні! Не хочу в пекло, хочу додому!

Учениця – лікар. Систематичне вживання алкоголю призводить до швидкого біологічного старіння. Тривалість життя алкоголіка в середньому на 15 років менша за середньостатистичну. Алкоголь впливає на психічну, нервову системи, внутрішні органи. Для підлітка смертельною дозою може стати 250 г горілки.

Учень.

Як хочеш сховатись, не втікай від сім’ї.

Щоб забути всі біди й проблеми свої,

В наркотиках відповідь не шукай,

А краще сідай і книжку почитай.

Спокуса це справді велика для нас,

Тож краще ти думай про нинішній час.

Про школу, сім’ю та про цінність життя

Не бійся дивитись в своє майбуття.

Учениця – лікар. До наркоманії схильні емоційно нестійкі, психічно незрілі, з обмеженим колом інтересів, егоїстичні люди. Моди на вживання наркотиків немає, але деякі підлітки цим хочуть показати своє «я», так вони демонструють свою «інакшість». А наслідки наркоманії такі: порушується психіка людини, відбуваються біологічні зміни в організмі, послаблюється пам'ять, з’являються ознаки слабоумства, страхи. Уживання наркотиків призводить до зміни особистості. Наркомани стають злобними, підозріливими, схильними до асоціальних учинків. Вони непрацездатні, заради дози наркотика можуть здійснити крадіжки, навіть убивство. Як правило, родина наркоманів розпадається, вони є тягарем для суспільства. Довго наркомани не живуть, кінчають самогубством або у в’язниці, або в психіатричній лікарні.

Тренер.

Алкоголь і спорт несумісні. Одним із потужних засобів боротьби з пияцтвом є спорт. Фізична культура сприяє зміцненню працездатності людини, розвиває, удосконалює організм, поліпшує психічний стан, зовнішній вигляд і настрій у людини. Уживання допінгу в спорті строго заборонено. (учні виконують зарядку)  

Підсумкові питання (відповіді учні записують анонімно)

  1. Як ви ставитеся до тих, котрі вживають алкоголь?
  2. Чи погодитися випити чарку вина, якщо вам запропонують друзі?
  3. Чи хотіли б ви почати палити?
  4. Ваше ставлення до людей, які вживають наркотики.
  5. Чи отримали ви сьогодні достатньо інформації про шкідливі звички?

Вчитель. У добрий час, дорогі діти, і доброго вам здоров’я. Пам’ятайте, що здоровому завжди здорово! І робіть усе для того, щоб зростати і йти у світ здоровими, життєрадісними, світлими та добрими. Здоров’я – джерело щастя, радості й повноцінного життя.

Учениця. (вірш М. Казначеєвої)

Єдина річ цінується найбільше

Лише тоді, коли немає вже її,

І ти не знаєш втрати більшої,

Адже це найцінніше на землі.

Потрібного купити ти не в змозі,

І гроші вже не мають влади тут,

Нестачу цю уже не віднайдуть.

Ти проміняв її на цигарковий попіл,

На пляшку та наркотиків дурман,

А схаменувшись, зрозумів лиш потім:

Життя своє ти зовсім занедбав…

Ти винен не один, і борг наш спільний.

Біда єдина нас усіх єднає:

Ми знищуєм живе, а значить, гинем,

Лише провини власної не помічаєм.

Це помилка! Дорога наша хибна,

Панує тут жорстокість й забуття.

Невже для нас ім’я людини гідне,

Якщо не в змозі ми змінити це життя?

Можливо, людяність навіки загубили,

У серці – лід, а на душі – зима.

І тільки погляд хворої дитини

Від нас правдиву дійсність не схова.

Я вірю, до снаги нам світ змінити,

Здоров’ю скажем «так!», хворобам – «ні!».

І довго та щасливо будуть жити

Здорові люди на оновленій землі!

Єдина річ цінується найбільше

Лише тоді, коли немає вже її,

І ти не знаєш втрати більшої –

Здоров’я найцінніше на Землі!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 серпня 2019
Переглядів
833
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку