Виховна година "Твоє здоров'я в твоїх руках" для 8 класу

Про матеріал

Година спілкування для учнів 8 класу має таку мету: ознайомити учнів із визначенням понять «здоров'я», «здоровий спосіб життя»; визначити фактори, що сприяють здоров'ю і фактори, що шкодять здоров'ю; розвивати критичне творче мислення, вміння працювати в групах, висловлювати власні думки; виховувати прагнення берегти своє здоров'я як найдорожчий скарб; вести здоровий спосіб життя.

Перегляд файлу

Виховна година для 8 класу

Тема. Твоє здоров'я в твоїх руках

Мета: ознайомити учнів із визначенням понять «здоров'я», «здоровий спосіб життя»; визначити фактори, що сприяють здоров'ю і фактори, що шкодять здоров'ю; виховувати прагнення берегти своє здоров'я як найдорожчий скарб; вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: заготовки з кольорового паперу; сонечко з променями, хмаринки,  прислів'я, слайди в Microsoft Power, епіграф.

Хід години спілкування

                                                Бережи здоров’я змалку

                                                Бо хазяїн тіла - ти.     

                                                Щоб життя прожити довге,

                                                Себе треба берегти.

                                                                  В.Стебенєв

1. Вступне слово вчителя.

- Наше життя мінливе, швидкоплинне, повне несподіванок, але в ньому існують найважливіші речі, які люди цінують понад усе, називаючи їх безцінними, тому що придбати ці речі не можна ні за які гроші.

Що ж це за речі? Я пропоную вам разом зі мною дізнатись про що йде мова.

У вас на партах лежить  конверт у якому захований «чарівний лист».

Дайте відповідь на сім запитань і, взявши з кожного слова вказану літеру, складіть слово – пароль до теми нашої години спілкування.

Запитання:

1. Повен хлівець білих овець ( перша  літера відповіді ) ( Зуби ).

2. Один із чинників, що впливає на здоров'я ( четверта літера відповіді ) (Спадковість ).

3. Інфекціцйне захворювання людини, що передається повітряно-крапельним шляхом? (десята літера відповіді) (туберкульоз)

4. Що дістає зубами потилицю? (Друга літера відповіді) (гребінець)

5. У якому овочі найбільше вітаміну А? (друга буква відповіді) (морква)

6. Пристрій для гасіння пожежі? (перша літера відповіді) (Вогнегасник)

7. Знижена рухова активність (перша буква відповіді) (Гіподинамія)

Слово-пароль  «здоров'я» (вчитель поступово відкриває слова теми – спочатку «здоров’я», потім діти повинні здогадатися «Твоє здоров’я в твоїх руках»).

2. Повідомлення теми та мети заняття.

Отже тема нашої години спілкування «Твоє  здоров'я в твоїх  руках». Під час нашого уроку ми ознайомимося з поняттями «здоров'я», «здоровий спосіб життя», визначимо фактори, що сприяють здоров'ю і фактори, що шкодять здоров'ю, будемо намагатися вести здоровий спосіб життя.

Із сивої давнини, й до сьогодні звичайні люди, учні, філософи, лікарі з’ясовують питання:«Що таке життя?», «Що таке хвороба?», «Чому одні люди здорові, а інші хворіють?»

Наші предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи або чорні сили (відьми, чаклуни). Ще хвороби пов'язували з карою небесною, рятуючись від якої, люди намагалися задобрити богів дарами й жертвоприношеннями.

3. Український фольклор про здоров'я.

- Ми знаємо, що усна народна творчість відображає мудрість і життєвий досвід народу. Давайте пригадаємо прислів’я та приказки про здоров'я. (Діти зачитують прислів’я та приказки,пояснюючи їх значення).

Здоров'я не купиш – його розум дарує.

Як немає  сили, то й світ немилий.

Здоровому все добре.

Подивися на вид, та й не питай здоров'я.

Бережи одяг, доки новий, а здоров'я -  доки молодий.

Без здоров'я немає щастя.

Весела думка – половина здоров'я.

У здоровому тілі – здоровий дух.

Хвороб безліч, а здоров'я одне.

Бережи голову в холоді, а ноги в теплі – будеш вік жити на землі.  

4. Вправа «Коло здоров'я», термінологічна робота.

 - У процесі мисленнєвих дій людина встановлює певні асоціації. З чим для Вас асоціюється здоров'я (рослини, тварини, казкові герої, …)

- Давайте порівняємо наше здоров'я із Сонцем. Чому? Тому що сонце зігріває своїм теплом усе живе на землі. Ще сонце нагадує нам коло. А коло – це одна з назв Сонця  в українській міфології.    

-  Давайте спробуємо дати визначення поняттю «здоров'я». (Після обговорення вчитель ознайомлює дітей із визначенням, даним ВООЗ:

 «Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного й соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад».

5. Визначення факторів, що шкодять здоров’ю.

Багато людей втрачають своє здоров'я задарма, не замислюючись про наслідки. Здоров'я — це ще не все, але без здоров'я все інше — ніщо.

Прикро, але ситуація зі станом здоров'я населення в Україні дедалі гіршає. Країна перебуває в економічно-політичній кризі водночас з екологічною. Через це прогресує деградація здоров'я населення, особливо — дитячого. Негативним стале відтворення населення, зменшується тривалість життя, зростає смертність, збільшується кількість хронічних інфекційних захворювань, серцево-судинних, онкологічних, ендокринних, хвороб органів дихання.

Серед чинників, від яких залежить здоров'я людини, приблизно 20% припадає на економічні та екологічні умови (залежить від стану довкілля); 20% - на спадковість і генетичні порушення, 10% - на розвиток медицини та якість медичного обслуговування, а близько 50% припадає на спосіб життя людини, її ставлення до власного життя.

 (Дітям роздають малюнки хмаринок, вони повинні визначити , що може завдавати шкоди здоров'ю і написати варіанти своїх відповідей на «хмаринках». Хмаринки кріпляться навколо кола)

6. Інсценізація.

Учні в костюмах розігрують сценку про негативний вплив комп’ютера на людину.

Вчитель: А зараз пропонуємо вашій увазі подивитися сценку наших однокласників про вплив комп’ютера на людину і зробити для себе висновки.

В кімнаті сидять брат і сестра і грають в комп’ютерні ігри.

Сестра: Чогось їсти захотілося! Принеси чого-небудь смачненького!

Брат: Не хочу! (сперечаються)

Нарешті сестра знаходить хліб з маслом, цукерки. Їдять, граючи в комп’ютер.

До кімнати на запах хліба заходить Домовий.

Домовий (нюхає): О! хлібець! Бородінський!

Діти налякані.

Діти: Ви хто?

Домовий: Я – Домовий! А ви? Що все за компутером?! (до дівчинки) А ти ж дівчинка! Дивись як зігнулась у три погибелі! Як на тебе хлопці будуть поглядати! А на шари свої подивись!

Дівчинка: Які шари?

Домовий: Які, які! Червоні, вже з орбіт вилазять! (дістає таблицю для перевірки зору, питає). Яка тут буква?

Дівчинка відповідає неправильно.

Домовий (до хлопця): А ти що ж такий хилий. Ану вставай, палки розімни!

Брат (перелякано): А що треба робити?

Домовий: Спробуй від полу віджатись!

Хлопець стогне, не може навіть піднятися.

Домовий: Що ж це за доходяги! Якщо ви через хвилину не будете на дворі грати у футбол, чи їздити на веліках, то (погрожує кулаком)….

Діти: Біжимо!!!

Підсумок вчителя. Отже, прокоментуйте побачене.

Як називається хвороба, яка викликана зниженою руховою активністю? (Гіподинамія). Давайте і цей фактор напишемо на хмаринці.

7. Виступ медсестри Селидівської міської лікарні Кривинець І.В.

Подражание Агнии Барто


О вредных привычках


Одной девчонке молодой

Была охота стать балдой!

Ей показалась скучной жизнь,

Да и попробуй удержись!

Там пиво, «Лонгер,» водку пьют

И по-балдёжному поют!


А здесь, смотри, какой приют -

Здесь «трамадол» ребята пьют.

Чем хуже я? Пойду напьюсь,

Или быть может уколюсь?

И в бар ночной балда пошла,

Где не бывала никогда!

Какой прикол, какой уют!

Здесь все ребята что-то пьют!

- И мне налей! - твердит балда,

- Ещё налей, бармен, сюда!

Теперь я точно крутизна,

Гулять здесь буду до утра!

Ещё ей дали сигоретку

И обалдела малолетка!

Слегка кружилась голова-

Она была пьяным-пьяна!..

Проснулась утром под столом,

В каком-то пиджачке чужом.

И денег нету ни гроша!

Болела страшно голова!

И тут задумалась балда:

- Ведь виновата я сама!

Зачем я в этот бар пошла?

Смотри, теперь я крутизна –

Скрутило всю, болит живот –

Такой вот в жизни поворот!

Наука девочке такой –

Не хочет больше быть балдой!

 

8. Підведення підсумків.

У нашому житті є багато проблем, що завдають шкоди здоров'ю. Але потрібно пам'ятати , що все залежить від людини. Здорова людина завжди усміхнена, весела і життєрадісна. А що потрібно, щоб наше коло – сонечко усміхалося, щоб воно засяяло? (відповіді учнів )

Прикріпимо до кола промінчики, на яких запишемо складові здорового способу життя:

1. Заняття спортом (ходіння, біг, плавання, їзда на велосипеді)

2. Загартовування.

3. Активне творче життя.

4. Збалансоване харчування.

5. Гігієнічні навички.

6. Духовність.

7. Відсутність шкідливих звичок.

8. Гармонія життя з природою.

9. Позитивні емоції.

10. Активний відпочинок.

 

Прочитайте поради для збереження та зміцнення здоров’я, позначте значком «+» ті з них, які ви використовуєте або використовуватимете у майбутньому.

1. Формувати в собі настанову на здоровий спосіб життя без нікотину, алкоголю й наркотиків.

2. Вивчати особливості власної психіки, вчитися керувати своїми почуттями та емоціями, виробляти індивідуальні способи вдосконалення своєї особистості.

3. Утримувати своє тіло в чистоті.

4. Формувати особисті позитивні якості, поведінку і зовнішній вигляд за допомогою фізичних і психологічних вправ.

5. Поліпшувати своє психічне благополуччя шляхом успіхів у навчанні, творчості, спорті, мистецтві, різних суспільно-корисних справах.

6. Своєчасно попереджувати та лікувати хвороби.

7. Добре вивчити і знати свою спадкову схильність до захворювань, щоб запобігати їх виникненню.

8. Уникати виникненню негативних стресових ситуацій, конфліктів для забезпечення успішного розвитку особистості.

9. Не вступати у статеву близькість до повноліття.

10. Чергувати розумову та фізичну працю з відпочинком.

11. Тренувати і розвивати інтелектуальні та фізичні особливості й здібності.

12. Формувати духовні цінності та моральні принципи.

Будьте здорові!!!

Інший варіант

Замість хмаринок і промінчиків учні грають в гру, працюючи в групах.

На окремих аркушах паперу треба записати в таблицю якомога більше прикладів

Здоров'ю людини

Сприяє

Заважає

Здоровий спосіб життя

Раціональне хар­чування

Режим праці й відпочинку

Рух

Спорт

Загартовування

Емоційна рівно­вага

Чудовий настрій

Уміння робити добрі справи

Побажання добра і здоров'я

Інтелектуальні на­вантаження

Здоровий сон

Погані звички

Гіподинамія

Переїдання, особ­ливо на ніч

Неврівноваже­ність

Заздрість

Погана екологія

Погана гігієна

Погані справи

Шкідливі звички

Генетичні порушення

Погане медичне обслуговування

 

Виграє та група, яка наведе більше правильних прикладів.

 

Кожній групі пропонується виготовити міні-проекти:

  1.     Група «Артисти» - підготувати виступ агітбригади  «За здоровий спосіб життя» (використовувати прислів’я, малюнки, міні-вірші);
  2.     Група «Рекламісти» - створити антирекламу шкідливих звичок (використовувати конкретні факти, малюнки, цитати);
  3.     Група «Бухгалтери» - можна підрахувати скільки грошей витрачає людина за тиждень, місяць, рік, якщо купує щодня дві пачки сигарет за середньою ціною; або якщо купує одну пляшку горілки та три пляшки пива на тиждень. Зробити висновки, як можна було витратити ці гроші, якби їх не довелося витрачати на шкідливі звички.

 

В кінці заняття всім учням запропонувати на клейких стіках-серцях написати побажання людям. Потім по черзі виходити до дошки, приклеювати і зачитувати.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Осауленко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гуд Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 червня 2018
Переглядів
7333
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку