ВИХОВНА ГОДИНА
У 1 КЛАСІ
НА ТЕМУ:
«ХТО ТАКІ ДРУЗІ? НАВІЩО ВОНИ ПОТРІБНІ? ЧОМУ ДРУЖБА ВАЖЛИВА?»
Підготувала
вчитель початкових класів
Філонець Катерина Леонідівна
Варварівка 2019
Очікувані результати: усвідомлення значення дружби у своєму житті; правильне формулювання та усвідомлення «ознак» друга та справжньої дружби; свідоме ставлення до друзів та дружби; формулювання цінностей.
Обладнання: телевізор, дошка, малюнки, фломастери, олівці, фарби, ватман, мікрофон, дерево «Дружби», м’яч.
Хід заходу
-
Привітання:
- Сонце кинуло промінчик, привітайсь до нього!
Хмарка усміхнулась, потягнись до неї.
Деревце захиталось, помахай йому «Привіт».
ХОРОМ: «Добрий день тобі! Добрий день мені! Добрий день усім».
-
Гра «Склади пазл»
РОБОТА В ПАРАХ
-
Займіть місця для парної роботи. Завдання для кожної пари – з пазлів скласти малюнок. Склавши малюнок ви дізнаєтесь, про що ми сьогодні будемо говорити.
(складають, відповідають на питання).
-
Гра «Ситуація».
- Пропоную вам зайняти місця для групової роботи.
На «Перший, другий» розрахуйсь! (ведемо розрахунок)
Команда «Перших» - парта від вікна.
Команда «Других» - парта від стіни.
Зараз ви переглянете ситуації, спробуємо обговорити їх в командах та дати оцінку діям героїв.
(перегляд фрагментів мультиків, обговорення в групах, обговорення в класі, висновок дітей).
-
Гра «Пошук друга».
- Займіть, будь ласка, місця в класі. Зараз ми з вами відправимось на пошуки друга. Як думаєте, що важливо знати перед тим, як вирушати «в дорогу»?
(відповіді дітей)
Правильно, треба знати, що саме ти шукаєш. У кожного з вас на парті є маленькі малюнки. Прошу вас переглянути всі, обрати лише ті малюнки, які підходять для характеристика тієї людини, з якою б ви почали дружити. А пісочний годинник відрахує нам час для роздумів.
(діти обирають, кожен розповідає про свій вибір, обґрунтовує, чому так?)
-
Гра «Хто швидше?»
РОБОТА У ГРУПАХ
-
Займіть місця для групової роботи. Усі ті, в кого на стільці синій кружечок – займає місця від вікна; ті, в кого на стільці зелений кружечок – від стіни парта – для вас! Зараз кожна команда позмагається у своїх знаннях. Ми відправимось у студію гри «Що? Де? Коли?», до речі, що це за гра? (відповіді дітей)
Питання буду ставити по черзі, пісочний годинник відраховує час для того, аби в командах було обговорено питання, коли продзвенить дзвіночок – це сигнал до відповіді. Якщо якась з команд не може відповісти на питання, це саме питання переходить до команди суперників.
ПИТАННЯ
1)Що таке дружба?
2)Хто такі друзі?
3)Чи може людина прожити без друга?
4)Чому?
5)Яким має бути друг?
6)Які правила дружби ви знаєте?
ФІЗКУЛЬТХИВЛИНКА
(танцюй разом з другом)
-
Гра «Фішбоун»
- Прошу зайняти місця у класі.
Діти, яке найскладніше питання для вас були під час гри?
Давайте розберемо його разом з допомогою Фішбоун.
(розбір найскладнішого питання, або того питання, яке викликало труднощі при формуванні відповіді на нього).
-
Гра «Поділись частинкою себе».
-
Прошу вас підійти до мене та стати у коло.
Скажіть, чим особливий кожен з вас, як друг? (діти висловлюються). Як можна назвати ці ваші якості: позитивні, чи негативні? Чому? (відповіді).
Дуже важливо, аби ми не лише були такими чудовими, а й дарували іншим свої хороші якості, гарним ставленням до них. Тому зараз ми з вами будемо, по колу передаваючи м’яч, дарувати одну з своїх хороших якостей друга.
(називаємо ім’я того, хто стоїть поряд та даруємо йому одну з своїх хороших якостей, передаваючи м’яч).
-
Формування «Дерева дружби».
КОЛЕКТИВНА РОБОТА
-
На столі стоїть деревце. Що з ним не так діти? (воно сумне…) Чому? (відповіді дітей) Зараз ми розвеселимо деревце: прикріпимо йому листочки. У мене в сейфі 16 листочків, скріплені по два, на яких записані різні якості людини. Прошу вас уважно обрати лише один з тих, який будете прикріпляти до дерева. Але робити це будемо свідомо. Чому я на цьому наголошую ви мені скажете тоді, коли допоможемо дереву.
(діти підходять, беруть з сейфу листочки, сідають на місця та читають те, що написане на них).
- Що ж, час формувати настрій у нашого дерева (діти по черзі підходять до столу і називають ту ознаку, яку вони прикріпляють з листочком до дерева, а ту, яка їм не подобається – викидають в урну, яка стоїть поряд з столом).
- Діти, чому я наголошувала на тому, щоб ви свідомо обирали листочок для деревця? (відповіді дітей)
-
Яким тепер буде наше дерево?(відповіді дітей)
-
Створення малюнка «Долоньки дружби».
- Зараз ми з’єднаємо наші столи для групової роботи і створимо один єдиний малюнок – малюнок «Дружби». Кожен намалює/обведе/»скопіює» свою долоньку. Як думаєте, навіщо це? Що це нам дасть? (відповіді дітей).
(разом виконуємо роботу, підписуємо всі долоньки, об’єднуємо їх тим знаком/символом, яким діти оберуть самі. Прикріплюємо наш малюнок на дошку з допомогою магнітів.)
-
Гра «Мікрофон».
- Діти, погляньте на телевізор. Монстро-машини підготували для вас конкурс-іспит. Для кожного з вас – одне питання. Відповідати на нього будемо у мікрофон, який по черзі передаватимемо один одному. Будьте уважні, можливо комусь знадобиться допомога.
(На екрані Монстро-машини ставлять узагальнюючі питання до дітей, кожен з учнів відповідає на питання з допомогою мікрофону, після відповіді – передає мікрофон іншому).
- Діти, що нового та цікавого було для вас сьогодні на занятті? (відповіді дітей).
Будьте хорошими друзями і завжди поряд з вами будуть гарні люди. Заняття закінчене, дякую за співпрацю.