Відкритий урок з «Я досліджую світ»
Тема: Винаходи, які придумали діти
Підготувала
вчитель початкових класів
ЗЗСО №45
м. Києва
Шевчишина Т.С.
Винаходи, які придумали діти
Мета: розкрити поняття «винахідник»; ознайомити дітей з винаходами, які придумали діти; розвивати спостережливість, логічне мислення, фантазію; виховувати цікавість до пізнання нового.
Хід уроку
І. Організація класу
Ранкове коло
Вітання, проведення ранкової гімнастики, позначення настрою на шкалі.
ІІ. Повідомлення теми уроку
-
Ми оточені речами, якими повсякчас користуємося, не замислюючись: звідки вони взялися, хто їх винайшов, і як вони змінили на краще життя людей.
-
Навіть у звичайному шкільному класі можна побачити чимало винаходів.
-
Один давньоримський учитель додумався виготовити дошку і поставити її в класі. А наштовхнули його на цю думку тодішні звичаї. Виявляється, у Давньому Римі дозволено було писати й малювати на… стінах. І римляни охоче це робили. Перехожі з їхніх надписів дізнавалися багато цікавого, як ми сьогодні – з газет і журналів. Ці помальовані та обписані стіни й підказали вчителеві зробити в класі дошку, на якій писатимуть школярі…
-
Але ж яка зручна річ – дошка! Написав – стер, написав… І помилку легше виправити, ніж у зошиті!
-
А як ви вважаєте, хто може бути винахідником у наш час?
ІІІ. Робота над темою
-
Перегляд відео (4:00)
https://www.youtube.com/watch?v=BXI0Ujao5dY
-
Які винаходи ви запам’ятали? (батут, крісло-гойдалка, ласти, мітла, фруктовий лід, шрифт Брайля).
-
Хто винайшов усі ці речі? (діти)
-
Так, їх винайшли діти. Але це ще далеко не всі винаходи дітей. Давайте розглянемо що ще винайшли діти. (підручник с.20-21). Розгляд та обговорення малюнків, читання короткої інформації.
-
Який винахід вразив вас найбільше?
-
А яким із винаходів ви використовуєте у своєму щоденному житті?
-
Діти, як ви вважаєте, чи вже все у світі винайдено до нас?
-
Як ви вважаєте, які винаходи потрібні людству?
-
Що хотіли б винайти ви?
-
Чи хотіли б ви, щоб у вас вдома з’явився винахід, що вам би у всьому допомагав
-
Перегляд мультфільму (https://www.youtube.com/watch?v=zosBWuAZlT4)
-
Що б ви змінили у «Помагашці»?
-
Чи може робот замінити живе спілкування?
-
Робота у зошиті (с. 7)
-
Визначення способу малювання за допомогою тіней.
IV. Підведення підсумків.
-
Хто може бути винахідником?
-
Які цікаві винаходи ви запам’ятали?
-
А хто спробує вдома побути винахідником?