Виховна година у 11 класі

Про матеріал
Розкрити перед учнями чарівний світ людських захоплень, виховувати людяність, доброту, любов до праці, любов і бережливе ставлення до природи.Довести учням, що світ прекрасний та люди, які нас оточують, теж несуть добро та злагоду. Налагодити учнів на позитивне ставленння до навколишнього світу , спонукати до саморозвитку та допомозі людям.
Перегляд файлу

Виховна година у 11 класі 

                                                                                             

Країна моїх мрій

Мета: 

Виховний захід          

Мета: Розкрити перед учнями чарівний світ людських захоплень, виховувати людяність, доброту, любов до праці, любов і бережливе ставлення до природи.
Обладнання: Вислови видатних людей, вирізки з газет, журналів, грамзапис.
Епіграф: Не забувай  ні на хвилину
Свого призначення, людино! (Радиш).


Питання для спілкування
1.Захоплення і мрії.
2. Ти і твої захоплення.
3. Життя цікаве, умій проявити себе.

Вступне слово.
Сьогодні в нас година спілкування «Країна моїх мрій». Ми поговоримо про свої мрії, захоплення, дізнаємося про те , чим цікавляться наші ровесники, ким вони хочуть стати в майбутньому. Адже кожна людина має якісь уподобання, про щось мріє, прагне до чогось незвичайного, хоче проявити себе в чомусь, тому з задоволенням виконує ту чи іншу роботу. І дуже добре, якщо захоплення і мрії збігаються. Виникає запитання, коли ж у людей з’являються захоплення? Напевне, в дитинстві, коли дитина починає гратися і усвідомлювати, що їй подобається, а що ні.
Давайте трішки помріємо…
1.    Якби я був вітром, то…
2.    Якби я був зіркою, то…
3.    Якби я опинився на місяці, то…
4.    Якби я була невидимкою, то…
5.    Якби я була найкращим лікарем, то…
6.    якби я був найкращим винахідником, то…
Гра «Який я»
(Учитель просить учнів узяти чистий аркуш паперу, розділити його на чотири колонки, першу колонку назвати «краще всього я вмію…», другу – «я не дуже добре вмію…», третю – «більш за все я хочу навчитися робити…», четверту – «ось що мені для цього потрібно…». Треба заповнити ці колонки, написавши в кожній мінімум по чотири пункти. Учитель може обговорити цю таблицю індивідуально з кожним, а також запропонувати учням обговорити її із своїми батьками.)

Захоплення, ігри кожен вибирає за своїми уподобаннями. І по тому, що тебе цікавить, можна зрозуміти, які риси виховуєш у собі. Свої захоплення діти часто стараються втілити у грі. Можна побачити, як вони граються у школу, лікарню, продавців, водіїв тощо. В народі кажуть: «У що ти граєш, тим і захопишся». У грі, як і в дорозі, пізнають людей. Вибирати свої дороги треба свідомо. Людина на землі не може просто існувати, бути пустоцвітом. А навпаки – мріяти, старатися робити так, щоб мрії здійснювалися. Бо той, хто прагне до досягнення своєї мети, досягає її.
А чим  захоплюєтеся ви, що вам подобається, чим цікавитесь, ким мрієте стати?
Учень. Ніщо не звеличує людину так, як праця. І ніщо інше, крім праці, не здатне по-справжньому звеличити людину, незважаючи ні на її вік, ні на характер, ні на вдачу. Я дуже люблю працювати, допомагати батькам у веденні домашнього господарства. А найбільше я захоплююся художньою обробкою деревини. З великим задоволенням відвідую гурток. Сьогодні хочу запропонувати вам свої вироби: це шкатулка, підставка для вазонів, поличка. Ви навіть не можете уявити, з яким захопленням я виготовляв це. В майбутньому я хочу навчатися в училищі, ще більше вдосконалити свої вміння і думаю, що своєю працею зможу бути корисним людям.

Вчитель.  Звичайно, ніщо не утверджує людину так, як праця. У ній розкриваються найкращі риси людини, яких доти можна було і не помітити. Як уже сьогодні було сказано, ніщо не звеличує людину так, як праця. Цим словам судилося стати крилатими. Важко встановити, хто сказав їх першим, можливо саме тому їх приписують різним авторам. Але суть не в тому – під ними підписався б кожен.
Учень. У мене також є захоплення. Я дуже люблю малювати. У тих, хто захоплюється малюванням, розширюється кругозір. Бо можна побачити світ сірим, буденним, а можна – у всіх кольорах веселки. Треба лише вчитися бачити і відчувати справжню красу, і тільки тоді можна збагнути, наскільки змістовнішим стане наше життя.
Як приємно дивитися виставки картин різних художників, а особливо дітей. Сьогодні я хочу познайомити вас з своїми малюнками. Звичайно, вони потребують вдосконалення. Але, працюючи над ними, я старався віддати всю свою душу.
Учениця. (Звучить тиха музика) Музика… З давніх-давен наші предки прагнули передати у звуках сві2й настрій, переживання, радість, смуток. Музика виникла ще в сиву давнину і вже тоді стала джерелом естетичної насолоди. Вона надихала людей на сміливі вчинки, наснажувала відчуттям краси і благородства. Не випадково ще в найдавніших грецьких міфах серед дев’яти муз, красномовних дочок Зевса, особливо обожнювали юну покровительку поезії та музики Евтерпу. Древні говорили: «Сміливіше прилучайтеся до чар мистецтва, і воно ще більше вабитиме вас». В давньоруській легенді про співця Садка розповідається, як під його гусла все підводне царство починало танцювати. Музика билинного героя перевиховала холодну царівну Волхову, і серце морської володарки почало відчувати страждання, радість, любов.
Я дуже люблю музику, пісні. Сама також люблю співати, можливо це я успадкувала від своєї мами, яка також любить співати. В нашій сім’ї завжди звучить ніжна українська мелодія.
Учень. Спорт – одне з найцікавіших і найкорисніших захоплень, він є засобом вияву фізичної досконалості, мужності і краси.
Ця магічна пристрасть полонить людей дедалі більше. У спорті ми пізнаємо радість фізичного самоутвердження, хвилювання боротьби за першість, щастя перемоги. Спорт не тільки фізично загартовує людей, він сприяє гармонійному розвитку, допомагає кожному виховувати в собі колективізм, почуття відповідальності, обов’язковість, рішучість та інші прекрасні риси характеру. Вольовими характерами спортсменів-чемпіонів світу, мабуть, захоплюються всі. Яку ж потрібно виробити в собі зібраність, яким треба бути натренованим, щоб вибороти першість серед найспритніших, найсильніших.
Дуже люблю футбол, дуже багато знаю про футболістів не тільки України, а й світу, відвідую футбольну секцію, завжди беру участь у спортивних змаганнях. Але чи зможу проявити себе, не знаю. Тому що для цього потрібно не тільки захоплення , а й велика праця над самим собою.
Вчитель. Саме захоплення спортом, щоденні тренування, сила волі, терпіння, а особливо, мрія допомогли стати відомою чемпіонкою світу з фігурного катання Оксані Баюл і цим самим здобути славу не тільки собі, а й принести славу своїй країні. Відрадно, що коли в одному з німецьких студентів запитали, що вони знають про Україну, то вони назвали ім’я Оксани Баюл.
Звичайно, про захоплення ми можемо говорити ще і ще. Не знаю, чи є людина, яка б нічим не цікавилася. Та не всі , хто захоплюється моделюванням, створюватимуть машини; не всі, хто захоплюються спортом, стануть спортсменами; не всі, кому подобається музика, стануть музикантами… Головне – мати якесь улюблене заняття, щось робити. Бо, як писав відомий педагог В.О.Сухомлинський, - «Ти не завжди будеш дитиною. Ми з’являємося на світ і спочатку буваємо маленькими дітьми для того, щоб ставши дорослими, залишити свій слід на землі, прожити життя справжніми людьми. Прагни швидше стати духовно зрілим творцем, мислителем, трудівником. Людина смертна. Ми йдемо в небуття, але, разом з тим, людина й безсмертна. Твоє безсмертя в тому,  що ти зумієш створити для людей, для своєї Батьківщини».
То ж творіть, дерзайте, захоплюйтесь і дбайте про те, що ви залишите для нащадків.
Не забувай ні на хвилину свого призначення, Людино! Бо якщо станеш забувати, то будеш ти нічим ставати. Бо як забудеш – всохнуть ріки, на світ народяться каліки, а опромінені тополі підуть собі степами голі. Бо якщо станеш забувати, тоді себе не врятувати, бо віра вмре, надія згасне, своє ім’я забудеш власне. Забудеш ім’я свого роду, і ім’я батька, і народу, забудеш знати і уміти, і рідну мову розуміти. 

 

Сьогодні в нас година спілкування «Країна моїх мрій». Ми поговоримо про свої мрії, захоплення, дізнаємося про те , чим цікавляться наші ровесники, ким вони хочуть стати в майбутньому. Адже кожна людина має якісь уподобання, про щось мріє, прагне до чогось незвичайного, хоче проявити себе в чомусь, тому з задоволенням виконує ту чи іншу роботу. І дуже добре, якщо захоплення і мрії збігаються. Виникає запитання, коли ж у людей з’являються захоплення? Напевне, в дитинстві, коли дитина починає гратися і усвідомлювати, що їй подобається, а що ні.
Давайте трішки помріємо…
1.    Якби я був вітром, то…
2.    Якби я був зіркою, то…
3.    Якби я опинився на місяці, то…
4.    Якби я була невидимкою, то…
5.    Якби я була найкращим лікарем, то…
6.    якби я був найкращим винахідником, то…
Гра «Який я»
(Учитель просить учнів узяти чистий аркуш паперу, розділити його на чотири колонки, першу колонку назвати «краще всього я вмію…», другу – «я не дуже добре вмію…», третю – «більш за все я хочу навчитися робити…», четверту – «ось що мені для цього потрібно…». Треба заповнити ці колонки, написавши в кожній мінімум по чотири пункти. Учитель може обговорити цю таблицю індивідуально з кожним, а також запропонувати учням обговорити її із своїми батьками.)

Захоплення, ігри кожен вибирає за своїми уподобаннями. І по тому, що тебе цікавить, можна зрозуміти, які риси виховуєш у собі. Свої захоплення діти часто стараються втілити у грі. Можна побачити, як вони граються у школу, лікарню, продавців, водіїв тощо. В народі кажуть: «У що ти граєш, тим і захопишся». У грі, як і в дорозі, пізнають людей. Вибирати свої дороги треба свідомо. Людина на землі не може просто існувати, бути пустоцвітом. А навпаки – мріяти, старатися робити так, щоб мрії здійснювалися. Бо той, хто прагне до досягнення своєї мети, досягає її.
А чим  захоплюєтеся ви, що вам подобається, чим цікавитесь, ким мрієте стати?
Учень. Ніщо не звеличує людину так, як праця. І ніщо інше, крім праці, не здатне по-справжньому звеличити людину, незважаючи ні на її вік, ні на характер, ні на вдачу. Я дуже люблю працювати, допомагати батькам у веденні домашнього господарства. А найбільше я захоплююся художньою обробкою деревини. З великим задоволенням відвідую гурток. Сьогодні хочу запропонувати вам свої вироби: це шкатулка, підставка для вазонів, поличка. Ви навіть не можете уявити, з яким захопленням я виготовляв це. В майбутньому я хочу навчатися в училищі, ще більше вдосконалити свої вміння і думаю, що своєю працею зможу бути корисним людям.

Вчитель.  Звичайно, ніщо не утверджує людину так, як праця. У ній розкриваються найкращі риси людини, яких доти можна було і не помітити. Як уже сьогодні було сказано, ніщо не звеличує людину так, як праця. Цим словам судилося стати крилатими. Важко встановити, хто сказав їх першим, можливо саме тому їх приписують різним авторам. Але суть не в тому – під ними підписався б кожен.
Учень. У мене також є захоплення. Я дуже люблю малювати. У тих, хто захоплюється малюванням, розширюється кругозір. Бо можна побачити світ сірим, буденним, а можна – у всіх кольорах веселки. Треба лише вчитися бачити і відчувати справжню красу, і тільки тоді можна збагнути, наскільки змістовнішим стане наше життя.
Як приємно дивитися виставки картин різних художників, а особливо дітей. Сьогодні я хочу познайомити вас з своїми малюнками. Звичайно, вони потребують вдосконалення. Але, працюючи над ними, я старався віддати всю свою душу.
Учениця. (Звучить тиха музика) Музика… З давніх-давен наші предки прагнули передати у звуках сві2й настрій, переживання, радість, смуток. Музика виникла ще в сиву давнину і вже тоді стала джерелом естетичної насолоди. Вона надихала людей на сміливі вчинки, наснажувала відчуттям краси і благородства. Не випадково ще в найдавніших грецьких міфах серед дев’яти муз, красномовних дочок Зевса, особливо обожнювали юну покровительку поезії та музики Евтерпу. Древні говорили: «Сміливіше прилучайтеся до чар мистецтва, і воно ще більше вабитиме вас». В давньоруській легенді про співця Садка розповідається, як під його гусла все підводне царство починало танцювати. Музика билинного героя перевиховала холодну царівну Волхову, і серце морської володарки почало відчувати страждання, радість, любов.
Я дуже люблю музику, пісні. Сама також люблю співати, можливо це я успадкувала від своєї мами, яка також любить співати. В нашій сім’ї завжди звучить ніжна українська мелодія.
Учень. Спорт – одне з найцікавіших і найкорисніших захоплень, він є засобом вияву фізичної досконалості, мужності і краси.
Ця магічна пристрасть полонить людей дедалі більше. У спорті ми пізнаємо радість фізичного самоутвердження, хвилювання боротьби за першість, щастя перемоги. Спорт не тільки фізично загартовує людей, він сприяє гармонійному розвитку, допомагає кожному виховувати в собі колективізм, почуття відповідальності, обов’язковість, рішучість та інші прекрасні риси характеру. Вольовими характерами спортсменів-чемпіонів світу, мабуть, захоплюються всі. Яку ж потрібно виробити в собі зібраність, яким треба бути натренованим, щоб вибороти першість серед найспритніших, найсильніших.
Дуже люблю футбол, дуже багато знаю про футболістів не тільки України, а й світу, відвідую футбольну секцію, завжди беру участь у спортивних змаганнях. Але чи зможу проявити себе, не знаю. Тому що для цього потрібно не тільки захоплення , а й велика праця над самим собою.
Вчитель. Саме захоплення спортом, щоденні тренування, сила волі, терпіння, а особливо, мрія допомогли стати відомою чемпіонкою світу з фігурного катання Оксані Баюл і цим самим здобути славу не тільки собі, а й принести славу своїй країні. Відрадно, що коли в одному з німецьких студентів запитали, що вони знають про Україну, то вони назвали ім’я Оксани Баюл.
Звичайно, про захоплення ми можемо говорити ще і ще. Не знаю, чи є людина, яка б нічим не цікавилася. Та не всі , хто захоплюється моделюванням, створюватимуть машини; не всі, хто захоплюються спортом, стануть спортсменами; не всі, кому подобається музика, стануть музикантами… Головне – мати якесь улюблене заняття, щось робити. Бо, як писав відомий педагог В.О.Сухомлинський, - «Ти не завжди будеш дитиною. Ми з’являємося на світ і спочатку буваємо маленькими дітьми для того, щоб ставши дорослими, залишити свій слід на землі, прожити життя справжніми людьми. Прагни швидше стати духовно зрілим творцем, мислителем, трудівником. Людина смертна. Ми йдемо в небуття, але, разом з тим, людина й безсмертна. Твоє безсмертя в тому,  що ти зумієш створити для людей, для своєї Батьківщини».
То ж творіть, дерзайте, захоплюйтесь і дбайте про те, що ви залишите для нащадків.
Не забувай ні на хвилину свого призначення, Людино! Бо якщо станеш забувати, то будеш ти нічим ставати. Бо як забудеш – всохнуть ріки, на світ народяться каліки, а опромінені тополі підуть собі степами голі. Бо якщо станеш забувати, тоді себе не врятувати, бо віра вмре, надія згасне, своє ім’я забудеш власне. Забудеш ім’я свого роду, і ім’я батька, і народу, забудеш знати і уміти, і рідну мову розуміти. 

 

 

docx
Додано
12 травня 2022
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку