1
Тема: Дбай про інших.
Мета: розширити уявлення дітей про доброту як чесноту людини; удосконалювати вміння аналізувати власні відчуття, учинки людей; спонукати на добрі вчинки; формувати особисту життєву позицію; виховувати повагу в учнів один до одного.
Обладнання: презентація.
Місце проведення: Криворізька педагогічна гімназія, кабінет 303.
Дата проведення: 13.02.2019.
Форма проведення: класна година.
Хід заходу
Діти об’єднуються у групи. Учитель пропонує різні ситуації, наприклад:
Група, яка швидше придумає, як краще допомогти людям у тій або іншій ситуації, отримує зірку доброти. Група, що отримала 5 зірок – найчуйніша.
Учитель просить дітей назвати які-небудь співчутливі слова або вирази. Усе назване записує на дошці. Дітям пропонують уважно подивитися на своїх друзів і подумати, хто з них потребує співчуття. Потім діти на папері виражають своє співчуття кому-небудь із класу, не підписуючи свого імені. Наприклад: «Василько, ти дарма турбувався, коли отримав двійку з математики, ти здібний і швидко її виправиш». Педагог збирає всі аркуші та роздає їх адресатам. Потім разом із дітьми обговорює, чи потрібні людям слова співчуття.
Як Сергійко навчився жаліти?
Маленький хлопчик Сергійко гуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, що сиділа на березі.
Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала:
Сергійко здивувався. Він кинув у ставок камінець. Дівчинка запитала:
Сергійко ще більше здивувався.
Дівчинка сказала:
Сергійко від подиву широко відкрив очі й довго дивився на дівчинку.
Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг уявити: як це воно, коли людина нічого не бачить?
Настала ніч. Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям подиву.
Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, в шибки стукав дощ. А в хаті було темно.
Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер хлопчик уже не дивувався. Його серце стиснув жаль.
Як же вона, бідна, живе в отакій темряві?!
Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде до сліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її.
В. Сухомлинський
Горбатенька дівчинка
Клас розв'язував задачу. Учні схилились над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.
Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п'ять пар очей впилися в незнайому дівчинку.
Вона була горбатенька.
Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він дивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки.
У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивилися на незнайому дівчинку й лагідно всміхалися.
Учитель полегшено перевів дух.
Усі шість хлопчиків і дівчаток, що сиділи за передніми партами, піднесли руки.
Учитель був тепер спокійний: клас витримав іспит.
В. Сухомлинський
Оксанка була дуже скупою і недружелюбною дівчинкою, тому ніхто і ніколи не звертався до неї з проханнями. Одного разу Оксана забула ручку і попросила сусіда по парті Тараса. У нього була запасна ручка, але він добре пам’ятав, що Оксана завжди відмовляла у дружніх послугах і йому, й іншим. Що ж робити? Порадьте.
(Якщо Тарас не позичить ручку, то це означає, що він також скупий. Якщо позичить – присоромить Оксану без докору. У стосунках з однокласниками на зло слід відповідати тільки добром)
Як Сергійко навчився жаліти?
Маленький хлопчик Сергійко гуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, що сиділа на березі.
Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала:
Сергійко від подиву широко відкрив очі й довго дивився на дівчинку.
Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг уявити: як це воно, коли людина нічого не бачить?
Настала ніч. Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям подиву.
Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, в шибки стукав дощ. А в хаті було темно.
Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер хлопчик уже не дивувався. Його серце стиснув жаль.
Як же вона, бідна, живе в отакій темряві?!
Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде до сліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її.
В. Сухомлинський
Горбатенька дівчинка
Клас розв'язував задачу. Учні схилились над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.
Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п'ять пар очей впилися в незнайому дівчинку.
Вона була горбатенька.
Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він дивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки.
У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивилися на незнайому дівчинку й лагідно всміхалися.
Учитель полегшено перевів дух.
Усі шість хлопчиків і дівчаток, що сиділи за передніми партами, піднесли руки.
Учитель був тепер спокійний: клас витримав іспит.
В. Сухомлинський