Виховна година " Уклін Кобзарю".

Про матеріал
Виховна година "Уклін Кобзарю" , спрямована на вивчення життєвого і творчого шляху письменника; розвиток мислення, пошуково -дослідниць кої роботи ,креативності, пам'яті, вміння аналізувати, порівнювати; виховувати любов і повагу до творчості великого сина українського народу, своєї країни.
Перегляд файлу

Тема: Виховна година, присвячена 210-річчю з дня народження Т. Г. Шевченка “Уклін Кобзарю”.

Мета: Розширити й поглибити знання учнів про життєвий та творчий шлях Т. Шевченка; формувати уявлення про багатогранність особистості видатного українця; розвивати культуру мовлення через неповторність Шевченкового слова; виховувати любов до природи, до України, патріотичну та громадську свідомість, бажання читати твори великого Кобзаря.

Обладнання: Мультимедійна презентація, творчі роботи учнів (малюнки, лепбуки), репродукції картин Т. Шевченка, роздатковий матеріал для роботи в групах, цеглинки LEGO.

Хід заходу

Вчитель:

 Ти мусиш нам співця назвати,

 Адже умів лиш він один

 Рабів німих так захищати

 А хто так оспівував, як він,

 Садок вишневий коло хати?

-Діти, хто ж цей відомий співець? (Т. Шевченко).

 

-Наш захід присвячений 210 річниці з дня народження видатного українця, вічного Кобзаря, справжнього патріота та борця за справедливість – Тараса Григоровича Шевченка.

Учень:

 Щовесни, коли тануть сніги

 І на рясті просяє веселка,

 Повні сил і живої наснаги,

 Ми вшановуємо пам’ять Шевченка.

Учень:

 Ми чуємо тебе,

 Кобзарю, крізь століття.

 Встає в новій красі,

 Забувши лихоліття,

 Твоя, Тарасе, звільнена земля!

Вчитель:

 -Діти, я знаю, що до сьогоднішнього заходу ви ретельно готувалися і працювали над своїми проєктами.

 - Перша творча група “Дослідники” виготовляли чудові лепбуки. І ми залюбки їх подивимося і ознайомимося з сторінками життєвого та творчого шляху Т. Шевченка.

(Виходять учні, які попередньо готували лепбуки до творчості письменника і знайомлять з цікавинками біографії та пропонують завдання які підготували).

 -  Дякуємо, діти за таку змістовну подорож життєвим і творчим шляхом Т. Шевченка.

 - А ми продовжуємо далі і познайомимося з другою творчою групою “Поетична скарбниця”.

(Виходять учні, які готували поезію “пророчі” слова письменника).

 - Серед ключових на мою думку, Шевченкових текстів є слова, можливо, не настільки відомі, але ж вони пророче перегукуються з сьогоднішніми подіями.

Учень №1:

 Думи мої, думи мої,

 Лихо мені з вами!

 Нащо стали на папері

 Сумними рядами …

 Чом вас вітер не розвіяв

 В степу як пилину?

 Чом вас лихо не приспало,

 Як свою дитину? …

Учень №2:

 Подивіться на рай тихий,

 На свою країну!

 Полюбіте щирим серцем

 Велику країну!

 Розкуйтеся, братайтеся!

 У чужому краю

 Не шукайте, не питайте

 Того що не має

 І на небі, а не тільки

 На чужому полі.

 В своїй хаті своя й правда,

 І сила, і воля.

Учень №3:

 Тихо плаче Україна

 Сльозами і кров’ю …

 Кат будує своє “завтра”

 На горі людському …

 Гірко плаче Україна

 І тяжко ридає …

 Своїх синів, що померли,

 Сльозами вмиває

 Плаче ненька Україна …

 Плаче кожна мати,

 Та, що сина відпустила

 Волю здобувати.

Учень №4

 Смійся лютий враже!

 Та не дуже, бо все гине –

 Слава не поляже;

 Не поляже, а розкаже,

 Що діялось в світі

 Чия правда, чия кривда

 І чиї ми діти.

 Наша душа, наша пісня

 Не вмре, не загине …

 От де, люде наша слава,

 Слава України!

Вчитель:

 - Діти, прекрасне читання. Ви молодці. Разом з великим сином українського народу ми віримо у незламність нашої країни, у її силу та велич.

Танок - руханка “Тече вода з-під…”

Вчитель:

 - А зараз я пропоную вам попрацювати в групах і виконати вправу ”Пазли”.

 - Зберіть та наклейте пазли. Доберіть уривок з вірша Шевченка, який демонструє зображення (Роздруковані уривки лежать в конвертах)

 - Добре впорались!

 - А зараз підійшов час представити нашу третю творчу групу “Художники”.

(По черзі виходять учні, які готували малюнки до віршів Т. Шевченка)

 - Спробуємо здогадатися, які поезії сподобалися авторам малюнків.

 - Неймовірні роботи! Дякуємо!

Мовно логічне завдання Гра “Загубилось слово”.

(Діти повинні відновити рядки вірша).

 Тече … із-за гаю

 Та … горою.

 … качаточка

 Поміж … .

 А … випливає

 З качуром за … ,

 Ловить … , розмовляє

 З … своїми.

Вправа “Народ про Шевченка”.

(Чотири учнів виходять до дошки із розсипаних слів збирають речення, з яких діти дізнаються, як в народі говорять про Шевченка).

1) Хто із Шевченком знається, той розуму набирається.

2) Хто Шевченка прочитав, той багатий серцем став.

3) Шевченків “Кобзар” для народу великий дар.

4) Ми Шевченка славить будем і ніколи не забудем.

Підсумок. Рефлексія.

Гра “Так чи Ні”.

 -  Якщо ви погоджуєтесь з твердженням показуєте цеглинку LEGO – зеленого кольору, а якщо ні – червоного

  1. Т. Шевченко народився на Черкащині.
  2. Поет не знав народних пісень.
  3. Тарас любив слухати кобзарів.
  4. Поет гарно співав.
  5. Перша книга Шевченка називалась “Кобзар”.
  6. Твори Тараса знають у всьому світі.

Вправа “Асоціації”.

 - Так хто ж такий  Т. Шевченко? Складемо асоціативний кущ до цієї постаті.

(Письменник, поет, художник, громадський діяч, українець, кріпак, захисник рідного народу, гордість України).

Учень:

 Любий батьку Тарас!

 Книжки твої байдужими нікого не лишали,

 До боротьби за правду закликали,

 За спадщину, яку залишив ти для нас,

 Низько вклоняюсь тобі, Тарасе!

docx
Додано
9 березня
Переглядів
153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку