Виховна година в 2 класі "Маленьким українцям про державні символи України"

Про матеріал

Я знаю, що зараз багато вчителів складають свої виховні години з цієї теми є багато варіантів але кожен складає для свого класу. Тож я пропоную і свій для 2 класу

Перегляд файлу

 

 

«МАЛЕНЬКИМ УКРАЇНЦЯМ

ПРО ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ»

Конспект виховної години

 з  учнями 2 класу

Мета: продовжити знайомити дітей з поняттям "Наша Батьківщина", формувати знання про державні символи: прапор, герб та ознайомити з державним Гімном України.

Розвивати інтерес до України, бажання спілкуватися рідною мовою. Виховувати громадянина своєї держави, любов до рідного краю, шанобливе ставлення до національних та державних символів, повагу до українського народу, гордість за красу і велич нашої Батьківщини.

Словник: держава, Україна, незалежність, символи, прапор, герб, тризуб, гімн.

Попередня робота: знайомство з картою України, заучування віршів, прислів’їв до теми, виготовлення атрибутів до гри «Віночок», «Священні символи».

Обладнання: карта України, прапор, герб, гімн, загадка, вірші, прислів'я, легенда, дидактична вправа «Додай слівце», дидактична гра «Віночок», дидактична гра «Священні символи», паперові квіти. 

                                                                         ХІД  ЗАНЯТТЯ

 Вчитель загадує дітям загадку: 

На землі великій є одна країна:

Гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті

І скажу, до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші складають

Про ліси і гори, і про синє море,

Про людей і квіти, то скажіть же, діти,

Що це за країна? — Наша славна Україна!

     Бесіда про Україну. Україна - це Батьківщина для всіх людей, які живуть на її території. Що таке Батьківщина? Батьківщина - це найкраще і найдорожче місце у світі. Пригадайте, що сказали поети про Батьківщину.  Дитина читає вірш М. Познанської..

Про нашу Україну

Ми дуже любим весь наш край,

І любим Україну.

Її лани, зелений гай,

 

 

 

 

 

 

В саду рясну калину.

Там соловейко навесні

Співає між гілками

Та й ми співаємо пісні, -

Змагається він з нами!

     Батьківщина наша велика, неосяжна. А складається вона з окремих країв, які мають свої назви: (показ на карті) Полісся, Поділля, Волинь, Галичина, Слобожанщина. А які ви знаєте великі міста України? Назвіть великі ріки. Народ склав багато приказок і прислів'їв про нашу Батьківщину. Давайте зберемо зерна народної мудрості в маленьку скриньку.

     Дидактична вправа «Додай слівце» /читання прислів’я.

     Вчитель ділить дітей на групи по-троє і роздає прислів’я. Хто правильно вставив слово в прислів’я, отримує емблему сонечка. І кладе прислів’я в скриньку.

Прислів’я:

  •                                     Рідний край – земний … / рай.
  •                                     Кожному мила своя  … / сторона.
  •                                     Що країна, то … / родина.
  •                                     Людина без вітчизни, як соловей без … / пісні.
  •                                     Добре тому, хто у своєму … /домі.

Діти, а по чому впізнають українців в усьому світі?

Зявляються Калинка та Барвінок /діти з класу.

Вітаються з дітьми.

Доброго ранку ліси і поля,

Доброго ранку, плането Земля!

Щастя й здоровя всім людям бажаємо,

З ранку в дитячий садок поспішаємо!

- Який у Калинки гарний віночок. От і ми зараз сплетемо такий.

     Дидактична гра "Віночок".

     Вчитель роздає дітям пелюстки квітів, з якої складається український віночок.

Дитина повинна назвати її і прикріпити до квітки на віночку Перепочиньмо.

Фізкультхвилинка

Ми мандруєм, ми мандруєм,

Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати,

Як вершину нам дістати?

 

 

 

 

 

 

Заглядаємо в озерця,

Не торкнутися нам дна!

 Так ми довго-довго йшли,

І до групи знов прийшли!

     - Калинка і Барвінок знають гарну легенду і хочуть вам її розповісти.

     Розповідання легенди. Давно-давно жила колись жінка. І було в неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Підросли вони і вирішили піти у світ. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. Як його назвали? (Тризуб). Настала черга середнього сина. Йому мати подарувала в дорогу синьо-жовту тканину. Своїми звитяжними ділами  прославляв він свою матір. Яке ім'я одержав середній син? (Прапор). А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мати своєму наймолодшому синові подарувала красивий солов’їний  голос. І одержав син за свій голос і величний спів ім'я Гімн.

     Діти розглядають прапор України. Прапор – символ незалежної держави. Прапор України – блакитно-жовтий. Його кольори означають синє небо та золоту ниву. Кольори на прапорі «читають» згори донизу. Дитина читає вірш Н. Поклад

Прапор України

Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави,

Це для всіх ознака сили, це для всії ознака слави.

Синьо – жовтий прапор маєм:

Синє – небо, жовте – жито,

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, знаєм всі ми.

     Розглядають герб України. Тризуб – це герб України. Він золотий на голубому тлі. Відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. На ньому можна прочитати слово Воля.

Дитина читає вірш В. Паронова

Тризуб

Тризуб – немов сімя єдина,

де тато, мама і дитина

живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідь про Державний гімн. Державний Гімн України - це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Називається він "Ще не вмерла України і слава, і воля...".  Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику композитор Михайло Вербицький. Коли звучить Державний гімн, треба обов'язково встати, цим ми виявляємо особливу пошану до наших державних святинь (Звучить Гімн). 

     Тепер перевіримо, які державні символи ви запам’ятали.

 Дидактична гра «Священні символи».

     Діти об’єднуються у дві команди, в грі беруть участь Калинка та Барвінок. За сигналом вони повинні скласти герб та прапор України, розповісти, що вони означають. Перемагає команда, яка швидше впорається із завданням.

     Вчитель збирає дітей навколо карти України та пропонує прикрасити її квітами, щоб наша Батьківщина стала ще красивішою, ще багатшою, ще мальовничішою. Погляньте, яка краса!

     Діти грають в українську народну гру «Подоляночка».

     - Перед ким ви хотіли б похвалитися успіхами? – Чого на занятті тобі не хотілося робити, чому? – Які нові слові ви запам’ятали?

Калинка і Барвінок прощаються з дітьми:

Молодці діти,стільки знань показали нам Україна — край мій рідний 
Від Кавказу по Карпати, 
І веселий, і свобідний, 
І великий, і багатий. 

Де є в світі кращі ріки, 
Як Дністер, Дніпро-Славута? 
Хто покине їх навіки, 
Тому в серці вічна смута. 

Де є в світі кращі гори, 
Де таке повітря свіже? 
Де шумлять так гарно бори 
І хвилює спіле збіжжя? 

 

 

doc
Додано
4 липня 2018
Переглядів
3763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку